Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD
patrycjuszek - 05-01-2012, 16:52
Benzyna jest sucha a ropa smaruje !
jaceksu79 - 05-01-2012, 17:20
patrycjuszek napisał/a: | Benzyna jest sucha a ropa smaruje ! |
co to ma do rzeczy?
patrycjuszek - 05-01-2012, 17:26
Może masz racje z tym C3, i pewnie bym zmienił olej przy następnej wymianie ale nie planuje zrobić Grandisem 1mln km, ani nawet 500kkm tylko max 350kkm. I myśle że przy takim przebiegu to nie ma znaczenia czy jest popiół w oleju 1,5%(10w40) czy tylko 0,5%(5w30 C3)!
jaceksu79 - 05-01-2012, 17:31
patrycjuszek napisał/a: | tylko max 350kkm. |
bardzo pobożne życzenie
[ Dodano: 05-01-2012, 17:34 ]
PS> po 300kkm zdychają silniki 1,9 TDI które są w opinii uznawane za pancerne...
natomiast 2.0 TDI konkretnie ten BSY jest najgorszym silnikiem jakie robił VW - taka jest rzeczywistość... nawet jest na liście silników które z grupy vw/audi należ omijać szerokim łukiem czyli 2.0 TDI oraz 2,5 TDI V6
a co do popiołu - w trybologicznym aspekcie ma na tyle duże znaczenie, z w niektórych silnikach taki olej może obrócić panewkę...
patrycjuszek - 05-01-2012, 17:58
1.9 tdi zdychają w Polsce po 300kkm bo są sprowadzone z niemiec po 300kkm a mają 180kkm na liczniku to tak na prawdę zdychają po 400kkm
Zobacz na mobile.de , VW TOURAN 1.9 tdi lub 2.0 tdi, to popularna taksówka i dużo jest ofert z przebiegami powyżej 300kkm, norma to 250kkm przy aucie z 2007 roku. I takie auta trafiają do Polski i sie je odmładza, a później opinia sie wyrabia.
Na 100% wszyscy taksówkarze jeżdżą na VW 505.01!
BSY=BKD czyli najbardziej udany z 2.0 tdi po 2007:), najgorszy jest BLB!!!
jaceksu79 - 05-01-2012, 18:09
piszę oznaczenie przyjęte przez mitsubishi - czyli BSY !
po 300kkm w 1.9 tdi jest do wymiany głowica z osprzętem i wszystkim pompowtryskiwaczami - WIEM CO PISZĘ! jak to się zrobi to jeździ dalej..
w 2.0 TDI po drodze do 200kkm wymieniasz turbo, 3 razy zawór egr, chodnicę egr-u, głowicę, pompowtryski, zawór sterujący turbo i jeszcze raz turbo.... oraz 2 razy koło dwumasowe - do tego 4 razy czyścisz kolektor dolotowy z syfu i oleju, mapsensor itd...
ogólnie wszystko co może sie zepsuć w nim się psuje, a wyczyn ponad 200kkm jest naprawdę dla osób bardzo cierpliwych i lubiących serwis
[ Dodano: 05-01-2012, 18:11 ]
wystarczy wpisać nawet w gogle 2.0 TDI dokładnie ten silnik co masz pod maską - na tysiące opinii żadnej nie ma pozytywnej
patrycjuszek - 05-01-2012, 18:24
Czyli z tego wynika że
1. jak sie zaleje 10w40 do PD-ka,
2. odme odłaczy od dolotu,
3. cały czas tankuje super ON
to jedyna usterka jaka zostanie to mikropęknięcia głowicy?
jaceksu79 napisał/a: | wystarczy wpisać nawet w gogle 2.0 TDI dokładnie ten silnik co masz pod maską - na tysiące opinii żadnej nie ma pozytywnej |
Mam silnik BWC z 2007 roku:
1. lepsza głowica
2. brak wałków wyrównoważającymi
3. brak problemów z pompą oleju
4. Garret GT 1749VC made in Germany
jaceksu79 - 05-01-2012, 18:53
patrycjuszek napisał/a: | odme odłaczy od dolotu, |
łapiesz wtedy błąd
co do reszty, wałków wyważających i problemów z pompą oleju nie ma też outlander... to jest ten sam mega nieudany silnik!..
JCH - 05-01-2012, 20:16
jaceksu79 napisał/a: | Nawet nie wyobrażacie jak ten 2.0 TDI pięknie się spisuje na 10W40 shell-a i turbo wtedy jest na przynajmniej 200kkm a nie te siśki 5w30 C3... | Jacku, a po zalecasz do tego mojego klekota
DPF jest otwarty (MY 2009) ale w myśl instrukcji lać mam C2 lub C3 chyba 5W30 albo 5W40, nie pamiętam....
Niedawno pojawiło się takie coś:
jaceksu79 - 05-01-2012, 20:32
JCH, wiesz, że czekałem aż coś napiszesz?
Wyobraź sobie,że producent w twoim boxerze dopuszcza to...oprócz tego to jest silnik przystosowany pod dpf zamknięty i takie było założenie konstruktorów
..no ale...może dlatego te silniki mają pewne, a nie inne usterki o których się słyszy?
JCH - 05-01-2012, 21:30
jaceksu79 napisał/a: | wiesz, że czekałem aż coś napiszesz? | Wiedziałem, że na to czekasz
Mówisz i masz
jaceksu79 - 05-01-2012, 22:02
Coś gdzieś słyszałem, że subarynki nowe w benzynach mają jeździć już w Polsce na 0W20 lub 5W20 ( w Polsce nie oferowany z tego co wiem, ale ma być specjalnie robiony pod tą markę) ! to prawie praktycznie to samo co byś wodę zalał zamiast oleju
fufaj3 - 29-06-2012, 16:30
Witam
szybkie pytanie mam nowy silnik po wymianie czym go zalac ???
opinie są różne
wczesniej stosowałem Castrola edge
moze zalac mobilem - podobno ciszej chodzi
czekam na wasze sugestie i doświadczenia
rezon - 29-06-2012, 17:43
Pierwsze 80Mm jeździłem na Motul Specific 5W30 504/507, od 60Mm jeżdżę na Mobil1 5W30 ESP. Przyczyną zmiany był drugi samochód benzynowy. Mobil spełnia wymogi obydwu.
fufaj3 - 29-06-2012, 18:13
kolego rezon a ciszej chodzi na mobilu ???
|
|
|