To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka

ErgE - 17-10-2012, 15:15

Szukając odpowiedzi na post, który napisałem wcześniej i nie uzyskałem odpowiedzi natknąłem się na ciekawą rzecz. Jak w domowy sposób sprawdzić, czy pilot jest w ogóle sprawny?
Piloty można sprawdzić na telewizorze kineskopowym (LCD i Plazma nie wiem czy zadziałają). Należy odłączyć kabel antenowy, na wybranym kanale nastawić częstotliwość zbliżoną do pilota (w przypadku mojego pilota 433.92MHz) im bliżej tym wyraźniejsze wskazanie, i naciskamy przyciski na pilocie, kolejność dowolna, na telewizorze powinny pojawić się poziome pasy w trakcie naciskania guzika.
Jeśli telewizor odbierze sygnał to mamy pewność że pilot jest sprawny. Jeśli nie, to szukamy wady w pilocie, lub w baterii. Jeśli piloty są sprawne należy zaprogramować piloty i wszystko wróci do normy.
- może to komuś pomoże.
A ja nadal czekam na sugestie związaną z brakiem możliwości wejścia w tryb programowania pilota.

bluecard88 - 19-10-2012, 22:40
Temat postu: Pilot
Panowie jak myślicie ? To jest oryginalny pilot od Galanta 98 (przedlift)
http://imageshack.us/a/img20/1591/imag0205me.jpg
, nigdy mi nie działał ale postanowiłem coś z tym zrobić. kontrolka mryga, bateria nowa. Jutro będe próbował programować. Tylko nie mogę w necie nic na temat w/w pilota znalesc.

Juiceman - 19-10-2012, 23:19

To nie jest oryginalny pilot przynajmniej do EA0
bluecard88 - 19-10-2012, 23:21

jak myślisz jest możliwość zaprogramowania go? dostałem ten pilot z autem ( od początku nie działał)
Juiceman - 19-10-2012, 23:58

Wiem tylko tyle ze do naszych aut można zaprogramować dwa piloty ;-) ale czy ten też nie wiem.
spidernet - 23-10-2012, 20:36

Panowie i Panie podobnie jak ErgE szukam alternatywnego wejścia do trybu programowania pilota. Niestety z poziomu wtyczki pomimo kilkudziesięciu kombinacji nic się nie dzieje. Cały czas się zastanawiam czy da się uruchomić ten tryb spod maski...
i9i - 23-10-2012, 22:19

Dzisiaj podłączałem Gala pod Evoscana kablem 1.3U i jakież było moje zdziwienie gdy cofnąłem kluczyk do oporu i zamek zrobił klik-klak, wysiadłem z auta naciskam pilota i :butthead: nie zamyka, po chwili namysłu powtórka operacji, znowu klik-klak i pilot działa.
drexvs - 29-10-2012, 21:34

Witam. Ostatnio wymieniałam H7 w swoim EA2A i byłem zmuszony wypiąć akumulator. Oczywiście złożyłem wszystko tak jak powinno być wjeżdżam do garażu samochód gaszę wychodzę i tu moje zdziwko, zamykanie z pilota nie chodzi :( Lecz nie mając już w tedy kompletnie czasu musiałem zostawić to. Po jakiś dwóch godzinach podchodzę do samochodu dalej nic, otwieranie, zamykanie nie chodzi. Samochód odpaliłem, dojechałem do celu wychodzę i wciskam z przyzwyczajenia zamykanie z pilota i o dziwo galancik się zamkną.. Otworzył, zamkną, myślę pewnie samo się dograło. Lecz po powrocie do domu, wjechałem do garażu wciskam guzik zamykania i znowu nic :/ Nie reaguje ani na otwieranie ani na zamykanie. Dioda na pilocie świeci ale zero reakcji samochodu, czy drzwi są otwarte czy zamknięte. Zauważyłem tylko ze po 3-4 powtórzeniach wciśnięcia otwarcia, samochód zareaguje mignięciem awaryjnymi. Wyjeżdżam z garażu samochód się otwiera, zamyka w garażu nic. Może jest to spowodowane zasięgiem pilota ? Lecz przed odpięciem akumulatora w garażu samochód normalnie się zamykał i otwierał.
Jestem w tej sprawie kompletnym lajkiem i byłbym bardzo wdzięczny za pomoc : )

