[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Felgi, alufelgi itp..
kamil73-73 - 10-11-2007, 22:03 Temat postu: Czy te felgi pasują do galanta 2000 r. Witam chciałbym zapytać się i poradzić czy te felgi 4x114,3 ET 40 Średnica otworu 66 ,pasują do galanta 2000 r.(o ile wiem to powinny być 67 ale może facet się pomylił,felgi są od almery)
TommiCrazy - 10-11-2007, 22:30
ja myslalem ze od 93 roku galanty byly na 5 otworow...ale moze nie wszystkie
kamil73-73 - 10-11-2007, 23:01
A jeszcze jedno jakie ET ,wchodzi w grę słyszałaem że ET 40
czekoladka_1981 - 11-11-2007, 15:55
kamil73-73 napisał/a: | Średnica otworu 66 ,pasują do galanta 2000 r |
Nie wejdą. Musisz mieć: 67,1mm
http://www.mitsubishi-gra...highlight=jakie
kamil73-73 - 15-11-2007, 21:03 Temat postu: Felgi stalowe Czy ktoś z Was wie jaka jest różnica i co oznacza na feldze stalowej 6J a ^6JJ u mnie jest właśnie ten drugi napis i czy pasują felgi w takim razie 6J.A jeszcze jedno czy może być inne ET niż 46,zalecane bo niestety ale dosyć trudno jest dostać stalówki odpowiadające wszystkim szukanym parametrom.
czekoladka_1981 - 16-11-2007, 09:39
kamil73-73 napisał/a: | niestety ale dosyć trudno jest dostać stalówki odpowiadające wszystkim szukanym parametrom. |
Dałam już Tobie namiar na fele stalowe KUPIĘ
[ Dodano: 16-11-2007, 11:51 ]
kamil73-73 napisał/a: | Czy ktoś z Was wie jaka jest różnica i co oznacza na feldze stalowej 6J a ^6JJ u mnie jest właśnie ten drugi napis i czy pasują felgi w takim razie 6J. |
Ostatnim parametrem felgi, na który należy zwrócić baczną uwagę, jest wysokość jej rantu. Element ten odpowiada za utrzymywanie opony na feldze. Najczęściej spotykaną wysokością jest J, lub - wyższa - JJ. Im wyższy rant, tym lepsze trzymanie opony, ale i tym więcej kłopotu przy ręcznym ściąganiu opony z felgi. Specjalnym rozwiązaniem, które nie pozwala oponie zsunąć się (przypadek zdarzający się podczas jazdy z niskim ciśnieniem), jest tzw. bead lock - przykręcany na śrubach pierścień.
Podczas wyboru felgi warto zwrócić uwagę, aby po zamontowaniu opierała się ona na piaście koła, a nie tylko przylegała do niej, przykręcona śrubami. W tym drugim przypadku niepotrzebnie narażamy się na ścięcie szpilek, co może się zdarzyć nawet podczas jazdy.
Anonymous - 17-11-2007, 14:15 Temat postu: Zamiana felg na zimowe-stalowe-jakie nakretki ??? Zamienialem felgi z alu na stalowe,zimowe.Przykrecono je na wkrety od aluminiowych oryginalnych 17''.Czy to czyms grozi ???
Anonymous - 17-11-2007, 23:21 Temat postu: Re: Ziana fewlg na zimowe ??? stalowe felgi przykreca sie SRUBAMI do takich wlasnie felg a aluminiowe srubami do felg alumioniowch. dodatkowo sruby czesto moga byc dedykowane do felg takich a nie innych. idac dalej czym moze grozic odpadniecie np kola bo to ze otwory w felgach sie wyrobia to nie jest to o co chodzilo prawda? a tak w ogole to to sa stalowe zimowki te felgi czy jak?
Anonymous - 18-11-2007, 15:55
Letnie byly na alu 17" przykrecone na oryginalne nakretki do nich przewidziane.Zimowe sa na stalowkach i zostaly przykrecone na te same nakretki. Przy zamianie / w Norauto/ nikt mnie nie zapytal,a w bagazniku znalazlem drugi komplet nakretek.Zamieniac ? nie zamieniac ?Pytanie brzmi czy to jest bezbieczne ? Czy tylko sprawa estetyki ? /Letnie felgi widac na zdjeciu./
Marcino - 18-11-2007, 16:18
Jezeli sa to takie same nakretki to bym zostawił, ale zazwyczaj aluminowe felgi a szczególnie te od Mitsubiushi maj specjalne nakretki o odpowiediom kształcie - stozek lub walec z podtoczeniem. prztkrecajac stalowe mozna je zniszczyć lub nie beda tak zdobrze tzymału jak zwykłem.
ja mam stalowe na takich nakretkach stozkowych, aluminowe jedziły natychg samych ale musia.łem je przed załozeniem lekko przetoczyc na tokazrce bo stożki od slalowych felg miały slady rysy i zadzierały mi aluminowe felgi.
Pozdrawiam
Anonymous - 18-11-2007, 19:45
dziejo napisał/a: | Zamieniac ? |
No oczywiscie ,ze zmieniac.
Ja tez mam dwa kpl. i powiem szczerze ,ze nigdy sie im nie przygladalem ale moze sie okazac iz roznia sie nieco np.dlugoscią gwintu itp.Z tego co pamietam to te z alu sa cale dluzsze.
pozdr.
saphire - 18-11-2007, 21:04
Nakrętki do blaszanek są ścięte prostopadle do otworu tak by cała powierzchnią dociskały blachę felgi do tarczy lub bębna bo stal tak najlepiej pracuje natomiast nakrętki do alusów mają zwykle ścięcie stożkowe by siła docisku przenosiła się nie na powierzchnię boczną felgi ale rozchodziła się promieniowo w płaszczyźnie odlewu bo wtedy dural może przenieść największe siły - dociśnięcie go zwykłymi nakrętkami jak do blach w miejscu nacisku nakrętek sprasowuje odlew, zaczyna go ukruszać/sprasowywać/itp bo siły ścinające są tam duże a że aluminium nie jest na to zbyt odporne to może to się nieciekawie skończyć:
Marcino - 18-11-2007, 21:58
A ja stalowe miałem przykrecone stozkowymi..... w kazdym z samochodów, powoduje to lepsze centrowanie seruby czy nakretki w otworze i tez dobrze trzyma, wiec nie zgodze sie ze do stalowych felg sa płaskie nakretki.
Pozdr
t.o - 19-11-2007, 12:38
Marcino napisał/a: | A ja stalowe miałem przykrecone stozkowymi..... w kazdym z samochodów, powoduje to lepsze centrowanie seruby czy nakretki w otworze i tez dobrze trzyma, wiec nie zgodze sie ze do stalowych felg sa płaskie nakretki.
Pozdr |
A gdzie zakupić takie nakrętki do stalowych felg (zimówki 15")?
PS. Marcino, Stag300 już w galu :>
OK, już znalezione po 3,90 za sztukę.
Anonymous - 21-11-2007, 22:16
Dziś właśnie musiałem dokupić inne nakrętki do stalówek niż te które mam do alusów bo poprostu te do alusów są zupełnie inne mają taki "kołnież" . A teraz mam takie jak pisał Marcino czyli stożkowane, napewno nie prostopadłe. Pozdro.
t.o dokładnie po 3.90 za sztuke hehehe.
|
|
|