To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R

Juiceman - 02-03-2008, 16:17

To może porównanie silniczka 1,8T z jakims trubo dieslem ; ) podobnym;]
sampler - 02-03-2008, 18:08

A ja mysle ze nie ma sensu dyskutowac na ten temat bo kazdy ma swojego zwolennika :) Ja moge powiedziec tylko tyle ze przez 10 lat praktycznie caly naklad w innowacje silnikow poszedl w diesle co dalo efekt. Benzyniaki zostaly mocno w tyle ale mimo to i tak daja sobie rade w swiecie motoryzacji. Jezeli tylko je zaczna modernizowac jak np VW z silnikiem TFSI (swoja droga ponoc to silnik mitsu gdi zmorernizowany) ktory pokazuje w tej flocie dieslowi gdzie jego miejsce to nikomu to niezaszkodzi. Jest tez trzecia droga czyli silniki na wodor i hybrydowe. No i prosze sie nie wypowadac na temat sportow motorowych poniewaz to inna bajka. Juz mowilem ze w Le Mans audi i peugeot nie mialo konkurencji ze strony innych fabryk, w wyscigach seat ostatecznie polegl BMW w benzynie a dakar sie nie odbyl wiec nie wiadomo co by sie dzialo. Dodajmy jeszcze slynna kompomitacji grupy VW audi w rajdach samochodowych ze swoimi dieslami. Warto o tym wspomniec bo w dyskusji to tez jakis argument.
Anonymous - 02-03-2008, 19:50

arturro napisał/a:
ciagle porownuje diesla np. 150KM z benzyna 150KM a pojemnosc i uturbienie mnie nie interesuje w silniku benzynowym.
bo jaki jest sens porownywania silnikow z roznymi mocami?

No jezeli nie zwracasz uwagi na pojemnosc i to czy silnik ma turbo czy nie to na co zwracasz? Tylko moc? Tata mial kiedys forda windstara pojemnosc 3.8 i moc 150km. Myslisz ze diesel o takiej mocy mialby lepszy przebieg momentu? Zeby zrobic dobre porownanie silnikow musza miec one porownywalne parametry. A ze diesel jeszcze nie dorownuje benzynie jesli chodzi o moc to takie porownanie jest trudne. Jak dla mnie diesel to auto ktore przewiezie mnie z punktu a do b oszczednie i w miare dynamicznie. Natomiast benzyna jest dla ludzi ktorzy oczekuja czegos wiecej.

sampler - 02-03-2008, 21:06

Dzisiaj w wyscigu WTCC dublet ustrzelil seat leon tdi odstawiajac dwie beemki. Takze diesel jest lepszy ;)
Robson86 - 03-03-2008, 07:53

sampler napisał/a:
Takze diesel jest lepszy

to ni jest temat, ktory ma wskazywac ktory silnik jest lepszy od ktorego :?
Prawda jest taka ze zwolennika danej jednostki napedowej bedzie bardzo ciezko przekonac na przyznanie racji drugiej. Ja dalej jestem wielkim zwolennikiem silnikow benzynowych, ale po przejazdzce "bemką" z 6tka rzedowa i 204km zmienilem podejscie do tych silnikow...z drugiej strony to inna liga niz hdi 110km czy dci 120 ktorymi jezdzilem :?
Pozdroo

Anonymous - 31-03-2008, 23:48

kolejna ciekawostka ze swiata diesla
http://www.motofakty.pl/a...rbodieslem.html

ciekawe czy mocno klekocze :-) i jak zachowa sie po chipsie ;-)

[ Dodano: 14-06-2009, 21:01 ]
odkopie temat bo znowu okazalo sie ze diesel wygral 24 lemans, tylko tym razem lepszy okazal sie Peugeot wiec nastapila zmiana warty tj. TDI spadlo za HDI.
http://www.lemans.org/24h...accueil_gb.html

btw od trzech miesiecy jezdze benzyna ale bez zastanowienia zamienilbym na diesla, zapomnialem ze krecenia auta na wysokie obroty i machanie biegami moze byc takie meczace :)

Matejko - 15-06-2009, 08:30

a w dieslu to co nie mahasz?? bo ja w leonie to 2 razy czesciej niz w volvo :)
w leonie na 1 ruszam i o dlugosc auta wrzucam 2 bieg, w volvo do 60km/h :D

Student - 15-06-2009, 09:11

W jakim tam Leonie , Ja w Cari DID - 2 razy częściej macham niż w Cari GDI.
Dla mnie zakres obrotowy i przełożenie to tragedia, tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę :mrgreen:
Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie.

