To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

sampler - 18-06-2010, 21:15

A mozesz podac jakie wyniki osiagnales na rolkach hamujacych to zaraz ocenimy skutecznosc hamulcow.
Marcino - 04-05-2011, 13:36

witam
Czy to sa poliftowe zwrotnice?

http://allegro.pl/galant-...1560959102.html

Anonymous - 04-05-2011, 18:32

raczej przedliftowe, ale poproś sprzedawcę o zmierzenie rozstawu śrub to będzie wszystko jasne.
polaff - 25-05-2011, 20:17

a próbował ktoś kombinować coś z korektorem sił hamowania?

Pisaliście, ze winowajcą jest rozklad sił hamowania - zbyt dużo przodu a za mało tyłu. Może da się zmienić ustawienie korektora, albo zaadoptować korektor od czego innego.

Hugo - 25-05-2011, 21:56

polaff http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36525 opcja SZUKAJ!
polaff - 25-05-2011, 23:02

Hugo napisał/a:
polaff http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36525 opcja SZUKAJ!


albo ja nie umie albo mnie to nie lubi albo nie wiem, szukajka jest jakaś nie teges.

booohal - 26-05-2011, 15:56

Witam. mam pytanko. mam Gala przedlifta z tarczami 256 i zaciskiem jednotloczkowym. czy jezeli kupie zacisk dwutloczkowy na moja zwrotnice (140mm) to wystarczy tylko kupic tarcze i klocki 276mm czy jakies przewody, czyjniki itp bede musial przerabiac? na all... pan oferuje mi zaciski dwutloczkowe na moja zwrotnice za 450 zl kpl. i jezeli nic przy tym juz nie bede musial przerabiac to sie chyba skusze... czytalem caly temat ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi. Z gory szczerze dziekuje.
Owczar - 26-05-2011, 16:02

booohal, musisz kupić całe zwrotnice bo jest inny rozstaw śrub do mocowania jarzma zacisku.
booohal - 26-05-2011, 16:16

owczar dzieki wielkie za szybka opdowiedz. ten sam pan ma komplet zwrotnice + zaciski dwutloczkowe za 399 zl. a czy taki komplet wystarczylby bez zadnego przerabiania? kojarze ze w jakims poscie widnial taki wlasnie zestaw...
zbir - 26-05-2011, 16:16

ej no jak to, przeciez jesli kupi zestaw z jarzmami na 140 mm to zwrotnice zostają stare.

Ja tak właśnie zrobiłem i wszystko śmiga ok, żadnych przewodów nie trzeba ruszać.

Czyli z poniższego zestawienia zamienia wariant I-1 na II-B.

Jesli chciałbyś zmieniać zwrotnie to ponoc sa jakieś problemy z czujnikami ABS , ale nie pamietam jakie, było już w tym watku na ten temat, poszukaj.


swinks_UK napisał/a:
Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.

I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).

II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)

D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)

III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... :wink:

Owczar - 26-05-2011, 16:20

No tak, zapomniałem, że w ECxx były takie zaciski. Sorki za wprowadzenie w błąd.

[ Dodano: 26-05-2011, 16:30 ]
booohal, pamiętaj o zmianie rozdzielacza siły hamowania. Musisz go zmienić, bo tył będzie słabo hamował.

czerwony88 - 26-05-2011, 17:46

to jakie zwrotnice (140 mm, czy 160 mm) są w SE poliftowym z 99roku?
Owczar - 26-05-2011, 17:51

W poliftowym SE są 160mm.
booohal - 26-05-2011, 21:04

dzieki wielkie chlopaki. czekam jeszcze na odpowiedz od sprzedawcy i jezeli bedzie wszystko git to kupie i podczas zakladania porobie pare fotek (wymiana zaciskow, klockow, tarcz) jezeli jeszcze takich nie ma. pozdrawiam.

[ Dodano: 26-05-2011, 21:11 ]
sprzedawca wlasnie napisal ze pasuja bez przerabiania dlatego te zaciski sa drozsze niz zestaw zwrotnic z zaciskami. no to czekamy na wyplatke (10-tego) i bedziemy sie bawic i mam nadzieje ze cieszyc z lepszego hamowania.

Hugo - 27-05-2011, 05:41

booohal napisał/a:
bedziemy sie bawic i mam nadzieje ze cieszyc z lepszego hamowania
Życzę Ci tego z całego serca, hamowanie będzie lepsze i pewnie drgania też.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group