To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

KsiadzRobak - 14-10-2014, 22:15

pasek bym dał nowy, resztę można
artufcb - 18-10-2014, 20:51

witajcie, dziś wymieniałem rozrząd. Jeszcze nie skończone i mam pytanie. Jest możliwość złego ustawienia pompy oleju?
Gdy wszystkie znaczniki się pokrywają (wał korbowy, wałek rozrządu, wałek balansowy i pompa oleju) to po 2 pełnych obrotach wszystko pokrywa się prócz pompy oleju. Ona dopiero pokryję się po kolejnych 4 pełnych, czyli w sumie 6. To chyba normalne, bo różne średnice kół są, ale czy z pompą i jej pracą wszystko będzie ok? Śrubsztak wchodzi 6mm w otwór w bloku, tak jak powinno i od tego momentu zaczynam kręcenie wałem korbowym. Tak ma być?

Czym ustawialiście rolkę napinającą tą na napinaczu hydraulicznym jeszcze przed zwolnieniem napinacza? Wg instrukcji jest potrzebne jakieś specjalne narzędzie. Ustawiona jest ręcznie i napięcie paska jest chyba ok, ale po zwolnieniu napinacza ten bolec chyba nie wyszedł na żądaną długość ~4mm. Chyba, bo słabo tam widać i sprawdzałem to gdy zapadał już zmrok. Za dnia się upewnię.

milo - 18-10-2014, 20:58

artufcb napisał/a:
Jest możliwość złego ustawienia pompy oleju?

Jeśli znaki na wszystkich kołach pokrywają się to jest ok
artufcb napisał/a:
po 2 pełnych obrotach wszystko pokrywa się prócz pompy oleju. Ona dopiero pokryję się po kolejnych 4 pełnych, czyli w sumie 6. To chyba normalne,

Nie przejmuj się tym jest dobrze

robertdg - 18-10-2014, 21:16

Wałek pomp;y olejowej sprawdza sie poprzez otwór inspekcyjny po stronie kolekotora wydechowego, napinacz hydrauliczny trzeba kontrolowac tak jak w ksiązce napisane, suwmiarką nie jest latwo, można użyć np podkładki pomiarowej
KsiadzRobak - 18-10-2014, 21:41

artufcb napisał/a:
Gdy wszystkie znaczniki się pokrywają (wał korbowy, wałek rozrządu, wałek balansowy i pompa oleju) to po 2 pełnych obrotach wszystko pokrywa się prócz pompy oleju. Ona dopiero pokryję się po kolejnych 4 pełnych, czyli w sumie 6.
Wszystko OK. Policz sobie zęby na zębatkach i zrozumiesz dlaczego tak jest :)
Można tylko źle ustawić pompę w sensie napędzanego nią wałka - ale tego na znacznikach się nie sprawdzi.

inq - 22-10-2014, 11:53

Taka sytuacja. Pacjent to 2.4 GDI z przebiegiem ~160 kkm. Rozrząd wymieniany jakieś 5 lat temu kompletny z pompą wody, od tego czasu samochód przejechał może z 15kkm. Ostatni rok praktycznie stał. Wymieniać całość czy może tylko pasek? Doradźcie coś :)
Bizi78 - 22-10-2014, 12:06

Skoro auto więcej stało niż jeździło ja bym wymienił komplet :wink: .
Choć po demontażu mechanik może ocenić stan pompy, napinacza.
Tylko wiadomo, że gwarancji 100% nie będziesz miał :? .

KsiadzRobak - 22-10-2014, 13:21

Na pewno uszczelniacze bym wymienił. Paski oba. Rolki jak są ciche, to nie, napinacz i pompa wody jak były zmieniane to też nie.
Jak zacznie kopcić olejem to uszczelniacze zaworowe - ale to można w każdej chwili zrobić.

milo - 22-10-2014, 15:03

Na świętego spokoju lepiej wszystko wymienić oprócz pompy
inq - 22-10-2014, 15:38

Właśnie tak myślę, żeby tylko pompę zostawić starą, a resztę wymienić. Jak w GDI jest z dostępem do rozrządu? Ile może to kosztować u majstra?
KsiadzRobak - 22-10-2014, 22:21

GDI to specyficzny silnik. Sam rozrząd jest spoko, jak właśnie nie zmieniasz pompy. Bo ona siedzi pod łapą od wspomagania, łapa jest trzymana inną łapą, która siedzi pod kolektorem wydechowym jeszcze i trzeba zdjęć min. osłonę kolektora :)
Sam rozrząd to zwykły DOHC (czyli wałki się rozchodzą - jak to w 4G6x DOHC).
Za mniej jak 400 zł ja bym tego nie robił - ale oczywiście każdy ceni swój czas inaczej.

artufcb - 24-10-2014, 09:48

Rozrząd wymieniony, od kilku dni Galant jeździ :) I zniknęły wibracje przy 4,5-max obr/min.. Czy wpływ na to miał źle napięty pasek balansowy? Bo był słabiej niż powinien. Czy może bardziej luz na łożysku rolki napinającej pasek klinowy pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji?
Czy może któraś rolka napinająca/prowadząca paski rozrządu?

Dobrze, że się za to zabrałem.
Kupiłem samochód 10k km temu i wg nalepki wymiana miała nastąpić przy 260k km, czyli po 60k km. Wg różnych opinii mogłem jeździć dłużej, ale okazało się, że siedział pasek Continental... Dłuższy od nowego był o jakieś 2-3mm. Sporo?
Oby tylko nie wymienienie uszczelniaczy się nie zemściło...

KsiadzRobak - 24-10-2014, 10:06

artufcb napisał/a:
Oby tylko nie wymienienie uszczelniaczy się nie zemściło..
Płonne nadzieje twe :P - puszczą się za 10 tkm
inq - 29-10-2014, 10:46

Dostałem taką ofertę:
-pas rozrządu 135,- (Sun Japan)
-pas balansowy 23,- (Sun Japan)
-napinacz hydrauliczny pasa rozrządu 405,- (OEM) lub 334,- (Aisin)
-rolka I 67,- (NTN Japan)
-rolka II 60,- (MRK Japan)
-napinacz pasa balansowego 67,- (NTN japan)
-pompa wody 146,- (Aisin) lub 131,- (GMB)

W sumie ten napinacz hydrauliczny mi mocno budżet rujnuje - da się jakoś sprawdzić w miarę sensownie sprawdzić jego sprawność?

KsiadzRobak - 29-10-2014, 10:59

ceny spoko wg mnie, napinacz bym kupił Aisin albo jakiś używany, np.:
http://olx.pl/oferta/hydr...html#4a5a3aafc9



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group