To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Lipson-L1 - 15-05-2017, 22:39

aequitas napisał/a:
Jeśli będzie więcej to trochę :butthead:

Tiaaa, przy cenie LPG w okolicach 1,95 PLN to faktycznie koniec świata :wink:

Golotheman - 16-05-2017, 07:43

aequitas, żeby ten wpis miał jakiś sens, to podaj jaka instalacja, jakieś szczegóły - jaki zbiornik wszedł itp. - żeby inne osoby też skorzystały w wersji z 1.5

Co do spalania to mnie bierze między 9,8 - 10,5, tankowałem na razie 4 razy. Więc nie przesadzaj z tym 8l gazu ;p przeżyjesz - zacznij jeździć ekonomicznie hehe ;p Jak na tą masę, to 1.5 pali Ci super. bo nasze 4b10 to jak depniesz to jak V8 i wir w baku ;p

aequitas - 16-05-2017, 12:32

Instalacja jaka została założona to:

elektronika: Stag 4 Qbox Plus
wtryski: Barracuda 115nl
reduktor: AC-R01 (150)
wlew gazu: klapka bp na złączę
zbiornik: BROMECH 48/630/200
SUMA (brutto) 3200 zł.

W cenę instalacji wliczony jest demontaż kolektora ssącego do nawiertów oraz strojenie OBD+AFR. Samochód zostawiłem na montaż przed i odebrałem po pracy.

Zbiornik standardowy bodajże 48l, ale nie jestem pewny (post zaktualizuje gdy będę miał dostęp do papierów). Wystaje około 8cm ponad wnękę na koło zapasowe. Żeby przywrócić praktyczność bagażnika trzeba wykończyć podłogę styrodurem (taki twardszy styropian który się nie kruszy).

Co do spalania to gdybym był właścicielem jednostki 1.8 pewnie bez wahania bym się zdecydował na instalację gazową (mój drugi samochód z 3.0 V6 pali podobnie). Ze względu na ekonomiczność jednostki 1.5 decyzja ta była znacznie trudniejsza. Planowany roczny przebieg to 30k więc i tak oszczędności powinny być znaczne.

macko555 - 09-06-2017, 09:05

Przepraszam za może głupie pytania, ale jestem zielony z mechaniki samochodowej i ogólnie także z mechaniki samego lancera.

Jak wygląda sprawa z tą wymianą szklanek i regulacją luzów? Chcę kupić auto używane i najlepiej z gazem. Dowiedziałem się o takiej przypadłości i nie wiem jak na to patrzeć. Jest to jednorazowa czynność w życiu każdego auta czy wykonuje się to co określony przebieg? Ile to kosztuje? Jest to niezbędne? Nie chcę naciąć się na wysokie koszta już w momencie zakupu używanego auta.

Pozdrawiam, Maciek.

manitou - 09-06-2017, 10:27

Sytuacja A- kupujesz auto z krótkiej serii "przygotowanej do LPG" - pewnie z już założonym lpg- przy braku typowych objawów ja bym nie sprawdzał.
Sutuacja B- kupujesz auto z LPG ale w aucie "nieprzygotowym" fabrycznie do LPG- ja bym sprawdził przed zakupem w ASO
Sytuacja C-kupujesz auto bez lpg i bez "przygotowania" do montażu lpg-jak w sytuacji A- bez objawów bym nie sprawdzał.
To czynność serwisowa do wykonania co 100 tys km na benzynie. Koszt ok 300-500 pln w ASO. ---> ALE BEZ REGULACJI tylko sam pomiar. Jeśli potrzebna regulacja wtedy koszty większe, przeciętnie 1000-2000 pln zalezy gdzie jakie ASO, ile szklanek .

macko555 - 09-06-2017, 10:32

Jak rozpoznać, że auto jest fabrycznie przygotowane?
Co w LPG sugerujesz sprawdzić, czy były wymieniane szklanki/regulowane zawory czy sprawdzić ich stan?