Anonymous - 15-06-2009, 09:29

nie macham bo wrzucam 3, jade przez miasto i wiem ze mam moment w pelnym zakresie obrotow, diesel ma moze krotkie biegi ale ma caly zakres mN od samego dolu.

Student napisał/a:
tam gdzie DID kończy to GDI dopiero zaczynało zabawę


a co jest zabawnego w kreceniu do 8tys (no u mnie to fajnie buczy) oprocz spalania na poziomie 20l/100km? gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm?

Student - 15-06-2009, 09:48

Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła.
Ale już po woli sie przyzwyczajam do skrzyni i zakresu w DID.
Jedno mam na + cichsze zawieszenie ale na felgi muszę uważać.

Ale odbiegamy od tematu.

Anonymous - 15-06-2009, 10:00

Student napisał/a:
Arturro nie o to chodzi aby kręcić tylko, te moje 140KM w DID-ku jest mniej bezpieczne podczas wyprzedzania niż stare 125 w GDI, gdzie dałem 3-kę i szła bez mydła.


to przy DID zacznij od 4 biegu

Student napisał/a:
Ale odbiegamy od tematu.


temat o dieslu wiec nie tak bardzo

cns80 - 15-06-2009, 10:06

Student napisał/a:
Relatywnie jeździ sie tym ale jakoś tak dziwnie.
Musisz się jeszcze przyzwyczaić ;)
arturro napisał/a:
to przy DID zacznij od 4 biegu
Dobrze gada :occasion5:
krzychu - 15-06-2009, 14:00

arturro napisał/a:
gdy w dieslu ma sie taki moment przy 1800rpm?


Moda na Nm?? Przecież MOC w KM "rusza" kołami a nie moment! Prosta zasada dieslem się fajnie jeździ spokojnie, benzyną się fajnie szaleje proste jak metr sznurka. Mi w dieslu brakuje tego zakresu obrotów. Od 40 do 140 na trójce to jest to co tygryski lubią najbardziej :mrgreen: i który diesel daje taki komfort? Do tego głupie DPF-y, EGR-y, wysilone jednoski uszczelki pod głowicami puszczają, turbiny siadają, olej biorą, dymią, klekoczą, a powyżej 4 tys chodzą jak odkurzacze co gorsza nie chcą dalej jechać. Zatankuj gorsze paliwo a poczujesz "oszczędność". A jak porównywać turbo benzynę która ma moment diesla a reszta plusów z benzynki do tego mniejsze pojemności to już w ogóle diesel nie ma argumentów :P A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI :mrgreen: Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB :shock:

Student - 15-06-2009, 14:13

Jak odbierałem swoje poprzednie GDI od lakiernika to jechaliśmy tą samą trasą ok. 25km. i tymi samymi prędkościami z żoną.
Ja GDI - spalanko 5.4l
Ona DID- spalanko 5.2l

Natomiast w mieście wychodzi trochę lepiej, obecnie DID ma 7.7l w porównaniu do 9.2l GDI ale nie jest to wynik miarodajny bo sam zauważyłem że DID mniej dostaje w palnik, ze względu na silnik i skrzynię musiałem zmienić styl jazdy bo nie chce mi się wachlować lewarkiem i zaczynam jeździć bardziej płynnie ale niekoniecznie wolniej. (właśnie oglądałem Uwaga Pirat jak Cayena złapali na radar na 137km/h) chyba łapię się na ten tytuł. :finga:

Anonymous - 15-06-2009, 14:21

krzychu napisał/a:
A spalanie wcale nie jest takie duże szczególnie jak mówimy o VW popatrz na 1,8 TSI :mrgreen: Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB :shock:



jakbym mial jezdzic coltem takim stylem jazdy jak dieslem to spalilby mi min. 10 litrow w miescie :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group