Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie
jmgmotocykle - 06-02-2012, 09:47
Webasto kosztuje krocie , a ty za ok. 300zł masz temat ogarnięty....
Anonymous - 06-02-2012, 19:04
Panowie, nie chcę wyjść na pieniacza, ale jestem już u granic wytrzymałości. Rozważam dochodzenie swoich roszczeń wobec MMC przed sądem. Pytanie, czy ktoś jeszcze miałby ochotę się dołączyć? Gdybyśmy uzbierali więcej niż 10 osób, moglibyśmy złożyć pozew zbiorowy. Przykład klientów mBanku pokazuje, że tego typu działania są skuteczne.
didku - 06-02-2012, 19:23
No i zamarzł ten filtr. Żona od paru dni obserwowała że Webasto nie rozmrażało całkiem szyby. 2 lata temu na nartach w Szklarskiej Porębie ZAMROZIŁEM Webasto. Ten wężyk chyba o średnicy wewn 3mm się zatkał. Wtedy nie słychać było pompki Webasto. Wczoraj i przedwczoraj słyszałem. Dziś jak stanął to też słyszałem ale tylko pierwsze 3 minuty. Potem nie dawała rady i się wyłączała. To dopiero badziew! Filtr zdemontowałem przepłukałem paliwem po ogrzaniu,założyłem i przyjechałem pod dom. Jutro przywiozą nowy filtr, to wymienię. Od dziś Statoil Diesel arctic . PS mojej koleżance w Niemczech w C-Crosserze to samo. Laweta, Check wszystkiego, wymiana filtra =600EUR
a oktawka tdi (wymiana planowa jesienia filtra paliwa po 4 latach)i pandziczka 1,2 LPG bezproblemowo
jaceksu79 - 06-02-2012, 19:46
venglin napisał/a: | Panowie, nie chcę wyjść na pieniacza, ale jestem już u granic wytrzymałości. Rozważam dochodzenie swoich roszczeń wobec MMC przed sądem. Pytanie, czy ktoś jeszcze miałby ochotę się dołączyć? Gdybyśmy uzbierali więcej niż 10 osób, moglibyśmy złożyć pozew zbiorowy. Przykład klientów mBanku pokazuje, że tego typu działania są skuteczne. |
Może lepiej taki pozew złożyć stacji/stacjach na których tankujesz?
[ Dodano: 06-02-2012, 19:56 ]
jmgmotocykle napisał/a: | wierz mi że liczyłem rurki , i wiem o pseudo ciepłym paliwie z powrotu - jak widzisz po postach innych użytkowników to nie działa!!! |
no to w końcu ustosunkuj się do jednego wniosku, a nie latasz jak chorągiewka na wietrze bo jeszcze przed chwila pisałeś:
jmgmotocykle napisał/a: | herezje kolego opowiadasz!!!!! nie ma żadnego podgrzewania w 2.2 PSA |
A co do podgrzewania to wyobraź sobie, że nawet OII ma chłodnicę paliwa na podłodze mniej więcej pod fotelem kierowcy aby zbytnio się nie rozgrzało paliwo w zbiorniku...
mitsu00 napisał/a: | Caly zbiornik z EOLYSem miesiac wczesniej byl wymieniany, po tym jak przeciekal. Bylo to bodajrze chyba jesli sie nie myle w Lutym albo w Marcu. |
nie widziałem, że edytowałeś post - może by tak jeszcze podać datę wymiany tego zbiorniczka w Twoim przypadku? - może nie koniecznie miałeś wymieniony na zmodyfikowany..
Dlaczego, Wy nie rozumiecie, że jeżeli macie kaszę w zbiorniku to żeby cuda robić i tak nie pojedzie( nawet najlepsze podgrzewanie filtra gucio pomoże) - chyba, że ktoś chce rozpalić ognisko pod samochodem
Mogę uwierzyć tylko w jednym ekstremalnym przypadku aby na zmodyfikowanym uszlachetniaczu i na dobrym paliwie się przytkał - takim przypadku, jakby jakiś antybiotyk niechcący zwiększył dawkę eolys-a
mitsu00 - 06-02-2012, 20:11
jaceksu79 napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Zastanawiam sie czy takie same jajca zima maja wlasciciele innych modeli Pugow, Cytryn z tym silnikiem, np nowy 508. |
a tego to nie wiem i nie wypowiadam się | Sprawdzilem. W nowym Pugu 508 2.2 niemozliwe zeby wystepowaly takie problemy zima, poniewaz fabrycznie montowane jest ogrzewanie niezalezne.
