To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

Hugo - 25-11-2011, 08:24

Krzyzak napisał/a:
jeszcze takiego korka nie widziałem
U mnie też był taki.
Zolar - 25-11-2011, 22:22

Czy przy jakiejkolwiek ingerencji ze strony mechanika w środku skrzyni jest potrzebne zlanie całego oleju? Coś mi tam szeleści w tej skrzynce i trochę byłoby szkoda zmarnować świeżo zalanego Transmax'a Z :?
Moomin - 25-11-2011, 22:25

Zolar napisał/a:
Czy przy jakiejkolwiek ingerencji ze strony mechanika w środku skrzyni jest potrzebne zlanie całego oleju? Coś mi tam szeleści w tej skrzynce i trochę byłoby szkoda zmarnować świeżo zalanego Transmax'a Z :?

No raczej tak, ale jak świeżo wlany to mogą go odzyskać. Zleją do jakiegoś naczynia i potem wleją z powrotem.

waldi-1 - 07-12-2011, 22:19

a ktory z panow mi odpowie na moje pytanie? mam taki dziwny objaw w swoim misku ze skrzynia automatyczna, jak sie zatrzymuje i trzymam na hamulcu to samochód tak jakby szarpał i chciał ruszyc a powinien miec tak jakby luz, po przełączeniu na n lub na p tez tak jakby silnikiem szarpało, ale wystarczy ze dodam lekko gazu to wszsytko ustaje i silnik pracuje płynnie,biegi tez przekłada swietnie bez najmniejszych szarpniec, jadac spokojnie nawet nieczuc zmian
Zolar - 07-12-2011, 23:44

Ja miałem podobne objawy z powodu zużytych świec i przewodów. Dodam, że problem nasila się w przypadku instalacji LPG. Nie wiem dokładnie dlaczego, ale przy pracy na benzynie objawy ustają. Spróbuj potrzymać go tak na D z hamulcem podczas pracy na benzynie.
kkriss - 08-12-2011, 04:39

waldi-1, jak miałem Carisme to takie objawy często były efektem brudnej przepustnicy, nie wiem jak u ciebie, ale przy okazji sprawdź.
waldi-1 - 08-12-2011, 08:25

tak mam instalacje gazowa, a przepustnica jak jest brudna to raczej obroty faluja, swiece i kable i tak mam zamiar zmienic , myslełem raczej ze to jakis czujnik w skrzyni , ktory rozłaczyc powinien bieg na postoju
mario mario - 11-12-2011, 06:35

Cytat:
a ktory z panow mi odpowie na moje pytanie? mam taki dziwny objaw w swoim misku ze skrzynia automatyczna, jak sie zatrzymuje i trzymam na hamulcu to samochód tak jakby szarpał i chciał ruszyc a powinien miec tak jakby luz, po przełączeniu na n lub na p tez tak jakby silnikiem szarpało, ale wystarczy ze dodam lekko gazu to wszsytko ustaje i silnik pracuje płynnie,biegi tez przekłada swietnie bez najmniejszych szarpniec, jadac spokojnie nawet nieczuc zmian
_________________

Jeżeli skrzynia działa poprawnie to na razie nie czepiałbym się jej, ale nie zaszkodzi podłączyć pod komputer. Brudna, lub przycinająca się przepustnica może powodować, że krokowy wariuje i raz otwiera a raz zamyka bajpasy. Może być sam krokowy brudny i przycina się, a wtedy nie może ustawić dokładnego poziomu powietrza na zamkniętej przepustnicy. Mimo wszystko pokieruj się zasada jaką większość stosuje w takich sytuacjach, a mianowicie sprawdzaj tę elementy, które wymagają najmniejszych nakładów czasowych i finansowych. Wymontowanie, wyczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego zajmuje jakąś godzinkę, więc warto spróbować, dopiero po tym zabiegu można pokusić się o podłączenie pod komputer.

waldi-1 - 11-12-2011, 09:38

powiem tak, błedow komputer zadnych nie pokazuje, na pb silnik pracuje troszke lepiej, na gazie bardziej szarpie, moze to rzeczywiscie te swiece i kable :shock: bo nawet na n lub na p tez sa te objawy, ailnik nie faluje tylko kuleje , tak jak by przerywał
komarsnk - 11-12-2011, 10:19

waldi-1 napisał/a:
powiem tak, błedow komputer zadnych nie pokazuje, na pb silnik pracuje troszke lepiej, na gazie bardziej szarpie, moze to rzeczywiscie te swiece i kable :shock: bo nawet na n lub na p tez sa te objawy, ailnik nie faluje tylko kuleje , tak jak by przerywał

Jeśli na LPG jest gorzej to na 100% jest to coś na linii układ zapłonowy <--> skład mieszanki. Sprawdź kable, świece, kopułkę i palec. Jeśli nie to to może instalka źle wyregulowana albo na słabych podzespołach (wtryski).

Anonymous - 18-12-2011, 08:57

waldi-1 napisał/a:
, ailnik nie faluje tylko kuleje , tak jak by przerywał
witam
posprawdzaj wezyki gumowe w okolicach przepustnicy , mnie ostatnio w ciagu kilku dni tez tak jakby przerywal (ze trzy razy w ciagu tygodnia , w rozne dni ale zawsze pod swiatlami na rownej drodze i na biegu "D" ) myslalem ze to moze wina kiepskiego gazu lub zawalonego filterka ewentualnie kable/swiece
wkoncu zmobilizowalem sie i otworzylem maske i znalazlem przerwany wezyk o malym przekroju (po stronie pasazera) pojechalem do motoryzacyjnego kupilem zalozylem i narazie to sie nie powtorzylo :!: . skojarzylem to z peknietym wezykiem z przed okolo pol roku znalezionym przez przypadek jak zajrzalem pod maske przypomniec sobie jak wyglada silnik :lol: , ale wtedy nic sie nie dzialo jak byl przerwany(ten byl po stronie kierowcy)...

waldi-1 - 18-12-2011, 09:17

cuuube, zapewne chodzi ci o podcisnienia ? sa ok, ale instalka jest nowa i jeszcze nie ustawiana była, jak tylko dostane papiery od niej to dowiem sie co to tam jest załozone i bede wiedział gdzie ja ustawiac i jakim programem
polaff - 18-12-2011, 10:19

najrozsądniej to było by chyba wszystkie wężyki wymienić hurtowo.
waldi-1 - 18-12-2011, 10:50

wezyki sa ok, niewygladaja na stare i nie na sparciałe, ale jesli by to była wina wezyka od podcisnienia to tak samo by sie zachowywał na gazie jak i na benzynie
pompec - 31-01-2012, 00:04

a mnie nasunęło się takie pytanie... czy szybkość zmiany przełożenia (ja rozumiem przez to szybkość powrotu wskazówki obrotomierza na niższą wartość obrotów) w tym samym rodzaju skrzyni biegów tzn. INVECS II, jest zależna od stanu w jakim znajduje się skrzynia biegów, ewentualnie od stanu/parametrów oleju w tejże?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group