To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - -20 stopni i znowu 2.2 nie pali :(

lexus - 08-01-2017, 15:19

TO że auto odpali to połowa sukcesu ,kiedys dawno temu kolega mitsu odpalił auto załadował rodzine ,narty itp; dojechał pod granice miasta i :butthead: outek 2,2 PSA padł ;Laweta i po przygodzie,pomogło 2 dniowe odmarzanie w warsztacie
Moody - 08-01-2017, 17:46

brylekVFR napisał/a:
Nie wiem czy dedykowane, ale ja miałem urządzenie uniwersalne. Takie:
http://allegro.pl/podgrze...16.html#thumb/1
Ja byłem z tego urządzenia zadowolony.

Ewentualnie taki: http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=2346
Z Francuza 2.2

Zainteresowało mnie to drugie rozwiązanie - mam przecież silnik PSA. Niestety mimo, że mam zbliżony silnik do Peugeot 607 to u mnie tego nie ma. A szkoda bo "infrastruktura" w postaci czujnika temperatury paliwa jest. Ten podgrzewacz musi być pewno sterowany z zewnątrz a żadnych kabli u mnie do tego nie ma (w dokum. też nic).
Zastosowano natomiast inny myk - ciepłe paliwo z powrotu z szyny jest przepuszczane przez "głowicę" filtra paliwa i go ma w ten sposób ogrzewać. Ale przecież żeby to zadziałało to silnik musi najpierw odpalić (i trochę popracować)!!! Jak dla mnie to b.marne rozwiązanie. Moim zdaniem mogli to zrobić lepiej: przy wymianie filtra paliwa trzeba w niego wkręcić czujnik obecności wody - dlaczego więc nie wymyślili aby w ten sam sposób wkręcać jakiś element grzejny ?
I jeszcze jedno - szkoda, że dla chłodnicy paliwa (pod autem) na zimę nie ma jakiegoś by-pass'a :-)

szibel - 08-01-2017, 18:53

niestety samostart nie pomógł. poczekam na odwilż bo przy tej temp. wymiana filtra na dworze nie jest zbyt przyjemna.
macie jakieś pomysły na odmrożenie filtra w tych warunkach? polewanie wrzątkiem? kocyk grzewczy?

Bzyk_R1 - 08-01-2017, 19:04

Farelka, lub lokówka żony :)
supeer - 08-01-2017, 19:16

decyduje sie na "PODGRZEWACZ OGRZEWACZ PALIWA DIESEL STANADYNE" jest to chyba najtanszy mozliwy sposob na ogrzanie paliwa, jak zainstaluje na pewno podziele sie informacjami :)
jurellas - 08-01-2017, 19:29

Mojego miśka też dzisiaj dotknęło nocne -22. Odpalił w południe ale coś nie chciał po paru km wchodzić na obroty. Podjechałem na stację paliw i okazało się że mam zwykłą zimową ropkę właśnie do -22. Dolałem pół baku do pełna tzw vigor do -40 podobno, i rzeczywiście po paru km jak by lepiej. Jednak na te mrozy zwykły zimowy ON jest do kitu :-/
Aleksander1965 - 08-01-2017, 22:06

szibel napisał/a:
niestety samostart nie pomógł. poczekam na odwilż bo przy tej temp. wymiana filtra na dworze nie jest zbyt przyjemna.
macie jakieś pomysły na odmrożenie filtra w tych warunkach? polewanie wrzątkiem? kocyk grzewczy?


Suszarka do włosów i ogień!

Eisley1975 - 16-01-2017, 11:18

supeer napisał/a:
decyduje sie na "PODGRZEWACZ OGRZEWACZ PALIWA DIESEL STANADYNE" jest to chyba najtanszy mozliwy sposob na ogrzanie paliwa, jak zainstaluje na pewno podziele sie informacjami :)


Od 2 sezonów używam STENADYNE i jestem bardzo zadowolony. Mam ten przeklęty silnik 2.2 DID i dotąd poniżej -15 stopni nie miałem po co się do auta w ogóle zbliżać. Odpalał bardzo ładnie, owszem, ale co z tego kiedy gasł, wytrącająca się parafina zatkała filtr paliwa i koniec. Na nic zdało się tankowanie paliwa Premium na BP.

Jedynym rozwiązaniem było i jest STENADYNE. Mechanik założył w godzinkę. Wystarczy przekręcić zapłon, a termostat wyczuwając temperaturę +10 lub mniej odpala grzałkę. Po 10 sekundach odpalam, bo grzałka już jest gorąca. Silnik nie gaśnie, bo dostaje podgrzane paliwo i tak sobie w zeszłym roku jeździłem bez jakichkolwiek problemów przy -25. W tym roku podobnie. I nieprawdą jest, że nie ma miejsca na montać, u mnie zmieścił się w pozycji pionowej.

Właściciele 2.2, nie kombinujcie, tylko zakładajcie, STENADYNE jest z roku na rok tańsze.

supeer - 16-01-2017, 12:53

i tym postem sprawiles ze zamowilem grzalke :twisted:
Aleksander1965 - 16-01-2017, 18:29

supeer napisał/a:
i tym postem sprawiles ze zamowilem grzalke :twisted:

Jaką zamówiłeś?

supeer - 17-01-2017, 08:42

stanadyne z allegro , jutro bedzie 8)
Aleksander1965 - 17-01-2017, 08:56

supeer napisał/a:
stanadyne z allegro , jutro bedzie 8)


Zapodaj relacje z montażu tego cuda ...chyba sie sam skusze ale mam obawy co do umiejscowienia tego podgrzewacza.

Eisley1975 - 22-01-2017, 22:35

Aleksander1965 napisał/a:
supeer napisał/a:
stanadyne z allegro , jutro bedzie 8)


Zapodaj relacje z montażu tego cuda ...chyba sie sam skusze ale mam obawy co do umiejscowienia tego podgrzewacza.


A nie masz obaw, że rano nie ruszysz się z miejsca? :!: :?: :roll:

szibel - 23-01-2017, 12:16

Wymieniłem filtr paliwa, naładowałem do pełna akumulator i dalej poniżej -8 nie odpala.
Wyskakuje mi błąd 1251 czyli problem powinien leżeć w świecach żarowych. Nie pasuje mi objaw bo przy odpalaniu mam wrażenie, że silnik na sekundę łapie, ale zaraz schodzi z obrotów tak jak by jednak nie dostawał paliwa.
Jest jakiś "domowy" sposób na sprawdzenie świec żarowych bez wykręcania ich z silnika?

Aleksander1965 - 23-01-2017, 13:36

Jak do tej pory od ponad 5 lat nie miałem problemów z odpaleniem i jazda swoim outkiem przy takich mrozach jak mamy obecnie.Nie mam pojęcia co stałoby sie przy minus 20 i więcej.Zawsze wymieniam przed okresem zimowym filtr paliwa i zalewam paliwo zimowe.Co nie oznacza oczywiście,że taki problem nie objawi sie za jakiś czas....MIałęm wcześniej Scenica 1,5 DCI.Filtr paliwa znajdował się nad prawym nadkolem bez ogrzewacza i nigdy nie miałem problemów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group