Anonymous - 06-02-2012, 20:35
jaceksu79 napisał/a: | venglin napisał/a: | Panowie, nie chcę wyjść na pieniacza, ale jestem już u granic wytrzymałości. Rozważam dochodzenie swoich roszczeń wobec MMC przed sądem. Pytanie, czy ktoś jeszcze miałby ochotę się dołączyć? Gdybyśmy uzbierali więcej niż 10 osób, moglibyśmy złożyć pozew zbiorowy. Przykład klientów mBanku pokazuje, że tego typu działania są skuteczne. |
Może lepiej taki pozew złożyć stacji/stacjach na których tankujesz?
|
Ale którą stację mam pozwać, skoro tankowałem na Statoil, Shell, BP, Orlen i Lukoil i na wszystkich miałem ten sam problem? I dlaczego moje Berlingo HDI, które jest tankowane tym samym paliwem działa poprawnie?
No i w końcu - czy Niemcy też mają takie same problemy z paliwem? Bo na ich forum Mitsubishi są takie same narzekania.
jaceksu79 - 06-02-2012, 20:47
venglin napisał/a: | Ale którą stację mam pozwać, skoro tankowałem na Statoil, Shell, BP, Orlen i Lukoil i na wszystkich miałem ten sam problem? |
i za każdym razem spuszczałeś paliwo do końca i wymieniałeś filtr paliwa?
Czy zawsze tankujesz pojazd do pełna?
Wiesz o tym, że eolys jest rozcieńczany w zbiorniku z paliwem ?
venglin napisał/a: | I dlaczego moje Berlingo HDI, które jest tankowane tym samym paliwem działa poprawnie? |
idąc tym tropem - dlaczego mój 2.9 TD jeździł bez problemu na oleju od frytek, a CDI nie?
venglin napisał/a: | czy Niemcy też mają takie same problemy z paliwem? Bo na ich forum Mitsubishi są takie same narzekania |
drugi sarkazm - może tankują w Polsce
Anonymous - 06-02-2012, 21:00
jaceksu79 napisał/a: | venglin napisał/a: | Ale którą stację mam pozwać, skoro tankowałem na Statoil, Shell, BP, Orlen i Lukoil i na wszystkich miałem ten sam problem? |
i za każdym razem spuszczałeś paliwo do końca i wymieniałeś filtr paliwa?
|
Oczywiście, że nie.
jaceksu79 napisał/a: |
Czy zawsze tankujesz pojazd do pełna?
Wiesz o tym, że eolys jest rozcieńczany w zbiorniku z paliwem ?
|
Zawsze tankuję do pełna. Nie chciałoby mi się inaczej. Znam sposób dawkowania EOLYSa. Nie przesadzajmy, nie jestem motoryzacyjnym dyletantem.
jaceksu79 napisał/a: |
idąc tym tropem - dlaczego mój 2.9 TD jeździł bez problemu na oleju od frytek, a CDI nie?
|
Berlingo ma silnik DV6, a Outlander DW12. To są silniki dość zbliżone do siebie. Na pewno bardziej niż 2.9 TD i CDI.
jmgmotocykle - 06-02-2012, 21:55
to coś dopiszę... dzisiaj podjąłem decyzję że jadę kupować podgrzewacz paliwa - nawet nie ten co podawałem z allegro ale od berlingo z silnikami 1.9,2.0,2.2 - taki kosztuje 100zł. i idealnie pasuje na nasze końcówki - wystarczy dokupić ten krótki przewód od głównego węża paliwa do filtra (jakieś 15cm) i bez przeróbek wszystko pasi... mankamentem tego był brak wbudowanego termostatu , ale pomyślałem sobie że wrzucę pstryczek-elektryczek i świat będzie piękny - niestety - w serwisie cytryny trafiłem na jakiegoś eksperta od spr. technicznych na Polskę i.... wybił mi ten pomysł z głowy. stwierdził że problem zaczyna się w rurkach które są w podłodze i ze względu na mały przekrój doprowadzają do schłodzenia paliwa i wytrącenia się parafiny , a filtr się zapycha bo to wszystko zbiera!!!! - przemyślałem temat i stwierdziłem że trudno się z gościem nie zgodzić... taki podgrzewacz miałby sens zaraz na zbiorniku paliwa , ale... no właśnie: ktoś wie czy jest jakiś cywilizowany sposób dostępu do zbiornika paliwa (dokładnie do przewodów) i czy zmieści się tam kostka o wymiarach ok. 7x5 cm wys. na ok. 2-3 ????? jak mam demontować zbiornik to nie podejmę się tego....
