To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE

Dzik - 23-02-2012, 17:05

Hej, rzadko poruszam się teraz galem wiec temat dużego spalania spadł na dalszy tor.
Komputer błędów nie pokazuję, ale byłem na analizie spalin i okazało się, że go przelewa.
Jutro kupie klucz do świec i zobacze w jakim są stanie.

olej-temp 16 C
lambda 1.054
co 0.754
co2 12.22
hc 223
o2 1.73
co kor 0.873

co Wy na to? lambda, przepływomierz, wtryski, świece, kable czy wszystko na raz?

Mr_Azathoth - 05-03-2012, 09:32

Hej
Mam prosbe Prosze o podanie jakiegos numeru czesc czy oznaczenia - czujnijka temperatury tego ktory sie wkreca w blok.
W PL Tez sa tak cholernie drogie?
Ten bedzie prawidlowy? ACA-CS838 Galant 2.0 Rok 2000.

Na ebayu kosztuje okolo 50 funtow w sklepie 60. Poleccie jakis sklep moze, no chyba ze rzeczywiscie to taka droga sprawa. Moze jakis zamiennik.
PILNE

Pozdrawiam.

fredfm - 05-03-2012, 09:58

Ten czujnik będzie pasował, jednak jego cena jest trochę powalająca. Ja jakieś 2 miesiące temu kupiłem do swojego (jak okazało się niepotrzebnie) czujnik firmy Sankei i zapłaciłem całe 35zł, kod w intercarsie K65008.

5 minut szukania:)

link 1

link 2

Na angielskim ebayu również w granicach 10-15 funtów...

Ten czujnik był stosowany w wielu markach, mitsubishi, volvo, daihatsu, hyundai.

OBERST - 05-03-2012, 11:36

Na alledrogo masz nowe za 70 zł z wysyłką .
http://allegro.pl/mitsubi...2103477572.html

fj_mike - 05-03-2012, 15:59

Mr_Azathoth, sprawdziłeś jaki opór daje czujnik? Masz pewność, że to on jest winny?
m6riano - 05-03-2012, 20:21

OBERST napisał/a:
Na alledrogo masz nowe za 70 zł z wysyłką .
http://allegro.pl/mitsubi...2103477572.html

TAMA, dobra japońska firma..;-)

Mr_Azathoth - 05-03-2012, 21:48

Mechanik sprawdzal - zaproponowal zebym kupil w necie bo w sklepie jest po 60 GBP.
Dzisiaj przyszla sonda lambda i filtr paliwa, termostat juz wymieniony, moze wreszcie nie bedzie palil jakies 18/100 i wolny jak mol.

[ Dodano: 05-03-2012, 21:10 ]
Znalazlem na Camskill ten sklep byl tutaj nie raz polecany.
Mam nadzieje ze dobry ma takie samo oznaczenie.
http://www.camskill.co.uk...Galant_VR4_EC5A

OBERST - 05-03-2012, 22:48

Cytat:


[ Dodano: 05-03-2012, 21:10 ]
Znalazlem na Camskill ten sklep byl tutaj nie raz polecany.
Mam nadzieje ze dobry ma takie samo oznaczenie.
http://www.camskill.co.uk...Galant_VR4_EC5A


Pisze że to czujnik do VR4 , ale to chyba to samo .

adt81 - 27-03-2012, 16:37

Mnie ostatnio też zaczął palić 14-15/100 i dzisiaj byłem na analizie spalin i z tego co mówił gość w warsztacie to jest kiepsko z jednym parametrem a mianowicie HC. Wskazywał na układ zapłonowy z tym że świece i kable mam nowe więc jeśli już to aparat zapłonowy bo na jałowych obrotach silnik wpada w wibracje więc pewnie jakieś wypadanie zapłonu się pojawia. Kiedyś ściągałem kopułkę i palec rozdzielacza nie wyglądał na najnowszy.

Wyniki analizy:

CO 0,00%
CO2 15,26%
HC 443ppm i tu szok bo to na jałowym ale po podniesieniu obrotów doszło do ponad 1000ppm i nie spadało a norma to poniżej 100ppm !!!
O2 0,14%
NO 0ppm
CO kor 0,00%
Lamba 0.984

Dla porównania mam wyniki z analizy wykonanej w lutym 2008 w Szwajcarii i wszystkie parametry mam identyczne oprócz HC gdzie było 0000 :shock:

Jeśli to faktycznie kwestia aparatu to kopułka z palcem czy cały ?

polaff - 27-03-2012, 17:31

HC to tlenek węgla - jest produktem spalania gdy jest zbyt dużo paliwa a za mało powietrza, dziwne tylko, że sonda lambda nie pokazuje CE...

A filtr powietrza jest czysty?

adt81 - 27-03-2012, 18:53

Filtr powietrza jest w porządku, sonda raczej też bo błędu nie wywala a dodatkowo kiedyś podpiąłem auto pod evoscana i na wykresie ładnie oscyluje więc obstawiałbym jednak ten aparat zapłonowy bo kiedyś ściągałem kopułkę i palec i nie wyglądały ciekawie. Tak jak na zdjęciach zamieszczonych w tym http://forum.mitsumaniaki...23739&start=105 wątku przez fredfm a na palcu nawet tego czarnego "lakieru" już nie mam. Dodatkowo jak już wspomniałem silnik wpada w nieprzyjemne wibracje na obrotach jałowych. Trochę się już pogubiłem w tych palcach i kopułkach bo z powyższego tematu wynika że można kupić poliftową kopułkę bo tańsza o połowę i przedliftowy palec i ma działać czy nie ?
Owczar - 27-03-2012, 21:44

polaff napisał/a:
HC to tlenek węgla - jest produktem spalania gdy jest zbyt dużo paliwa a za mało powietrza, dziwne tylko, że sonda lambda nie pokazuje CE...


To węglowodór... CO to tlenek węgla.

adt81 napisał/a:
na wykresie ładnie oscyluje więc obstawiałbym jednak ten aparat zapłonowy bo kiedyś ściągałem kopułkę i palec i nie wyglądały ciekawie.


To na początek. Przyczyna to przeważnie wypadające zapłony.

polaff - 27-03-2012, 21:48

Owczar napisał/a:
To węglowodór... CO to tlenek węgla.
PRZEPRASZAM pomyliłem się chemię miałem ostatnio w technikum - parę lat minęło... i naukę szlak trafił
adt81 - 29-03-2012, 17:03

Dzisiaj wymieniłem kopułkę Blue Print ale palca nie wymieniałem bo mam Galanta przed liftem gdzie palec jest miedziany i tam raczej nie ma co się zepsuć. Na efekty muszę poczekać do następnego tankowania ale coś mi się wydaje że to chyba nie koniec bo jak pochodził w garażu i silnik się rozgrzał to na wolnych dalej widać i czuć że silnikiem coś lekko telepie więc teraz pewnie trzeba będzie skierować portfel w stronę modułu lub cewki. Za wypadanie zapłonu to może odpowiadać cewka czy moduł ? W przyszłym tygodniu będę pewnie tankował i po pierwszych 100 kilometrach będzie widać na wskaźniku paliwa czy to coś pomogło i wtedy pojadę sobie jeszcze raz na analizę spalin.
Owczar - 29-03-2012, 17:06

adt81 napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem kopułkę Blue Print ale palca nie wymieniałem bo mam Galanta przed liftem gdzie palec jest miedziany i tam raczej nie ma co się zepsuć.


A w polifcie jaki jest? Palec też się zużywa...

adt81 napisał/a:
Za wypadanie zapłonu to może odpowiadać cewka czy moduł ?


I to i to.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group