Nasze Miśki - TurboBurbo
Fragu - 04-02-2017, 17:44
No dobra, 225/55 faktycznie wydaje się być ok.
Czy nic nie bedzie obcieralo przy seryjnych felgach - szczególnie przy max skręcie?
Dzisiaj robiłem pewien eksperyment.
Próbowałem założyć do Outka tarcze z Kia Sportage III 300x28mm.
Niestety nie udało się Na średnicę powinna wejść w zacisk, na grubość..hmm..jest ciasno, ale może by się udało.
Jednak tarcza nie wchodzi na piaste! Brakuje dosłownie pół milimetra :/
Owczar - 04-02-2017, 17:52
To może by tak lekko zdjąć z obwodu piasty?
Hugo - 04-02-2017, 18:13
Fragu, to są dokładnie te same tarcze co ma Hyundai i40 i o których też myślę Ja jeszcze nie montowałem tych 294/26 mm z ASX, być może w poniedziałek będę montował. Wtedy napewno zrobię trochę zdjęć i pomiarów. Hmm, lepiej byłoby zebrać te 0,5 mm z obwodu piasty, ale łatwiej byłoby roztoczyć tarczę wewnątrz. Te 0,5 mm z obwodu chyba nie byłoby niebezpieczne?
Trochę poszperałem i tarcze z Kii i Hyundai'a mają otwór wewnętrzny na piastę 142,5 mm, a tarcze z Outka 145 mm. Niby aż 2,5 mm różnicy, ale w rzeczywistości pewnie jest jakiś luz, więc aż tyle materiału nie trzeba będzie zbierać. Jest jeden problem, a więc nie wiem jak klocki z Outka podejdą do tych tarcz, bo już na fotkach widać jakby tarcze z Kii miały dużo większą powierzchnię cierną. Dlatego myślę, że najlepiej byłoby wrzucić też zaciski od i40 tylko ciekawe jaki mają rozstaw otworów na jarzmach Najważniejsze, że są tanie jak barszcz, więc pewnie bezproblemowe, na systemie Sumitomo. Mało tego jeśli zaciski by podeszły to były też i40 z tarczami 320/28 mm. Trzeba by poszukać zacisków z większymi jarzmami i heja, mamy tarcze jak w EVO
Fragu - 04-02-2017, 19:04
Hugo, to Ty zorientuj się jaki rozstaw mają te zaciski (i40, sportage III, ix35),
a ja przetestuje jeszcze jedne tarcze - już zamówiłem 302x25mm
Też myślałem już o zaciskach z koreańców - oglądałem je na zdjęciach, wyglądają bardzo podobnie do tych z Mitsu, do tego rozstaw wydaje się być podobny (129mm).
Hugo napisał/a: | bo już na fotkach widać jakby tarcze z Kii miały dużo większą powierzchnię cierną |
Różnica jest ogromna przykładałem tarcze dzisiaj do siebie - zupełnie inna konstrukcja.
Hugo - 04-02-2017, 19:08
OK, podzwonię i pomailuję.
A co to za dziwne tarcze 302/25 mm?
Dokładnie na fotkach ten rozstaw wygląda na zbliżony do 128 mm.
Jeśli różnica jest ogromna to chyba lepiej zmienić zaciski żeby klocki brały całą powierznią tarcze, bo jak dasz za wąskie klocki to to się szybko zemści.
Fragu - 04-02-2017, 19:10
Mazda RX8
Wszystkie wymiary pasują, na piastę powinna wejść (144mm)
Hugo - 04-02-2017, 19:44
No fajnie. Szkoda, że takie wąskie
Te tarcze 300/28 mm na 100% wejdą w jarzma na szerokość?
Fragu - 04-02-2017, 20:37
Nie dam głowy obciąć. Jest ciasno, a nowych klocków nie mam.
Hugo - 04-02-2017, 21:47
To spoko. Chodziło mi na tą chwilę czy wejdą mi na spokojnie te tarcze 294/26 mm, ale z tego co piszesz to na luzie
Hugo - 05-02-2017, 20:08
Tak patrzę i szukam i Hyundai Grandeur i Kia Opirus miały tarcze 320/28 mm jakby co Tylko, że zaciski, przynajmniej z Kii, już "na oko" mają dużo większy rozstaw otworów na jarzmach, chyba nawet więcej niż 160 mm...
Fragu - 05-02-2017, 20:19
Tarcza 320x28mm to nie problem, nawet taka wchodząca na piaste: Murano, Kłaszkaj II.
W@sio - 05-02-2017, 20:48
Fragu, ja jeżdżę na 225/55/17 i nic nie ociera
KamilZ - 05-02-2017, 20:50
Fragu napisał/a: | Tarcza 320x28mm to nie problem, nawet taka wchodząca na piaste: Murano, Kłaszkaj II. |
Przekladales ten zacisk od kia?
Fragu - 05-02-2017, 21:18
W@sio, jakie masz et w felgach i czy wiesz jakie jest w oryginalnych?
KamilZ, nie chciało mi się wylazic na piżamie ;D
W@sio - 05-02-2017, 22:01
Mam Borbety akcesoryjne do O1 i oem EVO9 jedne i drugie mają ET38
|
|
|