To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

Owczar - 16-10-2011, 13:28

Cytat:
Czy pucha z vr i n/a są takie same czy różnią się faktycznie średnicą wlotu?Z zewnątrz wyglądaja chyba tak samo .


Różnią się średnicą wlotu. Przy takich modach nie ma sensu strojenie, bo ECU jest w stanie robić korekty do 20% nominalnych.

Kamil_Ziomek - 16-10-2011, 13:36

Moment obrotowy jest zależny (między innymi) od objętości i długości kolektorów w aucie , a właściwie przenoszą go na inne partie obrotów. Najlepiej widać to w silnikach 2T nawet przy małych pojemnościach. Dużo informacji można znaleźć na stronie pana grabowskiego (wzory opisy) gdzieś nawet kiedyś zrobiłem kalkulator który liczył te wszystkie rzeczy.
MATTNATTS - 16-10-2011, 19:01

To w końcu kolektor z vr/legnuma da jakiś przyrost mocy/momentu?czy jest to totalnie bezsensowna operacja?
Kamil_Ziomek - 16-10-2011, 21:12

Z tego co się orientuje ma większe średnica a co za tym idzie objętość (pojemność) więc na pewno zmienia , pytanie tylko ile. Dłuższe kolektory to przeniesienie moment na niższe obroty , krótkie na wyższe a czy to polepszy czy pogorszy można się dowiedzieć na dwa sposoby policzyć lub założyć (ale chyba będzie lepszy o ile nie będzie dużych progów między głowicą a kolektorem ).
MATTNATTS - 16-10-2011, 21:58

Wie ktoś czy kolektor z vr-4 pasuje P&P do N/A v6?
Przyjaciel z Uk namierzył już dla mnie puche i kolektor z vr-ki ,jeżeli miałoby to pomóc to je przygarne :twisted:

danino88 - 16-10-2011, 22:41

tak jak napisałem, będę wiedział dopiero koło środy czy jest różnica. Ja ją odczuwam jednak czy mentalnie czy fizycznie, wszystko się okaże:)
Owczar - 16-10-2011, 22:54

Najlepiej byłoby sprawdzić korekty w określonych warunkach i sprawdzić jak się zmienią. Powinny pójść w górę.
MATTNATTS - 16-10-2011, 23:02

Owczar napisał/a:
Najlepiej byłoby sprawdzić korekty w określonych warunkach i sprawdzić jak się zmienią. Powinny pójść w górę.

Haha ...czarna magia.Mógłbyś mi powiedzieć to samo ale w wersji dla mniej ogarniętych :P
Masz na myśli korekty ECu?

Owczar - 16-10-2011, 23:04

Podłączyć pod komputer i sprawdzić korekty LTFT, np w pełni rozgrzany silnik i prędkość na biegu drugim przy obrotach 3k. Potem po zmianach takie same warunki i sprawdzenie korekt po modach. Jeśli silnik dostanie wiecej powietrza i MAF to wykryje, to automatycznie zwiększy dawkę PB. Jeśli nie to zabieg nic nie dał... Jeśli masz gala po 2gim lifcie to ELM327 i jakiś program do elma.
danino88 - 17-10-2011, 11:34

mam pcmscan i nie mogę znaleźć tych korekt LTFT...
Owczar - 17-10-2011, 11:38

Dorzuć sobie wykresy z korektą LTFT (long term fuel trim) dla banku 1 i banku 2. Potem włącz rejestrację i masz jak na dłoni :)
danino88 - 17-10-2011, 11:54

no tak tylko pozostaje zapytać, jak? :)
Owczar - 17-10-2011, 11:57

Przejdź do zakładki Graphs.

Kliknij Add Graph/CHart. Może być pod prawym przyciskiem myszy lub gdzieś na górze pod menu. Nie używałem tego programu :)

danino88 - 17-10-2011, 12:23

a jakiego używałeś? :) bo nie mogę znaleźć tutaj LTFT
Owczar - 17-10-2011, 13:06

Odezwij się koło 18 na PW to sprawdzę, bo nie pamietam dokładnie.

Bodajże DigiMoto oraz ScanXL i Scan master. Ten pierwszy ma na pewno korekty i jeden z dwóch pozostałych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group