Forum ogólne - Opony zimowe, jazda w okresie zimowym itp
cns80 - 08-01-2010, 21:57
JCH napisał/a: | Mam z napędem na tył
ale kompletnie się nie nadaje na te warunki | Ja jutro swoim wyjeżdżam, bo muszę wymienić olej i potrzebuję go rozgrzać
costa brawa - 08-01-2010, 22:27
No przyznam ze dzis to bylo super slisko - nawet w Grand cherokim mi 4 kolka sie czasami zakrecily przy normalnym ruszaniu o kilku pieknych slajdach w wykonaniu 4x4 nie wspominajac szczegolnie na placu u mnie przed hurtownia
Aga - 08-01-2010, 22:27
JCH napisał/a: | krzychu napisał/a: | 4x4 LOCK i wszystkie zakręty moje
Więc podejrzewam że kapeńkę lepiej | "W gębie" każdy jest mocny i swoje zachwala Jak jest naprawdę trzeba by samemu porównać. |
Jacek - to jest prawda!
odkąd jeżdżę outkiem nie wiem co to zima, śnieg, plucha, ślisko...
oczywiście nigdy 100% zaufania, uważnym zawsze trzeba być
ale jak dotąd problemów żadnych nie stwierdzono
Juiceman - 08-01-2010, 22:29
Pexu napisał/a: | Juiceman napisał/a: |
A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko? |
nie, jest dokładnie odwrotnie |
Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?
Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć.
krzychu - 08-01-2010, 22:32
Ludzie mnie zadziwiają. Rano droga taka sobie w sumie nic strasznego na radiu CB wyliczają że na żywieckiej jeden w ogródku, drugi na przystanku trzeci się zatrzymał na środku drogi karetki w drodze... więc objechałem wioskami....
Wieczorem taka cienka przesypka na drodze, wyjeżdżone czarne. Śnieg z deszcze temp około 0. No ale przyczepność jest wszyscy 30km/h
A jak lód na drodze albo posypany delikatnie śniegiem (wtedy to mogę powiedzieć ślisko) a wszyscy 50-60.....
Juiceman - 08-01-2010, 22:32
Heh bardzo chętnie ale jak spot odbędzie się w Jarocinie albo Pieszewie xD heh
Ale dzięki za zapro=]
Aga - 08-01-2010, 22:32
Juiceman napisał/a: | Pexu napisał/a: | Juiceman napisał/a: |
A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko? |
nie, jest dokładnie odwrotnie |
Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?
Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć. |
ja się nie znam, ale podobno lepsze opony zakłada się zawsze na tył, bez względu na napęd
żeby w razie problemów nie rzucało tyłem auta i żeby "dupa cię nie wyprzedzała"
Morfi - 08-01-2010, 22:37
Na wszystkich forach zdania są podzielone.
Ja to uzalezniam od samochodu i umiejętnosci kierowcy.
Pexu - 08-01-2010, 22:41
Aga napisał/a: | Juiceman napisał/a: | Pexu napisał/a: | Juiceman napisał/a: |
A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko? |
nie, jest dokładnie odwrotnie |
Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?
Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć. |
ja się nie znam, ale podobno lepsze opony zakłada się zawsze na tył, bez względu na napęd
żeby w razie problemów nie rzucało tyłem auta i żeby "dupa cię nie wyprzedzała" |
im lepsze opony z tyłu tym mniejsze ryzyko , że tył auta Was wyprzedzi.
minusem jest oczywiście gorszy start, ale mając gorsze gumy z przodu zawsze możesz kierą skontrować. z tyłu takiej możliwości nie macie...
Juiceman - 08-01-2010, 22:47
Ale przód z dobrymi oponami może Cie wyciągnąć z poślizgu ? (Patrząc na auto z napędem na przodzie).
Morfi - 08-01-2010, 22:48
http://www.szkola-auto.pl/ekspert_odpowiada.php
tylko nie potrafie znaleźć tego odcinka.
http://www.michelin.pl/pl...ib_pqr_neuf.jsp
Pexu - 08-01-2010, 22:49
Juiceman napisał/a: | Ale przód z dobrymi oponami może Cie wyciągnąć z poślizgu ? (Patrząc na auto z napędem na przodzie). |
to już jest gdybanie... jasne że może, ale tutaj są już potrzebne jakieś umiejętności.
krzychu - 08-01-2010, 22:54
Sorry ale ten "ekspert" ze skoda auto żaden autorytet! Jak widziałem jak radzi wyprowadzać auto z poślizgu to żal ściskał.
2 opony letnie a 2 zimowe to jest zło.
ja bym założył na przód ale to tak jak jazda na letnich albo nawet gorzej każde rondo ośnieżone to wyzwanie. A jak założymy z tyłu to ani nie bardzo ruszymy (o górkach zapomnieć) ani nie zahamujemy (kto nie wierzy niech spróbuje zahamować tylko ręcznym bez blokowanie kół) tył w większości samochód (nie załadowanych) nie potrafi zatrzymać auto w realnej czasie. Skręcić też będzie ciężko na rondzie (lekka pochyłość) można nie zebrać.
A teraz to co na początku tak się nie powinno robić. Założyć 4 takie same i poczuć się bezpiecznie. Sam kiedyś jechałem autem taty (wiadomo zaoszczędzić wpadł w bandę śniegu to kupił 2 zimówki) zaliczyłem przy 10km/h slajd ponad 180 stopni na rondzie ale jak wcisnąłem but w hamulec to nawet obracanie wokół własnej osi wyhamował sam przód dlatego nie przywaliłem w krawężnik. I żeby ktoś nie mówił że nie kontrowałem to się po prostu stało jadę i pyk obracam się nie było jak kontrować.
xor - 08-01-2010, 22:56
Pexu napisał/a: |
minusem jest oczywiście gorszy start,
|
jeśli masz pzrednionapędówkę, jak tylno to start masz dobry. Ale i wtedy osobiście odradzam lepsze gumy dawać na tył.
Cytat: |
ale mając gorsze gumy z przodu zawsze możesz kierą skontrować. z tyłu takiej
możliwości nie macie... |
ee ? że niby jak ? CO skontrować kierą ?
przy podsterownosci kontrować sobie mozesz co i ile chcesz, auto i tak pojedzie prosto
Pexu - 08-01-2010, 22:57
krzychu napisał/a: | 2 opony letnie a 2 zimowe to jest zło. |
nie wyobrażam sobie takie jazdy, obojętnie na której osi miałbym te letnie opony (mówimy oczywiście o warunkach zimowych)
krzychu napisał/a: | Założyć 4 takie same i poczuć się bezpiecznie. |
dokładnie. zimą zimówki, latem letnie.
[ Dodano: 08-01-2010, 23:02 ]
xor napisał/a: | przy podsterownosci kontrować sobie mozesz co i ile chcesz, auto i tak pojedzie prosto |
w odwrotnej sytuacji tył samochodu Cię zacznie wyprzedzać i staniesz w poprzek drogi...
|
|
|