To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Przerywanie, szarpanie

joshua - 13-11-2013, 12:41

auto kupiłem 3 miesiące temu, świece są denso, jak nowe, przewody wyglądają na zdrowe, nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei, jak inni wyżej, aż znajdę powód tego szarpnięcia, to jak objaw przerwy zapłonu, dziwne że to się dzieje tylko w niskim zakresie obrotów podczas dodawania gazu.I tylko jedno szarpniecie, nie zawsze, ale często, to jest ciekawe.
Łysy88 - 13-11-2013, 13:26

Mi jeden gazownik kiedyś powiedział że jak chce mieć pewność co do instalacji lpg to po zakupie powinienem wymienić materiały eksploatacyjne układu zapłonowego bo duża część usterek z którymi przyjeżdżają ludzie to właśnie zapłon.U mnie szarpało jak miałem duże obciążenie tj przy ruszaniu, kiedy np drastycznie zmieniłem bieg np z 2 na 5. Szarpało nim tak że można było sobie zęby powybijać o kierownice. Ale można było ruszyć bardzo delikatnie dodając gazu praktycznie bez szarpania. Nie wszystko co na oko wygląda na sprawne takie jest. Świece wyglądały na wymieniane kilka tys temu.
arturj123 - 13-11-2013, 14:00

Łysy88 napisał/a:
Ale teraz z perspektywy czasu bym wymieniał od razu obydwie cewki.

Tylko po co wymieniać całe cewki skoro można dostać same fajki tych cewek za ~35 zł sztuka? Zazwyczaj pada tylko to. Przewody NGK ok.90 zł, świece Denso do 2.0 K20TT ~40zł. Zdarza się, że uszczelniacze gniazd świec przepuszczają olej - nowe 4x"Stone": ~40zł
Suma: 240zł - chyba to nie dużo jak dla świętego spokoju, a przyjdzie czas że i tak trzeba będzie wymienić.

Odnośnie szarpania, u siebie mam szarpanie przy zmianie biegu-zwalnianiu sprzęgła, na niskich obrotach. Długo szukałem i okazało się, że to nie zapłon, nie poduszki, a wina urwanego mocowania wahacza banan-a. Skrajny przypadek ale jak widać zdarza się...
Szarpanie może także pochodzić jak pisałem z poduszek silnika oraz tłumika drgań na sprzęgle.

joshua - 14-11-2013, 15:16

Rozebrałem dzisiaj fajki z przewodami i fajkocewki. Na pewno są do wymiany uszczelniacze gniazd w pokrywie, i jedna fajkocewka u góry pod kołnieżem spękana jest, sadzę ,że może być przebicie w tym miejscu, nie ważne, jestem zmuszony zamówić owe części.Wymienię i zobaczymy jak auto będzie, się po tym zachowywało.
majdanos - 14-11-2013, 20:00

Tez mialem taka przypadlosc w swoim 2.0 benzyna + lpg jak dodawalem gazu to samochod owszem jechal tylko nieraz bylo szarpniecie cos w stynu wypadania zaplonu...myslalem i myslalem az wkoncu zamowilem swiece kable wn i cewki..cewki do tej pory nie dotarly :/ a to juz dobre 2 tyg.lecz teraz nie sa one juz mi potrzebne.swiece tez dobre firmy Beru i wygladaly spoko ale chyba nastal ich kres.zmienilem na jakies ngk lecz nr nie pamietam jedynie co moge napisac to ze maja 0.8 mm przerwy ze wzgledu na lpg, przewody wn firmy jpn.po wymianie tych elementow wszystkie problemy znikły.a co do uszczelniaczy gniazd mi tez przeciekaly i kto wie czy to swiec nie zabilo.jak sie pytalem w kilku sklepah to nie mozna ich osobno kupic tylko z uszczelka pod pokrywe zaworow a szkoda :(
waceq1992 - 15-11-2013, 08:08

