To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Opony zimowe, jazda w okresie zimowym itp

cns80 - 08-01-2010, 21:57

JCH napisał/a:
Mam z napędem na tył

ale kompletnie się nie nadaje na te warunki ;)
Ja jutro swoim wyjeżdżam, bo muszę wymienić olej i potrzebuję go rozgrzać :)
costa brawa - 08-01-2010, 22:27

No przyznam ze dzis to bylo super slisko - nawet w Grand cherokim mi 4 kolka sie czasami zakrecily przy normalnym ruszaniu :D o kilku pieknych slajdach w wykonaniu 4x4 nie wspominajac :) szczegolnie na placu u mnie przed hurtownia :D
Aga - 08-01-2010, 22:27

JCH napisał/a:
krzychu napisał/a:
4x4 LOCK i wszystkie zakręty moje :mrgreen:
Więc podejrzewam że kapeńkę lepiej
"W gębie" każdy jest mocny i swoje zachwala ;) Jak jest naprawdę trzeba by samemu porównać.


Jacek - to jest prawda!
odkąd jeżdżę outkiem nie wiem co to zima, śnieg, plucha, ślisko...
oczywiście nigdy 100% zaufania, uważnym zawsze trzeba być
ale jak dotąd problemów żadnych nie stwierdzono :mrgreen:

Juiceman - 08-01-2010, 22:29

Pexu napisał/a:
Juiceman napisał/a:


A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko?

nie, jest dokładnie odwrotnie :)



Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?

Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... :rolleyes: Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć.

krzychu - 08-01-2010, 22:32

Ludzie mnie zadziwiają. Rano droga taka sobie w sumie nic strasznego na radiu CB wyliczają że na żywieckiej jeden w ogródku, drugi na przystanku trzeci się zatrzymał na środku drogi karetki w drodze... więc objechałem wioskami....
Wieczorem taka cienka przesypka na drodze, wyjeżdżone czarne. Śnieg z deszcze temp około 0. No ale przyczepność jest wszyscy 30km/h
A jak lód na drodze albo posypany delikatnie śniegiem (wtedy to mogę powiedzieć ślisko) a wszyscy 50-60.....

Juiceman - 08-01-2010, 22:32

Heh bardzo chętnie ale jak spot odbędzie się w Jarocinie albo Pieszewie xD heh :)

Ale dzięki za zapro=]

Aga - 08-01-2010, 22:32

Juiceman napisał/a:
Pexu napisał/a:
Juiceman napisał/a:


A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko?

nie, jest dokładnie odwrotnie :)



Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?

Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... :rolleyes: Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć.


ja się nie znam, ale podobno lepsze opony zakłada się zawsze na tył, bez względu na napęd
żeby w razie problemów nie rzucało tyłem auta i żeby "dupa cię nie wyprzedzała" :mrgreen:

Morfi - 08-01-2010, 22:37

Na wszystkich forach zdania są podzielone. :D
Ja to uzalezniam od samochodu i umiejętnosci kierowcy.

Pexu - 08-01-2010, 22:41

Aga napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Pexu napisał/a:
Juiceman napisał/a:


A to nie jest tak, że lepsze opony zakłada się na oś która napędza autko?

nie, jest dokładnie odwrotnie :)



Hehe pierwsze słyszę, całe życie słyszałem lepsze opony na ośkę ciągnącą, a tu na odwrót mówisz hmm.... na logike ktoś mi wytłumaczy czemu na odwrót ?

Jak dla mnie ośka która napędza powinna mieć lepsze gumy aby była lepsza przyczepność do podłoża... :rolleyes: Więc jak to jest, jak krowie na rowie proszę wytłumaczyć.


ja się nie znam, ale podobno lepsze opony zakłada się zawsze na tył, bez względu na napęd
żeby w razie problemów nie rzucało tyłem auta i żeby "dupa cię nie wyprzedzała" :mrgreen:


im lepsze opony z tyłu tym mniejsze ryzyko , że tył auta Was wyprzedzi.
minusem jest oczywiście gorszy start, ale mając gorsze gumy z przodu zawsze możesz kierą skontrować. z tyłu takiej możliwości nie macie...

Juiceman - 08-01-2010, 22:47

Ale przód z dobrymi oponami może Cie wyciągnąć z poślizgu ? (Patrząc na auto z napędem na przodzie).
Morfi - 08-01-2010, 22:48

http://www.szkola-auto.pl/ekspert_odpowiada.php
tylko nie potrafie znaleźć tego odcinka.

http://www.michelin.pl/pl...ib_pqr_neuf.jsp

Pexu - 08-01-2010, 22:49

Juiceman napisał/a:
Ale przód z dobrymi oponami może Cie wyciągnąć z poślizgu ? (Patrząc na auto z napędem na przodzie).

to już jest gdybanie... jasne że może, ale tutaj są już potrzebne jakieś umiejętności.

krzychu - 08-01-2010, 22:54

Sorry ale ten "ekspert" ze skoda auto żaden autorytet! Jak widziałem jak radzi wyprowadzać auto z poślizgu to żal :butthead: ściskał.

2 opony letnie a 2 zimowe to jest zło.
ja bym założył na przód ale to tak jak jazda na letnich albo nawet gorzej każde rondo ośnieżone to wyzwanie. A jak założymy z tyłu to ani nie bardzo ruszymy (o górkach zapomnieć) ani nie zahamujemy (kto nie wierzy niech spróbuje zahamować tylko ręcznym bez blokowanie kół) tył w większości samochód (nie załadowanych) nie potrafi zatrzymać auto w realnej czasie. Skręcić też będzie ciężko na rondzie (lekka pochyłość) można nie zebrać.
A teraz to co na początku tak się nie powinno robić. Założyć 4 takie same i poczuć się bezpiecznie. Sam kiedyś jechałem autem taty (wiadomo zaoszczędzić wpadł w bandę śniegu to kupił 2 zimówki) zaliczyłem przy 10km/h slajd ponad 180 stopni na rondzie ale jak wcisnąłem but w hamulec to nawet obracanie wokół własnej osi wyhamował sam przód dlatego nie przywaliłem w krawężnik. I żeby ktoś nie mówił że nie kontrowałem to się po prostu stało jadę i pyk obracam się nie było jak kontrować.

xor - 08-01-2010, 22:56

Pexu napisał/a:

minusem jest oczywiście gorszy start,

jeśli masz pzrednionapędówkę, jak tylno to start masz dobry. Ale i wtedy osobiście odradzam lepsze gumy dawać na tył.
Cytat:

ale mając gorsze gumy z przodu zawsze możesz kierą skontrować. z tyłu takiej
możliwości nie macie...

ee ? że niby jak ? CO skontrować kierą ?
przy podsterownosci kontrować sobie mozesz co i ile chcesz, auto i tak pojedzie prosto

Pexu - 08-01-2010, 22:57

krzychu napisał/a:
2 opony letnie a 2 zimowe to jest zło.

nie wyobrażam sobie takie jazdy, obojętnie na której osi miałbym te letnie opony (mówimy oczywiście o warunkach zimowych)

krzychu napisał/a:
Założyć 4 takie same i poczuć się bezpiecznie.

dokładnie. zimą zimówki, latem letnie.

[ Dodano: 08-01-2010, 23:02 ]
xor napisał/a:
przy podsterownosci kontrować sobie mozesz co i ile chcesz, auto i tak pojedzie prosto

w odwrotnej sytuacji tył samochodu Cię zacznie wyprzedzać i staniesz w poprzek drogi...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group