Nasze Miśki - Mitsubishi "Prawie jak Subaru" Outlander
Dario1986 - 14-10-2016, 08:51
najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a: | LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji. |
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk
Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo
Marcino - 14-10-2016, 09:01
Krzyzak napisał/a: | PG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać? |
Darek teraz namawiasz (i dobrze) a sam byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć.
Owczar - 14-10-2016, 09:07
Sama wydajność reduktorow to sprawa drugorzędna bo na rynku są takie, które bez problemu w pojedynkę opedza ten silnik. W przy turbo bardzo ważne jest egt, które głównie zależy od afr. Nawet na dobrym afr egt na LPG będzie nieco wyższe ale w tym silniku nie powinno zaszkodzić. Do czego to się sprowadza. Można śmigać tym na LPG ale żeby nie uszkodzić silnika konieczne jest porządne strojenie po afr i kontrola ustawień przynajmniej raz na rok. Gdybym poszedł w turbo z LPG, zalozylbym sobie wskaźnik afr lub egt. Teoretycznie raz wystrojona instalacja potrafi wiele rzeczy skorygować, ale w silniku turbo margines jest o wiele mniejszy niż w wolnossacym silniku. LPG jak najbardziej ale u kumatego gaziarza
Marcino - 14-10-2016, 09:08
"czuje moc gazu"!!!!!
Owczar - 14-10-2016, 09:10
Dario1986 napisał/a: | najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a: | LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji. |
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk
Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo |
Właśnie tak jak pisałem. Gość ma wskaźnik afr. Przy WOT ma około 12. Co ciekawe w swoim wolnossacym v8 mam podobne afr przy WOT wystarczy od czasu do czasu zerknąć żeby wciskać gaz w podloge.
skabanos - 14-10-2016, 09:57
Dario1986 napisał/a: | Ze swojej strony zapraszam na Spoty Mazowieckie, organizowane 12 dnia każdego miesiąca. Tesco Gocław ok 19:00. Może akurat się czegoś dowiesz co Cie zainteresuje. Na spoty przyjeżdżają również mechanicy więc mogą z czymś pomóc, doradzić itp. A O1 dawno nie było;) |
Ok, może kiedyś zajrzę, daleko nie mam, bo mieszkam na Kamionku
Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. Muszę uwzględnić fakt, że koniec końców samochód będzie bardziej weekendowo-wakacyjny, do pracy pewnie będę jeździł komunikacją bo wychodzi mi dokładnie tyle samo czasowo co samochodem, więc przebiegi nie będą zawrotne. Teraz zasuwam do roboty miśkiem głównie by się nauczyć jeździć i poznać maszynę
Dario1986 - 14-10-2016, 10:24
skabanos napisał/a: | Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. | Pomyśl ile przez ten rok można zaoszczędzić albo chociaż zwróci się koszt instalacji i później zaczniesz oszczędzać. Polecam pierwszy lepszy kalkulator LPG i sobie przeliczysz na ile to sie opłaca.. mi instalacja się zwróciła po 6/7 miesiącach. i przebiegu ok 13-14 tkm
Krzyzak - 14-10-2016, 10:32
Marcino napisał/a: | byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć | gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń
Bzyk_R1 - 14-10-2016, 13:59
Ilu przydatnych rzeczy się dowiedziałem Jak tylko budżet pozwoli to zakupię zestaw "gauganów" żeby mieć podgląd na egt lub afr. Moja relacja z jazdy na LPG już niedługo.
skabanos, jeszcze będziesz do końca roku wypytywał jakie graty LPG wybrać zobaczysz co z tego że weekendowo wakacyjne auto modzenie uzależnia !
skabanos - 14-10-2016, 14:06
Nie mówię nie. Nie wiedziałem, że LPG tak poszło do przodu, że można bezpiecznie do takiego silnika instalację zakładać. Po zimie popytam, przeanalizuję i podejmę decyzję
W@sio - 14-10-2016, 19:32
Lepiej jest sobie zegar AFR kupić, ja mam u siebie EGT i ma sporą bezwładność termiczną - przetestowałem - aż takich zmian nie wychwyvi EGT.
Marcino - 15-10-2016, 18:55
Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć | gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń |
Przecież to już ja mam ponad 10 lat. a ty sie Darek szykuj bo chyba w 307 bede wymieniał instalkę i moze mi sie twoja pomoc przydać
Bzyk_R1 - 05-11-2017, 16:28
Co tam Panie słychać u Twojego turbiaka? Zaglądasz tu jeszcze?
|
|
|