To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Ścina mi oponkę lewy tył, czym to spowodowane ?

Anonymous - 09-03-2008, 11:59

Obstawiam geometrię. Z tyłu są bodaj dwie śruby regulacyjne na każdą stronę. A to, że tnie nierówno to raczej też kwestia niewłaściwej geometrii (jedno koło bardziej pochylone od drugiego). Oczywiście zakładamy, że ciśnienie w oponach prawidłowe.
Miroslaw1305 - 09-03-2008, 12:47

Uwaga czasami żeby zmienic ustawienie -geometrię -trzeba pomóc sobie palnikiem podgrzewając śruby w tulejkach .Często są zapietrzone. Bywa że trzeba wyciąc i wstawic nowe .
Anonymous - 09-03-2008, 19:00

Ale czy przy mocnym obniżeniu samochodu da się to wszystko tak wyregulować żeby kola nie stały tak /-\ ?

Gregorbu polecisz jakiś dobry warsztat w Warszawie gdzie robią tanią i dobrą geometrię?

Paw i an

Anonymous - 09-03-2008, 19:24

Pawian napisał/a:
Ale czy przy mocnym obniżeniu samochodu da się to wszystko tak wyregulować żeby kola nie stały tak /-\ ?
Gregorbu polecisz jakiś dobry warsztat w Warszawie gdzie robią tanią i dobrą geometrię?
Paw i an

Moim zdaniem obniżenie nie ma tu wiele do rzeczy. Problematycznie mogłoby być chyba tylko w skrajnych przypadkach, tj. krótkie sprężyny i szerokie 15" lub 16". Wówczas kołą mogą obcierać o ranty błotników lub wahacze. Ale to chyba skrajne przypadki. U mnie był kiedyś prześwit między kołem (15") a nadkolem na 1 palec i problemy powstały dopiero wówczas, gdy sprężyny były za bardzo wyrobione.
Co do warsztatów - znam dwa dobre, ale niestety nie tanie. Jeden to Auto Service Mobil przy Migdałowej 6A na Natolinie, a drugi przy Jasionowej w Michałowicach (nie pamiętam numeru - jadąc Jarozolimskimi w stronę Pruszkowa, skręcić w Jesionową i 100 metrów dalej po prawej jest ten serwis). Wiele osób poleca też Auto-TW przy Puławskiej za stacją Neste ale osobiście nigdy tam nie byłem.

Anonymous - 09-03-2008, 20:31

Dzięki za pomoc.

Hmmm ciekawe, spróbuję zatem ustawić geometrię. Auto TW - potwierdzam bardzo dobry warsztat ale pojadę do Michałowic bo tam mi po drodze.

Ciekawe czy postawią mi kola pionowo. Nie wiem tylko w jakim stanie są sprężyny, może to sprawdzą. Straciłem już zimówki więc muszę coś z tym zrobić.

PiotrekSL4 - 09-03-2008, 22:02

Obniżenie auta moze miec kolosalny wpływ na ścinanie opon po jej wewnętrznych stronach. Jeśli do zglebowania auta zastosujemy tylko nizsze spręzyny lub/i amortyzatory, to mozemy miec pewność ze tak sie wlasnie stanie. Obnizajac auto naprawde nisko powodujemy ze wahacz nie pracuje we wlasciwej pozycji ale w pozycji wyzszej np o 50mm. Dokladajac do tego szeroka felge i tak sama szeroka opone nie unikniemy najgorszego.
Znam podobna historie. Moj brat w Civicu V gen ma auto zglebowane maksymalnie na ori sprężynach Weiteca i co z tego? Felga 7 cali i opona 195 powoduja to, że kola nie stoja prosto. Auto poddziera oponki od wewnatrz. Lepiej jest tylko na zimowkach bo nie sa one tak szerokie .
P.S. Hugo pamietasz. Poruszalismy ten temat kiedys na privie.

Anonymous - 10-03-2008, 11:40

Pawian, Jedź zrobić geometrie przód i tył i będzie wiadomo czy tuleje wahaczy są dobre, bo na powybijanych tulejach zbieżności ci nie zrobią.
P.S. Jak się jedzie z miasta w stronę komina to jest taki zakład Prumel który produkuje tuleje gumowo-metalowe.

Anonymous - 10-03-2008, 11:49

Właśnie pojadę na geometrię i się dopytam czy wszystko jest ok. z tulejami. Dzięki za namiar na tą firmę nawet nie wiedziałem że w Pruszkowie coś takiego robią.

Jak nie pomoże ustawienie geometrii to jedyną opcją będzie wywalenie sprężyn... :-X co uczynię raczej niechętnie (koszt).

Hugo - 10-03-2008, 12:39

PiotrekSL4 napisał/a:
Hugo pamietasz. Poruszalismy ten temat kiedys na privie
Pamiętam. Civic Twojego brata i mojego kolegi. Koleś sobie z tym poradził tak jak Ci pisałem. Podpiłował górne wahacze. Przejechał ponad 5000 km i oponki jak nowe. Niestety jak dla mnie to poważne druciarstwo.
Anonymous - 10-03-2008, 13:02

Hmmm piłować niczego chyba nie będę, nie jestem za takim tuningiem robionym w stodole. Już chyba wolę pożegnać się z obniżonym zawieszeniem. Może porostu kupię trochę wyższe sprężyny.

Tylko co z tym że z jednej strony tnie bardziej? Czy może to być wina zużytych amortyzatorów lub nierównych sprężyn?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group