To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD

patrycjuszek - 05-01-2012, 16:52

Benzyna jest sucha a ropa smaruje !
jaceksu79 - 05-01-2012, 17:20

patrycjuszek napisał/a:
Benzyna jest sucha a ropa smaruje !


co to ma do rzeczy? :biggrin:

patrycjuszek - 05-01-2012, 17:26

Może masz racje z tym C3, i pewnie bym zmienił olej przy następnej wymianie ale nie planuje zrobić Grandisem 1mln km, ani nawet 500kkm tylko max 350kkm. I myśle że przy takim przebiegu to nie ma znaczenia czy jest popiół w oleju 1,5%(10w40) czy tylko 0,5%(5w30 C3)!
jaceksu79 - 05-01-2012, 17:31

patrycjuszek napisał/a:
tylko max 350kkm.


bardzo pobożne życzenie :D

[ Dodano: 05-01-2012, 17:34 ]
PS> po 300kkm zdychają silniki 1,9 TDI które są w opinii uznawane za pancerne... :roll:
natomiast 2.0 TDI konkretnie ten BSY jest najgorszym silnikiem jakie robił VW - taka jest rzeczywistość... nawet jest na liście silników które z grupy vw/audi należ omijać szerokim łukiem czyli 2.0 TDI oraz 2,5 TDI V6
a co do popiołu - w trybologicznym aspekcie ma na tyle duże znaczenie, z w niektórych silnikach taki olej może obrócić panewkę...

patrycjuszek - 05-01-2012, 17:58

1.9 tdi zdychają w Polsce po 300kkm bo są sprowadzone z niemiec po 300kkm a mają 180kkm na liczniku to tak na prawdę zdychają po 400kkm ;)

Zobacz na mobile.de , VW TOURAN 1.9 tdi lub 2.0 tdi, to popularna taksówka i dużo jest ofert z przebiegami powyżej 300kkm, norma to 250kkm przy aucie z 2007 roku. I takie auta trafiają do Polski i sie je odmładza, a później opinia sie wyrabia.

Na 100% wszyscy taksówkarze jeżdżą na VW 505.01!

BSY=BKD czyli najbardziej udany z 2.0 tdi po 2007:), najgorszy jest BLB!!!

jaceksu79 - 05-01-2012, 18:09

piszę oznaczenie przyjęte przez mitsubishi - czyli BSY !

po 300kkm w 1.9 tdi jest do wymiany głowica z osprzętem i wszystkim pompowtryskiwaczami - WIEM CO PISZĘ! jak to się zrobi to jeździ dalej..
w 2.0 TDI po drodze do 200kkm wymieniasz turbo, 3 razy zawór egr, chodnicę egr-u, głowicę, pompowtryski, zawór sterujący turbo i jeszcze raz turbo.... oraz 2 razy koło dwumasowe - do tego 4 razy czyścisz kolektor dolotowy z syfu i oleju, mapsensor itd...
ogólnie wszystko co może sie zepsuć w nim się psuje, a wyczyn ponad 200kkm jest naprawdę dla osób bardzo cierpliwych i lubiących serwis

[ Dodano: 05-01-2012, 18:11 ]
wystarczy wpisać nawet w gogle 2.0 TDI dokładnie ten silnik co masz pod maską - na tysiące opinii żadnej nie ma pozytywnej

patrycjuszek - 05-01-2012, 18:24

Czyli z tego wynika że
1. jak sie zaleje 10w40 do PD-ka,
2. odme odłaczy od dolotu,
3. cały czas tankuje super ON

to jedyna usterka jaka zostanie to mikropęknięcia głowicy?

jaceksu79 napisał/a:
wystarczy wpisać nawet w gogle 2.0 TDI dokładnie ten silnik co masz pod maską - na tysiące opinii żadnej nie ma pozytywnej


Mam silnik BWC z 2007 roku:
1. lepsza głowica
2. brak wałków wyrównoważającymi
3. brak problemów z pompą oleju
4. Garret GT 1749VC made in Germany

jaceksu79 - 05-01-2012, 18:53

patrycjuszek napisał/a:
odme odłaczy od dolotu,


łapiesz wtedy błąd


co do reszty, wałków wyważających i problemów z pompą oleju nie ma też outlander... to jest ten sam mega nieudany silnik!..

JCH - 05-01-2012, 20:16

jaceksu79 napisał/a:
Nawet nie wyobrażacie jak ten 2.0 TDI pięknie się spisuje na 10W40 shell-a i turbo wtedy jest na przynajmniej 200kkm a nie te siśki 5w30 C3...
Jacku, a po zalecasz do tego mojego klekota :?:
DPF jest otwarty (MY 2009) ale w myśl instrukcji lać mam C2 lub C3 chyba 5W30 albo 5W40, nie pamiętam.... :roll:

Niedawno pojawiło się takie coś:

jaceksu79 - 05-01-2012, 20:32

JCH, wiesz, że czekałem aż coś napiszesz? :mrgreen:
Wyobraź sobie,że producent w twoim boxerze dopuszcza to...oprócz tego to jest silnik przystosowany pod dpf zamknięty i takie było założenie konstruktorów
..no ale...może dlatego te silniki mają pewne, a nie inne usterki o których się słyszy? :mrgreen:

JCH - 05-01-2012, 21:30

jaceksu79 napisał/a:
wiesz, że czekałem aż coś napiszesz?
Wiedziałem, że na to czekasz :mrgreen:
Mówisz i masz ;)

jaceksu79 - 05-01-2012, 22:02

Coś gdzieś słyszałem, że subarynki nowe w benzynach mają jeździć już w Polsce na 0W20 lub 5W20 ( w Polsce nie oferowany z tego co wiem, ale ma być specjalnie robiony pod tą markę) ! :lol: to prawie praktycznie to samo co byś wodę zalał zamiast oleju :mrgreen:
fufaj3 - 29-06-2012, 16:30

Witam
szybkie pytanie mam nowy silnik po wymianie czym go zalac ???
opinie są różne
wczesniej stosowałem Castrola edge
moze zalac mobilem - podobno ciszej chodzi
czekam na wasze sugestie i doświadczenia

rezon - 29-06-2012, 17:43

Pierwsze 80Mm jeździłem na Motul Specific 5W30 504/507, od 60Mm jeżdżę na Mobil1 5W30 ESP. Przyczyną zmiany był drugi samochód benzynowy. Mobil spełnia wymogi obydwu.
fufaj3 - 29-06-2012, 18:13

kolego rezon a ciszej chodzi na mobilu ???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group