To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

Golotheman - 30-10-2017, 07:02

Lipson-L1, a co takie swiece robia lepszego od zwyklej swiecy ? Nie lepiej wymienić zwykłe co 30 tys (częściej) niż pakować tyle hajsu w iryd ? Przecież swieca albo swieci albo nie. Jest iskra albo nie.Jedyne co, to może się szybciej skonczyc.

A ta VK20 pasuje w ogóle do naszego miśka ? Bo ta świeca podobno tylko do hondy - wg katalogu. Wiem, że podstawowe wymiary się pokrywają z NGK irydową, ale dlaczego nie ma jej w katalogu dla miśka ? Zakładałeś taką do siebie ?

Lipson-L1 - 30-10-2017, 23:29

Golotheman napisał/a:
Lipson-L1, a co takie swiece robia lepszego od zwyklej swiecy ? Nie lepiej wymienić zwykłe co 30 tys (częściej) niż pakować tyle hajsu w iryd ? Przecież swieca albo swieci albo nie. Jest iskra albo nie.Jedyne co, to może się szybciej skonczyc.

A ta VK20 pasuje w ogóle do naszego miśka ? Bo ta świeca podobno tylko do hondy - wg katalogu. Wiem, że podstawowe wymiary się pokrywają z NGK irydową, ale dlaczego nie ma jej w katalogu dla miśka ? Zakładałeś taką do siebie ?

co robią lepszego ?
Świece irydowe dają mocniejszą iskrę, w zasilaniu LPG jest to o tyle ważne, że mniej obciążają rozdzielacz zapłonu. Lancer jest moim trzecim autem z kownersją LPG (w poprzednich autach jak przyoszczędziłem na świecach to wymieniałem kopułkę rozdzielacza zapłonu-kilkukrotnie). Zmiana świec była konsultowana z Sebastianem S z firmy GZW w której była wykonana konwersja. Na LPG forum i Gazeo możesz spotkać jego wpisy dot. LPG-zachęcam do lektury (studnia wiedzy).

Wspomniałeś, że wymieniać co 30 tys?
Jestem leniwy i wolę wydać "tyle hajsu" czyli 56 zł za sztukę i mieć spokój na np trzy razy dłuższy przebieg. Tyle przejeździłem na LPG, że stać mnie wydać na świece.
Kolego, od dwóch lat jeżdźę na świecach Iridium Touch, gdzieś w garażu leży opakowanie, wyślij mi PW to podam Ci oznaczenie modelowe.

[ Dodano: 30-10-2017, 23:47 ]
kolego Golotheman odsyłam do
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
strona 6

Golotheman - 31-10-2017, 07:06

Coś w tym może być. Teoretycznie my właśnie czujemy sam zapłon, auto w żaden sposób nie jeździ lepiej, po prostu elektryka nadrabia jak może ale do pewnego momentu.

Widziałem temat, który podesłałeś. Może przy następnej zmianie też się zdecyduje na takie świeczki. "Tyle hajsu" wzięło się stad, że pierwsza oferta jaką znalazłem, to było 70-90 zł za sztukę. Ale faktycznie da się kupić taniej, tak jak mówisz 56, 54 zł.
Pytanie ile można na takich VK20 jeździć? Skoro mówisz o 3x dłuższych przebiegach, to pewnie ze 100tys zrobi ? :roll:

Bodzio922 - 31-10-2017, 07:50

Rozmawiałem z moim gazownikiem. On również poleca kupić lepsze droższe świece do instalacji gazowej, ponieważ LPG potrzebuje mocniejszej iskry.

A może ktoś jeszcze był by zainteresowany kupnem tych świec lub innych z jakiegoś sklepu i może zbiorowa paczka wyszła by nam taniej(może jakiś rabat od sklepu)? wiadomo +10zł paczkomat później trzeba doliczyć od razu :P

zbychu74 - 31-10-2017, 08:19

Bodzio922, Nie ma czegoś takiego jak mocniejsza iskra jest tylko utrudniony przeskok iskry dlatego,że mieszanka gazowa stawia większy opór iskrze żeby mogła przeskoczyć dlatego zaleca się zmnieszenia przerwy między elektrodami do 0,7-0,8mm
Bodzio922 - 31-10-2017, 15:14

Dla zainteresowanych będę zamawiać(w czwartek rano 02.11.2017r.) świece DENSO VK20 51zł szt. Facet z sklepu zobowiązał się dać zniżkę(ile nie powiedział) przy większej ilość zaczął od 100sztuk ale skończyło się na 12 i wzwyż. Jeżeli ktoś by był zainteresowany zamówieniem proszę o kontakt w PW.

