To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

nahar - 31-10-2022, 21:21

Olivia napisał/a:
Czyli rozumiem że pęknięcie świecy nie jest spowodowane zbyt wysoką temperaturą pracy a wadą fabryczną. To dobrze.
Trochę tych kilometrów na koła nakręciłeś podkręconym silnikiem.


No nie wiem jak Ci się grzał silnik ale mój o wiele słabszy po trasie to był mega rozgrzany. Aż czuć było od dołu z tunelu temperaturę. Niby przelot tych irydowych świec to 50kk ale może trzeba rozważyć wymianę co połowę interwału. Plus ja nie miałem podtlenku.

Moje obecne wozidło jest long coś tam ale mam to w dupie i leje olej co 10 tys kilometrów a nie co 30k. I jak zwykle nie byle co a Ravenola.

Bzyk_R1 - 31-10-2022, 22:15

Nie mam pojęcia czy to wada czy nie, nie mam jak tego zbadać teraz. To był już 3 komplet NGK więc jakieś przesadne przebiegi nie robiły, do tego elektroda została cała nie urwana nie stopiona. Widziałem już kilka stopionych IGR7AG po zbyt wysokim EGT na lpg ale nie miałem z tym nigdy problemu u siebie. Zawsze porządne świece zawsze Japan nie jakieś francuskie, nie wiem po co wpadła do środka.
Bzyk_R1 - 04-11-2022, 12:54

Powoli zbieramy rzeczy do odbudowy. Wróciło turbo po całkowitej regeneracji. Większy wirnik, zmodyfikowana muszla kompresji, nowe łożyska, nowa zmodyfikowana gruszka, całość wyszkiełkowana. Nie miałem czasu żeby ją rozpakować ale później wrzucę wszystkie pomiary, wydajności i to wszystko co zawiera raport po takiej regeneracji. Powinna teraz działać lepiej niż seria i zobaczymy co potrafi jak złożymy całość.


Bzyk_R1 - 17-12-2022, 15:26

Robota idzie do przodu. Dziś dostarczyłem do mechanika ostatnie graty potrzebne do złożenia motoru prosto z Aso. Zamówiłem komplet uszczelek pod wszystko, pierścienie tłokowe, śruby do głowicy, pod turbo pod kolektor OEM 4 warstwowa, wszystko na oryginałach, nie chcemy żeby za chwilę je wypaliło jak często się zdarza na zamiennikach.

Silnik, wał i głowica wróciły z obróbki. Wał wypolerowany, blok po honowaniu, głowica obrobiona, nowe zawory wydechowe. Dodatkowo wlecą nowe barracudy 130, kable magnecora, NGK IGR7AG, panewki ACL, ARP śruby korbowodów. Pierwsze odpalenie i docieranie na oleju total quartz 5w40, filtr niezawodny Knecht OC230

Dodatkowo wszelkie uszczelniacze, wszystkich wałów półosi, dyfra pokryw, zaślepek itd. Nowe płyny w napędach i nowy rozrząd na paskach Mitsuboshi. Zakuty na nowo przewód wspomagania. Ogólnie grubo i mam nadzieję że solidnie. Przy okazji jak wszystko wyjęte i opuszczone poprawię nieco konserwację lsrg. Warto odnotować że sanki zostają fabryczne. Widać że warto dbać też o podwozie auta bo może się dłużej bronić. Następny wpis już jak serducho zagada w aucie, trzymajcie kciuki.




Olivia - 17-12-2022, 17:38

Sporo rzeczy zakupiłeś. Mam nadzieje że nie będziesz miał niespodzianek i LSRG będzie nakręcał kolejne kilometry na koła :)
jacek11 - 17-12-2022, 21:24

Uwielbiam takie widoki :thumbleft:
Rafik83 - 18-12-2022, 08:12

Jest tych części nieco, ale jak to, to z zakucia tylko kuty przewód został :?:
Ogólnie biorąc pod uwagę "sekcje" mojego pierwszego silnika to ARP nie ma większego sensu OEM śruby są naprawdę pożadne, zobacz u mnie tłok poszedł w drobny "mak" korba zgięta i pęknięta, zawory miazga wal uszkodzony a stopka korby ze śrubami siedzi na wale bez żadnego uszczerbku przy mocy <300hp

Bzyk_R1 - 18-12-2022, 11:12

Rafik83, niezmiennie i od zawsze twierdzę że zakuty silnik nie jest dla mnie. A dla tej budy i tego typu samochodu najlepsze jest 300/500. Więcej nie potrzebuje, na drag race się nie ścigam, na autostradzie 100-200 też nie używam, a o pół sekundy do setki nie będę sobie kromki chleba odstawiał. Zresztą wiesz jakie tematy są teraz na czasie u mnie.
Turbocbr - 18-12-2022, 14:15

Bzyk_R1, nie myślałeś nad kupnem drugiego silnika ? wyszło by tak samo dobrze a może i nawet taniej i szybciej
Bzyk_R1 - 18-12-2022, 16:50

Turbocbr, objechałem parę miejsc w poszukiwaniu bloku, przeraziłem się tym co widziałem. Myślałem że w moim bloku kawałek porcelany narobił bajzlu i rys ale to co widziałem w sprzedaży wyglądało jakby ktoś zamiast oleju jeździł na żwirku.

Po drugie gotowe motory w cenie 5-6k z niewiadomego pochodzenia i z niewiadomym przebiegiem zupełnie odpadały, nie interesowała mnie też gwarancja rozruchowa na tydzień czy miesiąc. W bloki z wolnossaka nie chciałem też się bawić z w/w powodu.

Mój silnik za to mam sprawdzony, po pomiarach okazało się że wszystko można poskładać na oryginałach, wystarczyło lekko go obrobić i mam pewność na czym i jak go poskładamy.

Czyli ostatecznie taniej by nie było, tak samo dobrze w żadnym wypadku, a jedynie szybciej. Tylko przy tak długim czasie bez Outlandera już przestało mi zależeć na terminie. A skoro przestało mi się spieszyć to wreszcie zająłem się tematami nie ruszonymi od wyjazdu z fabryki.

Turbocbr - 18-12-2022, 17:21

Bzyk_R1, jakie pasowanie wychodzi teraz tłok cylinder?
Bzyk_R1 - 18-12-2022, 21:16

Turbocbr, narazie wszystkie papiery z turbiny, szlifierni, od wtrysków i wszystkie faktury leżą u mechanika. Nie powiem Ci ile.
Bzyk_R1 - 12-01-2023, 21:32

Jest tutaj wiele osób które są mi bliskie niczym rodzina więc muszę Wam opowiedzieć o jednym z najważniejszych dni w moim życiu. Istne szaleństwo. Dzisiaj po wielu latach starań kupiliśmy nasz nowy stary dom. W samo południe spisaliśmy akt notarialny i odebraliśmy klucze. Wreszcie będziemy mieli więcej przestrzeni z dzieciakami.



Żeby było tego mało po południu zadzwonił mechanik i poinformował mnie że po takim długim czasie oczekiwania LSRG jest gotowy do odbioru. Teraz docieranie i cegła podłożona pod pedał gazu :mrgreen: ale jeździ cudnie. Już zapomniałem jak uwielbiam nim jeździć więc te 1000 kilometrów do wymiany oleju to tylko formalność. Sporo rzeczy trzeba jeszcze poprawić ustawić, wyregulować ale najważniejsze że wrócił do życia.


Bizi78 - 12-01-2023, 22:00

:thumbright:
apg2312 - 12-01-2023, 22:09

To warto by to było oblać... ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group