To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4W 1.6] Centralny i Alarm do mojego lancerka

Hugo - 15-03-2007, 08:36

japas napisał/a:
Nie tylko w Miśkach - w Suzuki też tak jest
Większość japońskich aut tak ma.
Anonymous - 15-03-2007, 12:29

Ja zrobiłem sobie wszystko od podstaw, alarm anakonda do tego czujnik uderzenia, czujnik mikrofalowy i cntralny na cztery drzwi firmy phantom. Caly koszt nie przekroczyl 250 zl, a czas jaki przy tym poswiecilem to jedno populudnie. I teraz moge nie musze ciagle wkladac kluczyka w drzwi bo klucz mialem dorabiany i sie ciagle zacinal.
Xiff - 17-03-2007, 13:21

Wiesci z frontu...
Qpal - ty jestes aniolem zeslanym mi z nieba... Zamontowalem centala w 40 minut, twoja instrukcja jest rewelacyjna, nie mialem zadnego problemu. Wszystko hula i jest ok...
mam jeszcze tylko pytanko, bo pewnie bedziesz to wiedzial...
Kupilem sterownik razem z alarmem i chcialbym go sprobowac podlaczyc, tyle ze nie wiem gdzie sa kabelki od drzwi i klapy. Sadzac po twoich opisach pewnie na pamiec znasz kolorki i umiejscowienie owych przewodzikow, wiec nawet nie probuje szukac na piechote...
Pozdrawiam i czekam...
Xiff

saphire - 17-03-2007, 22:29

Jeśli chodzi o wykrycie otwarcia drzwi to przecież można podpiąć sie do kabelków od oświetlenia wewnętrznego :mrgreen:
qpal - 20-03-2007, 10:24

O ile mnie pamięć nie myli to będzie czarny kabelek 1 mm2 w białej wtyczce 5 cio pinowej pod skrzynką bezpieczników, ale zastrzegam, piszę z pamięci i mogę się mylić. Chodzi o czujniki dżwiowe.
Xiff - 23-03-2007, 21:11

oki... thx... sprawdze to, jak nie tam to sprobuje znalezc jakos na piechotke. Jutro sobota wiec bede mogl sie troche pobawic. Bez tych czujek to troche problem bo alarm nie wie ze otworzylem drzwi a jak nie wie to uzbraja sie po 20 sekundach i moge se kiedys zatrzasnac kluczyki :wink:
Pozdro

qpal - 16-04-2007, 13:05

Sorry ale mój poprzedni post dotyczył innego modelu samochodu. Ten opis jest właściwy. Czujniki drzwiowe połączone są kabelkiem 1 mm2 w kolorze czerwonym z zielonym paskiem i 2!! srebrnymi kropkami. W znakomitej większości przypadków, kabelek od alarmu prowadzący do czujników drzwiowych, wystarczy dolutować do tego kabelka, i po robocie. Owy kabelek najwygodniej (moim zdaniem ) dorwać w wiązce biegnącej wzdłuż lewego progu pod plastikową osłoną przy podpórce na lewą nogę. Demontaż ogranicza się do delikatnego zdjęcia plastiku z progu, odsunięciu plastiku przy podpórce, zdjęciu z zgrzewu progu i podłużnicy mocowania tapicerki podłogowej, i już widzimy naszą wiązkę :) , owiniętą w taśmę izolacyjną :( . Odwijamy kawałek i szukamy naszego kabelka, gdzieś w okolice lewej strony od góry wiązki. Montaż w kolejności odwrotnej :lol: Została jeszcze maska i bagażnik. Pod maską możemy zamontować, dodatkowy czujnik, taki typowy który łączy z masą tzw. alarmowy a kabelek dolutować do w/w wytłuszczonym drukiem. Czujnik montujemy podobnie jak zamontowane są drzwiowe np. przewiercając odpowiedni otwór w pasie przednim w okolicach zamka. Pod klapą bagażnika z prawej strony znajduje się czujnik który zapala nam światełko w bagażniku. Najprościej jest połączyć kabelek z czujniczka z kabelkiem j/w. Jedyna wada tego rozwiązania to zapalanie się oświetlenia kabiny w momencie otwarcia bagażnika lub podniesienia maski. Podłączenie tych dodatkowych czujników nie jest konieczne.W 99,9% przypadków, włamanie następuje drzwiami bocznymi, poprzez zbicie szyby, a wtedy przy alarmie musisz mieć dodatkowy czujnik, a jaki to już inna bajka.
Xiff - 16-04-2007, 20:16

Dzieki stary... w sobote sprawdze i dam znac jak mi poszlo... Wielkie pozdro...
Anonymous - 10-04-2008, 11:58

qpal napisał/a:

- Mignięcie kierunkami podłączamy przy wtyczce pod przełącznikiem kierunkowskazów ( dolna płaska z 4 kabelkami ). Nas interesują zielony z czerwonym paskiem ze srebrnymi kropkami i zielony z niebieskim paskiem ze srebrnymi kropkami.


