[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
inq - 29-10-2014, 11:08
Używany? W tej aukcji pisze o sprawdzaniu pod obciążeniem - dla ogarniętego majstra to będzie jakiś problem? Może mój się nadaje bo przejechał całe G, a ma tylko 6 lat.
KsiadzRobak - 29-10-2014, 12:25
w serwisówce jest metodologia sprawdzania opisana
z napinaczem jest jednak jak z paskiem rozrządu - działa/pyk/nie działa
Fragu - 29-10-2014, 15:01
KsiadzRobak, a to nie jest tak, że ten napinacz wymienia się co 2 wymianę rozrządu (przynajmniej w 2.5)..czyli pasek, rolki co 60 tys, napinacz oem co 120 tys?
polaff - 29-10-2014, 15:55
Fragu, Ja w poprzednim galu przez ponad 300kkm ani razu nie wymieniałem. MEchanik sprawdzał go zgodnie z manualem i nie wymagał wymiany. W tym zamierzam robić podobnie.
Juiceman - 29-10-2014, 18:55
inq a patrzyłeś na alledrogo u sprzedawcy jmcarparts ? Może będzie miał coś w lepszych cenach ?
inq - 29-10-2014, 19:32
Jest takie coś:
Pasek Rozrządu - Mitsuboshi
Pasek Balansowy - Mitsuboshi
2 Rolki Napinające - GMB lub NTN JAPAN
Rolka Prowadząca - GMB
całość za 399 zł, a to poprzednie wychodzi 352 i paski SUN co chyba na plus bo z tego co tu czytałem to najlepsza opcja jeśli chodzi o rozrząd. Nie wiem nie znam się, ale 40 zł na ulicy nie leży
Fragu - 29-10-2014, 19:59
polaff, no ja zamierzam co 120tys, dla spokoju ducha Oczywiście po 60tys kontrola zgodna z manualem.
polaff - 29-10-2014, 20:23
Fragu, co 60kkm będziesz rozbierał pół samochodu by sprawdzić amortyzator drgań rozrządu Ja w tej ekipie chyba jestem beta testerem ekstremlnych rozwiązań.
BTW w tym aucie oleju w skrzyni też nie będę wymieniał - zgodnie z zaleceniami uczciwych serwisów skrzyń a/t
KsiadzRobak - 30-10-2014, 00:03
Fragu napisał/a: | to nie jest tak, że ten napinacz wymienia się co 2 wymianę rozrządu (przynajmniej w 2.5)..czyli pasek, rolki co 60 tys, napinacz oem co 120 tys? | można, nie zaszkodzi
jednak znam przypadki u nas w serwisie, gdzie napinacz hydrauliczny był zmieniany na wyraźne życzenie właściciela po przedstawieniu kosztów
pamiętam wiele - szczególnie 2.0 diesli, które jeździły po 400 000 km na jednym napinaczu
jacek_ka - 01-12-2014, 19:58
Panowie.
Muszę wymienić rozrząd -zrobiłem ponad 80 tys. Wymieniać komplet czy bez napinacza hydraulicznego, bo on trochę rujnuje budżet...
polaff - 01-12-2014, 20:37
ja w poprzednim galu zrobiłem 300 kkm na jednym. W obecnym gazu mam podobny plan.
jacek_ka - 01-12-2014, 20:47
300 tys??? A jak manual mówi? Mój mechanik twierdzi, że wymieniać cały komplet, nie wiem, czy go słuchać
polaff - 01-12-2014, 21:00
jacek_ka, tak. Jak go sprzedawałem miał ponad 500tyś km. Wymieniałem wszystko oprócz tłumika drgań (bo to nie napinacz), pompę wody jak w każdym aucie co drugi rozrząd.
<<zaraz się gromy posypią...>>>
Marcino - 02-12-2014, 08:33
Ja też nie wymieniałem za pierwszym razem, teraz już tak bo miałem luz jak sprawdzałem po po dłuższym postoju, ale słychać go nie było.
deejay - 02-12-2014, 14:50
jacek_ka napisał/a: | 300 tys??? A jak manual mówi? Mój mechanik twierdzi, że wymieniać cały komplet, nie wiem, czy go słuchać |
Ten napinacz nigdy sie nie psuje Osobiscie juz druga wymiana i nadal siedzi stary i dobrze sobie radzi .
|
|
|