To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Łożysko koła przedniego

robertdg - 08-04-2011, 21:32

wawer82 napisał/a:
Czy nowe łożysko z piastą (całość) powinno mieć wyczuwalny luz gdy nie jest zamontowane?
Może miec, luz kasuje sie po dokręceniu półosi (mowa oczywiście o przodzie)
Anonymous - 13-04-2011, 00:07

poleciało po roztopach łożysko lewe przód w moim EA5A. u Japaneza dałem 270plnów, próbowałem zrobić sam, szybko okazało się że śrub które są wewnątrz profilu zwrotnicy nie wykręcę bo na płasko się nie da klucz przyłożyć bo profil, sztorcowym też nie, bo przegub. Oddałem do warsztatu. Śruby odkręcili, ale łożysko nie chciało zejść z przegubu. czarowali, siłowali się, zalewali superkwasami, nie poszło. Rozwalili przegub i wyciągnęli z półośką razem i na prasę. ie poszło. Zalali naftą, na drugi dzień palnikiem do czerwoności, prasa 20 ton, nie poszło. Koszalin. kupiłem używaną zwrotnicę z piastą i czujnikiem ABS na allegro i teraz sobie uświadomiłem że nie wiem czy przypadkiem nie wziąłem poliftowej, a gość w aukcji nic nie napisał, można je rozpoznać po oznaczeniach? czy tylko po rozstawie mocowań na jarzma? może ktoś rozpozna na zdjęciu z aukcji
http://allegro.pl/galant-...1515773839.html

gość miał z dwóch autek, 00' 2,0 kombi i 99' 2,4 kombi jest szansa że któryś z nich będzie z rozstawem ~140mm i będzie pasować do 97' 2,5?:cry:

czytałem co nieco w temacie o swapie hamulców, ale nadal nie wiem, więc proszę nie odsyłajcie mnie już do niego. :oops:

mar111cin - 13-04-2011, 00:47

jak na moje oko, to na zdjęciach jest przedliftowa..
co do rozwalenia przegubu itp. to ja piaste wybijałem młotem, tak że łożysko się rozpadło (na nim mi nie zależało), a przegub i reszta całe, tak że nie wiem kto i jak to robił, że narobił takich szkód... wybijali to na skręconych kołach, czy na wyprostowanych ? bo zaraz wyjdzie że w gratisie skrzynia biegów do wymiany...

robertdg - 13-04-2011, 07:41

Czarcik, najlepiej wykonac pomiar, po tym co napisałeś, prawdopodobnie masz większe szanse na polifta
Hugo - 13-04-2011, 07:58

Potrafi się nieźle zapiec wieloklin przegubu w łożysku, ale żeby aż tak? U mnie też obie strony były zapieczone, z prawej wybiłem przegub niewielkim młotkiem, a z lewej wypchnąłem zwykłym ściągaczem do łożysk, ale jak widać może być dużo gorzej.
marcinzam - 13-04-2011, 09:23

Hugo napisał/a:
Potrafi się nieźle zapiec wieloklin przegubu w łożysku, ale żeby aż tak? U mnie też obie strony były zapieczone, z prawej wybiłem przegub niewielkim młotkiem, a z lewej wypchnąłem zwykłym ściągaczem do łożysk, ale jak widać może być dużo gorzej.


może może ,u mnie pomógł dopiero palnik plazmowy :D

Mare - 13-04-2011, 10:15

Ja ostatnio oddałem do warsztatu dwie zwrotnice, żeby wyciągnęli półosie z piast.... koleś położył na to 30 ton.... końcówka śróby się spłaszczyła a nie poszło... kwasy, nafty odrdzewiacze cuda niewidy... nie poszło..... palnik.... nie poszło.....

Wczoraj miał iść do ziomka z sąsiedztwa na większą prasę.... będą kłaść na to 50 ton... zobaczymy co z tego wyjdzie.

Masakra.... Zwrotnice leżą u nich od piątku i nic nie idzie..... zastanawiam się już nad cięciem piast, da się to tak sściągnąć? zależy mi jedynie na zwrotnicy.

hehe masakra z tymi japońcami... takie wynalazki!

marcinzam - 13-04-2011, 10:20

Mare, da się tak jak u mnie stopić piastę :)
Anonymous - 13-04-2011, 10:34

no ale jak u mnie już to rozgrzali palnikiem do czerwoności to czujnik ABS jest już tylko wspomnieniem, więc chyba i tak zwrotnica nowa będzie potrzebna. A na upartego ja mogę sprzedać swoją razem z przegubem piastą i łożyskiem w stanie prawie bardzo dobrym, bo łożysko do wymiany :twisted:
Mare - 15-04-2011, 22:04

No u mnie dało radę bez topienia stali.... .nawet udało się ocalić oba łożyska, więc jedyne co pozostaje to ładnie oczyścić całe zwrotnice, zamontować do auta, zaciski, tarcze i jazda, na większych hamulcach ;]
Anonymous - 16-04-2011, 18:39

a u mnie udało się wyjąć kulki ze starego łożyska, a nowa zwrotnica na szczęście przedliftowa. generalnie 200 za zwrotnicę, 184 za przegub 270 za łożysko, a za robociznę tj. 3 dni paprania się, dałem 100zł, w tym zmiana opon na letnie i wymiana oleju. dzięki wujo ;)ale z 500 rozbiło się 900... i jeszcze mi mówią że mi podłużnicę rdza rąbie na całego i że mam się go pozbyć... może zamienię się z tatkiem za matiza, podobnie wartością stoją. :cry:
Mare - 16-04-2011, 20:45

No to spoko cena. Ja zapłaciłem w sumie 50zł.... w tym tydzień zabawy ze zwrotnicami z "specjalnymi" życzeniami, tj: za wszelką cenę nie uszkodzić abs i łożysk... ostatecznie musieli na to położyć 62 tony hehehe.... ale udało się, zwrotnice wyszły bez szwanku, w cenie też przegląd całego zawieszenia autka... no i pierwszy raz spotkałem mechanika, który z własnej woli jeszcze podpowiedział co gdzie i jak zacznie padać w takich a nie innych warunkach, i podpowiedział sposób na wymiane wahacza w warunkach podwórkowych hehehe :D
wawer82 - 19-04-2011, 19:46

Czy może ktoś testował już tą firmę? Cena jest kusząca jak za całość.

http://allegro.pl/piasta-...1554478737.html

Cezar - 19-04-2011, 20:47

wawer82, Piasta w tym zestawie ma 5 srub - tylko amerykaniec :wink:
m6riano - 19-04-2011, 20:47

hehe..a robisz swapa na 5 śrub?;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group