[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Tomek - 08-11-2011, 14:18
sampler napisał/a: | ALEX-77 napisał/a: | po wymianie na tarcze ATE 26mm i klocki TRW |
Mi w allparts zdecydowanie odradzili tarcze ATE bo wlasnie sie krzywia i polecili Road House czyli TRW |
widzę, że co specjalista to opinia
jak przyjechałem z zestawem TRW/TRW (276mm/26mm) do mechanika, to powiedział: "trzeba było sobie coś porządnego kupić", jak zapytałem co, to powiedział, że np. ATE.
w każdym razie mam TRW+TRW i jestem zadowolony
SPIDER-ek - 08-11-2011, 14:24
tomek84 napisał/a: | widzę, że co specjalista to opinia |
Dokładnie tak. Dlatego do wszystkiego trzeba z dystansem podchodzić.
Im więcej osób montuje to samo, tym większe prawdopodobieństwo że więcej osób będzie niezadowolonych i będzie o tym głośniej na forum.
ALEX-77 - 08-11-2011, 17:51
No tak ale panowie nie przesadzajmy z tymi tarczami przeciesz nie są one z plastiku ani ze szkła żeby po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w normalnych warunkach bez żadnych szalenstw tarcze dostawały bicia ?! to nie jest chyba normalne nawet w firmach "no name" przeciesz taka firma jak ATE to znowu nie byle jaki szajs i nie robią tarcz tylko do Galantów ,no i nie bez przyczyny wybrałem tą firmę nie chciałem taniochy własnie dlatego zeby nie było póżniej niespodzianek typu pokrzywione tarcze ,zanim kupiłem to oczywiście czytałem troche forum i ATE były zalecane ,chwalone ,no ale niestety wychodzi na to że nie warto było .
jacobian - 08-11-2011, 18:33
tomek84 napisał/a: | w każdym razie mam TRW+TRW i jestem zadowolony |
ja też mam taki (nowy) zestaw na przód i jest git. A tył to jeszcze pamięta niemieckiego właściciela
deejay - 09-11-2011, 21:59
Chciałbym po raz kolejny wam udowodnic jak bardzo wazne jest czyszczenie piasty łożyska , jak i samej tarczy od wewnatrz która przylega do piasty . Dzisiaj miałem klienta Glantem taki jak mój który zmieniał tarcze gdzies w zewnetrznej firmie ok 2 m-c temu i po wymianie pojawiło sie bicie przy hamowaniu dobrze wam znane Po weryfikacji i ogledzinach okazało sie ze przednie tarcze maja bicie ok 8 "setek" granica max. to 3 "setki" . Po demontażu tarcz okazło sie ze jest sporo nieczystosci na piascie , rdza itp . Wszystko zostało wyczyszcone , piasta została lekko splanowna pilnikiem aby wszelkie nierównosci i "zadziory" zostały zniwelowane . Ponowny montaz i kontrola czujnikiem zegarowym wykazały bicie w granicach 1,5 "setki " , czyli w granicy tolerancji Sami widzicie jak duzo powoduje niechlujne montowanie tarcz i poprzez takie własnie "sprawy" , rodzą sie problemy , bicia po kilku tysiącach km lub nawet wczesniej
Ponizej fotki piasty i wyczyszczonej tarczy od wewnatrz , fotek i filmiku " bicia" nie posiadam , bo tel , odmówił posłuszeństwa
Filmik po złożeniu i ponownej kontroli , jazda próbna... zero bicia .
http://www.youtube.com/watch?v=Gb3oYj_5uT0,
Czystość Panowie , to podstawa
polaff - 09-11-2011, 22:02
... ale tarcza jak każda przednia w galancie fioletowa...
Nawet u emeryta pewnie by taka była po kilku km...
deejay - 09-11-2011, 22:04
polaff napisał/a: | ale tarcza jak każda przednia w galancie fioletowa... |
tarcza idealna , tak tylko wyszła fotka , na tarczy nie ma przebarwien , uwierz mi
polaff - 09-11-2011, 22:14
deejay napisał/a: | polaff napisał/a: | ale tarcza jak każda przednia w galancie fioletowa... |
tarcza idealna , tak tylko wyszła fotka , na tarczy nie ma przebarwien , uwierz mi |
ja dziś zmieniałem opony.
