To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt C51A GL - White Sleeper

grzesiopol - 25-02-2021, 15:21

Nowy/stary silnik wleciał, na razie do garażu :wink:

Już rozebrany, oczyszczony, ręcznie pokręcony na świeżym oleju. Może coś z niego będzie. Jakby było cieplej to pewnie już by był uzbrojony, A tak w garaż temperatura w okolicy zera nie sprzyja długiemu siedzeniu. :mrgreen:

grzesiopol - 20-07-2021, 23:34

Ulala ale zaległości.

W telegraficznym skrócie.
- nowy silnik wrzucony i działa, auto jeździ, skręca, trąbi i hamuje - znowu :mrgreen:
- car audio zrobione chwile podziałało, niestety moc pokonała wzmacniacz i jeden głośnik ale znowu w akcji
- średnie spalanie w trasie 8,4 l/100 km, w mieście hmmmm kto to wie.
- wymieniona przednia szyba bo pękła się wzięła.

grzesiopol - 06-09-2021, 18:15

Robota została nagrodzona.


jacek11 - 06-09-2021, 18:41

=D> =D>
Widziałem na zlocie :) Nagrody jak najbardziej zasłużone :)

Bzyk_R1 - 06-09-2021, 21:44

Auto dopieszczone, z zazdrością patrzyłem na każdą śrubkę JDM w komorze :wink:
grzesiopol - 29-01-2022, 20:03

Tak gwoli uzupełnienia poprzednich stron. Wrzucam update filmiku z zakresu prac i poniżej uzupełniona lista wszystkiego co zrobione.
Czy warto było to wszystko robić? Odpowiedź w filmiku.

White Sleeper

Nadwozie
naprawione: nadkole tylne prawe (wgniotka), łączenie progu z nadkolem wewnętrznym (wstawka) lewe.
ogólnie kilka poprawek samego lakieru plus konserwacja.
przyciemnione szyby folią o przepuszczalmnośći 5 procent firmy 3M typ FX ST 5
zderzaki przód i tył z Colta C50 GTI, naprawione i przemalowane
lotka klapy tylnej z Colta C50 GTI odmalowana
nakładki na progi z Colta C50 GTI naprawione i przemalowane
komora silnika odmalowana przy okazji wyjęcia silnika
owiewki Heko
lakiery i inne materiały
nowa szyba przednia


Wnętrze
wymieniony licznik na ten z obrotomierzem a potem na ten z GTI
wymieniona kierownica na trójramienną
wygłuszenie matą butylową gr. 2 mm, plus pianka kauczukowa 6 mmm z firmy Bitmat
zakupione fotele i kanapa skóra z Colta CZC, do przeróbki
przełącznik grzanych foteli Lancer Sportback Ralliart plus wiązka krótka
wiązka pomiędzy wiązką silnika a bezpiecznikami
głośniki RF przód
przewody do audio plus kondansator Hollywood 1 Farad do 500W
Konwerter Rockford Fosgate RF-HLC4 Hi-low 4 kanały
bezpieczniki Hollywood, klemy i blok RF, oprawa bezpiecznika RF
kostki, kable, antena gps do MMCS
wzmacniacz Rockford Fosgate 4 kanały, podłączenie przód i subwoofer.
odnowione oryginalne siedzenia z GTI
głośniki Crunch DSX6.2C


Silnik
uszczelki pokrywy zaworów, nr Mitsubishi MD174560. AJUSA - AJU56021800
uszczelki wtrysków górna MD614813, dolna MD087060, środkowa MD614805 po 6 sztuk
uszczelka przepustnicy MD180361
uszczelka dolotu tzw komin MD180909 szt. 2
uszczelka kolektora dolotowego MD175776
uszczelka chłodniczki oleju MD620708/MD641905
linka gazu z Lancera C62A
pompa paliwa ENT100053 (125/4)
filtr odmy Simota SM-FI-012
mocowanie pompy paliwa
inne pierdoły

Drugi silnik
pompa wody MD302010 - Aisin WPM-037V
pasek rozrządu MD179620 - Contitech CT 930
rolka prowadząca MD179597 - SNR GE373.12 (w środku Koyo)
rolka napinająca MD316826 - SNR GT373.22 (w środku Koyo)
napinacz MD308593 - Herth Buss/Jakoparts J1145058
uszczelka pokrywy zaworów 2 szt - AJUSa 56021800
uszczelka dolotu górna AJUSA 00783000
uszczelki dolotu dolne szt 2 AJUSA 13128200
uszczelki silnika komplet nippon gasket
świece Brisk PREMIUM EVO DR15SXC 6 szt
przewody zapłonowe NGK RC-ME78
uszczelka chłodniczki oleju OE
uszczelka rury płynu chłodzącego szt 2 OE
termostat MD337408
malowanie pokryw, malowanie mocowań

