To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra

plecho1 - 10-11-2016, 09:30

Wyświetla mi się, że nie mam dostępu bo film prywatny.
riat - 10-11-2016, 09:36
Temat postu: carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
O kurcze, przepraszam coś zwaliłem. Spróbuję to naprawić
r

plecho1 - 10-11-2016, 09:48

Edit. Na pewno jest 11, 41 i 44.
riat - 10-11-2016, 10:08
Temat postu: carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
A teraz
https://youtu.be/t7LCVqr4Wec
powinno być O'K
r

plecho1 - 10-11-2016, 10:14

Poprzedni film już działa a teraz w tym wyświetla mi sie komunikat, że nie mam dostępu bo film prywatny :)

[ Dodano: 10-11-2016, 10:20 ]
Jak już pisałem wcześniej, 11, 41, 44.

riat - 10-11-2016, 10:39
Temat postu: carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
Obydwa filmy to to samo.
> Na pewno jest 11, 41 i 44. <
11 to Heateted oxygen sensor (HO2S) Przegrzany czujnik tlenu ? Co to za dziwadło?
41 wtryskiwacze , co się mogło popsuć?
44 cewka, moduł zapłonu
Jak to jest, te błędy to błędy od ostatniego odłączenia akumulatora?
Jeżeli tak to ten ostatni 44 dotyczy cewki i wtedy wszystko by się zgadzało i wszystko by wskazywało na fizyczne uszkodzenie jakiegoś przewodu który podaje prąd na cewkę
R

Bizi78 - 10-11-2016, 11:18

riat napisał/a:
Przegrzany czujnik tlenu ? Co to za dziwadło?

Sonda lambda :wink: .

plecho1 - 10-11-2016, 12:01

Chcesz mieć pewność które błędy są aktualne to skasuj błędy poprzez odpięcie akumulatora na kilkanaście sekund i sprawdź błędy po kolejnym zaświeceniu się kontrolki silnika.
riat - 11-11-2016, 05:55
Temat postu: carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
Szanowni Forumowicze, jak to jest z tymi błędami?
Ja myślę, że tak. Błędy w miarę jak się pojawiają i nie są kasowane przez użytkownika są zapamiętywane w pamięci komputera sterującego. Pytanie ile jest ich zapamiętywane? Przecież ta pamięć nie jest nieograniczona.I jak długo są przechowywane ? aż użytkownik nie zresetuje pamięci zdejmując klemę z akumulatora? I dalej, czy każde wyświetlenie się chekengine to błąd zapamiętywany? Jeżeli tak to przecież ten chekengine często się zapala, raz na kilka sekund innym razem na kilka minut i gaśnie. Przynajmniej tak jest u mnie. Ma przykład zauważyłem, że jakę, wszystko jest O'K staję na kilka minut, wyłączam silnik, potem gdy go zapalam świeci się chekengine przez kilka sekund, czasem minut i jak "dam po obrotach" i odpuszczę do "wolnych" obrotów to checkengine gaśnie. Czy to też jest zapamiętywane jako błąd? Jeżeli tak to ta pamięć jest strasznie wielka. Co właściwie się wyświetla jak zepniemy piny 1 i 4? Kody których błędów? Od tego ostatniego jaki się pojawił do tyłu? Jeżeli tak to który jest ostatni błąd? Jak to wyczuć?
A co będzie jak zrobię tak: skasuję wszystko zdejmując klemę z akumulatora na kilka minut, zapalę auto i będę jeździł aż wywali checkengine gdy zacznie się ta "moja atrakcja" z przerwaniem pracy 1 i 4 cylindra i wtedy zgaszę silnik zepnę piny 1 i 4 i zobaczę co się wymruga. No dobra, a co jak do czasu tej "mojej atrakcji" po drodze na kilka chwil zapali się checkengine i zgaśnie, co mi się czasami zdarza, ale jednak zdarza?
Szanowni Koledzy Forumowicze, to jest mój problem z którym nie mogę sobie poradzić. Kopię w mailach na naszym forum i nic nie mogę wykopać. Jest dużo opisów różnych problemów i prób ich rozwiązywania ale rzeden nie "zagłębia się w problem". Może to ja jestem zbyt "dociekliwy" i to całkiem niepotrzebnie? Może rozwiązanie jest proste tylko? Sam nie wiem i dlatego proszę Was o pomoc.To tyle
Pozdrawiam
r

[ Dodano: 11-11-2016, 06:20 ]
Jeszcze jedno,
A co myślicie na temat czegoś takiego lub podobnego w działaniu http://allegro.pl/interfe...6572977023.html
Czy to może być pomocne dla mnie? Jak bezprzewodowo to mogę zdiagnozować błąd natychmiast jak się pojawi.
Może jakiś link do opisu jak to używać.
Czy to dobry pomysł?
r

plecho1 - 11-11-2016, 07:55

Błędy są zapamiętane do czasu wykasowania poprzez odpięcie zasilania dla sterownika silnika. Błędy masz tylko 3 więc zapalająca się kontrolka sygnalizuje któryś z tych błędów który widocznie często się powtarza więc sygnalizując jakiś problem który ciągle występuje.
Ten ELM327 do Twego auta się nie nada, w tym roczniku działa tylko wymrugiwanie błędów i jest to najpewniejszy sposób. Do podglądania parametrów najlepszy jest Interfejs VAG KKL oraz program Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 i nic lepszego do starszych Miśków i do GDI poza serwisowym MUT-em nie znajdziesz.

riat - 11-11-2016, 08:10
Temat postu: carisma 1,8 GLS 16v 1997 znika iskra
A to się nada http://centerdi.pl/produc...gB_5RoCfmXw_wcB
i czy będzie współpracować z Evoscan 2.9 ?
r

plecho1 - 12-11-2016, 09:42

Ważne aby interfejs był zbudowany na czipie FTDI232, jak sprzedawca nie kłamie, to ten powinien być ok http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
Ale jak pisałem błędów tez nim nie sprawdzisz tylko podejrzysz parametry silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group