[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx
Juiceman - 01-02-2012, 13:41
tobias napisał/a: | Chłopaki dzwoniłem przed chwilą do Mitsubishi Motors Japan w Warszawie do Sklepu Części.
Do rocznika 2000r Galant 2.0 TD z klimatronikiem , klima , elektryczne szyby i lusterka minimalny akumulator to 80Ah
Stwierdził również że jak najbardziej 90Ah lub 95Ah takie akumulatory były montowane oryginalnie. |
Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
Wersje benzynowe:
Typ:75D26L 52Ah
Prąd alternatora 2.0: 90 A
Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
Wersja z Dieslem:
Typ: 95D31L 64Ah
Prąd alternatora 2.0: 100A/120A
milo - 01-02-2012, 15:27
Cytat: | milo, a czy alternator dobrze ci go doładowuje? Podobno do ładowania takich akumulatorów powinno się stosować specjalne ładowarki.
Wersje takich akumulatorów do aut są sporo droższe niż ten w linku.
|
Właśnie mam taka ładowarkę impulsowa przeznaczona do takiego akumulatora i tylko taką ładuję
Alternator dobrze doładowuje przdtem mialem zwykły akumulator 74 Ah i było dobrze ,teraz mam 70 Ah AGM
Ładowanie:
Buforowe: 13,5V-13,9V
Cykliczne: 14,4V-15.0V
Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest cały czas podłączony do układu
ładowania i stanowi awaryjne źródło zasilania w przypadku zaniku napięcia sieciowego.
Praca cykliczna - akumulator jest podstawowym źródłem zasilania urządzenia i po
naładowaniu jest podłączany od odbiorników, po rozładowaniu - ponownie ładowany.
plecho1 - 01-02-2012, 15:48
Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem?
A tu taka ciekawostka:
http://www.chip.pl/news/w...sze-od-obecnych
milo - 01-02-2012, 16:16
plecho1 napisał/a: | Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem? |
Na razie wszystko jest dobrze akumulator użytkuje już 3 rok - drugie auto , w motocyklu tez mam AGM 14 Ah ,jestem zadowolony
SPIDER-ek - 01-02-2012, 17:01
Juiceman napisał/a: |
Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
Wersje benzynowe:
Typ:75D26L 52Ah
Prąd alternatora 2.0: 90 A
Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
Wersja z Dieslem:
Typ: 95D31L 64Ah
Prąd alternatora 2.0: 100A/120A |
Właśnie o to chodzi, wszystko jest napisane. Ale jest jedno małe ale. Czytam opisy aby nie stosować za dużych akumulatorów bo będą niedoładowane itd
I teraz nasuwa się pytanie jakim prądem powinien być ładowany akumulator aby był prawidłowo ładowany i przez jaki okres. Otóż akumulatory powinny być ładowane prądem około 1/10 swojej pojemności. Czyli jeżeli ma 54Ah to 5,4A, a jak ma 74Ah to 7,4A.
I każdy gdyba czy może być większy czy niekoniecznie, czy aby napewno. Alternator ma powiedzmy 85A/100A, otóż niezależnie czy zostanie włożony akumulator mały czy duży jeden i drugi zostanie naładowany. Z krótszym albo w dłuższym czasie, ale zostanie naładowany.
Ja uznaję zasadę, trzeba zamontować największy jaki się zmieści w podstawkę, oczywiście w granicach rozsądku. I nigdy nie miałem problemu z żadnym akumulatorem Otóż jaka firma to już inna bajka.
Wszystkie historie nienaładowanych akumulatorów są jeszcze z czasów PRLowskich gdzie były prądnice i inne wynalazki. Jeżeli jest sprawna instalacja to wszystko będzie ok. To są odwiecznie problemy użytkowników samochodów tak jak montowanie nowych opon na jedną oś, i pytanie na którą na przód czy na tył
milo - 01-02-2012, 17:09
SPIDER-ek zgadzam się z Tobą ,dawno temu miałem Ascone 1.6 D i akumulator 92 Ah i nie było problemu że niedoładowany
plecho1 - 01-02-2012, 18:09
Ja też zamontowałem już kilka alternatorów max 100A do ciągników rolniczych gdzie przeważnie siedzą akumulatory w granicach 180Ah. Właściciele zawsze cieszyli się, że nareszcie jest porządne ładowanie:) i nie muszą doładowywać akumulatora prostownikiem.
matek - 03-02-2012, 00:09
witam
czy wejdzie mi ten aku
http://allegro.pl/akumula...2067414981.html ?
czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ?
z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny
pozdrawiam
milo - 05-02-2012, 10:01
matek napisał/a: | czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ?
z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny
|
Akumulatory Optima tu http://www.sklepcentra.pl/centra/optima.html
Wymiarami wejdzie tylko plus trzeba przedłuzyć
arturj123 - 23-04-2012, 18:41
Ile prądu powinno pobierać auto "na postoju" ?
Obecnie mierzyłem i po ustabilizowaniu jest to 0,01A + 0,04A (STAG - sterownik)
Źle podłączone radio powodowało duży pobór prądu na postoju +0,12A.
m6riano - 23-04-2012, 21:12
To chyba dość sporo bo np.samo UKP bierze ok.0,025-35A
jAZZMAN - 29-06-2012, 13:43
a do mojego miśka taki aku?
http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe
arturj123 - 29-06-2012, 15:31
Podobno co Boscha to do kosza:) Jak bym kupował teraz nowy to bym brał Yuasa - japońskie
jAZZMAN - 29-06-2012, 15:33
Właśnie czytam opinia o YUASA i są jak najbardziej pozytywne.
Odszukałem takie cóś.
http://www.markoweakumula...67a4128d16ac625
fabryka24 - 29-06-2012, 18:42
Polecam Optime , targam ten aku już 6 sty rok ,po wszystkich moich autach , nigdy nie miałem z nim problemów . Cena trochę odstrasza ,ale akumulator jest tego warty , http://www.fotosik.pl/pok...101d5c428a.html
|
|
|