Tarcze z tyłu idealne nawet za bardzo zużycia nie widać (po zdjęciu koła były jeszcze ciepłe więc zaciski jakoś tam pracują)
Tarcze przód fioletowe, ale śladów zuzycia nie ma zbyt dużych ( w sensie rowków czy wglębień), ale niestety już biją.
Przód i tył wymieniany jednocześnie ponad 30tkm temu.
Hugo - 09-11-2011, 22:16
deejay napisał/a: | Ponizej fotki piasty | Uwierz, że moje mam wyczyszczone dużo dokładniej (bez urazy), prawie na lustro. Dawałeś jakiś smar pomiędzy flanszę (piastę?) a tarczę czy na sucho? Krzyzak w swoim temacie pisał, że smar miedziowy pomiedzy w/w elementami powodował u niego dodatkowe setne części mm odchyłek tarczy.
[ Dodano: 09-11-2011, 22:18 ]
polaff napisał/a: | Tarcze przód fioletowe | Nieodpowiednio dobrane klocki hamulcowe do tarcz. Miałem to samo z klockami Ate, teraz mam Mintex i te same tarcze są połyskująco srebrne.
polaff - 09-11-2011, 22:21
Hugo napisał/a: | Nieodpowiednio dobrane klocki hamulcowe do tarcz. Miałem to samo z klockami Ate |
ja miałem tarcze i klocki ATE. Fakt, że hamulec był dobry, ale jednak trochę tępy... jak by zaolejone klocki były.
deejay - 09-11-2011, 22:23
Hugo napisał/a: | Uwierz, że moje mam wyczyszczone dużo dokładniej (bez urazy), prawie na lustro |
Tu nie chodzi o to by sie świeciło , podstawa to aby przylgnia była bez nierównosci tzn zanieczyszczen itp. , piasta na fotce ma miejsca które posiada wżery, ale sama powierzchnia tarczy jest gładka i ma równą powierzchnie styku do tarczy .
Hugo - 09-11-2011, 22:25
deejay napisał/a: | Tu nie chodzi o to by sie świeciło , podstawa to aby przylgnia była bez nierównosci tzn zanieczyszczen itp. , piasta na fotce ma miejsca które posiada wżery, ale sama powierzchnia tarczy jest gładka i ma równą powierzchnie styku do tarczy | Aha, rozumiem. A co powiesz na temat tego smaru miedziowego?
deejay - 09-11-2011, 22:28
Smar miedziany tak , ale z umiarem po prostu "liznąc" palcem
Krzyzak - 09-11-2011, 22:28
Hugo napisał/a: | Krzyzak w swoim temacie pisał, że smar miedziowy pomiedzy w/w elementami powodował u niego dodatkowe setne części mm odchyłek tarczy. |
to prawda, ale smar zmyłem i nałożyłem go znów - atomową warstwę; smar koniecznie w spraju!
i powiem dokładnie to samo, co Bartek - po zmianie tarcz i klocków nagle pojawiło się nawet nie bicie, ale solidne stukanie - jakby młotkiem w zwrotnicę
wczoraj to rozebrałem i znalazłem na brzegu piasty wybrzuszenie - nie żadne tam pozostałości smaru, rdzy czy czegoś innego, ale wybrzuszenie piasty
może to słaby el. pomiarowy, ale użyłem szpachelki murarskiej do badania płaszczyzny i znalazłem gdzie i ile trzeba zetrzeć flexem
na szczęście to sam brzeg, więc tarcz na pozostałej części piasty leży super - nawet gdybym zebrał za dużo
dziś próba i zero stuków, zero bicia - być może to było przyczyną krzywienia się tarcz od blueprint'a - chciałem je wyrzucić, ale chyba przetoczę drugi raz (mają 25.6 mm) i zostawię na kiedyś
deejay - 09-11-2011, 22:32
Moja opinia jest taka , ze wiekszość z was ma takie własnie problemy z hamulcami jak opisujecie , a problem tkwi własnie w piascie , a wy uparcie do skutku zmieniacie tarcze na nowe
|
|
|