To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym

Marcino - 12-11-2013, 17:43

Hugo napisał/a:
Owczar napisał/a:
dokręciłem i odkręciłem bo kierownica ciężko chodziła, a luz pozostał
.

Też chyba przesadziłem bo kiera ciężko chodzi... zaraz popuszcze... echhhh

zimn - 21-03-2015, 19:18

jestem świeżo po wymianie kolumny kierowniczej i chciał bym się podzielić moimi obserwacjami.

mianowicie na kierownicy był minimalny luz, stuki były takie bardziej plastikowe niż jak uderza metal o metal. Stukania słychać było praktycznie z całej lewej strony, i ciężko było je zlokalizować, podejrzenia padały na wahacze zawiasy drzwi i maglownicę. Trzymając za krzyżaki lub wieloklin praktycznie nie było czuć luzów. Dodatkowo jak jedna osoba ruszała kierownica to trzymając za drążek kierowniczy miało się wrażenie ze luz jest na połączeniu drążka z maglownicą a nie gdzieś w kolumnie, no i oczywiście przyjemność z jazdy malała wraz ze wzrostem prędkości kiedy auto pływało coraz bardziej.

po jej wyjęciu luz można było wyczuć na każdym elemencie (np. zginając krzyżak do końca u szarpiąc). po wymianie ustały stukania pukania i wrażenia ze coś wali w kierownicę.

Ewcia80 - 27-02-2016, 07:59

Hejka.Udalo mi sie zastosowac ten patent made by Owczar i Spider.Generlanie jest ok.Ale zauwazylam jeden proble.Otoz nie jest to regularne pojedyncze stukniecie/pykniecie.Pojawia sie to tylko w sytuacji gdy krece kierownica na postoju w lewo prawie do konca i gdy wraca do pozycji wyjsciowej to jest to pykniecie.Gdy krece w prawo i wraca do pozycji wyjs iowej to tego pykniecia nie ma.Czasami jak skrecone mam w lewo i sie tocze to sobie pyknie.Co to moze byc?
Mandrake - 28-02-2016, 19:52

Przekładnia.... Ja mam podobnie i właśnie poszukuje pewnej używki :roll:
milo - 28-02-2016, 19:58

W przekładni jest regulacja luzu tylko nie wolno przesadzić z dokreceniem
Ewcia80 - 28-02-2016, 20:45

Mandrake,a czy oprocz tego masz jakies inne objawy wskazujace na maglownice?Jakie sa typowe objawy w galancie wskazujace ze to na 100% maglownica?a moze to jesr krzyzak?u mnie auto jedzie i hamuje prosto.Nawet jak jade 160 to nic mi auto nie plywa.Jak to zweryfikowac ze to maglownica?
Mandrake - 29-02-2016, 08:17

U mnie też nie pływa ale są coraz głośniejsze stuki. Prawdę mówiąc to jest to takie uderzenie,ze czuć je na drążkach kierowniczych jak skaczą :roll:
Ewcia podjedź na warsztat i zweryfikuj, tak można tylko gdybać.
Milo wiem i będę próbował go kasować zwłaszcza, że magiel nie cieknie i nie zacina się. Ale na wszelki wypadek wolę też mieć jakiegoś używanego pewniaka jakby coś poszło nie tak :wink:

Ewcia80 - 29-02-2016, 08:21

A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac?bo uzywana po 2 lifcie to ciezko kupic i nie wiadomo w jakim stanie bedzie
Krzyzak - 29-02-2016, 09:33

Ewcia80 napisał/a:
A takiej maglownicy to nie da sie zregenerowac?
Da się, są warsztaty, które to robią, ogłaszają się na All...
Ewcia80 - 29-02-2016, 11:10

Mandrake,a Tobie stuka podczas jazdy na dolkach?u mnie tak nie ma a to pojedyncze pykniecie to jest takie nieregularne.podjade na kanal.moze to jakas koncowka,drazek a moze ten dolny krzyzak.Sama nie wiem.Dziwna sprawa.Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam.
Mandrake - 29-02-2016, 12:45

Stuka jak skręcę koła, na postoju lub podczas jazdy. Też nie mam luzu, nie pływa i płyn nie cieknie.
Używkę do polifta powinien mieć Hugo:

http://allegro.pl/przekla...6018139658.html

Krzyzak - 29-02-2016, 14:23

Ewcia80 napisał/a:
Plynu mi nie ubywa,kierownica ladnie powraca.Luzu na kierowncy nie mam.
Byłoby trochę tłumaczenia jak wygląda przekładnia w środku, więc w skrócie - powyższe nie mają większego znaczenia, stuka najczęściej miejsce gdzie listwa w przekładni przechodzi przez teflonowe wkładki działające jak ślizgi i ją centrujące. Teflon się wyrabia.
Od wycieków są specjalne uszczelniacze do maglownicy.
Od luzu jest wiele miejsc - m.in. to styk zębatka główki z zębatką listwy - widać masz OK.

Ewcia80 - 29-02-2016, 20:06

Krzyzak,wytlumacz mi prosze co miales na mysli piszac "widac masz OK"?
Krzyzak - 01-03-2016, 12:26

Ewcia80 napisał/a:
"widac masz OK"
że skoro nie masz luzu na kole kierownicy to połączenie głowicy do listwy maglownicy jest OK
natomiast ew. stuki mogą być kwestią czegoś innego:
https://www.youtube.com/watch?v=ScL9GbnK8Xk

Ewcia80 - 01-03-2016, 12:43

Krzyzak teni filmik to pokazuje maglownice galanta?Co to jest za luz?Na jakich elementach?Czy ten luz Twoim zdaniem powodowalby permanentne stuki na nierownosciach?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group