To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Chłodnica wody

Ewcia80 - 04-12-2016, 18:43

U mnie jest teraz zielone borygo eko.Czy nową chłodnicę moge zakupic i uzupelnić/zmieszać z takim borygo?Nie moge nigdzie w Lublinie znaleźć zielonego a taki niebieski jest w sklepach

http://allegro.pl/plyn-do...6022801139.html

Krzyzak - 04-12-2016, 22:00

możesz śmiało
Ewcia80 - 10-12-2016, 16:05

A więc chłodnica wymieniona.Tajwan z polcaru po znizkach za 240zł.Płyn tez nowy.Po zagrzaniu oba weże są cieple ale mam wrazenie ze są jakby za twarde.To znaczy da sie je ugniesc ale nie tak bardzo swobodnie.Czy to moze być wina korka od chłodnicy?Czy cos jeszce sprawdzić?
Owczar - 10-12-2016, 23:10

Korek chłodnicy odpowiada za regulację ciśnienia w ukladzie, ale nie wiem czy akurat masz ten problem.
Ewcia80 - 10-12-2016, 23:22

Podmieniłam korek.Stary był jakiś brudny.Już jest wszystko ok.Oba węże po zagrzaniu do temperatury roboczej bardzo ciepłe i miękkie
mati_z - 06-02-2017, 08:51

Mi też od jakiegoś czasu cieknie chłodnica jak auto się zagrzeje. Można jeszcze gdzieś dostać Koyo? Niestety sprzedawca, od którego kupował Maciejos już nie ma takiej na aukcji :|
Przy okazji chcę też wymienić osuszacz klimy, bo już 1/3 lamelek powypadała. Jakiej firmy szukać?

Edit:
Dostałem wiadomość od sprzedającego, że w tej chwili nie mają Koyo, ale będzie za jakiś czas za ok. 400 zł

More Than Explo - 27-02-2017, 13:32

Koledzy mam pytanie jak zdiagnozować miejsce wycieku płynu chłodniczego w warunkach polowych (auto na parkingu). Galant sedan A/T 2002 2.5V6.

Czy mogę nalać do zbiorniczka wyrównawczego wodę demineralizowaną, odpalić auto i oglądać skąd się leje? Na co zwrócić uwagę podczas takiej diagnostyki?

No i czy to normalne, że pod autem została kałuża, a mimo to, w zbiorniczku wyrównawczym nadal był widoczny płyn? Nie powinien się obniżyć co najmniej do poziomu, w którym jest wyciek?


Poniżej tło historyczne :)
Podczas jazdy zaobserwowałem wzrost temp oleju ze standardowych 50% na wskaźniku do 60%. Jazda spokojna, bez żadnych dłuższych postojów, temp na zewnątrz 4 stopnie, więc zaniepokoiłem się lekko. Do domu niedaleko więc myślałem że dojadę.

Gdy wskaźnik podskoczył do 70% natychmiast zjechałem na pobliski parking i zgasiłem silnik. Spod maski lekko parowało i było czuć ten słodko mdły zapach płynu. Po otwarciu maski wszystko delikatnie parowało, ale nie było widać miejsca wycieku. Zresztą było zimno i ciemno , poświeciłem tylko pod auto, zobaczyłem kałużę płynu i dałem sobie spokój z diagnostyką. Co ciekawe, w zbiorniczku wyrównawczym chlupał sobie płyn (zbiorniczek jest trochę zasyfiony więc musiałem poświecić do środka).

Krzyzak - 27-02-2017, 13:50

pękł wężyk prowadzący do chłodniczki oleju - stąd tyle "dymu"
jak staniesz przodem do silnika, to po prawej stronie od kolektora wydechowego

More Than Explo - 27-02-2017, 15:50

Krzyzak napisał/a:
pękł wężyk prowadzący do chłodniczki oleju - stąd tyle "dymu"
jak staniesz przodem do silnika, to po prawej stronie od kolektora wydechowego


W pierwszej kolejności sprawdzę ten wężyk.

A co myślisz o tym zalewaniu wodą demineralizowaną - w razie sprawnego wężyka.

I nie kumam, dlaczego w zbiorniczku widać płyn? Nie powinien sobie zlecieć przez pęknięty wężyk? EDIT::: bo grawitacyjnie nie ma jak się wydostać, błędnie założyłem, że powrót do układu ma gdzieś na dole i swobodnie się przelewa :roll:

http://static.nanodatex.c...c279f560d1a.jpg


::::: EDIT :::::

Wąż wydaje się być w porządku nie czuć żadnych dziur pod palcami. Oglądałem wszystko z góry, dopiero jutro dźwignę auto i zobaczę co się dzieje od spodu.

Pod korkiem chłodnicy znalazłem serek :/ https://scr.hu/2LVnoj

Jutro zalewam chłodnicę zwykłą wodą i sprawdzę skąd się poleje. Jak nie będzie ciekło to odpalę silnik na chwilę i poszukam wycieków.

Lucek_37 - 27-02-2017, 20:02

More Than Explo, A z rury wydechowej nie miałeś jakiegoś białawego koloru?
More Than Explo napisał/a:
I nie kumam, dlaczego w zbiorniczku widać płyn

Sam widziałeś co było pod korkiem. Miało prawo nie "zaciągnąć" ze zbiorniczka.

More Than Explo - 27-02-2017, 20:33

Lucek_37 napisał/a:
More Than Explo, A z rury wydechowej nie miałeś jakiegoś białawego koloru?
More Than Explo napisał/a:
I nie kumam, dlaczego w zbiorniczku widać płyn

Sam widziałeś co było pod korkiem. Miało prawo nie "zaciągnąć" ze zbiorniczka.


Tak, miałem trochę białego dymu.

Nie było go jednak na tyle dużo, żebym zaczął się na poważnie martwić. Zwłaszcza, że ostatnio było dosyć chłodnawo i wszystkim coś tam z rury leciało :roll:

Właśnie rozglądam się za błękitem bromotymolowym i będę kombinował tester do uszczelki pod głowicą. Serek był oleisty, więc pewnie potwierdzę sobie wymianę uszczelki :ANAL:

Krzyzak - 28-02-2017, 09:18

More Than Explo napisał/a:
co myślisz o tym zalewaniu wodą demineralizowaną
do testu jak najbardziej - też tak sprawdzałem
More Than Explo - 01-03-2017, 21:06

Po zalaniu chłodnicy wodą zaczęło kapać z górnego wężyka chłodniczki oleju

Foto robione od dołu:
https://scr.hu/qLvJRD

Na forum znalazłem informację, że średnica obydwu wężyków to 14mm (parker 14mm miał pasować). Możecie potwierdzić?

Chciałbym kupić jakiś zbrojony wąż odporny na olej i podmienić obydwa. Jeśli macie jakieś sprawdzone patenty, chętnie przyswoję :)

Oryginały z racji ich nieodporności na olej odpadają, dopóki nie pozbędę się wycieków :roll:

A tak przy okazji. Co to jest za linka na zdjęciu? (spięta trytytkami do dolnego wężyka).

Krzyzak - 01-03-2017, 21:39

More Than Explo napisał/a:
Możecie potwierdzić?
Mogę. Górny można łatwo wygiąć, ale dolny wstawiłbym oryginał. Jakoś w wakacje oba zmieniałem na oryginały - coś koło 150zł komplet. Są nieodporne na olej, ale wystarczy dbać by uszczelka korka oleju nie ciekła i będzie ok.
Owczar - 02-03-2017, 09:38

DO formowania tych węży warto dać do środka sprężynę. Wtedy nie ma obaw że się załamie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group