Nasze Miśki - Mitsubuszi Galant daboss'a vel. Wkurzony
daboss - 01-12-2014, 08:37
KsiadzRobak, czyli skoro nie było plusa, to znaczy że w fabrycznej wiązce jest przerwa.
KsiadzRobak - 01-12-2014, 12:40
Pytania rodzą się 2:
- po co ktoś tak wykastrował wiązkę
- ile jeszcze podobnych patentów się znajdzie.
daboss - 01-12-2014, 14:28
Odpowiedź na pytanie jest prosta - nikt nie kastrował wiązki - gdzieś musi być przerwa między wtyczką a plusem na aku. Zamiast bebeszyć się przez całą wiązkę plus został podany z innego miejsca.
daboss - 02-12-2014, 13:21
Dzisiaj przygotowań do zimy cd. czyli zmiana kółek i ładowanie akumulatora.
Zdziwiłem się troszkę przy zakładaniu stalówek dzisiaj, bo po całej robocie dumnie wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk, przejechałem kilka metrów i słyszę pisk, zgrzyt i inne takie. Tarcie metalu o metal.
Pomyślałem sobie: zaraz, zaraz - pół roku temu jeszcze pasowały, a teraz nie pasują? Skurczyły się w piwnicy czy co?
Zastanawiałem się co robiłem w tzw międzyczasie i przypomniałem sobie, że przy zmianie kółek z zimowych na letnie wymieniałem tarcze i klocki, a co za tym idzie blaszki-prowadnice do klocków. Okazało się, że wystają one troszkę poza obrys zacisku i trą o felgę (tak, dokładnie, Galant '97 wychodził na fabrycznych 14" i nie można praktycznie wetknąć palca między felgę a zacisk). Blaszki dogiąłem fachowo metodą: "bez młota to nie robota". Hamulce są, koło się obraca - jestem zadowolony. Efekt finalny jest bardziej niż śmieszny - 14" z profilem 60 i Gal ma większy prześwit niż Pajero.
Wracając do domu zapomniałem, że mam już zimówki i przyatakowałem krawężnik na parkingu. Efekt - uwisłem wahaczem i musiałem prosić sąsiada, żeby mnie szarpnął na linie z krawężnika .
Sunderland86 - 02-12-2014, 13:56
Wygląda okropnie na tych czternastu calach, jakby stał na dojazdówce.
eremita - 02-12-2014, 13:59
Jak dla mnie to nie wygląda śmiesznie a raczej tragicznie Wolałby latać na letnich
Pomyśl co będzie jak wjedziesz w jakąś dziurę? bo o większym śniegu nie wspomnę
daboss - 02-12-2014, 14:21
Sunderland86, eremita, pomyślcie, że one tak wyjeżdżały fabrycznie (tzn mój rocznik), tylko na profilu 65... Z przodu jest tak jak widać, z tylu jest troszkę lepiej bo opona ma wyższy profil - chyba 70. Na tą zimę musi jeździć tak jak jest - nie wiem czy kolejna zima w ogóle będzie mu pisana.
Sunderland86 - 02-12-2014, 15:18
daboss napisał/a: | one tak wyjeżdżały fabrycznie (tzn mój rocznik). |
Jeśli dobrze kojarzę to diesle wyjeżdżały na 14" natomiast benzyniaki na 15".
Marcino - 02-12-2014, 16:08
Miałem kiedyś 14" z Carismy 185/65/14 i... jeżdziłem ale dośc mocno chaczyłem podwoziem w koleinach ze śniegu, że o zderzaku nie wspomnę. A w nadkole faktycznie można było głowę wsadzić.
Teraz na 195/65/15 nic mi nie straszne.
mati_z - 02-12-2014, 16:10
Wg instrukcji powinny być 195/65/14. Teraz masz średnicę koła o 6,5% mniejszą niż zalecana
Marcino, ja też mam 195/65/15 i moim zdaniem na zimę jest idealnie
drexvs - 02-12-2014, 17:29
A ja mam w SE 195/60/15 i porażka ! mój kochany połamany zderzak robi za pług A już o wyglądzie nie wspomnę. Jedyne co to KOMFORT na duży +
fj_mike - 02-12-2014, 21:03
Sunderland86 napisał/a: | Jeśli dobrze kojarzę to diesle wyjeżdżały na 14" natomiast benzyniaki na 15". |
Obie wersje wychodziły na 14".
daboss - 02-12-2014, 22:12
Mój jest przykładem - stoi na oryginalnych felgach
daboss - 12-09-2015, 18:45
Temat do zamknięcia - Misiek w dniu dzisiejszym zmienił właściela. Poinformowałem nabywcę o historii auta na forum - może będzie skory dołączyć w szeregi Mitsumaniaków i pisać historię tego Galanta dalej.
fj_mike - 12-09-2015, 19:04
daboss, masz już następcę?
|
|
|