To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Nowe odgłosy po wymianie sprzęgła

flash - 04-04-2017, 11:54

Czyli tak czy tak trzeba się przygotować na czterocyfrowe wydatki...
Ciekawi mnie jeszcze czy w 2WD i 4WD jest taka sama skrzynia.

[ Dodano: 04-04-2017, 11:56 ]
PABLO998 napisał/a:
Jeżeli to to łożysko co miałem w Galancie (objaw identyczny) to łożysko wałka sprzęgłowego. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...


PABLO998, a Ty wymieniałeś to jedno łożysko czy cały komplet?

Bzyk_R1 - 04-04-2017, 12:02

flash napisał/a:
Ciekawi mnie jeszcze czy w 2WD i 4WD jest taka sama skrzynia.




Wychodzi na to że nie ta sama

flash - 04-04-2017, 12:11

To znalezienie od 2WD będzie pewnie graniczyć z cudem. Może od Galanta by pasowała.
elektryk - 04-04-2017, 12:50

Bzyk_R1 napisał/a:
flash napisał/a:
Ciekawi mnie jeszcze czy w 2WD i 4WD jest taka sama skrzynia.
Wychodzi na to że nie ta sama
To nawet nie kwestia przełożeń a budowy. W wersji 2WD jest jeden mechanizm różnicowy rozdzielający na koła w obudowie skrzyni. W wersji 4WD są dwa mechanizmy, rozdzielający na przód-tył w obudowie skrzyni i drugi rozdzielający na koła przednie w przekładni. Najlepiej zadzwoń do Japaneze i pogadaj. Innego człowieka który robi taką opcje wymiany sztuka za sztukę nie znam.
flash - 04-04-2017, 13:06

Jutro odstawiam auto do mechanika, żeby zweryfikował jednoznacznie skąd te hałasy. Cały czas łudzę się jeszcze, że przyczyną jest za niski stan oleju, albo poduszka skrzyni. Jeśli jednak to faktycznie skrzynia to pójdę za Twoją radą elektryk i poszukam regenerowanej. Szukałem w mojej okolicy, ale nie znalazłem w internecie żadnego fachowca od regeneracji. Są dwie używki do 2WD na allegro, wychodzą po ok 900 zł, ale nieregenerowane, więc chyba nie ma sensu ryzykować. Tym bardziej, że Misiek ma jeszcze posłużyć przez parę ładnych lat.

[ Dodano: 04-04-2017, 16:10 ]
Dziwi mnie tylko, że podczas gazowania na luzie podejrzany dźwięk się nasila.

PABLO998 - 04-04-2017, 20:14

flash napisał/a:
PABLO998, a Ty wymieniałeś to jedno łożysko czy cały komplet?

Ja w konsekwencji wymieniłem całą skrzynię na regenerowaną od Japaneze. Zależało mi na czasie więc kupiłem skrzynię i w jeden dzień zrobiłem auto. Jak opisałem objaw jak rozmawiałem z Japaneze, to stwierdził, że to właśnie to łożysko. Tu masz np. skrzynię pasującą do mojego modelu Outka http://allegro.pl/skrzyni...6769711970.html Zrób tak jak pisze elektryk - zadzwoń i zapytaj.

elektryk - 05-04-2017, 01:24

flash napisał/a:
Dziwi mnie tylko, że podczas gazowania na luzie podejrzany dźwięk się nasila.
Przy puszczonym sprzęgle i luzie jeden wałek skrzyni nadal się obraca.
flash - 05-04-2017, 15:51

I wszystko jasne. Mechanik stwierdził jednoznacznie, że skrzynia jest do remontu. Znalazł się nawet gość, który chce podjąć się regeneracji skrzyni, podobno robił ostatnio to samo w Galancie. Gość chce 600 zł za robociznę: wyjęcie i rozebranie skrzyni, wymiana łożysk, uszczelnienie, złożenie i montaż plus ewentualna wymiana sprzęgła, jeśli okaże się, że obecne się kończy. Do tego termin już na sobotę i orientacyjnie w środę auto ma być gotowe. Mi się wydaje, że to adekwatna cena. Co sądzicie?

Czy ktoś może ma pojęcie ile może kosztować komplet łożysk skrzyni do Miśka?

qba1983 - 06-04-2017, 06:45

na podstawie przygód jakie miałem z civickiem mogę Ci powiedzieć ze jeśli łożyska są standardowych wymiarów to koszt za szt to 10-40zł ale jak się trafi nie standard, jak np w civicu właśnie na wałku sprzęgłowym(ten sam objaw) to cena wędrowała do 140-180zł/szt

co do ceny za robotę, cena bym powiedział atrakcyjna. większość mechaników nie podejmują się bo wolą tarcze za 120zł wymienić niż się bawić. Naprawa takiej skrzyni to nie jest jakaś filozofia(szczególnie jak się ma narzędzia)

flash - 06-04-2017, 06:57

qba1983 napisał/a:
co do ceny za robotę, cena bym powiedział atrakcyjna.


Też mi się tak wydaje. Dzięki za opinię qba1983

[ Dodano: 06-04-2017, 07:08 ]
qba1983 napisał/a:
ale jak się trafi nie standard, jak np w civicu właśnie na wałku sprzęgłowym(ten sam objaw) to cena wędrowała do 140-180zł/szt


Tu podobno są dwa stożkowe, które pewnie będą kosztowały znacznie więcej.

[ Dodano: 11-04-2017, 15:35 ]
Koledzy potrzebuje na gwałt namiar na sprzedawcę, który mógłby mieć na stanie komplet łożysk do skrzyni Miśka. Do Japaneze nie mogę się dodzwonić. Dostępność w internecie żadna. Macie jakieś kontakty?

