To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Miał być, no i jest ...

robertdg - 15-04-2014, 20:50

tomek84 napisał/a:
w takim razie co mam sobie kupić, żeby samemu kasować SRS?
Taniej wyjdzie usunąc bład u elektronika niż kupić kabel z progsem co to obsłuży
mszolc - 15-04-2014, 22:26

tomek84 napisał/a:
wczoraj chciałem wymienić osuszacz i ją nabić, ale śruby z osuszacza nie chciały się wykręcić, tzn ukręciły się
To chyba standard.
tomek84 napisał/a:
...ale teraz jawi się pytanie, czy uda się odkręcić śrubę przy chłodnicy ??
Już Cię uspokajam - nie uda się. ;)
Przerabiałem temat w zeszłym roku, tzn. rozkręcałem układ w drobny mak - wymiana sprężarki na 'nową' używaną (wraz z jej rozbiórką i weryfikacją) i przy okazji wymiana wszystkich oringów.
Problem był właśnie przy osuszaczu i na stopce skraplacza. Tzn. jedna śrubka puściła, ale druga się ukręciła, bo była próchnem.
Udało mi się to rozwiercić, choć robota łatwa nie jest bo jak rozwiercasz stal w aluminium to wiertło oczywiście w naturalny sposób ześlizguje się z twardszego materiału i idzie w miększy. Da się to zrobić, ale potrzeba cierpliwości.
Jeśli uszkodzisz gwint w aluminium to można dać dłuższą śrubę i skontrować ją nakrętką od dołu - będzie trzymać. Ważne żeby nie pouszkadzać samych połączeń.

Tomek - 16-04-2014, 08:38

mszolc napisał/a:
Już Cię uspokajam - nie uda się. ;)


hmm

w sedanie rozkręciłem w drobny mak całą klimę i ani jednej śruby nie ukręciłem
rozebrałem kiedyś też anglika z 1997 i tam też żadna śruba się nie ukręciła

ale biorę pod uwagę, że tutaj może być inaczej

mszolc napisał/a:
Jeśli uszkodzisz gwint w aluminium to można dać dłuższą śrubę i skontrować ją nakrętką od dołu - będzie trzymać. Ważne żeby nie pouszkadzać samych połączeń.


jak się ukręci to tak właśnie się skończy

robertdg napisał/a:
Taniej wyjdzie usunąc bład u elektronika niż kupić kabel z progsem co to obsłuży


aż takie drogie te kable?

swinks_UK - 16-04-2014, 10:05

tomek84 napisał/a:

może ktoś się orientuje, czemu świeci mi SRS (to wiem czemu) i nie pokazuje mi żadnego błędu kiedy podpinam auto do komputera (Elm na kablu) albo do smartfona (Elm na BT)

używałem kilku softów

Bo może być tak, że masz taśmę (clockspring) zerwaną w kierze.
Zero błędów a będzie srs świecił.

Tomek - 16-04-2014, 10:06

swinks_UK napisał/a:

Bo może być tak, że masz taśmę (clockspring) zerwaną w kierze.
Zero błędów a będzie srs świecił.


ale nie - SRS się świeci, bo odpiąłem poduszkę pasażera, nie stosując rezystora

chodziło mi jedynie o to, jak już włożę rezystor, to jak skasować SRS

swinks_UK - 16-04-2014, 12:00

Ha ha ha... a przed odłączaniem poduchy nie chciało się rozpiąć aku?
Wtedy podmianka na rezystor byłaby bez bólu :mrgreen:

No a tak teraz to MUT, bo Evoscan chyba jeszcze nie ma kasowania srs.

Tomek - 16-04-2014, 12:06

Cytat:

Ha ha ha... a przed odłączaniem poduchy nie chciało się rozpiąć aku?


ha ha ha, chciało się odpiąć aku
ale i tak rezystora nie miałem i liczyłem się z tym, że SRS się zaświeci

dla mnie to niewielki problem, bo mój mechanik mi skasuje błąd przy pierwszej okazji

Tomek - 29-04-2014, 12:29

wczoraj wpadł nowy rozrząd
pasek Conti, rolki koyo, uszczelniacze NOK, pompa aisin, napinacz OE

przy okazji poskładana i nabita klima
i tym razem nie obyło się bez niespodzianek, ale ostatecznie wszystko działa

fj_mike - 29-04-2014, 19:41

tomek84 napisał/a:
i tym razem nie obyło się bez niespodzianek

Co się stało się?

U mnie w srebrnym nie działa, ale tam jeszcze nie było nic robione.

mszolc - 29-04-2014, 21:51

tomek84 napisał/a:
i tym razem nie obyło się bez niespodzianek
Rozkręciło się wszystko czy jednak były problemy?
Tomek - 30-04-2014, 08:27

fj_mike napisał/a:

Co się stało się?


zaczęło się od tego co pisałem wcześniej:
- przy próbie wymiany osuszacza ukręciły się obie śruby
- przy rozwiercaniu śrub urwał się (przy osuszaczu) krótki przewód (ten, który idzie do chłodnicy)

i teraz druga próba:
- zakupiłem przewody, ale ten długi był lekko przygięty przy osuszaczu (ale o tym wiedziałem i ten przewód* dostałem gratis), ten krótki był na szczęście OK
- przy próbie montażu długi przewód* urwał się przy osuszaczu
- osuszczacz okazał się nie pasujący do tego auta (zakupiony na motoneo)

ale na szczęście udało się poskładać to na moim starym przewodzie, który miał rozwiercone mocowanie i na jeszcze innym osuszaczu, który miałem akurat w domu

działa, póki co nie ruszam
ale przy okazji trzeba wymienić znowu osuszacz

mszolc napisał/a:

Rozkręciło się wszystko czy jednak były problemy?


w zasadzie to obawiałem się jedynie o ten krótki przewód przy chłodnicy
ale miałem na to 2 tygodnie, więc codziennie wieczorem działałem odrdzewiaczem i po tygodniu podjąłem pierwszą próbę rozkręcenia i poszło bez najmniejszego problemu

Marcino - 30-04-2014, 08:54

tomek84 napisał/a:
więc codziennie wieczorem działałem odrdzewiaczem

Nie ma to jak codzienna penetracja..... musi puścić:)

Tomek - 19-05-2014, 08:34

Koło miesiąc temu kupiłem 2 sztuki Vredestein Sportrac 5, założyłem na przód i jeździło.
Teraz przyszedł czas wymiany opon z tyłu, to znowu zakupiłem 2 sztuki Vredestein Sportrac 5, Cena 30 zł lepsza na 1 sztuce niż miesiąc temu. Przyszły w czwartek.

W sobotę wyszedłem z domu, żeby podjechać do wulkanizatora i wymienić, ale niestety pod domem zastałem taki widok:




Psu w dupe :shock: , nowiuśka opona do kosza. :? :evil:

Cóż było robić, podjechałem do wulkanizatora i wymieniłem 1 sztukę, a potem kolejną sztukę zamówiłem na oponeo.

Marcino - 19-05-2014, 08:43

Bedziesz reklamował tą oponę?
Tomek - 19-05-2014, 08:45

Marcino napisał/a:

Bedziesz reklamował tą oponę?


nie ma sensu
uszkodzenie mechaniczne, na po wpadnięciu w dziurę
wg kierującej pojazdem - "w dziurę nie wpadłam na pewno, już prędzej o krawężnik, często wjeżdżam na krawężniki, w Wieliczce jest dużo krawężników"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group