To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

polaff - 20-05-2012, 21:25

mar111cin napisał/a:
jednak wcześniej ściągnij żarówkę

a po co?
bez wyjmowania żarówki spokojnie możesz wymontować.

Zhan - 21-05-2012, 00:28

No to i na mnie przyszła kolej...

Jako szpachli użyłem poxipolu, duuużo poxipolu


Po wyschnięciu i obróbce wyglądało tak:


Później tylko trochę czarnego matowego sprayu i prawie gotowe:


A tak to wygląda od tyłu, trochę zabawy było z dopasowaniem obudowy zegarka do wyświetlacza:


Pierwsze uruchomienie z nadmierną jasnością czyli jakieś 30% możliwości mojego podświetlenia :-) dodam tylko, że na żywo nie widać takich kolorowych przebarwień.


Na koniec zdjęcie w pełnym słońcu i z dobrze ustawionym kontrastem i jasnością:


Zdjęć z auta nie mam jeszcze bo kończyłem po ciemku. Niestety wyświetlacz jest tragiczny i o ile patrząc na wprost, szczególnie w mocnym słońcu jest super to z pozycji kierowcy już jest lipa, szczególnie wieczorem. Na razie uruchomiłem podstawowe funkcje, ale już mi się podoba. Po pierwszej jeździe próbnej mała prośba do tws, Artur zrób w kolejnej wersji sygnalizację akustyczną zakończenia 180 sekund przy kalibracji :-) Może byłem już zmęczony ale wlepianie się raz na UKP, raz na GPS i jeszcze na drogę żeby niczego nie przeoczyć było trochę nieergonomiczne.

Sedinix - 21-05-2012, 00:36

no i jeszcze pytanie podczas ustawiania daty sam zmienia sie rok po przejechaniu 12 miesiecy więc ma teraz rok 2017 :D i nie wiem jak go zmienic :P

Zhan naprawdę profesjonalna robota bravo. Ja tego plastiku nie użyłem zamiast niego umieściłem w środku kawałek gąbki czarnej wygląda średnio ale trzeba się przyjrzeć żeby zobaczyć gąbkę :P

sveno - 21-05-2012, 01:06

Zhan, po co Ci kalibracja zgrubna skoro tyle osób na forum już podawało swoje stałe? Wklep któreś z nich, a potem baw się w kalibrację dokładną, stała dla Pb to 400 (dla 6 cylindrów) dla LPG to już róznie: od 440 do 530.
Zhan napisał/a:
Niestety wyświetlacz jest tragiczny i o ile patrząc na wprost, szczególnie w mocnym słońcu jest super to z pozycji kierowcy już jest lipa, szczególnie wieczorem.
czemu nie ustawiłeś wyświetlacza pod kątem, tak, żeby skierować go w stronę kierowcy? A tak wogóle to mam do sprzedania taką obudowę (wyświetlacz skierowany na kierowcę)

[ Dodano: 21-05-2012, 01:07 ]
Sedinix napisał/a:
więc ma teraz rok 2017 :D i nie wiem jak go zmienic :P
odepnij zasilanie, data i godzina się zresetuje.
Zhan - 21-05-2012, 09:47

sveno, wydawało mi się po prostu, że ten kąt jednak będzie mniejszy... Poza tym wydaje mi się, że trochę by to dziwnie wyglądało gdyby wyświetlacz wycelowany był w kierowce. Może trzeba się będzie przesiąść na OLED. A co do wyliczania stałych to szukanie czegokolwiek w tym wątku jest nie na moje nerwy. Można by zrobić osobny tylko ze stałymi albo jakąś ankietę.
Mam jeszcze pytanie, jakie napięcie pokazują Wasze komputery w czasie jazdy? Ja dziś zaobserwowałem dziwne zjawisko, rano tuż po uruchomieniu silnika napięcie było 14,1V. Na trasie do wawy spadło do 13,8 a jak wjechałem do miasta (jakieś światła, mniejsze prędkości itd.) spadło do 13,6V i tak się wahało w granicy 13,4 - 13,6V. Podróż trwała około 30 minut, zastanawiam się co będzie po całym dniu. Czy to prawidłowe wartości?

sveno - 21-05-2012, 12:13

Zhan napisał/a:
Poza tym wydaje mi się, że trochę by to dziwnie wyglądało gdyby wyświetlacz wycelowany był w kierowce
sam oceń:

By galv6 at 2011-11-02

By galv6 at 2011-11-01


co do napięć to raczej się nie przejmuj, póki nie przekraczają 14.4V i nie spadają poniżej 13V jest ok. Poniekąd zależą od obrotów silnika, załączonych urządzeń elektrycznych (w tym zapalonego stopu- prawie 150W, czy włączonego kierunkowskazu). U mnie też się tak waha.