[ Dodano: 11-04-2017, 16:23 ]
Ok, japaneze się zgłosił, więc temat chyba pod kontrolą :wink:

[ Dodano: 15-04-2017, 15:38 ]
Dziś po tygodniu walki odebrałem auto od mechanika. Przyczyną opisywanych przeze mnie hałasów było wyrobione łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni. Wymieniłem wszystkie łożyska na nowe. Przy okazji okazało się, że dostęp do łożysk jest na rynku bardzo ograniczony. Nigdzie nie sprzedają kompletów, trzeba znać numery każdego z 6 łożysk i szukać po nich. Na aukcjach internetowych pojedyncze sztuki, w ASO Mitsubishi Toruń kazali przyjechać i wskazać w specyfikacji zamówienia nazwy i numery łożysk (sic!), a oni chętnie zamówią je z Holandii (czas oczekiwania 4 dni robocze), o cenę nawet nie pytałem...
Pomocny okazał się Japaneze, który od razu wiedział co i jak. Niestety brakowało mu jednego z łożysk i to tego najważniejszego od wałka zdawczego, które udało mi się znaleźć w sklepie internetowym rufus.pl. W sumie zamówiłem 5 łożysk i uszczelniacze od Japaneze oraz ostatnie łożysko od rufus.pl. Przy okazji polecam oba te podmioty - pełna fachowość :wink:

Po zdjęciu skrzyni zgodnie z moimi oczekiwaniami okazało się, że auto mimo 225kkm ma jeszcze fabryczne sprzęgło, które również wymieniłem na nowe, oryginalne EXEDY.
Mechanik wymienił również uszczelniacz wału od strony koła, był tam drobny wyciek.

Reasumując, po tych wszystkich naprawach Misiek jest prawie jak nowy, biegi wchodzą jak w masło, nie szarpie. Zniknął również odwieczny problem ciężkiej zmiany z jedynki na dwójkę. Do ideału zabrakło jeszcze wymiany poduszki skrzyni, która jest już lekko zmęczona i którą wkrótce się zajmę.

W znacznie gorszej kondycji jest za to mój budżet :D . Koszt operacji to:
- 600 zł komplet łożysk i uszczelniaczy skrzyni (części oryginalne),
- 170 zł 3 litry oleju. Japaneze zamiast Motula polecił Mobila SHC,
- 950 zł komplet sprzęgła Exedy,
- 90 zł zimmering - uszczelniacz wału,
- 600 zł robocizna
Zachowałem wszystkie opakowania od części, więc jeśli ktoś by potrzebował w tym temacie bardziej szczegółowej wiedzy, np. numerów poszczególnych łożysk to dajcie znać.

Przy okazji odkryłem świetnego mechanika w Toruniu, który nie boi się żadnej poważniejszej roboty i dobrze sobie radzi z Miśkami. Też w razie czego podzielę się kontaktem.

Bzyk_R1 - 15-04-2017, 21:40

flash, W imieniu przyszłych szukaczy proszę wypisz dokładnie numery łożysk to będzie od razu ściąga dla wszystkich. A plusika Ci załatwię :)
flash - 15-04-2017, 23:58

Bzyk_R1 napisał/a:
flash, W imieniu przyszłych szukaczy proszę wypisz dokładnie numery łożysk to będzie od razu ściąga dla wszystkich. A plusika Ci załatwię


Nie ma problemu :wink:

Numer seryjny skrzyni F5M422Y4B3

W skrzyni znajduje się 6 łożysk:

Numery:

6206.2RSR
MD710663 - 2 sztuki
6306-2RSNR
B25-139C3**608
70591/ J30-16C3 - najdroższe łożysko wałka zdawczego

uszczelniacze:
19027879B - 2 sztuki
jeden mały ohrring, którego numeru niestety nie mam

olej:
Mobil 1 75W/90 SHC lub Motul Motyl Gear

Cena zestawu łożysk ok 600 zł
cena oleju (wchodzi prawie 3 litry) ok 170 zł.


Weźcie pod uwagę, że mój Misiek to 2WD, Japaneze twierdził, że w 4WD inne jest tylko jedno łożysko, ale nie pamiętam które...

[ Dodano: 21-04-2017, 19:40 ]
Podobno w O1 występują dwa rodzaje poduszki silnika LEWEJ od strony kabiny - trzymającej skrzynię.
Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęcia tej poduszki u mnie, gdy mechanik miał wyjętą skrzynię i teraz nie jestem do końca pewien jak ona powinna wyglądać, a chcę ją wymienić.
Nie mam turbo.

Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/poduszk...ars_rule_id=201

Myślicie, że to będzie to?

Bizi78 - 21-04-2017, 22:45

Wg nr. OE ta z e-pajero jest do 2.4 z automatem.
Patrząc po nr. a są aż 3 to chyba taka:
https://e-pajero.pl/zawieszenie-silnika/2027-poduszka-silnika-lewa-m-t-outlander-cuw.html
Oczywiście warto sprawdzić u Zbyszka po vinie auta :wink: .

flash - 05-06-2017, 20:42

Dziś wreszcie zajrzałem pod auto. Poduszka, która trzyma silnik z tyłu, czyli de facto skrzynię biegów to ta poduszka:

http://allegro.pl/poduszk...6636757398.html

KUTER - 19-07-2017, 23:32

koledzy, z tego co piszecie wnioskuję, że wyjęcie skrzyni nie jest jakimś dramatem w O1? Bo czasem widzę opinie, że trzeba rozebrać połowę auta żeby skrzynię wyrwać. Że wał, że sanki, że wszystko. Jak patrzyłem dzisiaj to mi się wydaje, że mechanizm różnicowy od rozdzielania napędu, wał i prawa półoś zostają na samochodzie a wyciąga się samą skrzynię. Dobrze ja kombinuję?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group