To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

m6riano - 22-05-2011, 09:33

Spokojnie...ja mam tak od 3 lat..lekka przegazówka załatwia sprawe..;-)
Anonymous - 22-05-2011, 09:57

U mnie już nie.
Hugo - 22-05-2011, 11:20

kuzi napisał/a:
błąd wyskakuje przy utrzymywaniu stałej prędkości przez dłuższą chwilę - np. 100km/h bez lub z tempomatem
Miałem identycznie. Po wymianie sondy przed katem jak reką odjął.
mario mario - 23-05-2011, 06:34

kuzi napisał/a:
Wczoraj ustawiany był gaz. Samochód jeździ lepiej - wcześniej ponad 5000rpm strasznie się dusił na LPG. Zmieniony także został tryb z "półsekwencja" na "sekwencja".

Jeżeli chodzi ci o galanta to na 99% jest top wina instalacji. Jeżeli jest poprawnie podłączona to problem jest ze składem mieszanki, przy danym uchyleniu przepustnicy. Sonda wtedy odczytuje albo za ubogą mieszankę albo za bogatą, tylko wtedy będziesz miał korektę składu mieszanki i komp powinien ci sam podnieść czasy wtrysku aby zrównać zapotrzebowanie na paliwo. Sekwencyjny i pół-sekwencyjny wtrysk gazu to dwie podobne, ale jednocześnie różne sprawy. Albo gazownik nie zakładał instalacji do galanta, a twój był pierwszym, albo się na instalacja nie zna wystarczająco. Jak podłącza się z kompem to widzi jak mu taktuje sonda na benzynie i na gazie. W trasie tak samo będzie. Ponadto prawidłowe wysterowanie instalacji odbywa się w trasie a nie na postoju, więc przy danej stałej prędkości również sprawdzi co się dzieje z sondą i składem mieszanki. Po takim sprawdzeniu gazownik powinien określić czy sonda źle działa czy nie. Wymienisz pół samochody, a może okazać się, ze wystarczyła dobra regulacja instalacji gazowej. Co do tego to jest na forum jeden kolega z Lublina, co właśnie tak zrobił, a okazało się że miał źle wysterowaną instalację, no ale za to ma teraz cały zapłon nowy, nową przepustnicę i kilka innych podzespołów. Jeżeli auto na benzynie działa poprawnie to układy paliwowego, zapłonowego nie ma co się czepiać. Może być taka sytuacja, ze jeżdżąc na gazie komputer dostosowuje działanie układu do otrzymywanych sygnałów z poszczególnych czujników. Jeżeli i na benzynie i na gazie auto świruje, to należy zrobić reset, czyli odłączyć akumulator na kilka minut, wtedy komputery wracają do ustawień fabrycznych. Aby sprawdzić czy dana usterka dalej występuje, w przypadku posiadania instalacji gazowej należy auto odpalić na benzynie i pojeździć tylko na benzynie, aż komputer pozbiera odpowiednie parametry z czujników, wtedy będziesz miał jasność, czy to sonda czy gazownik. Powodzenia.

polaff - 23-05-2011, 06:39

mario mario napisał/a:
należy auto odpalić na benzynie i pojeździć tylko na benzynie, aż komputer pozbiera odpowiednie parametry z czujników


czyli po resecie - odłączeniu aku na dłuższą chwilę najlepiej było by zrobić parę km tylko na benzynie by odpowiednio skalibrować odczyty? :roll:

Anonymous - 23-05-2011, 09:11

Już dwa dni temu resetowałem i problem nadal się pojawia.
mar111cin - 23-05-2011, 10:32

czy jak zresetujesz i pojeździsz na benzynie to też ten błąd wyskakuje? czy tylko po przełączeniu na gaz?
najlepiej by było podłączyć się pod obd i zczytać parametry, wtedy sytuacja była by bardziej jasna.

Anonymous - 23-05-2011, 10:55

mar111cin napisał/a:
czy jak zresetujesz i pojeździsz na benzynie to też ten błąd wyskakuje? czy tylko po przełączeniu na gaz?


Pb & LPG.

mar111cin napisał/a:
najlepiej by było podłączyć się pod obd i zczytać parametry, wtedy sytuacja była by bardziej jasna.


Taki mam zamiar. ;)

mar111cin - 23-05-2011, 11:24

jak na jednym i drugim, to raczej sonda do wymiany
Owczar - 23-05-2011, 11:36

Mam pytanko. Czy ktoś wie jaki gwint mają sondy w galancie EA? Obstawiam M18x1,5 ale nie mam czym zmierzyć...
fj_mike - 23-05-2011, 15:46

Owczar napisał/a:
Obstawiam M18x1,5

Dobrze obstawiasz :wink:

mario mario - 23-05-2011, 19:01

fj_mike napisał/a:
Obstawiam M18x1,5
ostatnio wymieniałem i tak jest, ale o sondach pisaliśmy. Albo zamiennik DOX 0113 - 170 zł albo dedykowana z gotową wtyczką DOX 0341 (jeżeli dobrze pamiętam) - 280 zł Kilka osób kupiło zamienniki i jak narazie chyba każdemu działają między innymi i moje dwie sztuki. Jeżeli po resecie jest to samo to jednak sonda do wymiany. Tylko tak jak pisałem po resecie jazda tylko na BENZYNIE, ABY KOMP ZEBRAŁ PARAMETRY TYLKO W CZASIE JAZDY NA TYM PALIWIE, GAZU W OGÓLE NIE WŁĄCZAMY.

[ Dodano: 23-05-2011, 19:02 ]
O, sorki za wielkie literki.

Owczar - 23-05-2011, 22:35

Dzięki za odpowiedź, ale ja pozbywam się katów i muszę dorobić tulejki :) Sondy są ok ;)
Zhan - 31-05-2011, 09:57

Czy ktoś testował sondy Hyundai-owe, te które są w IC? Jaki będzie najlepszy zamiennik sondy sprzed katalizatora, bo trochę się pogubiłem czytając ten wątek?

[ Dodano: 01-06-2011, 21:40 ]
Mam prośbę o interpretację wykresu sondy (sond). Chodzi o to czy na ich podstawie można stwierdzić, że są do wymiany lub, że są sprawne.
Zielona linia to zakres 1V.




Owczar - 01-07-2011, 11:58

Zhan, masz podłączoną sondę przed katem i za katem? Czy jedna sonda do dwóch wejść Staga?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group