P.S tak biorę paragon wszystko będzie czarno na białym

Pozdrawiam
Łukasz

misiek962 - 10-11-2017, 10:33

Pany mam i siebie oem LPG 1.8 sporthback 2009r pytanie jaki lubryfikant najlepiej lać ? I jakiej firmy fabryka montowala LPG ?
plecho1 - 10-11-2017, 11:45

Żadem bo na wypalanie zaworów czy gniazd w niczym nie pomoże a w dodatku może zasyfić kolektor i przyczynić się do zapieczenia pierścieni. Podstawa to dobry montaż na dobrych podzespołach i dokładna regulacja.
misiek962 - 10-11-2017, 11:51

Plecho ale ja już mam gas założony od nowości fabryczny,i mam lubryfikator tylko mi się płyn skończył dla tego pytam jakiej firmy najlepiej lac
plecho1 - 10-11-2017, 13:11

Nie odniosłem się tylko do nowej instalacji a napisałem to ogólnie. Zakręć zawór dozownika aby nie zasysało lewego powietrza i nic nie wlewaj.
kosaisierp1988 - 25-11-2017, 16:52

HEY
pytanko czy instalacja gazowa przyspiesza zużycie oleju? ( tak lubrykacja odkręcona )
ok kawałek historii
1 odkupując auto był zalany castrol 5w30 przejechane na nim było 17 tyś i aż z silnika dochodziły kiepskie odgłosy - sugerowałem się wskazaniom producenta )
2. wymiana na liqui moly 5w40 + płukanka ( poprawiły sprawę - dźwięki ustały ) - w tym czasie założyłem gaz ( staram się zawsze tankować gaz na BP ) 11 tyś przejechane.
3. następna wymiana na ten sam olej z płukanką, po 9 tyś kiedy olej zrobił się miodowy.
4. pomyślałem że następną wymianę zrobię na na liuqi moly 5w30 top tech 4100 bez płukanki ( zima silnik nie osiągnie takiej temperatury więc trochę rzadszy ma prawo tu istnienia wymianę ) wymiana pod koniec września dokonana przejechane może z 5 tyś a kilka dni temu z silnika zaczęły dochodzić dziwne odgłosy na zimnym silniku szuranie lekkie pukanie zaworów, może luźny łańcuch już robi szkody patrzę na bagnet i olej nie jest czarny ale już jest ciemno miodowy i widać drobinki syfu ( takie jakby drobinki czarne ) co pierścienie się zużywają i syf przechodzi do oleju? Trzeba zdjąć pokrywę zobaczyć czy łańcuch nie luźny to wiem.

Wracając do pytania czy to wina gazu że olej się mógł tak szybko zużyć?

[ Dodano: 25-11-2017, 20:24 ]
policzyłem sobie i jednak wychodzi 7 tyś km ale i tak czy to możliwe...

RalfPi - 25-11-2017, 20:55

Każdy olej ciemnieje. Mój jest ciemny niczym coca-cola z odrobina oranżady (po każdych ok. 20kkm).
Jeżeli masz jakieś opiłki to raczej nie jest normalne. Czytałem, że mogą być to pozostałości po dodatku uszlachetniającym MOs2 i grafitu. Ja bym się na twoim miejscu specjalnie nie przejmował na zapas - jeżeli jednak silnik hałasuje! to nie kobinuj, tylko udaj się do mechanika - słyszłam, że mogą to być przytarte panweki, a od tego o krok od awarii silnika.

kosaisierp1988 - 26-11-2017, 15:49

RalfPi napisał/a:
jakieś opiłki.

raczej sadza, bo po dzisiejszym przejechaniu się wszystko się wymieszało. i olej jeszcze trochę przyciemniał a drobinki zniknęły albo ich nie zauważyłem.

[ Dodano: 26-11-2017, 20:31 ]
pukanie które zostaje pochodzi z góry nie z dołu. pozostaje poczekać do weekendu kiedy to zdejmę pokrywę i zobaczymy jakie luzy tam mamy.

RalfPi - 26-11-2017, 21:09

Napisz coś więcej o pukaniu.
Czy pukanie przypomina to z filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=ha0OoRUhwTs
?
Czy pojawia się na zimnym/ciepłym/zawsze?

kosaisierp1988 - 03-12-2017, 08:39

to nie tylko pukanie, czasem i skrobanie i jakby poluzowana jakaś osłona termiczna, występuje tylko na zimnym silniku. dolewka świeżego oleju w postaci jednej szklanki i przejażdżka poprawiła sprawę. wszystkie w/w dźwięki o wiele szybciej ustępują. niestety nie mam czasu na zaglądnięcie pod pokrywę zaworów. jeżdżę golfem a lancer stoi.

a co do filmy jest to nie takie pukanie nie metaliczne, i nie tak głośne. znajdę tydzień wolnego kiedyś to rozbiorę sobie silnik i pooglądamy panewki łańcuch itp. a i pukanie jest z góry nie z dołu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group