To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer SB incognito

HUGIO - 29-05-2020, 19:41

Dzisiaj pierwszy przegląd z gazem zaliczony bez problemu. Przy okazji wreszcie miałem możliwość dość dobrze przyglądnąć się spodowi i podłużnice z tyłu wyglądają fatalnie jeśli chodzi o rdzę. Pan diagnosta radził poszukać kogoś, kto mi wypiaskuje spód, bo ręcznie będzie to trudne i czasochłonne. Kiedyś kupiłem chyba za 20zł taki pistolet:



Zastanawiam się, czy jest coś wart do takiej roboty przy aucie?

Moduł BT działa bez problemu, więc chyba akumulator powoli umiera, nawet przy jeździe z dnia na dzień musi z 2-3 razy zakręcić zanim odpali. Kusi mnie GROM Premium 60Ah 540A Japan, bo brat też ma Groma i bardzo sobie chwali. Wymiarowo będzie pasował idealnie, jedynie jest trochę mocniejszy od oryginalnego.

Już dwa razy próbowałem się zabierać za oklejanie przednich reflektorów (testowo - jakąś folią, która kupiłem za kilka złotych), ale bez zdjęcia przedniego zderzaka tego nie widzę... Ten "nosek" zderzaka strasznie utrudnia dostęp do reflektora. Chyba za niedługo się za to zabiorę na serio i przy okazji wreszcie zamontuję te czerwone klaksony epmana, które już chyba z pół roku leżą na półce :roll: .

jacek11 - 29-05-2020, 21:19

HUGIO napisał/a:
Kiedyś kupiłem chyba za 20zł taki pistolet:



Zastanawiam się, czy jest coś wart do takiej roboty przy aucie?


Zapomnij. Jakieś drobiazgi dasz radę wypiaskować, pod warunkiem, że masz kompresor który bije 10 barów, bo wtedy zaczyna to działać.

HUGIO - 30-05-2020, 11:39

Mam kompresor 8 barów, pamiętam że na opakowaniu tego pistoletu było chyba 6-8 barów, dlatego właśnie go kupiłem. No nic, to zostaje spróbowanie szlifierką i papierami, a jak nie dam rady, to oddam auto komuś do piaskowania :( .

Zastanawiam się, czy nie kupić takiego urządzenia w stylu dremel, bo jak robiłem nadkola, to taka zwykła szlifierka była miejscami za duża, a takie małe urządzenie może okazać się bardzo przydatne do czyszczenia spodu manewrując między wahaczami. Tylko czy taki chińczyk za powiedzmy 80zł za radę?

jacek11 - 31-05-2020, 00:25

Dremelek fajna sprawa. szybko się zużywają kamienie, ale można wyszlifować trudno dostępne miejsca. Polecam.
Hugo - 31-05-2020, 12:45

HUGIO napisał/a:
Tylko czy taki chińczyk za powiedzmy 80zł za radę?
Mam takiego. Niezbyt często używany do szlifowania plastiku i innych tworzyw sztucznych, a czasami części metalowych podczas przerabiania reflektorów. "Futerko" do mocowania końcówek się wytarło i niektórych końcówek nie da się już przykręcić, ogólnie końcówki (szczególnie kółka druciane i tarczki do cięcia) to dramat. Rozpadają się w oczach. Kamienie do szlifowania tworzyw sztucznych dają radę. Reszty w sumie nie używam. Jak padnie szlifierka to kupię używanego oryginalnego dremla.

Coś takiego mam: https://allegro.pl/oferta/miniszlifierka-walizka-akcesoria-79314-lund-6601767249 tylko z większą liczbą akcesoriów.

HUGIO - 31-05-2020, 14:03

Pooglądałem trochę testów na YT i tak patrzę, to one średnio sobie radzą ze szlifowaniem drewna, nie wiem czy jest sens startować do rdzy...
Często jest polecany ten model z Lidla jeśli chodzi o granicę do 100zł: https://www.lidl-sklep.pl...0-B2/p100289709 O ile dobrze zrozumiałem, to każdy producent ma swoje przyłącza do niektórych narzędzi (średnice) i musiałbym kupować końcówki z Parksidea, a nie pierwsze lepsze? Myślałem, że to jest z regulacją jak w przypadku zwykłej szlifierki, albo jest jeden standard do wszystkich urządzeń tego typu.

Z drugiej strony mam sporo końcówek z papierem, drutami i kamieniami do zwykłej szlifierki (6mm), i kusi mnie kupić coś pod pneumatykę np.: https://allegro.pl/oferta/yato-szlifierka-pneumatyczna-prosta-25000-obr-6mm-7995654866 / https://allegro.pl/oferta/szlifierka-pneumatyczna-trzpieniowa-prosta-1-4-6mm-7026020979 Chyba będzie mocniejsze od takiej elektrycznej.

Hugo - 01-06-2020, 12:06

Pneumatyczna będzie dużo lepsza, jeśli masz sprężarkę to bym się nie zastanawiał.
HUGIO - 02-06-2020, 11:44

Tylko zastanawia mnie teraz która lepsza z tych co wysłałem. Ta Yato ma dużo mniejsze zapotrzebowanie na powietrze 113l/min, vorel prawie 200l/min. Z drugiej strony vorel jest w metalowej obudowie, przez co sprawia wrażenie solidniejszego wykonania i ma opcję wymiany rozmiaru wrzeciona 3/6mm, a yato tylko 6mm.

