Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Stukaja zawory...
mlun - 18-03-2007, 19:13
A niemaznacznie ile czasu się jeździło na półsynetytku i potem przezzło się na syntetyk znowu?
luk_szc - 18-03-2007, 23:41
Tego nie wiem - ja wymieniłem na TWS po dwóch wymianach GDI .
Co do TWS - jest gęstszy i na początku było lepiej ale to i tak w dalszej perspektywie nie ma sensu (lepiej cały silnik kupić ) popychacze majątek a zamienniki krótko się sprawują
Anonymous - 18-03-2007, 23:52
luk_szc, wymienili ci na synteyk pewnie dla tego , jak wyczytałem gdzieś na forum, że napinacz paska rozrządu i zawory są regulowane hudraulicznie i aby działały sprawnie potrzebują odpowiedniego oleju, niektórzy twierzdzą nawet , że jeśli silnik zacznie brać olej to lepiej go uzupełniać niż wumieniać na inny o innych właściwościach. Ja jeżdże na mobilu 5w50 i nie mam problemów (przebieg 189 tyś)
McDoune - 18-03-2007, 23:52
Ja na pykające zawory wlałem takiego siuwaksa i o dziwo pomogło (podchodziłem do tego dość sceptycznie ale w sumie ryzyko 20PLN nie jest taki duże, a tu na forum przekonywali mnie że krzywdy silnikowi to nie zrobi)
Obecnie wtryskiwacze nie pykają, a silnik jak nie brał, tak nie bierze oleju , może warto spróbować
Anonymous - 18-03-2007, 23:55
Dodam tylko , że corsę, która jeżdziła na pół syntetyku zalałem po założeniu gazu minerałem i przy pierwszych mrozach zaczełu mi grać zawory przy odpalaniu.
luk_szc - 19-03-2007, 14:39
Wymieniliśmy na inny olej ponieważ GDI Performance (a był to olej dedykowany do GDI ) przestał być dostępny na rynku . Decyzja zapadła po jeżdżeniu ok. 20 tyś km na półsyntetyku . Wcześniej jeździł na TXT
saphire - 19-03-2007, 18:13
Także jeżdżę na Mobil1 5w50 a minerały to się do motorynki lub rometa lało swego czasu ale żeby to lać do miśka? a fe...
luk_szc - 19-03-2007, 21:12
Czy półsyntetyk oznacza pół na pół - syntetyk z mineralnym ?????
phixius - 20-03-2007, 07:29
Półsyntetyk to mieszanka mineralnego z syntetykiem, gdzie jednak zawartość syntetycznego nie przekracza 30 procent.
A wracając do tematu od dłuższego czasu jeżdżę na syntetyku o nazwie ELF EXCELLIUM LDX 5W40 i narzekać nie mogę. Skojarzyło mi się jednak co producent podaje w opisie:
"ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu."
turek61 - 20-03-2007, 12:03
phixius,
Ty używasz tego: http://www.motozakupy.com...=produkt&id=167
a ja tego: http://www.motozakupy.com...-10w40-a4-litry
i nie wiem jak mogłem przeoczyć podczas poszukiwań ten Twój typ.
Prawdopodobnie dlatego, że szukałem półsyntetyka (takim był wcześniej zalany)Ważne dla mnie jest to, że są szczególnie polecane do silników zasilanych gazem propan-butan..
I choć teraz nie narzekam to jestem pewien na 100%, że następna wymiana będzie na Elf SYNTHESE/EXCELLIUM 5W40
Anonymous - 20-03-2007, 16:26
turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić.
turek61 - 20-03-2007, 17:23
Sebancisz napisał/a: | turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić. |
No ale mądrzejsi ode mnie na forum i mój kolega mechanik twierdzą, że można.Byle nie z minerala na syntetyka.
PS
No i zrobiliśmy OFF TOPa ale rodzaj oleju i głośna praca rozrządu w GDI wg. mnie są ściśle powiazane.
Anonymous - 20-03-2007, 17:54
turek61, ja w silniku nie siedzę , powtarzam tylko to co usłyszałem i wyczytałem, zresztą na forum już ten temat był poruszany więć można poszukać i poczytać. Pozdrowienia.
saphire - 20-03-2007, 18:19
Oj to jeszcze zależy ile tys km się na tym minerale czy pół syntetyku jeździło i jaki jest przebieg i stan silnika.
turek61 - 21-03-2007, 14:43
Przebieg 153 tys(udokumentowany), stan silnika wg. mnie dobry a ile jeździł w Holandii na półsyntetyku tego nie wiem (dołączona karteczka- ostatnia wymiana przy 135tys. na 10W40) ...u mnie wymiana przy 150tys. 5 miesięcy temu.
|
|
|