To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu.

Hornet - 23-11-2016, 16:46

Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa...
elektryk - 24-11-2016, 21:41

Hornet napisał/a:
Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa...
Optycznie ciężko, pływające są zabudowane gumą i przypominają te odlane z gumy. Najprościej sprawdzić w działaniu. W ręku może być ciężko, nowa pływająca jest bardzo sztywna, ma spore tarcie statyczne, natomiast niewielkie dynamiczne. Najlepiej mieć imadło i kawałek pręta lub długiej śruby. Mocujesz tuleję w imadle, wkładasz pręt i i bujasz na boki. Jeśli tuleja środkowa wraca sama na środek to jest sztywna, jeśli pozostaje "skrzywiona" to jest pływająca.
luk2501 - 15-12-2016, 10:01

Witam
A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła. Próbowałem mierzyć na samochodzie ale niestety ciężko dokładnie zmierzyć. Jeżeli ktoś ma stare to prosiłbym o podanie wymiarów.

PABLO998 - 16-12-2016, 10:07

luk2501 napisał/a:
A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła

Musisz najpierw zobaczyć jakie masz tuleje od strony koła (stałe, czy pływające) bo występowały dwa rodzaje. Mam stare części - mogę pomierzyć, ale musisz wiedzieć jaki rodzaj tulei masz, ja miałem zewnętrzne pływające...

luk2501 - 16-12-2016, 22:55

Właśnie się dowiedziałem że były stosowane dwa rodzaje ale u mnie są zewnętrzne pływające a wewnętrzne zwykłe. A najlepsze jest to że w dwóch firmach które sprzedają tuleje podają różne wymiary tej samej tulei, więc zgłupiałem. A na aucie ciężko zmierzyć.

[ Dodano: 14-02-2017, 21:11 ]
Odpowiem sobie sam. Po rozkręceniu wszystkich wahaczy z tyłu u mnie wszystkie tuleje wewnętrzne mają średnicę 36,5mm i są to tuleje stałe. A wszystkie tuleje zewnętrzne mają średnicę 40mm i są to tuleje pływające. Kupiłem drążki zbieżności Febesta po 45zł szt i dodatkowo tuleje zewnętrzne ale wszystkie stałe koszt 49 zł szt. Wszystkie tuleje wewnętrzne są w stanie idealnym czego nie można powiedzieć o pływających które siadły i koła poszły górą do środka. Ale w roczniku 2004 wahacz łukowaty występował z dwoma średnicami tulei więc proszę nie brać wymiarów za pewnik.

A teraz moje pytanie z jakim momentem dokręcać śruby.

[ Dodano: 18-02-2017, 20:23 ]
Jestem już po wymianie, bez prasy się nie obyło. Straszono mnie że na tulejach stałych będzie za twardo ale jest super. Auto pewnie się prowadzi nie słychać żadnych stuków a koła się wyprostowały. Oczywiście śruby zbieżności trzeba było ciąć ale przy montażu nie żałowałem smaru miedzianego wewnątrz tulei. Zobaczymy jak długo to wytrzyma.

[ Dodano: 30-03-2017, 21:15 ]
Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo.

elektryk - 31-03-2017, 22:49

luk2501 napisał/a:
Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo.
A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo.
PABLO998 - 01-04-2017, 21:37

elektryk napisał/a:
A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo.

Dokładnie. Ja w swoim przypadku nie musiałem usuwać tych blaszek bo prawe koło stoi idealnie, natomiast lewe jest minimalnie pochylone, ale mieści się w granicach tolerancji.

miron - 08-04-2017, 12:44

Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?
Jaro1974 - 08-04-2017, 20:57

miron napisał/a:
Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?

Ja robiłem w dwóch outkach (swoim i kumpla) i nie jest to jakieś arcy trudne. Największym problemem jest moment gdy podczas odkręcania banana w środku w sankach obkręci się nakrętka (tak miałem u kumpla). Ale na to jest też sposób. Nadmienię tylko że w tym drugim całe sanki były zdejmowane. Tak więc jak masz gdzie to zrobić to możesz sam to zrobić. A jak nie masz to musisz szukać warsztatu, a ile biorą to nie wiem.

PABLO998 - 08-04-2017, 22:47

miron napisał/a:
Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?

Ja płaciłem 250 zł, ale pomagałem :wink:

miron - 09-04-2017, 17:42

Ile kosztuje komplet tulei? Jakiej firmy, sprzedawcy?
PABLO998 - 09-04-2017, 21:21

Ja brałem zestaw firmy Febest, płaciłem ok. 500 zł (4 wahacze i 6 tulei) od Mitsustyle.
Pawel1988 - 09-04-2017, 21:50

Ja tez mam febesta ale serdecznie go nie polecam. Zadzwoń do Olkusza czy maja poli do outlanderana na tył i będziesz miał spokój.
Jaro1974 - 10-04-2017, 09:25

Ja na febeście drugi rok latam i nic się z nim nie dzieje.
Przebieg około 40kkm :wink:

luk2501 - 11-04-2017, 21:04

Ja drążki zbieżności kupiłem febesta po 45 zł sklep z Częstochowy a tuleje stałe które powędrowały do wszystkich wahaczy na zewnątrz po 40zł w e-pajero. Robota w garażu tylko kolega na prasie wybił i wprasował tuleje. Zbieżność plus kąty 120 zł. Śruby zbieżności zrobiłem w robocie obie były zapieczone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group