//Edit
Znalazłem jeszcze taką https://allegro.pl/oferta/szlifierka-pneumatyczna-prosta-trzpieniowa-6-mm-7226340992
Na oko to to samo, co wcześniejszy vorel, ale bez walizki, regulacji rozmiaru wrzeciona i z zapotrzebowaniem tylko 100l/min. Tylko w ocenach na allegro piszą, że trochę słaba moc :-k

HUGIO - 04-06-2020, 17:05

Update:

Wpadły zamówione pół roku temu siłowniki od Chińczyka (przy czym dotarty do mnie dopiero kilka dni temu, bo były 3 razy zwracane podczas transportu lotniczego):



Wymagają jedynie dodania podkładek pod kątownik trzymający siłowniki, ponieważ zawias trzymający maskę nie jest idealnie płaski (pomiędzy śrubami jest wybrzuszenie):



Ogólnie działa to spoko, fajnie wytłumia otwieranie i nie ma takiego "mocnego" uderzenia/szarpnięcia jak ma to miejsce przykładowo w klapach bagażnika w sedanach. Jedynie przy domykaniu trzeba trzymać maskę, bo trochę za szybko się zamyka.

PS. Prace nad wygłuszaniem trwają ;)

HUGIO - 05-06-2020, 20:10

Dzisiaj rano znowu padł akumulator... Chyba 11 lat zrobiło swoje. Potrzebowałem na już nowy więc szybko do najbliższego sklepu z akumulatorami i po rozmiarze z tych "premium" padło na w-star 60AH 580A. Polecanego Bosha, albo nawet Groma, nad którym się mocno zastanawiałem nie było na stanie. Sprzedawca sobie zachwalał i powiedział, że jeszcze nigdy nie miał reklamacji na te akumulatory. No nic, czas pokaże. Cenowo był w okolicach Bosha/Groma.
HUGIO - 07-06-2020, 15:42

Pukając w poszycie drzwi już jest inny dźwięk ;)







Na same drzwi poszło mi: 9 mat StP Black Silver (75x50cm) i z 250x100cm K6s.

Źle zrobiłem, że zacząłem od strony pasażera, bo pierwsze drzwi robiłem najdokładniej, a ostatnie już trochę "strzelał nikt z tego nie będzie" :roll: .
Teraz chyba będę myślał nad podłogą. Planuję też nadkola, ale jeszcze nie wiem jak się za to zabrać. Z tego co czytałem, to wygłuszanie bagażnika w SB nie daje za dużo, ale chyba przy samym subwooferze jednak coś pokleję.

Mazin89 - 13-06-2020, 09:38

HUGIO napisał/a:
Dzisiaj rano znowu padł akumulator... Chyba 11 lat zrobiło swoje.


Mój oryginalny padł rok temu czyli po 9 latach. Całkiem przyzwoite wyniki robią te akumulatory.

Dobra robota z tym wygłuszaniem.

HUGIO - 13-06-2020, 15:51

Mazin89 napisał/a:
Dobra robota z tym wygłuszaniem.


Dzisiaj nawet kontynuowałem trochę zabawę z tym, brakło mi trochę mat Silver, więc użyłem resztek AB25, które mi zostały z zabawy pod maską. Na to poszły pozostałości k6s.




Może wyszło "jako tako", ale bez ściągania plastików i oparć nie byłem w stanie tego lepiej zrobić, zwłaszcza bez pomocy drugiej osoby.

Robi się ciepło, chyba czas powrócić do zabawy z konserwacją :roll: .

Roguuu95 - 17-06-2020, 00:55

Ile mniej więcej cenowo za to wszystko wyszło i czy duża jest różnica po wygłuszeniu wszystkich drzwi? Podobno najwięcej dają nadkola+drzwi, a potem reszta. Tak wgl dużo taka mata waży? Ile misiek przez takie coś Ci przytył? Długo schodzi na jednych drzwiach czasu? :mrgreen:
HUGIO - 17-06-2020, 17:18

Roguuu95,
Kupiłem dokładnie ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/stp-silver-mata-butylowa-pianka-wygluszajaca-k6s-6589651896

Z drzwi została mi jedna mata StP Black Silver i na oko z 1/3 K6S. Na kanapie zabrakło mi może z 50x20cm Silvera. Czy duża różnica, to troszkę trudno mi powiedzieć, według mnie jest trochę ciszej (na pewno rockford przyjemniej gra ;) ). Podoba mi się to, że drzwi są masywniejsze i ciężej chodzą. Mam w planach nadkola (ale tylko plastiki, bo mam już konserwację na blachach). Kanapę wygłuszyłem trochę z nudów, bo przy nadkolach trzeba ściągać koła, a mi się nie chce bawić z kobyłkami na razie. Na "rękę" jedna mata 75x50 waży z 1,5kg, ale wagą nie sprawdzałem. K6S tyle co nic. Ja nie odczułem, żeby stracił mocy przez ten zabieg ;) .

Jeśli chodzi o czas, to pierwsze drzwi schodzą najdłużej, każde kolejne szybciej, ale z 2 godziny na jedne drzwi (obie maty) mi schodziło, przy czym robiłem to drugi raz w zyciu.

Z minusów to na pewno teraz jest strasznie duszo w aucie, gdy postoi dłużej na słońcu, mam wrażenie, że te właściwości termoizolacyjne działają na zasadzie, że wpuszczają ciepło, ale go nie oddają :roll: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group