To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki

Anonymous - 15-11-2007, 13:42

no,, nie byla to typowa warstwa lodu tylko pierwsza temperatura minus,jednak przy każdym chamowaniu włączł sie abs.

[ Dodano: 15-11-2007, 14:28 ]
ale jakie tak naprawde kupic?chyba dwa komplety bo te micheliny które mam sa podobno bardziej na zime niż na lato .w oznaczeniu są one błotno śniegowe

miczon - 15-11-2007, 14:31

No ja też dzisiaj testowałem pierwszy raz w tym roku, moją elkę (2003r) na białej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Wprawdzie moje zimówki, to "nalewki" COLINS NORDIC ale bardzo je sobie chwalę. Już w zeszłym roku (bylo gdzieś o tym na forum) udowodniły, że w połączeniu z napędem L200 nie dają szans Jeep'owi Cheeroke na zimowych KUMHO :D .
Natomiast fakt, sam tylny napęd w pick-up'ie, bez względu na opony to porażka w takich warunkach. Dzisiaj się o tym parę razy przekonałem, jadąc z Bielska do Suchej Beskidzkiej przez Jeleśnię. Drogi białe, oblodzone a miejscami błoto pośniegowe. Na krętych drogach większość zakrętów pokonywałem bokiem :wink: mimo umiarkowanej prędkości. No ale od czego ma się EasySelekt :mrgreen: . Dopiąłem przód i... ja nie potrzebuję kontroli trakcji :P . Auto prowadzi się wspaniale, nie ma problemów z utratą przyczepności, zakręty pokonywane są płynnie... Oczywiście z zachowaniem rozwagi i bez brawury.
Przy okazji sprawdziłem jak się u mnie włącza 4H bez sprzęgła :shock: I okazało się, że nie tyle można, co wg mnie, jest łatwiejsze i bardziej płynne :wink: (pozdro Eskapada )

Anonymous - 16-11-2007, 13:38

Ostatnią zimę przejeździłem na standardowych Bridgestonach, bo nie mogłem nigdzie kupić opon (samochód odebrałem 17.01.2007). I myślę, że miałem więcej szczęścia niż rozumu, bo zaliczyłem kilka jazd bokiem (szczególnie na kopnym śniegu) i nic się nikomu i niczemu nie stało.
Dlatego też w tym roku już we wrześniu zamówiłem opnki i właśnie wczoraj je założyłem (Goodyear Ultra Grip). I teraz zima mi (m)nie(j) straszna.
Myślę, że nawet w samochodzie 4x4 zimówki to jedyne słuszne rozwiązanie, jeśli ktoś poważnie myśli o bezpieczeństwie.
A i koszty się rozkładają, bo standardowe Bridgestony na dłużej starczą.

Anonymous - 16-11-2007, 21:46

A.. ja zamowilem NOKIAN WR SUV 245/65/R17
Cena okolo 630zl, wiec wyliczylem, ze nie oplaca mi sie kupowac stalowek r16 + opony... bo cena by wyszla sporo wiecej.

Mam nadzieje, ze dobry zakup ;-)

Anonymous - 19-11-2007, 23:40

Nokiany są lux, nawet w sti więc w l200 powinno być ok
Anonymous - 21-11-2007, 12:15

BF Goodrich All-Tarrain T/A KO - czy ktoś miał z nimi do czynienia? No i jeszcze jedno - czy na felgi 17" (oryginalne) wejdą 265/70 R17?
Gene - 21-11-2007, 12:30

Cytat:
BF Goodrich All-Tarrain T/A KO - czy ktoś miał z nimi do czynienia?

Chyba najbardziej znane i stosowane opony 50:50. Typowy "zloty srodek" w ciezszym terenie szczegolnie blotnisto-podmoklym wymiekaja i po prostu auto sie slizga lub wkleja. Na szosie tez bardziej trzeba uwazac bo powyzej 80-90 km/h spada przyczepnosc w porownaniu do typowych szosowek. Generalnie tak jak nazwa wskazuje, dobre do turystyki off-road'owej. Do auta, ktore wiecej po czarnym jezdzi a czasem w lekki teren sie zapusci. Duzo bardziej wytrzymale i odporniejsze na bezdrozach od szosowych.

Anonymous - 21-11-2007, 17:10

Cytat:
czy na felgi 17" (oryginalne) wejdą 265/70 R17?

Opony na felgi wejdą. Ale nie wiem czy nie będą obcierać (przód) o nadkole. Mam założone 265x65 R17 i wszystko jest ok.
Acha przy rozmiarze 265/70 R17 licznik będzie trochę oszukiwać.

Anonymous - 21-11-2007, 18:01

Boryz napisał/a:
BF Goodrich All-Tarrain T/A KO - czy ktoś miał z nimi do czynienia? No i jeszcze jedno - czy na felgi 17" (oryginalne) wejdą 265/70 R17?

Wejdą - bo masz wysokość 80,28 cm z tego rozmiaru, ja jeżdzę 265/75/16 czyli 80,39 cm dokladnie na tych samych oponach BF A/T , chwalę sobie -napewno jeżdzą lepiej niz fabryczne Bridge , do innych nie mam porównania.

Anonymous - 22-11-2007, 08:22

Dzięki za info. Ja do swojego L200 dostałem 17" Michelin Cross Terrain 245/65 - nie chciałem tych Brigdestonów bo mam takie w D22 i stwierdzam że są do d. Narazie jeżdzę na zimówkach Brigdestone Blizzak , ale widzę pewną dysproporcję rozmiaru do wielkości auta. Druga sprawa to że często muszę przybrudzić eLkę ,a i w trasie sporo - wieć wybór trudny.

A czy ktoś miał do czynienia z oponamy Cooper?

Gene - 22-11-2007, 08:33

Boryz napisał/a:
A czy ktoś miał do czynienia z oponamy Cooper?

bylo... nawet w tym temacie chyba :wink:

Anonymous - 22-11-2007, 08:55

Wiem wiem - ale tylko o zimowych - Discoverer czy jak im tam. Ja zimówki już mam tylko potrzebuję coś w teren/lato
Gene - 22-11-2007, 09:06

no ja mam GY AT/R i beda panstwo zadowoleni :D
Anonymous - 22-11-2007, 09:15

A jak radzą sobie w błocie? Bo jak jest such to dla mnie ogumienie w terenie nie ma aż takiego znaczenia - ważne że 4x4 i jedzie - gorzej jak popada i zrobi się grzezawisko - wtedy auto najczęsciej jedzie w bok. :D Do jednego auta (D22) mam takie Michelin O/T i naprawdę się sprawdzaja ale po asfalcie to masakra.
Gene - 22-11-2007, 09:37

Nooo na bloto to MT i troche wprawy bo AT tak nie robia w blocie, wszystko zalezy od umiejetnosci, stanu nawierzchni i ladunku. Generalnie jesli tak to wyglada:
to na AT/R bedzie ciezko i wkleisz :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group