[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)
Owczar - 16-10-2011, 13:28
Cytat: | Czy pucha z vr i n/a są takie same czy różnią się faktycznie średnicą wlotu?Z zewnątrz wyglądaja chyba tak samo . |
Różnią się średnicą wlotu. Przy takich modach nie ma sensu strojenie, bo ECU jest w stanie robić korekty do 20% nominalnych.
Kamil_Ziomek - 16-10-2011, 13:36
Moment obrotowy jest zależny (między innymi) od objętości i długości kolektorów w aucie , a właściwie przenoszą go na inne partie obrotów. Najlepiej widać to w silnikach 2T nawet przy małych pojemnościach. Dużo informacji można znaleźć na stronie pana grabowskiego (wzory opisy) gdzieś nawet kiedyś zrobiłem kalkulator który liczył te wszystkie rzeczy.
MATTNATTS - 16-10-2011, 19:01
To w końcu kolektor z vr/legnuma da jakiś przyrost mocy/momentu?czy jest to totalnie bezsensowna operacja?
Kamil_Ziomek - 16-10-2011, 21:12
Z tego co się orientuje ma większe średnica a co za tym idzie objętość (pojemność) więc na pewno zmienia , pytanie tylko ile. Dłuższe kolektory to przeniesienie moment na niższe obroty , krótkie na wyższe a czy to polepszy czy pogorszy można się dowiedzieć na dwa sposoby policzyć lub założyć (ale chyba będzie lepszy o ile nie będzie dużych progów między głowicą a kolektorem ).
MATTNATTS - 16-10-2011, 21:58
Wie ktoś czy kolektor z vr-4 pasuje P&P do N/A v6?
Przyjaciel z Uk namierzył już dla mnie puche i kolektor z vr-ki ,jeżeli miałoby to pomóc to je przygarne
danino88 - 16-10-2011, 22:41
tak jak napisałem, będę wiedział dopiero koło środy czy jest różnica. Ja ją odczuwam jednak czy mentalnie czy fizycznie, wszystko się okaże:)
Owczar - 16-10-2011, 22:54
Najlepiej byłoby sprawdzić korekty w określonych warunkach i sprawdzić jak się zmienią. Powinny pójść w górę.
MATTNATTS - 16-10-2011, 23:02
Owczar napisał/a: | Najlepiej byłoby sprawdzić korekty w określonych warunkach i sprawdzić jak się zmienią. Powinny pójść w górę. |
Haha ...czarna magia.Mógłbyś mi powiedzieć to samo ale w wersji dla mniej ogarniętych
Masz na myśli korekty ECu?
Owczar - 16-10-2011, 23:04
Podłączyć pod komputer i sprawdzić korekty LTFT, np w pełni rozgrzany silnik i prędkość na biegu drugim przy obrotach 3k. Potem po zmianach takie same warunki i sprawdzenie korekt po modach. Jeśli silnik dostanie wiecej powietrza i MAF to wykryje, to automatycznie zwiększy dawkę PB. Jeśli nie to zabieg nic nie dał... Jeśli masz gala po 2gim lifcie to ELM327 i jakiś program do elma.
danino88 - 17-10-2011, 11:34
mam pcmscan i nie mogę znaleźć tych korekt LTFT...
Owczar - 17-10-2011, 11:38
Dorzuć sobie wykresy z korektą LTFT (long term fuel trim) dla banku 1 i banku 2. Potem włącz rejestrację i masz jak na dłoni
danino88 - 17-10-2011, 11:54
no tak tylko pozostaje zapytać, jak?
Owczar - 17-10-2011, 11:57
Przejdź do zakładki Graphs.
Kliknij Add Graph/CHart. Może być pod prawym przyciskiem myszy lub gdzieś na górze pod menu. Nie używałem tego programu
danino88 - 17-10-2011, 12:23
a jakiego używałeś? bo nie mogę znaleźć tutaj LTFT
Owczar - 17-10-2011, 13:06
Odezwij się koło 18 na PW to sprawdzę, bo nie pamietam dokładnie.
Bodajże DigiMoto oraz ScanXL i Scan master. Ten pierwszy ma na pewno korekty i jeden z dwóch pozostałych.
|
|
|