Bartek - 21-05-2012, 13:22

Podłączam się do prośby Zhan'a o jakieś FAQ
Anonymous - 21-05-2012, 13:34

Zhan te zmiany napięć to zapewne dlatego, że alternator daje rozne napiecie w zaleznosci od temperatury, jak jest zimno to daje wyzsze. W manualu 16-5 masz tabelke.
Szkoda, ze do dieselka ni ma tego komputera ;(

Zhan - 21-05-2012, 16:33

Musze zweryfikować te napięcia miernikiem bo centralka gazu pokazuje wyższe napięcia niż UKP. A gdzie montujecie czujniki temperatury wew i zew?
sveno - 21-05-2012, 16:40

Zhan, a po co ta dodatkowa wtyczka 9-cio pinowa?
Zhan - 21-05-2012, 16:56

sveno, wyprowadzone złącze przycisków, buzera i dodatkowego podświetlenia LCD.
sveno - 21-05-2012, 17:06

Zhan napisał/a:
dodatkowego podświetlenia LCD.
po co to?
Zhan napisał/a:
wyprowadzone złącze przycisków, buzera
o ile przyciski rozumiem, choć nie do końca, bo są w strasznie nieporęcznym miejscu, o tyle dziwię się, po co upychałeś buzer w obudowie zegarka?
Zhan - 21-05-2012, 17:35

sveno napisał/a:
po co to?

Po to:

Mocniejsze podświetlenie a jako bonus szybkie podgrzewania LCD, niestety zasilane i sterowane niezależnie od UKP.

sveno napisał/a:
o ile przyciski rozumiem, choć nie do końca, bo są w strasznie nieporęcznym miejscu, o tyle dziwię się, po co upychałeś buzer w obudowie zegarka?

Miejsce na przyciski faktyczne nieporęczne ale lepiej takie niż żadne. Nie podobają mi się microswitche wystające z otworów w tapicerce, a dopóki nie dojedzie do mnie manetka świateł z przyciskiem nie miałbym jak sterować komputerem. Ogólnie mam plan na sterowanie manetkami od gala kombi, jeszcze nie wiem czy się tak da ale wymyśliłem, że pokrętłem od tylnej wycieraczki będzie się wybierać przycisk a przyciskiem od spryskiwacza reflektorów będzie się go naciskać. Co do buzera to jak dla mnie najlepsze miejsce dla niego. Miejsca jest tam dużo więc o upychaniu nie ma mowy a dwa kabelki więcej to nie problem. Poza tym lubię jak dźwięk dochodzi z tego samego miejsca co obraz ;-)

Co do zgrubnej kalibracji to albo ona jest baaardzo zgrubna albo jeżdżę małym smokiem bo stała wtrysku dla LPG wyszła mi ponad 700

Tomek - 21-05-2012, 20:36

Zhan napisał/a:

Co do zgrubnej kalibracji to albo ona jest baaardzo zgrubna albo jeżdżę małym smokiem bo stała wtrysku dla LPG wyszła mi ponad 700


pewnie masz ustawione na 4 cylindry

Zhan - 23-05-2012, 22:51

Orientuje się ktoś na jakiej zasadzie działa w kombi sterowanie tylną wycieraczką? Manetka kombi różni się od sedanowej tylko jednym dodatkowym pinem w kostce, co może sugerować, że ten pin ma jakiś związek z tylną wycieraczką. Niestety kompletnie nie mogę tego rozgryźć a nie chcę rozbierać manetki. Z całej dźwigni wychodzi sześć przewodów i one jakoś sterują tylną wycieraczką, spryskiwaczami i szybkością przednich wycieraczek. Obstawiam, że są tam jakieś styki ale nie umiem ich przyporządkować do przewodów. Może ktoś już grzebał przy tym, może ktoś ma na zbyciu uszkodzoną, połamaną manetkę... wszelka pomoc mile widziana.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group