To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx

Juiceman - 01-02-2012, 13:41

tobias napisał/a:
Chłopaki dzwoniłem przed chwilą do Mitsubishi Motors Japan w Warszawie do Sklepu Części.

Do rocznika 2000r Galant 2.0 TD z klimatronikiem , klima , elektryczne szyby i lusterka minimalny akumulator to 80Ah :|

Stwierdził również że jak najbardziej 90Ah lub 95Ah takie akumulatory były montowane oryginalnie.


Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
Wersje benzynowe:
Typ:75D26L 52Ah
Prąd alternatora 2.0: 90 A
Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
Wersja z Dieslem:
Typ: 95D31L 64Ah
Prąd alternatora 2.0: 100A/120A

milo - 01-02-2012, 15:27

Cytat:
milo, a czy alternator dobrze ci go doładowuje? Podobno do ładowania takich akumulatorów powinno się stosować specjalne ładowarki.
Wersje takich akumulatorów do aut są sporo droższe niż ten w linku.

Właśnie mam taka ładowarkę impulsowa przeznaczona do takiego akumulatora i tylko taką ładuję
Alternator dobrze doładowuje przdtem mialem zwykły akumulator 74 Ah i było dobrze ,teraz mam 70 Ah AGM

Ładowanie:
Buforowe: 13,5V-13,9V
Cykliczne: 14,4V-15.0V

Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest cały czas podłączony do układu
ładowania i stanowi awaryjne źródło zasilania w przypadku zaniku napięcia sieciowego.

Praca cykliczna - akumulator jest podstawowym źródłem zasilania urządzenia i po
naładowaniu jest podłączany od odbiorników, po rozładowaniu - ponownie ładowany.

plecho1 - 01-02-2012, 15:48

Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem?
A tu taka ciekawostka:
http://www.chip.pl/news/w...sze-od-obecnych

milo - 01-02-2012, 16:16

plecho1 napisał/a:
Chodziło mi tylko, czy taki akumulator nie ulegnie uszkodzeniu z powodu ładowania alternatorem. Ile czasu już jeździsz z tym akumulatorem?

Na razie wszystko jest dobrze akumulator użytkuje już 3 rok - drugie auto , w motocyklu tez mam AGM 14 Ah ,jestem zadowolony

SPIDER-ek - 01-02-2012, 17:01

Juiceman napisał/a:

Więc, jak otworzycie instrukcje do galanta to w dziale 10-9 macie wypisane jakie akumulatory powinny się znajdować oryginalnie:
Wersje benzynowe:
Typ:75D26L 52Ah
Prąd alternatora 2.0: 90 A
Prąd alternatora 2.5: 85 A / 100A
Wersja z Dieslem:
Typ: 95D31L 64Ah
Prąd alternatora 2.0: 100A/120A



Właśnie o to chodzi, wszystko jest napisane. Ale jest jedno małe ale. Czytam opisy aby nie stosować za dużych akumulatorów bo będą niedoładowane itd

I teraz nasuwa się pytanie jakim prądem powinien być ładowany akumulator aby był prawidłowo ładowany i przez jaki okres. Otóż akumulatory powinny być ładowane prądem około 1/10 swojej pojemności. Czyli jeżeli ma 54Ah to 5,4A, a jak ma 74Ah to 7,4A.

I każdy gdyba czy może być większy czy niekoniecznie, czy aby napewno. Alternator ma powiedzmy 85A/100A, otóż niezależnie czy zostanie włożony akumulator mały czy duży jeden i drugi zostanie naładowany. Z krótszym albo w dłuższym czasie, ale zostanie naładowany.

Ja uznaję zasadę, trzeba zamontować największy jaki się zmieści w podstawkę, oczywiście w granicach rozsądku. I nigdy nie miałem problemu z żadnym akumulatorem :) Otóż jaka firma to już inna bajka.

Wszystkie historie nienaładowanych akumulatorów są jeszcze z czasów PRLowskich gdzie były prądnice i inne wynalazki. Jeżeli jest sprawna instalacja to wszystko będzie ok. To są odwiecznie problemy użytkowników samochodów tak jak montowanie nowych opon na jedną oś, i pytanie na którą na przód czy na tył :)

milo - 01-02-2012, 17:09

SPIDER-ek zgadzam się z Tobą ,dawno temu miałem Ascone 1.6 D i akumulator 92 Ah i nie było problemu że niedoładowany
plecho1 - 01-02-2012, 18:09

Ja też zamontowałem już kilka alternatorów max 100A do ciągników rolniczych gdzie przeważnie siedzą akumulatory w granicach 180Ah. Właściciele zawsze cieszyli się, że nareszcie jest porządne ładowanie:) i nie muszą doładowywać akumulatora prostownikiem.
matek - 03-02-2012, 00:09

witam

czy wejdzie mi ten aku
http://allegro.pl/akumula...2067414981.html ?
czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ?

z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny

pozdrawiam

milo - 05-02-2012, 10:01

matek napisał/a:
czy da rade jakos podpiac to kablami do L+ ?

z tego co tu czytam to nie powinno byc problemow ale wolal bym byc pewny

Akumulatory Optima tu http://www.sklepcentra.pl/centra/optima.html
Wymiarami wejdzie tylko plus trzeba przedłuzyć

arturj123 - 23-04-2012, 18:41

Ile prądu powinno pobierać auto "na postoju" ?
Obecnie mierzyłem i po ustabilizowaniu jest to 0,01A + 0,04A (STAG - sterownik)
Źle podłączone radio powodowało duży pobór prądu na postoju +0,12A.

m6riano - 23-04-2012, 21:12

To chyba dość sporo bo np.samo UKP bierze ok.0,025-35A
jAZZMAN - 29-06-2012, 13:43

a do mojego miśka taki aku?
http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe

arturj123 - 29-06-2012, 15:31

Podobno co Boscha to do kosza:) Jak bym kupował teraz nowy to bym brał Yuasa - japońskie
jAZZMAN - 29-06-2012, 15:33

Właśnie czytam opinia o YUASA i są jak najbardziej pozytywne.
Odszukałem takie cóś.

http://www.markoweakumula...67a4128d16ac625

fabryka24 - 29-06-2012, 18:42

Polecam Optime , targam ten aku już 6 sty rok ,po wszystkich moich autach , nigdy nie miałem z nim problemów . Cena trochę odstrasza ,ale akumulator jest tego warty , http://www.fotosik.pl/pok...101d5c428a.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group