To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

aren195612 - 14-01-2011, 20:28

MichuGdy napisał/a:
Znalazłem dwa:

Po co szukać coś, co już dawno zostało znalezione. Wklejam tą informację do tego wątku już po raz trzeci:
„Na Allegro pojawili się sprzedawcy interfejsów VAG KKL USB, którzy w opisie sprzedawanego kabla deklarują kompatybilność z Evoscanem : link do aukcji

MichuGdy - 14-01-2011, 20:30

Zgadza się, za Twoim przykładem znalazłem te aukcje, jednak gdzieś na forum spotkałem się z opisem ze carismy po lifcie maja jakiś problem i tylko ASO zostaje, dlatego pytam...
aren195612 - 14-01-2011, 20:37

Cytat ze strony chyba 7-tej tego wątku:
Keiji napisał/a:
Mogę potwierdzić, że Evoscan+kabel VAG na FTDI z allegro ze zwartymi 1-4 w Cari GDI 2001 poprawnie czyta błędy. Oto wynik:

============================
Updated: 12:31:07
1 Diagnostic Trouble Codes Found:
----------------------------------------------
P1221
============================

(Kody rozszyfrowane są w suplemencie E na stronach 13J-5 i 13J-6 - rozdział Fuel)

Również poprawnie błędy te kasuje.


To chyba jest informacja jakiej oczekujesz. Wymrugać twojego rocznika niestety się nie da.

Anonymous - 20-01-2011, 17:16

Kupiłem kabelek:
http://allegro.pl/vw-seat...1392817570.html

Oraz do tego EvoScan v2.7 beta5

Próbuję się pobawić z moim GDI ale niestety coś mi nie wychodzi.
System Windows 7 wykrywa kabelek jako USB Serial Converter.

Po podpięciu kabla do złącza diagnostycznego w samochodzie i załączeniu 'Start Data Logger' wyskakują komunikaty:

Info: AutoReconect Retry#1
Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Info: Datalogger Ended.

i tak w kółko od początku:
Info: AutoReconect Retry#2
..................................itd

Tu mam zrzut ekranu:
http://img413.imageshack.us/i/evoq.png/

Co robię nie tak? Ktoś ma pomysł?

aren195612 - 20-01-2011, 17:26

Wyłącz AutoReconect w zakładce Loggnig, mostek miedzy 1-4 jest?.
Soft nie "widzi" ECU.

Pozdrawiam.

Anonymous - 20-01-2011, 17:58

Wyłączyłem autorecconect (był załączony).

Teraz są komunikaty:
Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Error: No Response from Vehicle ECU
Info: Datalogger Ended.

Czy powodem faktycznie jest brak zwory pomiędzy 1-4? Czytałem, że do samego logowania nie muszą być zwarte, lecz do czytania błędów. Jeżeli się mylę to będę musiał zrobić mostek.

aren195612 - 20-01-2011, 18:03

Zrób mostek. Moje GDI łączy się z mostkiem i bez, ale znam takie, w których bez mostka połączenia nie ma.Są jakieś różnice w oprogramowaniach ECU. Połączenie pina 1-4 powoduje wprowadzenie ECU w procedurę serwisową.

Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Error: No Response from Vehicle ECU
Info: Datalogger Ended.

Taki komunikat występuje jeżeli Soft nie widzi ECU. Ten skopiowałem przed chwilą z kompa w domu, po próbie połączenia.

Pozdrawiam

rysiul - 20-01-2011, 18:34

Piny 1 i 4 warto jednak zewrzeć. Gdyby nie pomogło polecam odinstalowanie sterowników od urządzenia "USB Serial Converter" i zainstalowanie najświeższych ze strony FTDI - http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Anonymous - 20-01-2011, 19:08

aren195612 dziękuję za pomoc. Dolutowałem mostek i wszystko gra. Kontrolki ABS i CE migają jednostajnie i wreszcie zaczyna logować. Mam chęć kliknąć 'pomógł' ale w tym temacie nie mogę.

Tak na pierwsze krótkie logowanie:
http://img148.imageshack.us/i/evo2o.jpg/

Jutro jak będę wracał z pracy zapuszczę logowanie na 10 min. Czy zwrócić szczególnie uwagę na konkretne parametry? Jestem ciekaw pracy pompy WC.

rysiul - 06-02-2011, 13:27

Ciąg dalszy poszukiwań przyczyny skoków odczytów z czujników.

W międzyczasie wymieniłem świece zapłonowe na nowe oraz wszystkie cewki zapłonowe na używane. Nie udało się co prawda wyeliminować dziwnych skoków nie mniej uzyskałem inny efekt tj. parametr Octane Level podskoczył do 100% i nie chce spaść :-) Wcześniej najwyższa wartość jaką zarejestrowałem to było ~85% a zdarzało się że bywało 30% (paliwo to Pb95 z Orlenu). Nie wspominałem o tym wcześniej ale mam też problemy z wolnymi obrotami - do osiągnięcia przez silnik nominalnej temperatury pracy obroty mam podbite do ~1500 obr/min. Przejście ze ssania w tryb normalnej pracy jest skokowy 1500 -> 800 w ciągu sekundy. Być może ten problem powiązany jest skokami odczytów z czujników.



Na wykresie widać że wszystkie rejestrowane parametry są miejscami bez sensu.