Panowie mam podobny problem w tym że świeczki już wymienione (Denso k20tt) kable też (NGK RC ME96) i dalej jest szarpanie i wypadające zapłony. Myślę teraz wymienić fajki od cewek i chciałbym jeżeli macie podobne doświadczenia żebyście mi jakieś fajki polecili ewentualnie podali link do postu w którym jest opisane jak to rozebrać (cewki). Na alledrogo znalazłem kilka aukcji z fajkami po ok 40 zł za sztukę firmy Oyodo
Tomek - 15-11-2013, 09:05

waceq1992 napisał/a:
i dalej jest szarpanie i wypadające zapłony. Myślę teraz wymienić fajki od cewek


jaki ma sens wymienić kable, a nie wymienić fajek pod cewką
to tak jakby wymienić 2 świece

sporo osób kupuje OYODO
nie mam pojęcia jak z trwałością

jak masz problem z dostępnością to szukaj też do Colta CJ4A (roczniki 96 i młodsze z silnikiem 1.6), ten sam osprzęt

waceq1992 - 15-11-2013, 09:28

tomek84 napisał/a:

jaki ma sens wymienić kable, a nie wymienić fajek pod cewką
to tak jakby wymienić 2 świece


przepraszam cię za moją niekompetencję :oops: jestem nowym posiadaczem misia a wcześniej miałem samochód z prostym układem zapłonowym czyli 4 świece i 4 kable i dla mnie fajkocewki to nowość. Zamawiam dwie fajki Oyodo i wymieniam :D

Tomek - 15-11-2013, 09:47

waceq1992 napisał/a:

przepraszam cię za moją niekompetencję :oops:


nie mnie przeprasza, tylko swojego misia :)

wiesz, na których cylindrach Ci wypadając zapłony?

waceq1992 - 15-11-2013, 19:46

Nie no z tymi wypadającymi zapłonami to chyba przesadziłem czytając później co one dokładnie oznaczają :roll: Moja sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak że na Pb misiu nie ma jakichkolwiek szarpań, mocy ma pod dostatkiem i ogólnie to jest rakieta :mrgreen: Gorzej jest gdy jadę na Lpg. Wtedy przy niskich prędkościach samochód szarpie przy dodawaniu gazu i odejmowaniu oraz nieprzyjemnie "żabkuje" przez co nie da się normalnie jechać. Nie mówię już o mocy której nie ma do ok 3 tys obrotów. Dlatego też zastanawiam się czy to tylko przez te fajki czy to coś z instalacją bo gazownik twierdzi że zrobił co w jego mocy i ja mam powymieniać zużyte elementy odpowiedzialne za zapłon. Tylko to mnie boli że na Pb misiu chodzi jak w bajce... :cry:
majdanos - 15-11-2013, 19:48

zmien swiece na 0,8 mm przerwy i bedzie bajka ;)ngk denso beru tej firmy swiece polecam ;)
arturj123 - 15-11-2013, 20:01

Benzyna jest mniej wymagająca aniżeli LPG stąd czasami jest tak, że wydaje Ci się że wszystko okej.
Zrób test, jadąc 30 km/h włącz 4 bieg i pedał na max. Jak płynnie i powoli przyspiesza bez szarpania to zapłonowe elementy ok.

waceq1992 - 15-11-2013, 20:38

arturj123 napisał/a:

Zrób test, jadąc 30 km/h włącz 4 bieg i pedał na max. Jak płynnie i powoli przyspiesza bez szarpania to zapłonowe elementy ok.


Test zrobiony, podczas wciśnięcia pedału lekka wibracja nadwozia (nie szarpanie) ale później płynnie bez wibracji no i bez szarpania :shock: kilka postów wyżej opisane co mam wymienione. Chyba muszę podjechać do tego gaziarza :evil:

arturj123 - 15-11-2013, 20:50

Sprawdzałeś zarówno na benzynie jak i LPG?
Jeśli źle wyregulowane LPG - mapki do ustawienia.

joshua - 27-11-2013, 18:35

Dopiero dzisiaj znalazłem czas na zaglądnięcie do auta.Wymieniłem świece.Były dwie ngk i dwie Denso.Dobree.Fajki z kablami i te pod cewkami wymienione oraz uszczelniacze gniazd świec.4 godziny jazdy po mieście i ani razu nie szarpnął.Dziękuję za pomoc w zmienię mojego myślenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group