Skrzynia/napęd
pompa sprzęgła z Carismy MR197825 (taka była w Galancie) plus zestaw naprawczy, trzeba robić dziure w komorze pod pompe
wysprzęglikm zestaw naprawczy
zestaw pedałów z Lancera C60
przewód sprzęgła z Colta C50 GTI, plus mocowanie do komory (trzeba wiercić dziury) i mocowanie do skrzyni
jeden przewód sprzęgła od mocowania na skrzyni wysprzęglika do zrobienia
uszczelniacze półosi na skrzynie MD707184 szt 2
linki biegów z Galanta, trzeba tylko przerobić dźwignie biegów Colta, obciąć ogranicznik na dźwigni
skrócenie półosi (krótszej)
wysprzęglik AISIN, łożysko sprzęgła Aisin BM-032


lewa łapa (silnika) z Galanta, przecięta od góry do dołu przy poduszce i przespawana poprzez dokładkę z blachy
prawa łapa z Colta CA0, wycięty kawałek z otworem od strony silnika i przespawany wyżej, przespawana
poduszka oryginalna z C50
przednia łapa z Galanta, poduszka z Hondy na poliuretanie, na dospawanej do belki wzdłużnej w bok blachy
tylna łapa na bazie tej z CA0, pocieta i pospawana, poduszka z C50 skrócona i pospawana na nowo.

Zawieszenie
zwrotnica kompletna z piastą z przedliftowej Carismy - dolne gniazdo wahacza musi być nieskręcane
Łożysko piasty Carisma, nr Mitsubishi MB303865. FAG - 713 6191 70
simering szt. 2
szpilki piasty Carisma MR333844, M12x1.5 długość 50mm. sztuk 4.
łącznik drążka stabilizatora MB573043 szt. 2
gumy stabilizatora MB808004 robione na zamówienie z poliuretanu bo brak zamienników
piasty tył z Colta C50 GTI, wymienione łożyska
poduszki amortyzatora przód - MONROE MK109 2 szt.
sprężyny przód KYB RA 1474 2 szt.
zestaw przeciwpyłowy przód KYB917302
amortyzatory przód KYB 334019 2 szt.
sprężyny tył KYB RA5379 2 szt
amortyzator KYB 341084 szt 2 i zestaw mocowania górnego KYB SM5091
odboje Febest MD-CKR szt. 2
osłona amortyzatora FEBEST MSHB-E33R szt 2



Hamulce
serwo i rozdzielacz (zawór proporcjonalności) z Galanta, serwo miało przedłużane śruby
zestaw naprawczy pompy hamulcowej Colt
zaciski przednie Galant rekin przedfift (MB950176) pod tarcze 276 mm
tarcze przód Galant nr MR389725 (ATE 24.0124-0170.1) 276 x 24 - szt 2
klocki hamulcowe przód z Galanta MR569592 - komplet Tomex
zestaw naprawczy zacisku przód Galant MB857840 (AUTOFREN SEINSA D4-987) 2 sztuki
zaciski tylne Colt C50 GTI
linki hamulca ręcznego tarczowego MB520348 - Yazuka C75008 2 szt
zestaw montażowy klocków tył Colt III Gti - QUICK BRAKE QB109-1198
tarcze hamulcowe tył Colt GTi MB500556 - ATE : 24.0110-0238.1 265 x 10 - szt 2
klocki hamulcowe tył Colt GTi MR389562 - Tomex
zestaw naprawczy zacisku tył Colt GTI - MB857875 (Herth-buss J3285005 bez tłoczka) 2 sztuki plus AUTOFREN SEINSA – D7-028C (prowadnice zacisku) 2 sztuki
tłoczek tylny zacisku MB618006 średnica 35 mm (dla pojazdów z ABS) pasuje z Carismy bo jest z samoregulacją
uszczelka pod śrubę przewodu hamulcowego MA111832 szt 8 - podkładki miedziane
przewody hamulcowe przednie: 2 x TRW PHA115 i dwa na wymiar 25 cm (24 lub 23 cm byłyby lepsze)
przewód hamulcowy tylny TRW PHB165 szt. 2

