To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzajcie łańcuch rozrządu! Spostrzeżenia własne i opinie

qubek999 - 19-03-2015, 23:35

Piker ja wklejałem odnośniki do for z Usa gdzie jest ten sam problem

Mysle ze jakby sprawa była odpowiedni nagłośniona to by było wiecej tych "łańcuchów "

Np. akcja na FB

5- 6 osób jest na razie bo nie wszyscy wiedzą ze "klekotanie " silnika to dopiero początek


A i jeszcze jedno jezeli jest to wina oleju to na cholere został zmieniony łańcuch konstrukcyjnie , bo raptem producentowi bedzie zależało zeby utrzymać klienta po-gwarancyjnego , i dba o to zeby mu sie za szybko łańcuch nie wyciągnął

Bzdura jakich mało
żeby było ciekawie zapytałem znajomego mechanika z innego ASo od nissana

czy to mozliwe zeby łańcuch sie wyciągnął od złego oleju

To stwierdził ze takiej bzdury to dawno nie słyszał

No ale MMC musi jakoś wyjść z twarzą

Hubeeert - 19-03-2015, 23:43

qubek999 łańcuch to jedno - napinacz to drugie a to również napinacz/kasator luzu jest odpowiedzialny za kłopoty bo jest zajedwabiście wrażliwy na kiepski/zużyty olej...
Uwex - 20-03-2015, 08:15

Hubeeert napisał/a:
łańcuch to jedno - napinacz to drugie...


teoretycznie tak może być, ale skoro to napinacz miałby niedostatecznie napinać łańcuch (powiedzmy z powodu złego smarowania), to dlaczego firma wprowadziła nowy mocniejszy łańcuch ? Trochę to wszystko jest tajemnicze i dopóki Mitsubishi nic w tej sprawie nie zrobi oficjalnie, to będziemy ciągle gdybać z nadzieją, że naszego Lancera ta "choroba" nie dosięgnie.

Jackie - 20-03-2015, 09:12

qubek999 napisał/a:
Bzdura jakich mało
żeby było ciekawie zapytałem znajomego mechanika z innego ASo od nissana

czy to mozliwe zeby łańcuch sie wyciągnął od złego oleju

To stwierdził ze takiej bzdury to dawno nie słyszał

No to albo jest bardzo młodym mechanikiem albo słabo się kształci ;) Zapytaj go o przyczyny rozciągniętych łańcuchów w Almerach N15 (mądrzę się bo mój szef serwisu wcześniej pracował 15 lat dla Nissana ;) )
Co ciekawe pojawia się również jedna marka olejowa.... (podobnie jak u nas)
qubek999 napisał/a:
A i jeszcze jedno jezeli jest to wina oleju to na cholere został zmieniony łańcuch konstrukcyjnie , bo raptem producentowi bedzie zależało zeby utrzymać klienta po-gwarancyjnego , i dba o to zeby mu sie za szybko łańcuch nie wyciągnął

Zmiany części są częste i za zwyczaj nie są spowodowane zmianami konstrukcyjnymi a zmianą dostawcy. Nie szukałbym tutaj teorii spiskowych, to normalna rzecz u producentów samochodów.
qubek999 napisał/a:
No ale MMC musi jakoś wyjść z twarzą

MMC wyszło z twarzą deklarując pomoc po gwarancji - mało?
Uwex napisał/a:
to dlaczego firma wprowadziła nowy mocniejszy łańcuch ?

A skąd jest informacja, że jest mocniejszy? Według danych importera jest zwyczajnie zamienny czyli ma te same wartości co jego poprzednik.
Uwex napisał/a:
Trochę to wszystko jest tajemnicze i dopóki Mitsubishi nic w tej sprawie nie zrobi oficjalnie, to będziemy ciągle gdybać z nadzieją, że naszego Lancera ta "choroba" nie dosięgnie.

Tak po prawdzie nie widzę tu niczego tajemniczego - mamy kilka przypadków uszkodzenia łańcucha, ze zweryfikowanych przypadków wynika, że powodem jest olej a w zasadzie jego przedłużony interwał wymiany. Jak na mnie - causa finita. Nie ma jakiejś burzy z ilością samochodów, jest dobra wola importera i zdiagnozowana przyczyna uszkodzenia - sądzę, że nic więcej się z tego nie urodzi.
Pozdrawiam

daktaris - 20-03-2015, 09:56

Witam, z informacji w Olsztyńskim ASO otrzymałem że zawsze przy wymianie oleju stosują płukankę, aby cały syf z silnika ( jak dobrze zapamiętałem z wariatora i napinacza wypłukać).
Na te elementy ma wpływ olej , jego jakość i częstość wymiany.

Jackie - 20-03-2015, 10:03

apg2312 napisał/a:
Ile razy już to słyszałem ?

Inaczej- jak się urodzi- dam znać. Lepiej? ;)
Pozdrawiam

Uwex - 20-03-2015, 10:25

Jackie napisał/a:
skąd jest informacja, że jest mocniejszy?....


z opisu na tym forum (przypuszczam, że ta opinia wynika z tego, że wygląda na grubszy )

Jackie napisał/a:
nie widzę tu niczego tajemniczego


może się źle wyraziłem, ale ...jednak bez konkretnej , potwierdzonej informacji (np. jaki to olej nie pasuje ? ) ciągle będą różne teorie spiskowe się pojawiały .

