| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx
 
 Juiceman - 01-02-2012, 13:41
 
 
  	  | tobias napisał/a: |  	  | Chłopaki dzwoniłem przed chwilą do Mitsubishi Motors Japan w Warszawie do Sklepu Części. 
 Do rocznika 2000r Galant 2.0 TD z klimatronikiem , klima , elektryczne szyby i lusterka minimalny akumulator to 80Ah
   
 Stwierdził również że jak najbardziej 90Ah lub 95Ah takie akumulatory były montowane oryginalnie.
 | 
 
 Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
 Wersje benzynowe:
 Typ:75D26L 52Ah
 Prąd alternatora 2.0: 90 A
 Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
 Wersja z Dieslem:
 Typ: 95D31L 64Ah
 Prąd alternatora 2.0: 100A/120A
 milo - 01-02-2012, 15:27
 
 
  	  | Cytat: |  	  | milo, a czy alternator dobrze ci go doładowuje? Podobno do ładowania takich akumulatorów powinno się stosować specjalne ładowarki. Wersje takich akumulatorów do aut są sporo droższe niż ten w linku.
 
 | 
 Właśnie mam taka ładowarkę impulsowa przeznaczona do takiego akumulatora i tylko taką ładuję
 Alternator dobrze doładowuje przdtem mialem zwykły akumulator 74 Ah i było dobrze ,teraz mam 70 Ah AGM
 
 Ładowanie:
 Buforowe: 13,5V-13,9V
 Cykliczne: 14,4V-15.0V
 
 Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest cały czas podłączony do układu
 ładowania i stanowi awaryjne źródło zasilania w przypadku zaniku napięcia sieciowego.
 
 Praca cykliczna - akumulator jest podstawowym źródłem zasilania urządzenia i po
 naładowaniu jest podłączany od odbiorników, po rozładowaniu - ponownie ładowany.
 plecho1 - 01-02-2012, 15:48
 
 Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem?
 A tu taka ciekawostka:
 http://www.chip.pl/news/w...sze-od-obecnych
 milo - 01-02-2012, 16:16
 
 
  	  | plecho1 napisał/a: |  	  | Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem? | 
 Na razie wszystko jest dobrze  akumulator użytkuje już 3 rok - drugie auto , w motocyklu tez mam AGM 14 Ah ,jestem zadowolony
 SPIDER-ek - 01-02-2012, 17:01
 
 
  	  | Juiceman napisał/a: |  	  | Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
 Wersje benzynowe:
 Typ:75D26L 52Ah
 Prąd alternatora 2.0: 90 A
 Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
 Wersja z Dieslem:
 Typ: 95D31L 64Ah
 Prąd alternatora 2.0: 100A/120A
 | 
 
 
 Właśnie o to chodzi, wszystko jest napisane. Ale jest jedno małe ale. Czytam opisy aby nie stosować za dużych akumulatorów bo będą niedoładowane itd
 
 I teraz nasuwa się pytanie jakim prądem powinien być ładowany akumulator aby był prawidłowo ładowany i przez jaki okres. Otóż akumulatory powinny być ładowane prądem około 1/10 swojej pojemności. Czyli jeżeli ma 54Ah to 5,4A, a jak ma 74Ah to 7,4A.
 
 I każdy gdyba czy może być większy czy niekoniecznie, czy aby napewno. Alternator ma powiedzmy 85A/100A, otóż niezależnie czy zostanie włożony akumulator mały czy duży jeden i drugi zostanie naładowany. Z krótszym albo w dłuższym czasie, ale zostanie naładowany.
 
 Ja uznaję zasadę, trzeba zamontować największy jaki się zmieści w podstawkę, oczywiście w granicach rozsądku. I nigdy nie miałem problemu z żadnym akumulatorem
  Otóż jaka firma to już inna bajka. 
 Wszystkie historie nienaładowanych akumulatorów są jeszcze z czasów PRLowskich gdzie były prądnice i inne wynalazki. Jeżeli jest sprawna instalacja to wszystko będzie ok. To są odwiecznie problemy użytkowników samochodów tak jak montowanie nowych opon na jedną oś, i pytanie na którą na przód czy na tył
   milo - 01-02-2012, 17:09
 
 SPIDER-ek zgadzam się z Tobą ,dawno temu miałem Ascone 1.6 D i akumulator 92 Ah i nie było problemu że niedoładowany
 plecho1 - 01-02-2012, 18:09
 
 Ja też zamontowałem już kilka alternatorów max 100A do ciągników rolniczych gdzie przeważnie siedzą akumulatory w granicach 180Ah. Właściciele zawsze cieszyli się, że nareszcie jest porządne ładowanie:) i nie muszą doładowywać akumulatora prostownikiem.
 matek - 03-02-2012, 00:09
 
 witam
 
 czy wejdzie mi ten aku
 http://allegro.pl/akumula...2067414981.html ?
 czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ?
 
 z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny
 
 pozdrawiam
 milo - 05-02-2012, 10:01
 
 
  	  | matek napisał/a: |  	  | czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ? 
 z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny
 
 | 
 Akumulatory Optima tu http://www.sklepcentra.pl/centra/optima.html
 Wymiarami wejdzie tylko plus trzeba przedłuzyć
 arturj123 - 23-04-2012, 17:41
 
 Ile prądu powinno pobierać auto "na postoju" ?
 Obecnie mierzyłem i po ustabilizowaniu jest to 0,01A + 0,04A (STAG - sterownik)
 Źle podłączone radio powodowało duży pobór prądu na postoju +0,12A.
 m6riano - 23-04-2012, 20:12
 
 To chyba dość sporo bo np.samo UKP bierze ok.0,025-35A
 jAZZMAN - 29-06-2012, 12:43
 
 a do mojego miśka taki aku?
 http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe
 arturj123 - 29-06-2012, 14:31
 
 Podobno co Boscha to do kosza:) Jak bym kupował teraz nowy to bym brał Yuasa - japońskie
 jAZZMAN - 29-06-2012, 14:33
 
 Właśnie czytam opinia o YUASA i są jak najbardziej pozytywne.
 Odszukałem takie cóś.
 
 http://www.markoweakumula...67a4128d16ac625
 fabryka24 - 29-06-2012, 17:42
 
 Polecam Optime   , targam ten aku już 6 sty rok ,po wszystkich moich autach , nigdy nie miałem z nim problemów . Cena trochę odstrasza ,ale akumulator jest tego warty ,   http://www.fotosik.pl/pok...101d5c428a.html
 
 |  | 
 |  |