Juiceman - 29-10-2012, 21:56

Tak przeglądałem manuala i jest instrukcja programowania pilotów na 56 stronie w rozdziale BODY :wink:
bluecard88 - 29-10-2012, 22:58

Sprawa wygląda tak, chciałem zaprogramować swoj pilot.
Zamknąłem drzwi (centralke)
spiełem pin 1 z 4 kluczykiem kręciłem według instrukcji z tego tematu no i nic sie nie działo . Centralka nawet nie zaskoczyła, ale teraz nie działa mi wcale
Co mogło się stać. Nawet jak kluczykiem w drzwiach kręce to nic sie nie dzieję, jakby centralki nie było, ale jak auto odpalone to jak zamykam od środka to cacy działa. No i zegarek mi zniknął.
Pomocy!!! Nie wyrobię bez centarlki .
Może odłączenie aku pomoże?

Juiceman - 29-10-2012, 23:22

a może spaliłeś bezpiecznik pod maską ?:>
bluecard88 - 30-10-2012, 14:42

Opiszę mój problem powtórnie bez nerwów, bo wczoraj trochę na szybkiego to napisałem. Więc wygląda to tak. Przeglądając książki servisowe znalazłem kartkę po angielsku ( auto kupione w dani) jak nauczyć moduł sterujący od centralki, żeby przydzielić nowy pilot. Poszedłem do auta zacząłem się bawić ,ale nic nie pomogło( instrukcja kazała zamknąć drzwi , właczyć zapłon, jeszcze raz otworzyć i zamknąć drzwi i trzymać 3sec przycisk na pilocie po czym miałą pojawić się czerwona kontrolka i znowu 3sec i wyłączyć zapłon).
Zabrałem się za studiowanie tematów na forum z w/w czynnością. Więc chciałem spróbować sposoby z łączeniem pinów 1 i 4. Lecz 1 2 3 raz i nic nie reagowało nawet centralny się nie właczał na potwierdzenie wejścia w tryb nauki. Po 4 razie patrze a tu nie działa centralka;/
Włączam zapłon i działa (nie pilotem, tylko guzikiem na drzwiach), wyłączam zapłon i nie działa. Tak to zostałem bez centralnego i muszę zamykać drzwi każde z osobna jak w starym polonezie. Zegarek też zniknął, w ogóle się nie świeci. Rano jadę do roboty chcę włączyć radio i NIC. Zauważyłem też ,że kiedy wyłączę zapłon nie działają też el.szyby( a powinny przez parę sek). Reszta jest ok, żadna kontrolka nie świeci , fotele działają nawet bez zapłonu( tak jak i wcześniej) . Nie mam pojęcia co mogło się stać, pinów CHYBA nie pomyliłem bo patrzyłem rysunek na forum.
Bezpieczniki pod maską patrzyłem to są OK. Pod deską nie sprawdzałem bo nie wiem który od czego bo nie ma rozpiski. Pomóżcie bo żyć bez centralnego jest uciążliwe , a o radiu nie wspomnę, zegarek też był przydatny :)

Krzyzak - 30-10-2012, 15:30

bluecard88 napisał/a:
Zegarek też zniknął, w ogóle się nie świeci. Rano jadę do roboty chcę włączyć radio i NIC.
Sprawdź bezpieczniki w za schowkiem w kabinie (po lewej stronie).
bluecard88 - 30-10-2012, 15:44

Krzyzak napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
Zegarek też zniknął, w ogóle się nie świeci. Rano jadę do roboty chcę włączyć radio i NIC.
Sprawdź bezpieczniki w za schowkiem w kabinie (po lewej stronie).



No wcześniej chciałem sprawdzić I odkreciclem plastik pod fajera, ale jest ich że 20 I nie wiem który za to odpowiada. Jakiś konkretny czy wszystkie wyciągać po kolei?

Marcino - 30-10-2012, 15:58

bluecard88 napisał/a:
ale jest ich że 20 I nie wiem który za to odpowiada

20 min roboty i masz 100% pewnośc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group