To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg

Bojar - 18-11-2013, 21:32

Wiesz jak u nas z przeglądami jest.....
Zresztą każdy robi jak chce. Ja bym nie ryzykował dla kilku złotych.
Po coś producent dobrał takie a nie inne opony do danego modelu

Lencu - 19-11-2013, 08:22

Bojar napisał/a:
pablini napisał/a:
homologowany? czyli co? nie piszę na złość tylko dopytuje o co chodzi, nie da się jeździć na innym rozmiarze? nie zahamuje?


Zahamować, zahamuje ALE po pierwsze masz złe wskazania licznika a po drugie w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego niehomologowane opony do twojego pojazdu mogą być przyczyną uznania pojazdu za niesprawnego i w związku z tym możesz zostać uznanym współwinnym/winnym zdarzenia, być obarczony jego kosztami itp.
I w Polsce wbrew pozorom też to obowiązuje.
Sprawdziłem specjalnie dla Ciebie i dopuszczalne opony SĄ WYMIENIONE W ŚWIADECTWIE HOMOLOGACJI wydanym dla danej sztuki pojazdu.


dokładnie tak jest jak piszesz kolego. Cały czas wszystkim mówię żeby trzy razy się zastanowili zanim przeprowadzą jakiś tuning samochodu [w tym inne niż homologowane felgi i opony, również to tyczy się tych lampek do jazdy dziennej].
To że mieszkam w Niemczech to jedynie przyspieszyło przyswojenie tej wiedzy... Jest zasada: każde odstępstwo/zmiana ustawień fabrycznych staje się argumentem przeciwko nam w przypadku walki z ubezpieczycielami! Niestety. Przyjdzie na oględziny po zdarzeniu jakich inspektorek zobaczy no lampki do jazdy dziennej, to zapisze w protokole oględzin, że samochód został wyposażony w niefabryczne oświetlenie, bądź poruszał się na niefabrycznym rozmiarze opon i w związku z tym powodem zdarzenia może być właśnie niewłaściwe ogumienie. Uważajcie na to bo oszczędność kilkudziesięciu złotych może okazać się baaardzo kosztowna!

oczywiście mówię cały czas o ubezpieczeniu AutoCasco ;) ale i czasem przy rażących modyfikacjach może być to powodem orzeczenia o winie kierującego zmodyfikowanym pojazdem.

Menfis81 - 19-11-2013, 15:32

Lencu napisał/a:
tylko dziwnie one są zbudowane. przyjrzyj się na lamele. Są one pozamykane. Daje to pewnie cichość i może jeszcze coś.
http://www.youtube.com/watch?v=Ua8KRbsNzTU


Mnie coś innego zastanawia
Otóż dziś założyłem nowe oponki i jedna rzecz zwróciła moją uwagę a mianowicie ścianki boczne opony są strasznie cienki. Nigdy tak opony nie sprawdzałem i nie wiem czy tak wszystkie opony maja (guma boczna wydaje się cieniutka, elastyczna)
Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim w swoich oponach zimowych?
Obawiam się jednego, najechania na krawężnik boczną częścią opony co może skutkować uszkodzeniem.

Bojar - 19-11-2013, 15:54

Tak zauważyłem to w swoich świeżo zakładanych SAVA'ch
Chyba taki urok opon zimowych bo w Dunlopach też tak mam

yaru23 - 12-04-2014, 12:51
Temat postu: Cisnienie w oponach 195/60/15
Sorry za banalne pytanie ale jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponkach 195/60/15
krzychu - 12-04-2014, 17:01

Scaliłem.

A jak otworzysz drzwi kierowcy to nie masz naklejki?

Color - 12-04-2014, 22:36

A to zależy od wersji. Z silnikiem 1.6 jest chyba tylko pod klapką wlewu paliwa.
smk - 13-04-2014, 00:13

Ja mam na dziwach.....
Bizi78 - 13-04-2014, 00:53

smk napisał/a:
Ja mam na dziwach.....

Na czym :mrgreen: .

smk - 13-04-2014, 08:41

:biggrin: To wszystko przez te smartphon'y
cefaloid - 17-04-2014, 08:48

Menfis81 napisał/a:
Otóż dziś założyłem nowe oponki i jedna rzecz zwróciła moją uwagę a mianowicie ścianki boczne opony są strasznie cienki. Nigdy tak opony nie sprawdzałem i nie wiem czy tak wszystkie opony maja (guma boczna wydaje się cieniutka, elastyczna)

Właśnie się przekonałem że w letnich wygląda to różnie.
W kończu przyszedł czas zmiany opon letnich z fabrycznych Bridgestone Turanza ER30 na Yokohama A.drive i generalnie zmiana jest bardzo na plus jeśli chodzi o własności jezdne. Ale mają dość sztywne te ścianki boczne i istotnie utwardzają pracę zawieszenia - więc komfort resorowania jest wyraźnie gorszy...

Jak ktoś lubi wrażenia sportowe, to te gumy są super, ale jeżeli komfort jest ważniejszy, to ich twardość może być denerwująca...

krzychu - 17-04-2014, 08:58

A to nie jest tak, że ścianki boczne po prostu robią się miększe z czasem? Po prostu "zbrojenie" się zużywa?

Ale A.drive to do jazdy emeryckiej jest, a nie sportowej... Tam masz S.Drive lub ewentualnie C.Drive tylko szkoda, że nie wypuścili C.Drive 2 w 195/50/16 :(

cactus-corp - 30-09-2014, 19:35
Temat postu: Lancer 2.0 Intense 2006 rozmiar opon na oryginalne felgi 16.
Witam. Pytanie jak w temacie. Kupiłem lancera z felgami 17 cali i oponami 215/40. Na zimę chce kupić felgi 16 (najpewniej oryginalne mitsubishi) i zastanawiam się jakie opony powinienem założyć na te felgi.
Serwisówka mówi to:




troche jednak nie chce mi się wieżyć że powinienem założyć 205/60 R16 strasznie duży "balon"

mjsystem - 30-09-2014, 20:28

cactus-corp, miło będzie, jak będziesz kontynuował istniejące tematy. :wink:
krzychu - 30-09-2014, 21:03

cactus-corp - nie napisałeś czy 1,6 czy 2,0. A Menual to coś nie halo bo jeśli to chodzi o RalliArt-a tego z 2,4 MIVEC to on miał zdaje się opony 205/45/16.

A co do zimówek to proponuję:
195/50/16 - takie oryginalnie
195/55/16 - takie podobno się mieszczą, podkreślam podobno, a przy obniżonym zawieszeniu 2.0 może gdzieś tam obcierać
205/50/16 - jeśli zimą jeździsz głownie po asfalcie
185/55/16 - te najmniej polecam ponieważ kupowanie węższych opon na zimę niż zaleca producent jest już nie zalecane.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group