To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Powrót do korzeni - Toyota :-)

Picakus - 30-11-2013, 18:12

pyjte napisał/a:
Picakus napisał/a:
idas napisał/a:
Zagazuje się i podobno nawet chodzą dobrze na gazie, tylko zwykle niezbyt długo... Tu co nieco napisali:
http://świat.samochodów.pl/instalacje-gazowe-2/silniki-vvt-i-a-gaz/
Generalnie na forach toyoty odradzają gaz w VVTi, przebiegów dużych nie robię więc zwracałby się również długo (choć pewnie z gazem jeżdziłbym częściej tylko dla zabawy :]).

Mit jakich mało, po prostu przy instalacji gazowej trzeba co 45kkm sprawdzać luzy zaworowe, na benzynie co 90kkm. Żadnej szkodliwości dla silnika nie ma, a przynajmniej większej niż na benzynie.


Co ma być szkodliwego dla silnika na jeździe pb skoro powstał jako silnik pb? Z zasady jazda na gazie jest mniej lub bardziej szkodliwa dla silnika przystosowanego do innego źródła zasilania. Silniki Toyoty nie lubią gazu i to jest fakt, a nie mit skoro nawet firma gazownicza Prins nie zaleca montażu gazociągu do vvti. Przynajmniej uczciwie podeszli do tematu http://www.auto-swiat.pl/...nstalacji-lpg/4

Niestety Pan Heniek gazownik wie lepiej i poleca gaz do wszystkiego bo to jego $ nawet kiedyś w TV pokazywali jak warsztat chciał montować gaz do hybrydy Lexusa :roll:

Bez obrazy, ale takie źródło wiedzy jak AŚ jedynie obniża wiarygodność twojej wypowiedzi :ANAL: Pomijając ten fakt np. Vialle, czyli firma która ma jedynie dedykowane instalacje LPI, posiada w swojej ofercie produkty konkretnie do silników 1ZZ-FE, 3ZZ-FE, czy 2AZ-FE. Ponadto polecam poczytać Wpływ paliwa LPG na silnik spalinowy :wink:

Ciekawostką jest też, że na stonie Prinsa tych tabelek nie ma. Może Prins wycofał swoją opinie na temat tych silników :?: :P Dobrze zainstalowana i wystrojona instalacja da sobie radę z tymi silnikami. :wink:

idas - 01-12-2013, 13:21

Wczoraj byłem z Toyotą na przeglądzie. Wymienili mi żarówkę stopu i wyregulowali przednie światła (świeciły nieco za nisko), poza tym wzorowo :-) Wymieniłem również katalizator. Stary w sumie nie wyglądał tak źle:
wlot

wylot

Od strony wlotowej widać było tylko lekkie wgniecenie w siatce ceramiki (od czego to?) i oprócz tego w niektórych kanalikach widać było jakieś farfocle (bardzo mało). Moim zdaniem kat wygląda bardzo dobrze, zastanawiające jest więc że auto idzie zdecydowanie lepiej po wymianie, rwie do przodu jak dzika na każdym biegu. Teraz przynajmniej widzę, że auto idzie lepiej niż lancer :P
Pytanie do Was, gdzie mogę sprzedać katalizator? Mechanik twierdził że jest w bardzo fajnym stanie i powinienem za niego dostać jakieś 5 stówek. Oczywiście nie chce mi się wierzyć w taką kwotę, ale może macie jakieś doświadczenia gdzie najbardziej opłaca się to oddać?

karolgt - 01-12-2013, 14:02

wpisz w google skup katalizatorów i jest tego mnóstwo, zrób zdjęcie (najlepiej z jakimś metrem obok) i wyślij do kilku ile za niego dostaniesz. ja co dzwoniłem to prosili o wysłanie zdjęcia MMSem.
Ja za mój z Volvo dostałem ok 250 zł, cena jest różna, ogólnie zależy od wielkości, im większy tym droższy.

Hugo - 01-12-2013, 20:44

idas napisał/a:
Pytanie do Was, gdzie mogę sprzedać katalizator?
Zorientuj się w cenach tego konkretnego katalizatora i wystaw aukcję na all.... Ja tak sprzedałem kata od Gala GDI.
idas - 10-12-2013, 19:07

Dopompowałem nieco koła (z 2.2 na 2.5 bara), wymieniłem katalizator i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie :] 8,5l/100 w jeździe po mieście 60% i w trasie 30% (autostrada 10%;)). Samochód zauważalnie ma lepszego kopa, nagłe depnięcie gazu powoduje nagłe wyrwanie do przodu hehe. Jest szybsza niż lancer, odczuwalnie :] Z ciekawostek zamówiłem spinki pod maskę z Chin bo mi brakowało, 30 sztuk kosztowało mnie coś koło 6 dolarów z wysyłką, u nas chcą 2zł za sztukę (+wysyłka).
mlun - 10-12-2013, 20:28

Tak jak Hugo pisze pchaj go na allegro ja za swojego z GDI baaaardzo ładną sumkę dostałem a bili się o niego jak o mięso za komuny :mrgreen:
Hugo - 10-12-2013, 20:42

mlun napisał/a:
ja za swojego z GDI baaaardzo ładną sumkę dostałem a bili się o niego jak o mięso za komuny
To samo u mnie. Towar sporo warty :D
idas - 14-12-2013, 12:06

Dzięki Panowie za rady, wystawię na allegro jak tylko go porządnie zwymiaruję :)
Przy okazji miałbym do Was szanowne grono pytanie :)
Ile świece muszą spędzić w silniku by tak "wyżarło" elektrody?

Odstęp zmierzony pomiędzy elektrodami sięgał nawet 1,5mm... dla tego silnika powinno być 1.1mm (to nie moje świece, z nie mojego samochodu :) )

robertdg - 14-12-2013, 20:15

Baaardzo długo
idas - 14-12-2013, 22:27

No więc jest to auto z 2004 roku i ma przebieg ~ 80 000 :] Nie wydaje mi się to możliwe zważywszy na to że NGK nie są fabrycznie montowanymi świecami w toyotach ;) Robert domyślam się że dłużej niż 80 000 by takie świeczki musiały w silniku siedzieć?
robertdg - 15-12-2013, 08:01

Wiesz to wszystko zalezy tez od czestości pracy świecy, cięzko tu podac przebieg, ale przy 60tyś km elektroda nie powinna aż tak źle wyglądać, oczywiście róznica w szczelinie może się pojawić.
No chyba, że te świece mają zła termike - są poprostu źle dobrane, albo coś się dzieje z układem zapłonowym, mieszanka.
Elektroda środkowa nie jest równomiernie zużyta, a to do końca nie pasuje pod intensywne użytkowanie ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group