To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi "Prawie jak Subaru" Outlander

Dario1986 - 14-10-2016, 08:51

najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a:
LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji.

, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo :)

Marcino - 14-10-2016, 09:01

Krzyzak napisał/a:
PG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?

Darek teraz namawiasz (i dobrze) a sam byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć.

Owczar - 14-10-2016, 09:07

Sama wydajność reduktorow to sprawa drugorzędna bo na rynku są takie, które bez problemu w pojedynkę opedza ten silnik. W przy turbo bardzo ważne jest egt, które głównie zależy od afr. Nawet na dobrym afr egt na LPG będzie nieco wyższe ale w tym silniku nie powinno zaszkodzić. Do czego to się sprowadza. Można śmigać tym na LPG ale żeby nie uszkodzić silnika konieczne jest porządne strojenie po afr i kontrola ustawień przynajmniej raz na rok. Gdybym poszedł w turbo z LPG, zalozylbym sobie wskaźnik afr lub egt. Teoretycznie raz wystrojona instalacja potrafi wiele rzeczy skorygować, ale w silniku turbo margines jest o wiele mniejszy niż w wolnossacym silniku. LPG jak najbardziej ale u kumatego gaziarza :)
Marcino - 14-10-2016, 09:08

Dario1986 napisał/a:
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo


"czuje moc gazu"!!!!!

Owczar - 14-10-2016, 09:10

Dario1986 napisał/a:
najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a:
LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji.

, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo :)


Właśnie tak jak pisałem. Gość ma wskaźnik afr. Przy WOT ma około 12. Co ciekawe w swoim wolnossacym v8 mam podobne afr przy WOT :) wystarczy od czasu do czasu zerknąć żeby wciskać gaz w podloge.

skabanos - 14-10-2016, 09:57

Dario1986 napisał/a:
Ze swojej strony zapraszam na Spoty Mazowieckie, organizowane 12 dnia każdego miesiąca. Tesco Gocław ok 19:00. Może akurat się czegoś dowiesz co Cie zainteresuje. Na spoty przyjeżdżają również mechanicy więc mogą z czymś pomóc, doradzić itp. A O1 dawno nie było;)

Ok, może kiedyś zajrzę, daleko nie mam, bo mieszkam na Kamionku :)

Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. Muszę uwzględnić fakt, że koniec końców samochód będzie bardziej weekendowo-wakacyjny, do pracy pewnie będę jeździł komunikacją bo wychodzi mi dokładnie tyle samo czasowo co samochodem, więc przebiegi nie będą zawrotne. Teraz zasuwam do roboty miśkiem głównie by się nauczyć jeździć i poznać maszynę :)

Dario1986 - 14-10-2016, 10:24

skabanos napisał/a:
Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda.
Pomyśl ile przez ten rok można zaoszczędzić :) albo chociaż zwróci się koszt instalacji i później zaczniesz oszczędzać. Polecam pierwszy lepszy kalkulator LPG i sobie przeliczysz na ile to sie opłaca.. mi instalacja się zwróciła po 6/7 miesiącach. i przebiegu ok 13-14 tkm
Krzyzak - 14-10-2016, 10:32

Marcino napisał/a:
byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć
gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń

Bzyk_R1 - 14-10-2016, 13:59

Ilu przydatnych rzeczy się dowiedziałem :) Jak tylko budżet pozwoli to zakupię zestaw "gauganów" żeby mieć podgląd na egt lub afr. Moja relacja z jazdy na LPG już niedługo.

skabanos, jeszcze będziesz do końca roku wypytywał jakie graty LPG wybrać zobaczysz :D co z tego że weekendowo wakacyjne auto :P modzenie uzależnia !

skabanos - 14-10-2016, 14:06

Nie mówię nie. Nie wiedziałem, że LPG tak poszło do przodu, że można bezpiecznie do takiego silnika instalację zakładać. Po zimie popytam, przeanalizuję i podejmę decyzję :)
W@sio - 14-10-2016, 19:32

Lepiej jest sobie zegar AFR kupić, ja mam u siebie EGT i ma sporą bezwładność termiczną - przetestowałem - aż takich zmian nie wychwyvi EGT. :-D
Marcino - 15-10-2016, 18:55

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć
gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń

Przecież to już ja mam ponad 10 lat. a ty sie Darek szykuj bo chyba w 307 bede wymieniał instalkę i moze mi sie twoja pomoc przydać :)

Bzyk_R1 - 05-11-2017, 16:28

Co tam Panie słychać u Twojego turbiaka? Zaglądasz tu jeszcze?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group