Jak to się ma do Lancera z 96 roku? Kolory są inne... Jak znaleźć te właściwe?

qpal - 10-04-2008, 20:32

Inne kolory? Skoro tak, wiec wyjaśniam:
1. Jaki to kolor powie nam wtyczka zasilająca żarówkę przednich kierunkowskazów. Ktoś spyta dlaczego przednich? A dlatego, że łatwiej jest podnieść maskę, zluzować trzymacze sprężynowe opraw, odchylić oprawy, zobaczyć jakie kolorki mają kable i takich szukać przy wtyczce przełącznika kierunkowskazów. Dla ułatwienia podam, że do reflektorów po lewej i prawej stronie dochodzi kabel o tym samym kolorze. To jest po prostu masa "-", nas interesują te 2 inne.
2. Podłączyć się pod odpowiedni kabelek i po robocie.
3. Wykonać czynności z pkt. 1 w kolejności odwrotnej

Anonymous - 07-06-2008, 09:50

Łatwiej było się wpiąć w dwa kabelki od włącznika awaryjek.
Anonymous - 18-09-2008, 19:06

qpal napisał/a:
Czujniki drzwiowe połączone są kabelkiem 1 mm2 w kolorze czerwonym z zielonym paskiem i 2!! srebrnymi kropkami. W znakomitej większości przypadków, kabelek od alarmu prowadzący do czujników drzwiowych, wystarczy dolutować do tego kabelka, i po robocie. Owy kabelek najwygodniej (moim zdaniem ) dorwać w wiązce biegnącej wzdłuż lewego progu pod plastikową osłoną przy podpórce na lewą nogę.


oki .. podlaczylem wg tego opisu czyjnik drzwiowy i wg poprzedniego opisu @qpal sterowanie centralnym i wszystko pieknie dziala... otwiera, zamyka, zamyka po niechcianym otwarciu, migaja kierunki przy zamknieciu i otwarciu ... i tu jest problem migaja przy otarciu 3 razy ale jak otworze drzwi miganie uruchamia sie znowu
otwieram po odlobkowaniu z pilota, otwieram bo zgaszeniu silnika i wyjsciu z samochodu to samo ...
przedstawie teraz moj schemat z instrukcji i napisze to co podlaczylem zeby bylo latwiej

modul ma cztery wtyki:

pierwsza to sterowniem centralnym(podlaczone wg pierwszego opisu) z czego:
pink - syrena - nie podlaczylem
blue/black - trunck release(output+) - nie podlaczylem

druga:
yellow - do tego jest inny schemat podejrzewam ze ma to cos wspolnego ze stacyjka- nie podlaczylem
orange - brake - nie podlaczylem
blue - door negative triggered - podlaczylem do czujnika w drzwiach wg zacytowanego opisu
white - On - nie podlaczylem

trzecia:
led - nie podlaczylem

czwarta - chock sensor - nie podlaczylem

przewody nie podlaczone sa ladnie zailozowane wiec nie ma mowy o jakims zwarciu

co zrobilem zle, ze kierunkowskazy migaja nie tylko wtedy co trzeba?

Anonymous - 13-11-2008, 07:44

Witam! Mam problem ze sterowaniem centralnym - działa mi otwieranie, a zamykanie nie. Jako że

nie umiałem znaleźć złącza z kablami od centralnego przy słupku (chyba są zasłonięte skrzynką

bezpieczników), wpiąłem się prosto w wiązkę idącą z drzwi. Znalazłem tam kabelek brązowo-żółty

(bez srebrnych kropek), podpiąłem do niego UNLOCK z mojego modułu sterowania centralnym (STIG)

i działa. Jednak nie znalazłem tam kabelka brązowo-czarnego. Dobrałem się więc bezpośrednio do

siłownika. Idzie do niego ten kabelek brązowo-żółty, a drugi to czarny (nie zgadza się z

opisem QPALa wg.którego powinien być brązowo-czarny). W każdym razie po podpięciu LOCKa do

tego czarnego nie zamyka mi centralnego. Widzę tam jeszcze tam 2 niebiesko czarne kabelki, ale

to pewnie od czujnika zamknięcia drzwi. Kto wie dlaczego nie działa LOCK? Rozumiem że na tych

kablach sterujących LOCK i UNLOCK powinno pojawiać się na zmianę napięcie? Bo u mnie pojawia

się tylko na brązowo-żółtym...

qpal - 14-11-2008, 23:50

Przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisałem wcześniej. Nie szukaj elementów w miejscach gdzie ich nie ma, nie grzeb gdzie nie potrzeba, staraj się czytać ze zrozumieniem a na pewno odniesiesz sukces. To, że się odważyłeś grzebać to już jest połowa sukcesu.
PS Dziwne pojęcia:
-sterowanie masą oznacza podanie "-" z nadwozia we wskazane miejsce.Tyle znalazłem na temat centralnego Plik pdf

Anonymous - 17-11-2008, 09:15

No i masz rację QPAL - jakoś się sugerowałem innymi opisami i szukałem przy słupku dzwiowym, więc wpinałem się bezpośrednio pod siłownik a nie centralkę... Teraz już wszystko działa:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group