To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Rafik83 - 23-06-2022, 21:22

Majster a czemu ty bez doloty do puchy filtra jeździsz tak z czystej ciekawości
Bzyk_R1 - 23-06-2022, 21:49

Tak mi się foto pstrykło akurat, dolot jest na miejscu, był zdejmowany do montażu rurek.
Rafik83 - 23-06-2022, 21:59

Bzyk_R1 napisał/a:
Tak mi się foto pstrykło akurat, dolot jest na miejscu, był zdejmowany do montażu rurek.

I wszystko jasne :D

jacek11 - 23-06-2022, 22:37

Różnica w wielkości icków znaczna.
Bzyk_R1 - 06-07-2022, 21:20

Uwielbiam wracać w te same miejsca...


Rafik83 - 06-07-2022, 21:27

Bzyk_R1 napisał/a:
Uwielbiam wracać w te same miejsca...

Obrazek Obrazek

Poważnie nigdy nie jadę więcej niż raz w to samo miejsce na wakacje 8)

Bzyk_R1 - 27-10-2022, 17:39

Gdyby ktoś chciał jednym zdaniem opisać rok 2022, podać jedno skojarzenie czy najważniejsze wydarzenia to w większości zapewne byłoby to: wojna na Ukrainie, inflacja, koniec pandemii... Gdyby ktoś mnie zapytał z czym kojarzy mi się rok 2022 odpowiadam bez zawahania: warsztat mechaniczny.

Nie tak dawno nagrywałem odcinek na temat niezawodności Outlandera Turbo, wspominałem o jego pancerności i tym że przez prawie 6 lat użytkowania nie sprawił większych problemów. Do pełni szczęścia brakowało mi tylko zamknąć temat popsutej wiskozy w transferze. Z polecenia zaufałem paru forumowiczom którzy mieli tutaj bardzo wysoką renomę i cieszyli się dobrą opinią. Piszę to z lekkim żalem ponieważ ich niekompetencja doprowadziła do wielu niepotrzebnych wizyt na warsztacie i dodatkowych kosztów. Nie będę tutaj podawał nazwisk, wszyscy którzy są na bieżąco wiedzą że jeżeli chodzi o skrzynię czy transfery jest jeden słuszny adres...no najwidoczniej już nie aktualny.

9 lipca 2022r podczas powrotu znad morza, w czasie włączania się do ruchu na pasie rozbiegowym na Autostradzie A1, okolice obwodnicy Łodzi pojawiło się szarpnięcie i wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Jak się okazało na najbliższym zjeździe, kawałek porcelany świecy zapłonowej NGK IGR7AG po przebiegu 31.000km odłamał się i wpadł do komory spalania. :cry:

W wyniku inspekcji silnika i po ocenie strat podjąłem decyzję o remoncie serduszka LSRG. Jako że oberwał tłok na pierwszym cylindrze jest okazja do sprawdzenia panewek i ogólnie układu korbowego. Nie jestem jeszcze na 100% pewien jaką drogą iść i na jakie części się decydować. Zdradzę tylko że turbina również poszła do regeneracji no i najprawdopodobniej nie wróci już jako seryjna Td04. Również wtryskiwacze benzyny pojechały do TOP SETUP w Krośnie i wrócą wzmocnione.

Naprawiłem przy okazji bolączkę kolektora wydechowego, po 252.000km miał ryskę na pierwszym kanale (standardowo) ale nie był jeszcze pęknięty czy nieszczelny.

Nie wiem jeszcze jakie będą koszty naprawy, ale taki zwrot akcji spowodował że przyszłość tego auta widzę teraz inaczej. Nawet przy obecnych cenach samochodów używanych nie warto komukolwiek oddawać tak zrobionego auta. Jest coś w tych autach że nie mogę się przestać oglądać za nimi (jak za motocyklami) i stąd też może niebawem dojdzie do skutku mój pomysł na LSRG2 który siedzi mi w głowie. Mam pomysł na wejście w posiadanie minimum na 6 miesięcy innego egzemplarza. Co z tego wyniknie zobaczymy... Tymczasem trzymajcie kciuki żeby udało się dobrze połączyć wszystkie te kabelki wężyki i śrubeczki, żeby wszystko ładnie odpaliło i pokazało dobry wynik na rolkach w RS motorsport.


Olivia - 27-10-2022, 19:16

Przykra sprawa. Nie masz wrażenia że wpływ na usterkę ma kręcenie silnika ?
Mam nadzieję że auto szybko wróci na drogi :)

Rafik83 - 27-10-2022, 19:16

To zagwozdka, z kad ja to znam, hmm nie zazdroszczę ale może wyjdzie tylko na lepsze.
Bzyk_R1 - 27-10-2022, 20:23

Olivia, autem zrobiłem dotychczas bez mała 110.000km z czego prawie wszystko na LPG i po modyfikacjach. Kręcenie silnika na pewno zmniejsza jego żywotność ale jakby w cylindrze nie znalazło się ciało obce to dalej by jeździł. Dość skrupulatnie badałem parametry pracy.

Rafik83, silnikowi wyjdzie na lepsze bo ktoś do niego zajrzał po 16 latach, portfelowi nie koniecznie ale nie ma co narzekać jak modyfikujesz O1T. Zawsze można kupić 1,9SDI i też samochód, też jeździ i ma 4 koła.

Turbocbr - 27-10-2022, 22:04

:shock: Outlander upadł na kolana, ale wstanie mocniejszy i lepszy :biggrin: . Gdzie Dajesz turbo do zrobienia?
Bzyk_R1 - 28-10-2022, 09:00

Krzychu mamy u nas w okolicy zagłębie zwane Mielec. Tam właśnie poszła do jednej z wielu firm które tam działają i która współpracuje z moim mechanikiem.
robertdg - 29-10-2022, 20:58

Różnie z tym Mielcem bywa, jedni zadowoleni, inni niezbyt
Olivia - 31-10-2022, 17:46

Czyli rozumiem że pęknięcie świecy nie jest spowodowane zbyt wysoką temperaturą pracy a wadą fabryczną. To dobrze.
Trochę tych kilometrów na koła nakręciłeś podkręconym silnikiem.
Nie myślałeś o założeniu skrzyni biegów z sześcioma przełożeniami ? Wiem o dwóch takich Outlanderach z silnikiem 2.0 T. Jeden właściciel chciał zmniejszyć prędkość obrotową podczas jazdy po autostradzie a drugi montował bo mógł. Skrzynie chyba w obu przypadkach przekładali z Evo.

Rafik83 - 31-10-2022, 18:08

Olivia napisał/a:
Czyli rozumiem że pęknięcie świecy nie jest spowodowane zbyt wysoką temperaturą pracy a wadą fabryczną. To dobrze.
Trochę tych kilometrów na koła nakręciłeś podkręconym silnikiem.
Nie myślałeś o założeniu skrzyni biegów z sześcioma przełożeniami ? Wiem o dwóch takich Outlanderach z silnikiem 2.0 T. Jeden właściciel chciał zmniejszyć prędkość obrotową podczas jazdy po autostradzie a drugi montował bo mógł. Skrzynie chyba w obu przypadkach przekładali z Evo.
Jaka wada nie nie tu żadnej wady fabrycznej nie było.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group