Dziękuję Ci za zainteresowanie sprawą, ale nie ma się co dziwić, że się niepokoimy o swoje Lancery :)

qubek999 - 20-03-2015, 18:41

http://www.lancerregister...t=401319&page=3

na zdj. z prawej strony nowy i stary rozrząd

Beny_s - 25-03-2015, 21:49

Patrząc na foty łańcucha nie wygląda to tylko na zmianę dostawcy :)

Co do oleju trochę racji w tym jest, ale żeby to była przyczyna zużycia <100kkm to ciężko w to uwierzyć - zresztą w takim przypadku to też wina producenta, że nie wskazuje konkretnego i nie wymaga jego zalewania przez ASO.
Wracając do oleju miałem przyjemność jeździć w czasie diagnozy na oleju dwóch marek castrol i później motul (zalecana zmiana MMC). I ten drugi zachowywał się lepiej, tzn. po dłuższym okresie czasu słychać było niepokojące odgłosy, odpowiednio jakieś 300-500km castrol i 2000-3000km motul.

Jackie - 26-03-2015, 07:48

Beny_s napisał/a:
Patrząc na foty łańcucha nie wygląda to tylko na zmianę dostawcy

Na ile ja znam angielski pokazane są tam łańcuchy od Evo i Ralliarta. Nie doczytałem o silniku 1.8 ;)
Pozdrawiam

qubek999 - 27-03-2015, 17:52

ale tak tez wygladaja do 1.8

Wiem bo oba miałem w rękach

.swat. - 28-03-2015, 21:56

Hubeeert napisał/a:
Trzy
1. Hałas spod osłony łańcucha rozrządu....


Czy symptom ten występuje w czasie postoju z włączonym silnikiem czy również w czasie jazdy? Czy w miarę przyśpieszania zwiększa się częstotliwość hałasu? Czy jest to tylko metaliczny odgłos czy może być też inny?

Pytam ponieważ od kilkunastu dni z okolic osłony silnika (tam gdzie sprawdza się patykiem olej :mrgreen: ) zaczęły dochodzić dziwne dodatkowe odgłosy, jakby szum, jakby głośno chodzący odgłos paska- ciężko to opisać.

W czasie postoju wszystko jest OK, nic nie słychać, gdy rusza się powoli też nie słychać. Pojawia się dopiero w trakcie przyśpieszania, słychać mocniej gdy silnik jest nierozgrzany. Jest to jakby szum pracującego napędu, paska ..... i zwiększa się w miarę przyśpieszania. Słychać najmocniej przy prędkości ok. 40-80 KM/h, przy wyższych prędkościach potem już nie słychać tego dźwięku, szum opon i oporu całego auta pewnie zagłusza.

Dodam, że byłem już z tym w ASO. Mechanik osłuchał, nawet się ze mną przejechał i stwierdził, że faktycznie jest dodatkowy szum. (Najlepiej słychać to, gdy osiągnie się prędkość powyżej 40-50 km/h i obroty są ponad 2500 i puści się pedał gazu ....., wtedy słychać jak na talerzu). Nie jest jednak synchroniczny z dodawaniem gazu, odgłos ten pracuje jakby niezależnie od przyśpieszania, ale coś się jakby kręciło .....gdy puści się gaz, warczy nadal....

Sprawdził więc czy nie są to przypadkiem łożyska, podłączył pod komputer, postawił na rolki ...... i wszystko jest OK. Żadnych błędów, łożyska też OK. Auto sprawne i nie wykazuje uszkodzenia. Ale nadal coś szumi (świszczy), jakby jakiś pracujący pasek ..... Nie jest to wentylator czy klimatyzacja; po podniesieniu maski silnika mechanik stwierdził, że odgłos ten dochodzi spod pokrywy bloku silnika....

Dodam, że ma to miejsce wyłącznie w czasie jazdy, gdy auto stoi i dodaje się gazu nic takiego nie słychać.


Do brzegu:

*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?
*czy komunikat CE pojawia się gdy jest już po wszystkim?
*czy ktoś spotkał się z czymś takim?

Hubeeert - 29-03-2015, 01:15

.swat. napisał/a:
*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?

Tak
.swat. napisał/a:
*czy komunikat CE pojawia się gdy jest już po wszystkim?

jak masz szczęscie to nie.

farel - 29-03-2015, 09:27

zastanawia mnie tylko jedno, skoro przy postoju tego nie słychać a tylko podczas jazdy to w jaki sposób stwierdzono, że dźwięk pochodzi spod pokrywy bloku silnika. Ten mechanik był kaskaderem?
.swat. - 29-03-2015, 14:06

farel napisał/a:
zastanawia mnie tylko jedno, skoro przy postoju tego nie słychać a tylko podczas jazdy to w jaki sposób stwierdzono, że dźwięk pochodzi spod pokrywy bloku silnika. Ten mechanik był kaskaderem?
Auto stało na rolkach w ASO, klapa była podniesiona i można było sobie dodawać gazu :mrgreen:

[ Dodano: 29-03-2015, 14:08 ]
Hubeeert napisał/a:
.swat. napisał/a:
*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?

Tak
To co teraz? Wrócić do ASO i ich "pouczyć" ( pewnie tego nie lubią), czy pojechać gdzie indziej? I co wtedy? Zasugerować od razu rozrząd?

[ Dodano: 29-03-2015, 14:09 ]
No i dzięki za odzew !!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group