To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

michal s 88 - 15-02-2013, 22:45

to moze http://allegro.pl/brunox-...3012798726.html lub takie cos moze nie jest z przeznaczeniem na podwozie ale moze swoje zadanie spełnic???
milo - 16-02-2013, 08:38

Sticker napisał/a:
U siebie na kielichy zastosowałem reaktywny novola i lipa. Rdza bardzo szybko się pojawiła

Święta prawda , o wiele lepszy jest Unikor tlenkowy i tylko to stosuje na rdzę :D

outlaw4life - 16-02-2013, 20:54

milo napisał/a:
Unikor tlenkowy i tylko to stosuje na rdzę :D



Yyyyy a po polsku? :P

Dread87 - 16-02-2013, 22:58

http://www.sklepyfirmowe....pl/p/Unikor-C/1
unikor C to farba podkladowa, a tlenkowa oznacza kolor, taka rdzawa czerwien;P

Hugo - 10-03-2013, 13:08

http://www.youtube.com/watch?v=_ADoY0d2fnM
Ciekawy filmik, fajnie się ogląda.
P.S. Gdzie kupujecie produkty Noxudol?
Co lepsze do profili zamkniętych i w drzwi: Noxudol 700 czy 750?
Wystarczą mi na podwozie i 4 nadkola 2 puszki Noxudol 1600 pod pistolet (1l) + Noxudol 900 w spray'u 500 ml do ewentualnego wykończenia niedoróbek, jak w w filmiku wyżej?

sampler - 10-03-2013, 20:39

u mnie poszly w nadkola 2 puszki 1l 1600 i 2 puszki sprayu 900 na cala plyte podlogowa. W profile dawalem 750. Noxudol sprzedaje chyba nadal tylko jedna firma i ma aukcje na allegro.
Hugo - 10-03-2013, 21:00

sampler napisał/a:
u mnie poszly w nadkola 2 puszki 1l 1600 i 2 puszki sprayu 900 na cala plyte podlogowa
Można wiedzieć z jakiego powodu w nadkola dawałeś z pistoletu, a na podłogę spray?
sampler - 11-03-2013, 08:25

bo 1600 jest specjalnie do nadkoli. Niby wycisza i jest odporna na scieranie. Na plyte uznalem ze wystarczy 900. Oczywiscie mozesz calosc prysnac 1600.
MaciejLiebherr - 01-08-2013, 21:53

Witam. Posiadam 6szt Baranek firmy Berner na pistolet. Chciałbym przygotować podłogę pod nakładanie konserwacji. Chciałbym oczyścić szlifierką kątową miejsca już z uszkodzonej konserwacji. Jaką kupić do tego celu tarcz bo nie chyba do cięcia metalu?
sampler - 02-08-2013, 07:39

Kup sobie dwa rodzaje. Listkowa z papierem oraz druciana sprężynowa
MaciejLiebherr - 02-08-2013, 10:06

Ok. Słyszał ktoś o środku na rdzę firmy FERTAN ? Chciałem usunąć rdzę z tylnych wnęk za nadkolami w bagażniku oraz niektóre miejsca w podwoziu. Nałożyć właśnie fertan, na to brunox epoxy a na to farba reaktywna http://allegro.pl/reaktyw...3426866704.html
Czy to będzie dobre rozwiązanie ?

sampler - 02-08-2013, 13:06

to nie zadziala. Fertan i Brunox to srodki do usuwania rdzy. Nie wiem czy Fertan to czasem cos podobnego do Cortnina ktory trzeba zmywac. Ja bym dal Brunox na rdze a po 24 godzinach podklad epoksydowy. Lub podklad reaktywny na rdze a na to podklad akrylowy
Hugo - 02-08-2013, 14:24

Brunox to badziewie. Polecam coś droższego, np. APP R-STOP.
MaciejLiebherr - 02-08-2013, 14:40

Jedni chwalą brunox inni negują, może po prostu niektóre osoby źle go wykorzystują ?
Coś droższego, wiem że Fertan jest drogi 110zł za litr.Tą farbę okrętową (reaktywna) już kiedyś wykorzystywałem. Tyle środków na rynku że nie wiadomo co jest najlepsze. Pisałem do firmy fertan ale nic jeszcze nie odpisali.

malina_drizzt - 02-08-2013, 15:21

Też polecam R STOP.
Działa podobnie jak brunox, ale schnie bardzo szybko.
W temperaturze ponad 20st. spokojnie po godzinie można pokrywać lakierami czy podkładem.
Niby można pomalować też zdrową blachę i w miarę się trzyma, ale lepiej trzymać się tylko rdzy.
Nadkole w swoim zgniłku konserwowałem mniej więcej tak:
Czyszczenie całej starej konserwacji do lakieru albo podkładu.
Czyszczenie rdzy dremelem do gołej blachy.
Odtłuszcznie nitro, potem miejsca z wżerami pomalowałem r stop.
Po godzinie przeszlifowałem papierem tak żeby r stop pozostał tylko we wżerach,
potem całość zmatowiłem włókniną ścierną, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną.
Na to dwie warstwy podkładu epoksydowego z novola pędzelkiem mokro na mokro.
Po 24 godz. zmatowiłem włókniną podkład.
Teraz mógłbym położyć jakiś lakier, baranka, wosk czy zwykłą farbę, ale ja uparłem się i wysmarowałem wszystkie łączenia blach masą poliuretanową.
Miało być tylko na łączenia, a wyszło pół nadkola.
Potem na szybko położyłem dwie bardzo grube warstwy chlorokauczuku.
Wygląda to nawet dobrze, ale po tygodniu chlorokauczuk jeszcze nie dosechł i nie trzyma się kleju poliutretanowego.
Podejrzewam, że za rok będę wszystko zdzierał.
Kolega który na konserwacjach i walce z rdzą zjadł zęby twierdzi, że wszyskiego juz próbował i wszystkie baranki,
konserwacje itp. :D to praktycznie jedno i to samo nawet tak chwalony noxudol.
Liczy się przygotowanie podłoża i zabezpieczenie baranka warstwą zewnętrzną.
Można kłaść nawet blachogum bezpośrednio na podkład byle go polakierować.
Podobno najlepiej jest położyć na baranka mokro na mokro dwie warstwy chlorokauczuku.
Chlorokauczuk schnie bardzo długo, ale tworzy elastyczną bardzo trwałą powłokę która nie przepuszcza wody i jest dosyć odporny mechanicznie.
Większość osób zapomina, że wszelkie baranki, masy, konserwacje i takie tam
sprawdzają się dobrze tylko w roli warstwy tłumiącej, amortyzującej uderzenia czy wyciszającej i muszą być jeszcze zabezpieczone warstwą zewnętrzną.
A tak w ogóle to są tylko słabą imitacją fabrycznej konserwacji.
Zauważcie czym pokrywa się fabrycznie auta, najczęściej jest to coś w rodzaju gumy, jedyne co zbliża się do tego to masa poliuretanowa natryskowa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group