Regulacja jest jednorazowa czy co każde 100tys km? Do tej pory żyłem w niewiedzy, nie miałęm pojęcia że takie są koszta eksploatacji lancera :(

Wersji przygotowanej do LPG nie trzeba sprawdzać i regulować?

plecho1 - 09-06-2017, 11:20

Większość nowszych aut ma tego typu regulację. W przypadku Lancera jeżdżącego na benzynie sprawdzanie powinno wykonywać się co 100 tys km i w razie potrzeby wykonać regulację. Jeśli mamy do czynienia z LPG w takim aucie nieprzystosowanym do LPG to takie sprawdzanie warto robić co około 50 tys km i oczywiście regulować jeśli luzy będą zbyt małe. Aby dowiedzieć się czy auto jest przystosowane czy też nie do LPG najlepiej zadzwonić do ASO i zapytać o konkretne auto podając nr. VIN.
Po zakupie auta z LPG najlepiej od razu sprawdzić luz zaworowy bo większa część sprzedawców będzie bardzo ładnie mówiła aby tylko sprzedać auto i nie wszystko musi być prawdą.
Co do wersji przystosowanej to nie mam wiedzy jak jest z regulacją.

manitou - 20-06-2017, 09:49

Tanio na LPG to można w starych vagach jeździć 1,6 MPI, 1.8T itd. Tam gdzie masz regulacje hydrauliczną. Ew. w hondach jak regulacja luzu jest na śrubkę. Pomyśl co mają powiedzieć posiadacze subaru np. w silnikach H6. regulacja przez płytki i konieczność wyjęcia silnika. To dopiero koszty. :mrgreen:
plecho1 - 20-06-2017, 10:39

A czy kazał im ktoś kupować takie auto pod gaz? Moim zdaniem zakup auta powinien być przemyślaną decyzją, jeśli ktoś kupuje bo jedynie auto mu się podoba wizualnie a nie czy będzie w stanie je utrzymać to niech później nie płacze. Wiadomo że czym młodsze auta tym mniej jest lubiących gaz ale dalej można jeszcze coś ciekawego znaleźć.
Golotheman - 20-06-2017, 10:55

mnie kusi hybryda w gazie. I przy dobie downsizingu, pewnie tylko takie auta zostaną do gazowania ze względu na wtrysk pośredni.
aequitas - 20-06-2017, 12:41

np. taki lexus ct200h, i inne toyoty z motorem 1.8
Golotheman - 20-06-2017, 13:58

lexus ct200h to praktycznie taka auriska hybrid. koniec OT ;)
sakej2 - 20-06-2017, 18:37

A czy znasz i możesz polecić kogoś dobrego? :)

plecho1 napisał/a:
Niektórzy twierdzą, że około 90% gazowników nie przykłada się do montażu i strojenia więc jest dość mała szansa trafienia na uczciwego i dobrego fachowca i właśnie to ma największy wpływ na usterki w delikatnych silnikach. Dodatkowo podzespoły, głównie wtryskiwacze LPG nie były i niektóre dalej nie mają dobrej jakości i np. w listwie jeden podaje trochę mniej a drugi więcej co oczywiście nie jest zdrowe dla cylindrów które dostają mniej bo na takim cylindrze będzie zbyt ubogo. Sonda tego nie wyłapie bo w ogólnym rozrachunku spaliny będą ok ale tam gdzie będzie ubogo będzie wyższa temperatura spalania przez co będzie większe ryzyko wypalenia zaworów czy gniazd zaworowych.
Jeśli instalacja będzie składała się z dobrych podzespołów (głównie wtryskiwacze i reduktor) i będzie zamontowana właściwie czyli wkrętki w kolektorze będą blisko wtryskiwaczy benzynowych a wtryskiwacze gazowe będą połączone z wkrętkami przewodami równej długości i nie dłuższymi jak 10cm i jeśli gazownik pracę w CL wyreguluje w oparciu o korekty benzynowe a pracę w OL na podstawie sondy szerokopasmowej to z silnikiem nic złego nie powinno się dziać i nie będą wtedy potrzebne żadne dotryski. Gazownicy który z jakiegoś powodu nie są pewni swoich instalacji za pomocą takich dotrysków czy lubryfikacji próbują się ratować. A później w razie problemów beda się tłumaczyć że to wina delikatnego silnika bo nawet lubra czy dotryski nie pomogły.

plecho1 - 20-06-2017, 19:47

Nie chcę nikogo polecać bo nawet nie bardzo się interesuję kto i gdzie dobrze montuje. Poczytaj może na LPG-Forum o warsztatach w swojej okolicy i jeśli kogoś wybierzesz to przy umawianiu się wspomnij że znasz ich z tamtego forum aby bardziej przyłożyli się do roboty bo w razie czego możesz tam wystawić im adekwatną opinię :)
sakej2 - 27-06-2017, 08:58

po przejrzeniu forum lpg zdecydowałem się na

FHU Maciejewski
Piotr Maciejewski

Ul. Długa 57 / 62-030 Luboń

strojenie takie jak napisał plecho1 konkretnie pogadaliśmy, zobaczymy montaż za tydzień.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group