To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

czekoladka_1981 - 04-02-2008, 16:20

dra86 napisał/a:
potrzeba przyrzad napinajacy

Może chodzi o napinacz hydrauliczny
novy napisał/a:
Po prostu chłopaki się nie znają...

To też prawda.
rozrząd:
http://www.mitsubishi-gra...light=rozrz%B1d

sampler - 04-02-2008, 17:01

a moze chodzi im o klucz dynamometryczny MB990685? Przeciez to normalny klucz dynamometryczny z takimi specjalnymi wpustami do napinacza ktorym ustawia sie 3 Nm. Mysle ze dobry mechanik zaadoptuje do tego zwykly klucz dynamometryczny.
roch_27 - 04-02-2008, 19:00

saphire napisał/a:
Wymienia się ......., ........, napinacz
nie prawda :P Napinacz jest w galancie V6 jest hydrauliczny i jego się sprawdza pod odpowiednim naciskiem (podanym w manualu) czy jest w porządku. Napinacz praktycznie powinien być w stanie idealnym do przebiegu około 300 kkm ;)
Reszta rzeczy (pasek i rolki) do wymiany :)

pozdro

saphire - 04-02-2008, 19:03

No nie mów że się nie wymienia - wymienia się go jak się kwalifikuje do wymiany gdy np. utracił szczelność lub się zacina a ja przecież nigdzie nie napisałem że przy każdej robocie rozrządu jest on do wymiany :twisted: co ciekawe w Cari GDI tez jest hydrauliczny napinacz a tymczasem ASO ma zalecenia wymieniać go przy każdym rozrządzie pomijając fakt czy wytrzyma więcej czy nie.
roch_27 - 04-02-2008, 19:08

saphire napisał/a:
wymienia się go jak się kwalifikuje do wymiany
z tym się zgodzę :)
Jednak większość mechaników od razu chce wymieniać najdroższą część jaką jest napinacz - bez jego sprawdzenia ;)
pozdro

sampler - 04-02-2008, 20:09

A moze ktos podac szacunkowy koszt czesci np u japaneze ?
Michal4133 - 04-02-2008, 21:09

Mi w salonie Mitsubishi(UK) krzykneli za pasek 48f, za napinacz 70f, jakas tam rolka ponad 30f, pompa wodna 120f, do tego trzeba dodac sobie VAT,kupilem tylko sam pasek :) goscio mi mowil ze caly czas wymieniaja u siebie w garage tylko paski i zadnych nigdy problemow nie bylo, oczywiscie ze wymiania napinacz ale jesli tylko jest cos z nim nie tak! (bardzo rzadko!!!) zapewniea ze te czesci sa przewidziane na w chu.. lat! bo to jest Mitsubishi, ale jesli bym chcial sobie to wymieniac to mowi ok twoja kasa!
swinks_UK - 04-02-2008, 21:58

Zobacz jeszcze na wysyłkową stronę www.japarts.co.uk, powinno być znacznie taniej niż ci zaśpiewali.
Michal4133 - 05-02-2008, 00:50

wielkie dzieki za tego linka SUPER, czesci o wiele taniej niz w salonie!
Anonymous - 06-02-2008, 09:27

Sampler, najlepiej zadzwonić do Japaneze, ogólnie koszt napinacza, paska i rolek to około 700 zł a pompa wodna nie wiem ile kosztuje.
t.o - 06-02-2008, 09:33

sampler napisał/a:
A moze ktos podac szacunkowy koszt czesci np u japaneze ?


Wycena jaką otrzymałem od Japaneze:

Pasek 202,-zł
Rolka I 62,-
Rolka II 51,-
Napinacz 367,-
Pompa cieczy 150,-
Uszczelniacze 11,- x (są 3 szt.)

Michal4133 - 06-02-2008, 19:05

wie ktos moze ile trwa wymiana takiego paska w V6? mechanik ktory bedzie mi to robil u siebie przed domem powiedzial ze zostawiam w sobote rano o 8:00 i w niedziele bede mial, moj brat ostatnio wymienial w audi a4 2,6 v6 w salonie i mieli mu to zrobic w 4h ale zrobili w 6h, ale tam trzeba caly przed zdejmowac lacznie z chlodnica zeby pasek wymienic.
czekoladka_1981 - 06-02-2008, 19:40

U mnie czas trwania wymiany w ASO kpl rozrządu + pompa wody od 9,00 do 14-tej
Michal4133 - 07-02-2008, 19:33

Witam przedemna kolejny problem z kolem pasowym! dalem samochod do znajomego ktory wymienia mi pasek, ale jest problem bo nie moze odkrecic tego kola! moze ktos to robil juz ? czym zaprzec to kolo? bo sie skurczybyk obraca, tam sa takie 2 dziury ale moze jakies pomysly? i czy napewno gwint jest prawostronny?, tak ogolnie golym okiem widac ze na pasku juz brakuje 2 zebow i 3 nastepne juz tez prawie sa zniszczone, boje sie odpalac samochod! HELLLLLPPPPP

[ Dodano: 07-02-2008, 18:34 ]
Witam przedemna kolejny problem z kolem pasowym! dalem samochod do znajomego ktory wymienia mi pasek, ale jest problem bo nie moze odkrecic tego kola! moze ktos to robil juz ? czym zaprzec to kolo? bo sie skurczybyk obraca, tam sa takie 2 dziury ale moze jakies pomysly? i czy napewno gwint jest prawostronny?, tak ogolnie golym okiem widac ze na pasku juz brakuje 2 zebow i 3 nastepne juz tez prawie sa zniszczone, boje sie odpalac samochod! HELLpp

yaro1976 - 08-02-2008, 08:43

hmmm generalnie dziwne że ktoś kto sie bierze za wymianę paska nie ma odpowiednic narzędzi :P

wg manuala powinno to wyglądać mniej więcej tak:


ale nawet średnio uzdolniony mechanik powinien mieć coś podobnego.

pzdr
yaro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group