Układ kierowniczy
przekładnia kierownicza z Colta C50 (+ regeneracja)
ze wspomaganiem plus gumy mocujące bo są inne niż bez wspomag.gumy przekładni kierowniczej MB501536 (brak w ASO) i MB266705 nowa na zapas
przewody układu kierowniczego komplet z Colta C50 GTI
końcówka drążka kierowniczego MB598023 szt 2
drążek kierowniczy MB553249 szt. 2, podkładka zabezpieczająca drążka MB266164 szt.2
osłona gumowa drążka MB501711 szt.2


Wydech 2,25 cala: v-band, katalizator Magnaflow 59955M sportowy metalowy 200 CPSI, V-band, rura za katalizatorem aż do belki poprzecznej na zamówienie, reszta do tyłu składana z kolanek:
60 nasuwane, obejma V-band, 90 nasuwane, 90 tłumik Magnaflow, 90 i końcówka Magnaflow 35123.
Downpipe kolanko plecionki 10 i 25 cm, rura katalizatora, prosty, katalizator, prosty.
Dwa kolektory z FTO z ebaya, opaski do taśmy termo. flansza kolektora przy filtrze oleju do przerobienia - trzeba ją przespawać ze względu na śruby
kolanko 90, dwie flansze na zamówienie, plecionka 15, kolamko 90, kolanko 30, bandaż termiczny, opaski


Dolot: adapter Simota PA-1, filtr Simota SM-FI-028, kolanko alum 90, 76 mm, 30 cm, łącznik silikonowy 76 mm 5 cm, 2x obejma T-clamp 84-91 mm. kolanko 45 redukcja
obejma T-clamp 76-84, zamiana filtra na Simota JAU-X02201-20

Czyszczenie wtrysków.

Dodatkowo wiele narzędzi i pierdółek kupionych na potrzeby tego swapa.

jacek11 - 30-01-2022, 16:20

Jakieś orientacyjne koszty ? tak, co by konkurencję wystraszyć ewentualną :mrgreen:
jacek11 - 30-01-2022, 16:48

Dobrze widziałem na końcu filmiku ? Gti ?
grzesiopol - 30-01-2022, 18:50

jacek11 napisał/a:
Jakieś orientacyjne koszty ? tak, co by konkurencję wystraszyć ewentualną
Nie pytaj lepiej bo żona się dowie i mnie z domu wyrzuci. Ostatni Lancer na pewno by był.
jacek11 napisał/a:
Gti ?
dokładnie. Jeszcze nie wiem co z niego będzie.
grzesiopol - 10-09-2022, 00:57

Czas i woda płynie.
W międzyczasie:
- w zimie nie jeżdżony bo po pierwsze szkoda a po drugie tylko letnie,
- w maju badania przeszedł ale krzywo patrzyli się na wydech,
- zmiana filtra powietrza na mniejszy ale też stożek Simoty i niebieski - chociaż filtr to chyba jeszcze w tamtym roku zmieniłem, :mrgreen:
- poprawa lakiernicza jednego miejsca bo wypurchliło delikatnie, plus poprawa listew progowych, w końcu uszczelnione od góry,
- zmiana koncepcji audio ale tutaj na razie sie nie chwalę,
- wywalenie i włożenie skrzyni biegów ale o tym niżej,
- dalsza praca nad licznikiem a własciwie licznikami hybrydami.

Troche niepokoiły mnie trzy rzeczy:
1. Troche mokry silnik i skrzynia - wymieniony simering na wale od strony skrzyni
2. Coraz głośniejsza praca skrzyni zwłaszcza na niskich biegach - przy okazji wyjęcia skrzyni sprawdziłem skrzynię od środka. Wywalone mocowanie łożyska wałka sprzęgłowego. Problem usuniety z dwóch skrzyń powstała jedna. :mrgreen:
3. Spadające obroty po rozgrzaniu silnika - wymieniony i w końcu prawidłowo ustawiony potencjometr przepustnicy, wymieniony krokowiec. Troche lepiej ale ostatnio znowu problem sie odezwał, spadają obroty tak ja wczesniej czyli do tego stopnia, że zaświeca się kontrolka oleju.
Kończą mi się już pomysły. Może ktoś ma jakieś. Aha dzieje się to po włączeniu świateł, nawiewu, tak jakby tzw. LOAD w ECU nie działał. Możę po włożeniu kompa z FTO się poprawi bo juz czeka.
A może wydech za mocno odprężony, kupiłem juz tłumik środkowy i będę zakładał to to zweryfikuje.

