[97-04]Galant EAxA/W - "Sportowe" zawieszenie... (Eibach)
Anonymous - 29-12-2011, 20:05
Możesz posadzić sam przód (z tyłu musiałbyś wymienić nivomaty na amortyzatory). Taki zabieg spowoduje to, że wysokość przodu i tyłu się wyrówna, ewentualnie przód będzie o ok. 1 cm niżej stał od tyłu.
Tutaj masz mojego Galanta - z przodu oryginalne amortyzatory plus sprężyny -40mm firmy Lesjöfors, z tyłu nivomaty.
dawidoski13 - 29-12-2011, 21:10
I wygląda elegancko!!!
Teraz tylko pytanie czy eibach od 2.5 podejdzie do mojego2.0
Tomek - 29-12-2011, 21:13
dawidoski13 napisał/a: |
Teraz tylko pytanie czy eibach od 2.5 podejdzie do mojego2.0 |
nie ma różnic
[ Dodano: 29-12-2011, 21:14 ]
dawidoski13 napisał/a: | I czy mogę ewentualnie posadzić sam przód a na tyle zostawić poczciwe nivo |
albo posadzisz sam tył, albo musiałbyś kupić sprężyny Eibach, specjalne do NIVO
[ Dodano: 29-12-2011, 21:15 ]
kuzi, nieźle ci to wygląda
ale koła to Ci chyba nieźle wystają
przynajmniej tak wygląda na tym foto
robertdg - 29-12-2011, 21:53
tomek84 napisał/a: | dawidoski13 napisał/a: |
Teraz tylko pytanie czy eibach od 2.5 podejdzie do mojego2.0 |
nie ma różnic |
Wizualnych oczywiście że nie ma, ale techniczne są, 2.0 ma inne spręzyny niż 2.5
komarsnk - 30-12-2011, 00:08
kuzi napisał/a: |
Tutaj masz mojego Galanta - z przodu oryginalne amortyzatory plus sprężyny -40mm firmy Lesjöfors, z tyłu nivomaty.
|
I nie ma jakiś dziwnych objawów na zakrętach? Krótko mówiąc: czy dobrze się to to prowadzi?
Bo co by nie mówić to zmienia się lekko "fizyka" zawieszenia a też z chęcią zrobiłbym taki myk bo przód sterczy do góry jak nie powiem co...
Anonymous - 30-12-2011, 01:59
komarsnk napisał/a: | kuzi napisał/a: |
Tutaj masz mojego Galanta - z przodu oryginalne amortyzatory plus sprężyny -40mm firmy Lesjöfors, z tyłu nivomaty.
|
I nie ma jakiś dziwnych objawów na zakrętach? Krótko mówiąc: czy dobrze się to to prowadzi?
Bo co by nie mówić to zmienia się lekko "fizyka" zawieszenia a też z chęcią zrobiłbym taki myk bo przód sterczy do góry jak nie powiem co... |
Skręca o wiele lepiej. Tak dobrze, że jak przesadzisz to tył Cię chce wyprzedzić. Przodu wogóle nie znosi.
Tomek - 30-12-2011, 06:53
robertdg napisał/a: |
Wizualnych oczywiście że nie ma, ale techniczne są, 2.0 ma inne spręzyny niż 2.5 |
inne w sensie, że w 2.5 są troche twardsze zdaje sie, ze względu na mase, nie?
bo geometrycznych różnic nie ma
robertdg - 30-12-2011, 10:47
Albo ja niewyraźnie pisze, albo forumowicze niewyraźnie czytają
To że wygląda jednako, nie znaczy, że można zastępnie stosować
marcinzam - 30-12-2011, 11:29
ja mam u siebie eibach z 2,5 i prowadzi się dużo lepiej niż wcześniej
dawidoski13 - 30-12-2011, 13:13
robertdg napisał/a: | Albo ja niewyraźnie pisze, albo forumowicze niewyraźnie czytają
To że wygląda jednako, nie znaczy, że można zastępnie stosować |
Rozwiń myśl...
Torp12 - 30-12-2011, 18:10
Robercie no wlasnie rozwin rozwin bo nawet wedlug katalogu KYB ide te same sprezyny...
dawidoski13 - 30-12-2011, 18:12
Torp12 napisał/a: | Robercie no wlasnie rozwin rozwin bo nawet wedlug katalogu KYB ide te same sprezyny... |
Torp12, w takim razie śmiało można zakładać
robertdg - 30-12-2011, 20:07
Katalogowo spręzyny Eibach pomiędzy 2.0 a 2.4 i 2.5V6 różnią się ot choćby nośnością. Z zamiennikami to większośc wie jak jest, pakują we wszelkie możliwe konfiguracje co by obniżyć koszta produkcji a poszerzyć asortyment krosujących podzespołów. Zastosować można ale trzeba się liczyć ze zmiennymi właściwościami jezdnymi (czy na plus czy na minus to kazdy może ocenić indywidualnie, jednemu lepiej, innemu gorzej) no i wizualnymi.
Oczywiście po zmianie nalezy pamiętać o korekcie geometrii
komarsnk - 30-12-2011, 20:12
robertdg napisał/a: | Oczywiście po zmianie nalezy pamiętać o korekcie geometrii |
Czy chodzi o pochylenie koła? Jak tak to przecież nie ma możliwości regulacji...
robertdg - 30-12-2011, 20:18
Przód nie, tył tak, ale sama zbieżność to już i z przodu i z tyłu
|
|
|