Cytat: | Dodano: 06-02-2012, 19:56 ]
jmgmotocykle napisał/a:
wierz mi że liczyłem rurki , i wiem o pseudo ciepłym paliwie z powrotu - jak widzisz po postach innych użytkowników to nie działa!!!
no to w końcu ustosunkuj się do jednego wniosku, a nie latasz jak chorągiewka na wietrze bo jeszcze przed chwila pisałeś:
jmgmotocykle napisał/a:
herezje kolego opowiadasz!!!!! nie ma żadnego podgrzewania w 2.2 PSA
A co do podgrzewania to wyobraź sobie, że nawet OII ma chłodnicę paliwa na podłodze mniej więcej pod fotelem kierowcy aby zbytnio się nie rozgrzało paliwo w zbiorniku... |
tak żeby wyczerpać nasz spór... że chłodnica jest - tak też wiem... z tym podgrzewaniem co sie tak upierasz to specjalnie dla Ciebie: pomiar pirometrem o poranku puszki filtra paliwa(dokładnie 1/3 od dołu) : wynik -14 , po 130 km trasy pomiar : -1 :::: proszę nie mów mi o podgrzewaniu , bo po takiej tasie i wrocławskich korkach to spodziewałem sie ok 10 stopni wynikajacych z grzania sie od silnika w komorze silnikowej...
jaceksu79 - 06-02-2012, 22:28
jmgmotocykle napisał/a: | wynik -14 , po 130 km trasy pomiar : -1 :::: proszę nie mów mi o podgrzewaniu , bo po takiej tasie i wrocławskich korkach to spodziewałem sie ok 10 stopni wynikajacych z grzania sie od silnika w komorze silnikowej... |
-1 to źle? spodziewałeś się czajnika w filtrze? myślisz, że nagrzał się tak od ciepła silnika?
Szkoda, że jeszcze po tych 130km nie zmierzyłeś temperatury paliwa w przewodach paliwowych pod autem ( wyszło by -20 albo i niżej)
Wielokrotnie widziałem ON spuszczane z 2.2 - to była biała galareta z drobinkami parafiny, które rozpuszczały się w dłoni. Nie ma opcji, aby to nie zatkało filtra. Nawet subaru z elektrycznym podgrzewaczem w filtrze na takim paliwie miało problemy ( stało)... sprzedają bubel na stacjach pod nazwą zimowego, robią ludzi w butelkę jak trza....
.. a ci wyżywają się na swoich serwisach...
może w ogóle najlepiej wstawić pięć 1000watowych grzałek do zbiornika paliwa, wtedy na pewno pojedzie.
didku - 07-02-2012, 00:26
do jmgmotocykle, myślisz o tym
http://allegro.pl/podgrze...2101207440.html
ja mysle że ma sens.
Na forum mazdy płaczą ci, co nie mają ELEKTRYCZNEGO podgrzewacza w filtrze paliwa
http://www.mazdaspeed.pl/...89908&start=300
popatrz na to
http://allegro.pl/podgrze...2100604080.html
a może taki podgrzewacz paliwa do 72 St ale 300W
http://www.ebay.de/itm/PT...=item4aac632797
z tym filtrem
http://www.ebay.de/itm/1-...=item519664f316
może zastąpić nasz filtr
http://www.ebay.de/itm/ws...em=350432216355
a może amerykańskie http://podgrzewacz.prv.pl/
już jeżdżą na tym- u nas mało miejsca , za długie chyba
http://www.mazdaspeed.pl/...hp?f=90&t=91247
krzychu - 07-02-2012, 01:25
jaceksu79 napisał/a: |
może w ogóle najlepiej wstawić pięć 1000watowych grzałek do zbiornika paliwa, wtedy na pewno pojedzie. |
100W spokojnie by wystarczyło
jmgmotocykle - 07-02-2012, 11:52
dokładnie o tym...
zegar - 08-02-2012, 08:26
[quote="jaceksu79"] venglin napisał/a: |
venglin napisał/a: | czy Niemcy też mają takie same problemy z paliwem? Bo na ich forum Mitsubishi są takie same narzekania |
drugi sarkazm - może tankują w Polsce |
Wasnie walcze z tym problemem od piatku, tankowanie tylko na ESSO, zamarzl.... ASO zlewa paliwo i wymienia filtr, dzis odbior, ciekawe ile mnie skasuja.... ps. pytalem w ESSO co z paliwem... "jak to co!? nic! przez caly rok mamy to samo..."
xylen - 08-02-2012, 09:00
Panowie...benzynka tylko benzynka rozwiąże Wasze problemy:)
|
|
|