To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Stukaja zawory...

mlun - 18-03-2007, 19:13

A niemaznacznie ile czasu się jeździło na półsynetytku i potem przezzło się na syntetyk znowu?
luk_szc - 18-03-2007, 23:41

Tego nie wiem :roll: - ja wymieniłem na TWS po dwóch wymianach GDI .
Co do TWS - jest gęstszy i na początku było lepiej ale to i tak w dalszej perspektywie nie ma sensu (lepiej cały silnik kupić :evil: ) popychacze majątek a zamienniki krótko się sprawują :evil:

Anonymous - 18-03-2007, 23:52

luk_szc, wymienili ci na synteyk pewnie dla tego , jak wyczytałem gdzieś na forum, że napinacz paska rozrządu i zawory są regulowane hudraulicznie i aby działały sprawnie potrzebują odpowiedniego oleju, niektórzy twierzdzą nawet , że jeśli silnik zacznie brać olej to lepiej go uzupełniać niż wumieniać na inny o innych właściwościach. Ja jeżdże na mobilu 5w50 i nie mam problemów (przebieg 189 tyś)
McDoune - 18-03-2007, 23:52

Ja na pykające zawory wlałem takiego siuwaksa i o dziwo pomogło (podchodziłem do tego dość sceptycznie ale w sumie ryzyko 20PLN nie jest taki duże, a tu na forum przekonywali mnie że krzywdy silnikowi to nie zrobi)

Obecnie wtryskiwacze nie pykają, a silnik jak nie brał, tak nie bierze oleju :D , może warto spróbować

Anonymous - 18-03-2007, 23:55

Dodam tylko , że corsę, która jeżdziła na pół syntetyku zalałem po założeniu gazu minerałem i przy pierwszych mrozach zaczełu mi grać zawory przy odpalaniu.
luk_szc - 19-03-2007, 14:39

Wymieniliśmy na inny olej ponieważ GDI Performance (a był to olej dedykowany do GDI ) przestał być dostępny na rynku . Decyzja zapadła po jeżdżeniu ok. 20 tyś km na półsyntetyku . Wcześniej jeździł na TXT
saphire - 19-03-2007, 18:13

Także jeżdżę na Mobil1 5w50 a minerały to się do motorynki lub rometa lało swego czasu ale żeby to lać do miśka? a fe...
luk_szc - 19-03-2007, 21:12

Czy półsyntetyk oznacza pół na pół - syntetyk z mineralnym ?????
phixius - 20-03-2007, 07:29

Półsyntetyk to mieszanka mineralnego z syntetykiem, gdzie jednak zawartość syntetycznego nie przekracza 30 procent.

A wracając do tematu od dłuższego czasu jeżdżę na syntetyku o nazwie ELF EXCELLIUM LDX 5W40 i narzekać nie mogę. Skojarzyło mi się jednak co producent podaje w opisie:

"ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
ELF EXCELLIUM LDX 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu."

turek61 - 20-03-2007, 12:03

phixius,
Ty używasz tego: http://www.motozakupy.com...=produkt&id=167
a ja tego: http://www.motozakupy.com...-10w40-a4-litry
i nie wiem jak mogłem przeoczyć :shock: podczas poszukiwań ten Twój typ.
Prawdopodobnie dlatego, że szukałem półsyntetyka (takim był wcześniej zalany)Ważne dla mnie jest to, że są szczególnie polecane do silników zasilanych gazem propan-butan..
I choć teraz nie narzekam to jestem pewien na 100%, że następna wymiana będzie na Elf SYNTHESE/EXCELLIUM 5W40 :!:

Anonymous - 20-03-2007, 16:26

turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić.
turek61 - 20-03-2007, 17:23

Sebancisz napisał/a:
turek61, żeby było śmieszniej nie zaleca się zmiany oleju gęstrzego na rzadszy, (możliwoś wypłukania i rozszczelnienia silnika), tak więc jeśli jeździsz na półsyntetyku i nic się nie dzieje to może lepiej go zostawić.

No ale mądrzejsi ode mnie na forum i mój kolega mechanik twierdzą, że można.Byle nie z minerala na syntetyka.

PS
No i zrobiliśmy OFF TOPa ale rodzaj oleju i głośna praca rozrządu w GDI wg. mnie są ściśle powiazane.

Anonymous - 20-03-2007, 17:54

turek61, ja w silniku nie siedzę , powtarzam tylko to co usłyszałem i wyczytałem, zresztą na forum już ten temat był poruszany więć można poszukać i poczytać. Pozdrowienia.
saphire - 20-03-2007, 18:19

Oj to jeszcze zależy ile tys km się na tym minerale czy pół syntetyku jeździło i jaki jest przebieg i stan silnika.
turek61 - 21-03-2007, 14:43

Przebieg 153 tys(udokumentowany), stan silnika wg. mnie dobry a ile jeździł w Holandii na półsyntetyku tego nie wiem (dołączona karteczka- ostatnia wymiana przy 135tys. na 10W40) ...u mnie wymiana przy 150tys. 5 miesięcy temu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group