Link do loga:
http://www.sendspace.com/file/u3yi0m

bercikoski - 19-02-2011, 13:38

Witam,

pod poniższym linkiem znajdują się dwa logi - dłuższy jest z jazdy, krótszy z postoju na rozgrzanym silniku (niestety, obroty nie falowały, tak jak zazwyczaj :? ). Log zrobiony jest dla tych parametrów, które aren195612 opisał w tym wątku jako "podstawowe" (plus Fuel_press opisany w wątku dotyczącym pompy wysokiego ciśnienia).
Podłączałem się pod EvoScana, bo jest kilka rzeczy w mojej Cari, które są nie halo (falowanie obrotów, ale to standard + "dziury w mocy", które ja odczuwam tak, jakby w trakcie jazdy jakiś paproch wpadał w przewód i dopiero jak przeleci, to wraca moc).
Jeśli ktoś umiejący wyciągnąć wnioski na podstawie wykresów byłby chętny, żeby się na ich temat wypowiedzieć, będę niezmiernie wdzięczny. :)

http://www.sendspace.com/file/sy36fe

Z góry dziękuję.

aren195612 - 19-02-2011, 15:03

bercikoski napisał/a:
Jeśli ktoś umiejący wyciągnąć wnioski na podstawie wykresów byłby chętny, żeby się na ich temat wypowiedzieć, będę niezmiernie wdzięczny.


Spróbuję….

bercikoski napisał/a:
falowanie obrotów, ale to standard


To nie jest standard, masz strasznie rozchybotane ciśnienie na pompie WC, od 4 do 6 MPa, efektem tego jest to falowanie w na biegu jałowym.
Tak to u ciebie wygląda:



Te trzy linie powinny być "proste". Nie będę powtarzał że ciśnienie ma stać "bykiem"..........
Jak dla mnie problem z regulatorem ciśnienia, czyli klasyka dla leciwych GDI.

Temperatury. Ustaw za zakładce Logging układ metryczny, obecnie masz odczyt w Farenheitach, przeliczając je, są ok.

Odczyty z przepływomierza ok.

Sonda przód zachowuję się poprawnie.

Octane Level- pięćdziesiąt parę procent- na jakim paliwie jeździsz?.

Podniesiony Trim Low, zostawiłbym to na później, ECU z jakiś przyczyn podnosi dawkę paliwa. Najpierw to ciśnienie.

Do pełniejszego obrazu potrzebny nam jeszcze parametr „Idle Position Switch” i położenie przepustnicy wyrażone w Voltach 14.TPS(SUB),
/bardziej serwisowe/ . Masz niestandardowe ustawienie przepustnicy 14,118% na jałowym- wysoko trochę, należy sprawdzić czy IPS się aktywuje. Do-edytuj te parametry, opis w wątku. Zachacz jeszcze ECULoad, podejrzymy jak ono się męczy w czasie pracy silnika.

Zrób jeszcze taki test na postoju.
„Test statyczny”, na postoju: dobrze nagrzany silnik, klucz ON , zalogować się, start silnika, w tym czasie: koła na wprost, z odbiorników elektrycznych załączone to co normalnie używasz- minimum 6-7 minut. Nie dodajesz gazu. Chodzi o analizę pracy silnika w trybach lean/stich wraz z momentem zmiany tych trybów.

I drugi, na postoju, trzy minuty wystarczą, stałe 2000 obr. Też dobrze nagrzany silnik.

Pozdrawiam

bercikoski - 19-02-2011, 18:48

aren195612, przede wszystkim dziękuję za odzew. :)

pisząc "standardowe" o falujących obrotach, miałem na myśli, że od wielu użytkowników o tym słyszę. Wiem, że to nie jest normalne. :?

W linku - kolejne logi. Zgodnie z Twoimi sugestiami, dodałem parametry dotyczące napięcia (oprócz TPS(SUB) pozostałe, które wymieniłeś w swojej wypowiedzi). Pierwszy log jest z testu z obrotami na 2000rpm (wydawało mi się, ze obrotomierz stoi bykiem na 2000, ale jak widać z wykresu, nie stał - widać noga mi się trzęsła ;) ), drugi log z pracy na biegu jałowym z włączonymi odbiornikami. Może brakować trochę czasu do 7 minut, ale EvoScan wywalał dziwny błąd, coś, ze nie może zapisać danych. :?

Z ciekawostek, które samemu udało mi się wyczytać:
1) tym razem Octane Level na 61% - jeżdżę na Pb95 ze Statoila
2) jak pierwszy raz podłączałem kabel do gniazda, CE mrugało błąd 56 - teraz już tego nie ma, a restartu kompa w międzyczasie nie było.

http://www.sendspace.com/file/obd80l

aren195612 - 19-02-2011, 19:29

Obrazek z twojego ostatniego loga. Jestem pod wrażeniem….



Jak widać, szarpie jak cholera. IPS jeszcze się łapie- wartość 1 tzn aktywny.
Kliknij na priva może coś zaradzimy z tym ciśnieniem.

Pozdrawiam.

rinek - 21-02-2011, 16:17

@aren

a nie sądzisz, że to będzie to samo co u mnie z tym ciśnieniem?

imbus w ręke i kręcić śrubką od regulatora.

Miałem podobne falowanie, wkręcenie i wykręcenie śruby z regulatora oraz ustawienie cisnienia na 5MPa dalo taki efekt, że od ponad miesiąca falowanie nie występuje :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group