Ponadto miałem jechać na zlot, auto prawie złożone, posprzątane, audio prawie uruchomione a tu okazało się po próbnej jeździe, że sprzęgło pada. Po kilku skrzyżowaniach pedał w podłodze, ponownie odpowietrzone i na drugi dzień to samo, nawet jeszcze gorzej. Wymieniona pompa na Sachsa dedykowanego do GTI (obecna była z Carismy) oraz przewód stalowy i gumowy. No teraz to dopiero sprzęgło bierze.

Hugo - 10-09-2022, 09:06

Z tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem to była udręka w starych Mitsu. Miałem to samo w Colcie C51, nawet nie pamiętam czy udało mi się to usunąć. To mogą być spuchnięte kondensatory w ECU.
Krzyzak - 10-09-2022, 15:40

grzesiopol napisał/a:
ponownie odpowietrzone i na drugi dzień to samo
tylko technicznie zapytam - wiesz, że sprzęgło się odpowietrza wysprzęglikiem? a nie pedałem sprzęgła?

grzesiopol napisał/a:
Kończą mi się już pomysły.
tam jest dohc, prawda? silniczek krokowy pomierzyłeś? lewe powietrze na przepustnicy wyeliminowane? tam jest sporo podciśnień sterujących EGR i przez zawór woskowy przy termostacie - zawór zamyka się wraz z nagrzewaniem silnika i steruje EGR aby ten puszczał spaliny dopiero po nagrzaniu
a wgl - obroty wyregulowane zgodnie ze sztuką?

Marcino - 12-09-2022, 09:02

Hugo napisał/a:
Z tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem to była udręka w starych Mitsu

Tak jak sie zimno robi i są tez podwyższone...

grzesiopol - 14-09-2022, 11:10

Krzyzak napisał/a:
tylko technicznie zapytam - wiesz, że sprzęgło się odpowietrza wysprzęglikiem? a nie pedałem sprzęgła?
słuszna uwaga :wink: ale tak odpowietrzałem na wyprzęgniku.

Krzyzak napisał/a:
tam jest dohc, prawda? silniczek krokowy pomierzyłeś? lewe powietrze na przepustnicy wyeliminowane? tam jest sporo podciśnień sterujących EGR i przez zawór woskowy przy termostacie - zawór zamyka się wraz z nagrzewaniem silnika i steruje EGR aby ten puszczał spaliny dopiero po nagrzaniu
a wgl - obroty wyregulowane zgodnie ze sztuką?

Tak DOHC.
Silniczka nie mierzyłem, tylko wymieniłem. Założyłem starą uszczelkę ale uszczelniłem moim ulubionym silikonem :D
EGR u mnie niet. Jest zaspawany.
Podciśnienia na przepustnicy zaślepione bo nie mają czym sterować.
Obroty regulowane ze sztuką - co masz na myśli. Potencjometr ustawiony wg wartości z dziewiczej przepustnicy nigdy nie ustawianej, troche wcześniej ruszałem wkręt na przepustnicy, moim zdaniem tutaj raczej jest ok.
Te obroty spadają tylko wtedy gdy np, silnik jest nagrzany i troche pojeżdżę po mieście. Czyli typowo miejska jazda, dużo zatrzymań i ruszań na koniec wrzucam luz i obroty spadają nawet do momentu zaświecenia się kontrolki oleju.
Nie mam pojecia jakie są faktyczne obroty ale jak ustawiałem to myśle, że były w granicy 700. Ten obrotomierz jest z Galanta ale zdejmowałem kilka razy wskazówkę i jet teraz ustawiona na oko.
Cały czas chodzi mi po głowie ten ECU, czy tam nie ma problemu.
Chyba pisałem, że te spadki aż do zaświecenia oleju dzieją się gdy mam włączone światła, jak nie to raczej jest ok. W ogóle jak włączę światła i np nawiew to czy zimny czy zimny obroty spadają i już się nie podnoszą a powinny.
Ładowanie na aku mam w granicy 14 volt nawet tak tyci poniżej, bo jest 13 z przodu.Może to ma też znaczenie.

grzesiopol - 14-09-2022, 11:13

Hugo napisał/a:
To mogą być spuchnięte kondensatory w ECU.
może to i racja.

Najgorzej, że nie mam kiedy się za ECU zabrać bo ciągle coś innego do roboty. Mam zapasowy ECU z Galanta może zobacze na nim najpierw a potem dopiero na tym z FTO bo on może troche inaczej ddziałać zwłaszcza na moich wtryskach a nie na z FTO.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group