[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg
Bojar - 18-11-2013, 21:32
Wiesz jak u nas z przeglądami jest.....
Zresztą każdy robi jak chce. Ja bym nie ryzykował dla kilku złotych.
Po coś producent dobrał takie a nie inne opony do danego modelu
Lencu - 19-11-2013, 08:22
Bojar napisał/a: | pablini napisał/a: | homologowany? czyli co? nie piszę na złość tylko dopytuje o co chodzi, nie da się jeździć na innym rozmiarze? nie zahamuje? |
Zahamować, zahamuje ALE po pierwsze masz złe wskazania licznika a po drugie w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego niehomologowane opony do twojego pojazdu mogą być przyczyną uznania pojazdu za niesprawnego i w związku z tym możesz zostać uznanym współwinnym/winnym zdarzenia, być obarczony jego kosztami itp.
I w Polsce wbrew pozorom też to obowiązuje.
Sprawdziłem specjalnie dla Ciebie i dopuszczalne opony SĄ WYMIENIONE W ŚWIADECTWIE HOMOLOGACJI wydanym dla danej sztuki pojazdu. |
dokładnie tak jest jak piszesz kolego. Cały czas wszystkim mówię żeby trzy razy się zastanowili zanim przeprowadzą jakiś tuning samochodu [w tym inne niż homologowane felgi i opony, również to tyczy się tych lampek do jazdy dziennej].
To że mieszkam w Niemczech to jedynie przyspieszyło przyswojenie tej wiedzy... Jest zasada: każde odstępstwo/zmiana ustawień fabrycznych staje się argumentem przeciwko nam w przypadku walki z ubezpieczycielami! Niestety. Przyjdzie na oględziny po zdarzeniu jakich inspektorek zobaczy no lampki do jazdy dziennej, to zapisze w protokole oględzin, że samochód został wyposażony w niefabryczne oświetlenie, bądź poruszał się na niefabrycznym rozmiarze opon i w związku z tym powodem zdarzenia może być właśnie niewłaściwe ogumienie. Uważajcie na to bo oszczędność kilkudziesięciu złotych może okazać się baaardzo kosztowna!
oczywiście mówię cały czas o ubezpieczeniu AutoCasco ale i czasem przy rażących modyfikacjach może być to powodem orzeczenia o winie kierującego zmodyfikowanym pojazdem.
Menfis81 - 19-11-2013, 15:32
Mnie coś innego zastanawia
Otóż dziś założyłem nowe oponki i jedna rzecz zwróciła moją uwagę a mianowicie ścianki boczne opony są strasznie cienki. Nigdy tak opony nie sprawdzałem i nie wiem czy tak wszystkie opony maja (guma boczna wydaje się cieniutka, elastyczna)
Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim w swoich oponach zimowych?
Obawiam się jednego, najechania na krawężnik boczną częścią opony co może skutkować uszkodzeniem.
Bojar - 19-11-2013, 15:54
Tak zauważyłem to w swoich świeżo zakładanych SAVA'ch
Chyba taki urok opon zimowych bo w Dunlopach też tak mam
yaru23 - 12-04-2014, 12:51 Temat postu: Cisnienie w oponach 195/60/15 Sorry za banalne pytanie ale jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponkach 195/60/15
krzychu - 12-04-2014, 17:01
Scaliłem.
A jak otworzysz drzwi kierowcy to nie masz naklejki?
Color - 12-04-2014, 22:36
A to zależy od wersji. Z silnikiem 1.6 jest chyba tylko pod klapką wlewu paliwa.
smk - 13-04-2014, 00:13
Ja mam na dziwach.....
Bizi78 - 13-04-2014, 00:53
smk napisał/a: | Ja mam na dziwach..... |
Na czym .
smk - 13-04-2014, 08:41
To wszystko przez te smartphon'y
cefaloid - 17-04-2014, 08:48
Menfis81 napisał/a: | Otóż dziś założyłem nowe oponki i jedna rzecz zwróciła moją uwagę a mianowicie ścianki boczne opony są strasznie cienki. Nigdy tak opony nie sprawdzałem i nie wiem czy tak wszystkie opony maja (guma boczna wydaje się cieniutka, elastyczna) |
Właśnie się przekonałem że w letnich wygląda to różnie.
W kończu przyszedł czas zmiany opon letnich z fabrycznych Bridgestone Turanza ER30 na Yokohama A.drive i generalnie zmiana jest bardzo na plus jeśli chodzi o własności jezdne. Ale mają dość sztywne te ścianki boczne i istotnie utwardzają pracę zawieszenia - więc komfort resorowania jest wyraźnie gorszy...
Jak ktoś lubi wrażenia sportowe, to te gumy są super, ale jeżeli komfort jest ważniejszy, to ich twardość może być denerwująca...
krzychu - 17-04-2014, 08:58
A to nie jest tak, że ścianki boczne po prostu robią się miększe z czasem? Po prostu "zbrojenie" się zużywa?
Ale A.drive to do jazdy emeryckiej jest, a nie sportowej... Tam masz S.Drive lub ewentualnie C.Drive tylko szkoda, że nie wypuścili C.Drive 2 w 195/50/16
cactus-corp - 30-09-2014, 19:35 Temat postu: Lancer 2.0 Intense 2006 rozmiar opon na oryginalne felgi 16. Witam. Pytanie jak w temacie. Kupiłem lancera z felgami 17 cali i oponami 215/40. Na zimę chce kupić felgi 16 (najpewniej oryginalne mitsubishi) i zastanawiam się jakie opony powinienem założyć na te felgi.
Serwisówka mówi to:
troche jednak nie chce mi się wieżyć że powinienem założyć 205/60 R16 strasznie duży "balon"
mjsystem - 30-09-2014, 20:28
cactus-corp, miło będzie, jak będziesz kontynuował istniejące tematy.
krzychu - 30-09-2014, 21:03
cactus-corp - nie napisałeś czy 1,6 czy 2,0. A Menual to coś nie halo bo jeśli to chodzi o RalliArt-a tego z 2,4 MIVEC to on miał zdaje się opony 205/45/16.
A co do zimówek to proponuję:
195/50/16 - takie oryginalnie
195/55/16 - takie podobno się mieszczą, podkreślam podobno, a przy obniżonym zawieszeniu 2.0 może gdzieś tam obcierać
205/50/16 - jeśli zimą jeździsz głownie po asfalcie
185/55/16 - te najmniej polecam ponieważ kupowanie węższych opon na zimę niż zaleca producent jest już nie zalecane.
|
|
|