[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
polaff - 16-01-2012, 08:13
m6riano napisał/a: | ale mi już żre | a dolewasz między wymianami?
m6riano - 16-01-2012, 16:12
no raczej...ok. litra na 10tkm
Hugo - 16-01-2012, 17:01
wicek napisał/a: | Wole nie ryzykować zaleje pol tylko jakiej firmy teraz? | To właśnie zaryzykujesz (klepanie popychaczy).
wicek - 16-01-2012, 17:58
OK przekonaliście mnie zaleje FULL SYNTETYK skoro tak mówicie, zdam się na was
bbandi - 16-01-2012, 20:23
wicek napisał/a: | OK przekonaliście mnie zaleje FULL SYNTETYK skoro tak mówicie, zdam się na was |
Tylo daj znać po przejechaniu kilku tys jak tam śmiga , może się przyda.
meydey000 - 17-01-2012, 07:48
może teraz mi coś doradzicie bo i ja już nie mogę się połapać co i jak. przyszedł czas na zmianę oleju. do tej pory stosowałem (tak jak mój poprzednik) Agip Sint Evolution 5W/40 . standardowo w moim Galu cyka jeden popychacz (przebieg 225kkm). pytałem mechanika jaki olej najlepiej wlać i powiedział że szkoda kasy walić w syntetyka tym bardziej jeśli ja zmieniam co 10kkm i żebym zalał pół-synt byle jaki aby nie Lotos. samochód wcześniej nie brał oleju, teraz jednak nie wiem bo ostatnio walnęła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i trochę poleciało na silnik. co o tym sądzicie i co proponujecie zrobić w tym wypadku?
plecho1 - 17-01-2012, 08:02
Mechanik żyje z naprawiania aut
A tak na poważnie, czym lepszy olej to mniejsze zużycie. Gazownik u którego zakładałem LPG używa tylko produktów Liqui Moly.
Krzyzak - 17-01-2012, 08:22
meydey000 napisał/a: | byle jaki aby nie Lotos | mit... oleje Lotos spokojnie stosuję od lat - są świetne! i świeże (np. Castrol robi nowe oleje w 30% ze starych, zużytych poddając je recyclingowi)
arturj123 - 17-01-2012, 10:07
Testował ktoś z kolegów VALVOLINE VR1 RACING 5W50? Obecnie mam zalany MaxLife 5w40, poprzedzone płukanką, zrobione ok.7000, popychacze już grają ostrego rocka, olej czarny:( Nie wiem czy trafił się jakiś syf, czy po prostu zbyt agresywna jazda...
czarny.marcin - 17-01-2012, 14:13
są syntetyki i ''syntetyki''
Niektóre syntetyki to hydrokrakowane oleje mineralne ( HC)
Wiekszość olei to są oleje Hydrokrakowane. A olej Hydrokrakowany to nic innego jak trochę poprawiony molekularnie olej mineralny.
Castrol miał o to sprawę przed sądem. Niedawna interwencja API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując i powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30
boogie uk - 17-01-2012, 14:30
jak kupiłem Gala 2 lata temu to olej w śilniku był gest jak cholera, pierwsza wymiania z plukaniem silnika na pierwszy lepszy ale już 5W30 ( chyba Castrol) po tysiącu mil zalany na nowo AMSOIL Synthetic 5W-30 Motor Oil i od tamtej pory tego używam .
Polecam bardzo dobry choć troche drogi ale czego sie nie robi dla Galanta.
meydey000 - 17-01-2012, 15:35
właśnie problem w tym że mechanik to mój dobry kolega i mało tego on nic nie zarabia na wymianie bo wymieniam w centrum olejowym. przez parę lat pracował w serwisie Forda. jak to w końcu jest, pół-syntetyk bardziej wpływa na zużycie silnika czy nie?
bbandi - 17-01-2012, 16:03
Zastanów się może nad swoim stylem jazdy, ja robię tak 10-11 tys rocznie na benzynie to podejrzewam że Galanta prędzej zjedzą mole nim z winy oleju pół syntetycznego zatrę silnik czy coś, ktoś w tym temacie napisał że zrobił na Valvo 10W40 sporo tys i silnik ok.
Przyjdą inne wydatki to zapomnisz o oleju .
meydey000 - 17-01-2012, 17:48
więc mówisz że można zmienić na pół-synt?
bbandi - 17-01-2012, 18:13
meydey000 napisał/a: | więc mówisz że można zmienić na pół-synt? |
Mamy podobnie, ja mam niby 200k i też nie wiedziałem co wlać, po zlaniu starego oleju wlałem pół synt, mechanicy mówili że stary to był jakiś syf - teraz jest ok.
Generalnie gdybym wtedy wiedział o Valvo to bym wlał maxlife 10W40 i chyba się na taki zdecyduje przy wymianie.
Możesz wlać pełny jeśli chcesz - na pewno dużo lepszy jest do częstych startów na mrozie, ja Ci przedstawiam jak moje auto pracuje na 10W40 i mówie że jest ok
|
|
|