To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

saphire - 04-10-2008, 15:28

Omijaj Gates'a. Kup Mitsuboshi. Pasek, rolki, uszczelniacze wałków i wału, napinacz też bo dobrze go wymienic przynajmniej co 2gi rozrząd a więc i u ciebie.
crimi - 05-10-2008, 12:10

No to teraz lepsza zagadka. Silnik GDI, ale niema hydraulicznego napinacza, tylko mechaniczny/reczny. Jest sruba ktora sie kreci zeby to wszystko uciagnac. Czyzby jakas modyfikacja bylego wlasciciela?
mlun - 05-10-2008, 14:09

Zapewne tak. NIe słyszałem żeby ktoś miał takie rozwiązanie u siebie w silniku.
emfranc - 08-10-2008, 14:59

Zdjąłem ostatnio osłonę rozrządu, żeby sprawdzić w jakim stanie jest pasek po 98kkm od wymiany. ZERO zużycia. Najmniejszej niteczki na nim nie widać nie wspominając o jakichkolwiek pęknięciach czy przetarciach na zębach. Oglądał to również mechanik i stwierdził, że 20kkm spokojnie jeszcze na tym polata :D Ale nie mam zamiaru ryzykować i chcę go na dniach wymienić. Tylko jest problem - nie mogę znaleźć oryginału MITSUBISHI (taki mam wsadzony). Mitsuboshi są dostępne bez problemu, ale starczają na 90kkm i z tego co czytam lepiej taki pasek zmienić trochę wcześniej. Zbierając wszystko do kupy wychodzi, że na oryginale można zrobić ok 12kkm więcej. Dla mnie ma to znaczenie bo rocznie przejeżdżam ok. 60kkm. Czy ktoś z Was ma namiary na paski MITSUBISHI?

Co sądzicie o tym napinaczu?
http://www.allegro.pl/ite...drauliczny.html

mlun - 08-10-2008, 19:19

Raz że na oryginale też się jeździ 90k km. Więcej to już samowolka kierwocy(raz może się udać a raz nie pomyśl co jest bardziej opłacalne).
Na Mitsuboshi też ludzie jeżdżą 90k km(i nie wiem czy nie wsadzal tego czasem na pierwszy montaż).
Po drugie to na oko nawet dobre to nikt nie stwierdzi czy oasek jest dobry bo z zewnątrz może wyglądać jak nowy ale np. mikropękniecia których gołym okiem nie zobaczysz już są i to znaczeni osłabia paske.
Ja bym na twoim miejscu nie przeciągał tych wymian bo tak strasznie nie zaoszczędzisz.

Nie wiem jak tamten z JC ale tu masz oryginał tylko że 100zł więcej :( http://www.allegro.pl/ite...risma_star.html

emfranc - 09-10-2008, 19:51

W serwisie, w którym zmieniali pasek twierdzili, że wymiana co 100kkm. Tylko, że serwis w niemczech...
mlun napisał/a:
raz może się udać a raz nie pomyśl co jest bardziej opłacalne


to udało się już drugi raz, bo pierwszy pasek był zmieniany przy 100kkm :) oznaczenie na pasku to MITSUBISHI MD319023 i najchętniej założyłbym taki sam. Ale jak u nas nie ma to trudno.

[ Dodano: 09-10-2008, 20:14 ]
No i wystarczyło wpisać symbol spisany z paska i znalazłem bez problemu. Mają w Mitcar ale za cenę oryginału mitsubishi mam 3 mitsuboshi :evil:

mlun - 09-10-2008, 22:17

Nie masz się co bać te Mitsuboshi są naprawde ok. Większość forumowiczów na nich jeździ i wszytsko jest dobrze.
A co do samego terminu wymiany to powiem Ci że dziwne, bo np. w poslik manualu piszą że co 90k km. Wiesz co ja mam niemiecką instrukcję to może zobacze co tam piszą :P

wichura1 - 09-10-2008, 22:32

Na pierwszy montaż dawali też paski Mitsuboshi, w moim Lancerze CB1A taki był jak, samochód został sprowadzony do Polski w 95 roku. Wcześniej nie był wymieniany, bo samochód miał wtedy przebieg 38.000 km i dwa lata. Wcale, bym się nie zdziwił jakby w opakowaniu z paskiem był Mitsuboshi. Zwróć uwagę, że Mitsuboshi ma prawo sygnować swoje paski logiem Mitsubishi, a nie każdemu wolno. Tak samo było z zimmeringiem wału, zimmering NOK w opakowaniu Mitsubishi 300PLN, ten sam NOK w opakowaniu Corteco 32PLN.
emfranc - 10-10-2008, 23:33

Ten mitsuboshi made in singapoure :? U mnie na razie hula ten



ale niestety jego dni są policzone :roll:

Anonymous - 28-10-2008, 20:09

Witam mam takie pytanko, otóż zbliża mi się wymiana rozrządu auto to Carisma 97r. 1.6 16v przebieg 170 tyś. pytanie brzmi co muszę nabyć prócz paska i napinacza, bo obiło mi się o uszy że pompę wody również, czy to prawda?
MotyF - 28-10-2008, 20:26

Jeszcze paska nie wymieniałem ale pompa wodna chodzi na "rozrządzie" więc logika nakazuje wymienić. Raczej każdy mechanik Ci powie, że to nie mus ale logika i zdrowy rozsądek.

A teraz moje pytanie. Mam GDI i który rozrząd lepszy?
http://allegro.pl/item458..._gdi_japan.html
http://allegro.pl/item464...space_star.html
http://allegro.pl/item457..._gdi_japan.html

Co do pompy, do "CARISMA" są po 50-60zł nowe, do "CARISMA GDI" po 160. Faktycznie są 2 różne pompy czy sprytni sprzedawcy?

Chooper - 28-10-2008, 21:53

sir_szaja napisał/a:
pytanie brzmi co muszę nabyć prócz paska i napinacza, bo obiło mi się o uszy że pompę wody również, czy to prawda?


racz przeczyta ten temat dokładnie to znajdziesz odpowiedź

mlun - 28-10-2008, 22:52

Ja bym brał drugi zestaw.
Co do pomy to na allegro tak ale w intercars jest tańsza i do tego możesz już sobie odliczyć 29% i masz pewnie poniżej 100zł(coś koło 90). Pompa GMB więc chyba radę da bo jest jeszcze JC za 100 ale to już może być ryzyko.

Piwor - 28-10-2008, 22:54

Do swojej Cari wsadziłem pompę GMB i bardzo ładnie hula. Zobaczymy z czasem. :)
rasiak1980 - 29-10-2008, 19:44
Temat postu: rolki
te ostatnie rolki to takie trochę siermiężne, wyglądają jakby na tokarce robione w domowym warsztacie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group