[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
m6riano - 21-06-2012, 04:01
funkcja taksometru...;-)
jAZZMAN - 21-06-2012, 10:44
Ja przypominam o rozbudowanej inspekcji:
Rozrząd, olej, przegląd, ubezpieczenie.
sveno - 21-06-2012, 10:47
Zhan napisał/a: | - przyciemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł (oled) | niezbyt dobry pomysł, bo na światłach jezdzimy 24h/d i będzie ta sama historia co z przyciemnianiem zegarka i wyswietlacza klimatronika, rozwiązaniem może być podpięcie zasilania podświetlenia ekranu do fabrycznego potencjometru w desce.
Zhan napisał/a: | - pseudo automatyczna kalibracja stałej wtrysku, zrobiłbym tak, że w trybie kalibracji jeździmy np. na gazie do czasu automatycznego przełączenia na benzynę a stała wtrysku sama się zmniejsza dopasowując do przejechanego dystansu kiedy wskazanie poziomu paliwa dojdzie do zera (oczywiście dokładność zależeć będzie od precyzji ustawienia stałej drogi oraz pojemności zbiornika) | to już jest bez sensu, bo na benzyne przełącza Ci czasami jak masz 2l gazu a czasami zdołąsz wyjezdzić do zera, zresztą po co komu ta kalibracja zgrubna jak montuje kompa do Galanta? Wklep stałą kogoś z forum i przejdź do kalibracji dokładnej.
[ Dodano: 21-06-2012, 10:55 ]
Co do listy życzeń: czy jest opcja konfiguracji ekranu użytkownika, tak żeby móc wybierać na nim ilość pól do zapełnienia (3,4 lub 5 czyli 2 na dole i ilość górnych pól do wyboru)
obiecane wcześniej zapisywanie ustawień do pliku po podłączeniu lapka do ukp
Zhan - 21-06-2012, 11:09
sveno napisał/a: | Zhan napisał/a: | - przyciemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł (oled) | niezbyt dobry pomysł, bo na światłach jezdzimy 24h/d i będzie ta sama historia co z przyciemnianiem zegarka i wyswietlacza klimatronika, rozwiązaniem może być podpięcie zasilania podświetlenia ekranu do fabrycznego potencjometru w desce. |
Pomysł dobry dla tych co maja dodatkowe światła do jazdy dziennej (a ja właśnie planuje). Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia, chyba, że kosztem jednego czujnika analogowego.
sveno napisał/a: | Zhan napisał/a: | - pseudo automatyczna kalibracja stałej wtrysku, zrobiłbym tak, że w trybie kalibracji jeździmy np. na gazie do czasu automatycznego przełączenia na benzynę a stała wtrysku sama się zmniejsza dopasowując do przejechanego dystansu kiedy wskazanie poziomu paliwa dojdzie do zera (oczywiście dokładność zależeć będzie od precyzji ustawienia stałej drogi oraz pojemności zbiornika) | to już jest bez sensu, bo na benzyne przełącza Ci czasami jak masz 2l gazu a czasami zdołąsz wyjezdzić do zera, zresztą po co komu ta kalibracja zgrubna jak montuje kompa do Galanta? Wklep stałą kogoś z forum i przejdź do kalibracji dokładnej. |
Jak uda Ci się wyjeździć gaz do zera to gratulacje, owszem czasem przełącza wcześniej, czasem później, zależy to od kilku czynników. Ale te same czynniki obowiązują przy ustawianiu ręcznym stałej. Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę. W moim pomyśle w takiej sytuacji stała wtrysku korygowałaby się automatycznie. I nie byłaby to kalibracja zgrubna ale tak samo dokładna jak ręczna (jeśli stałą drogi i pojemność zbiornika masz poprawnie określone) bo jak pisałem warunki pomiarów masz tak samo zmienne przy ręcznej zmianie stałej wtrysku. Kwestia dopracowania algorytmu. Moim zdaniem uprościłoby to proces dokładnej kalibracji. Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera i jeśli coś można zautomatyzować tak jak pisał Artur niewielkim nakładem to uważam, że warto.
sveno - 21-06-2012, 12:20
Zhan napisał/a: | Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę | no i właśnie wtedy powinieneś policzyć sobie spalanie średnie, porównać z tym co pokazuje ukp, przeliczyć procentowo błąd i o ten sam procent zmienić stałą wtrysku.
Zhan napisał/a: | Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera | po co podłączać komputer? Stałą wtrysku możesz zmienić z poziomu klawiatury UKP, możesz to zrobić na stacji zaraz po tankowaniu, nie musisz podłączać laptopa.
Zhan napisał/a: | Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia | jest to bardzo proste do zrobienia, odcinasz zasilanie podświetlenia oLED z UKP i podłączasz pod podświetlenie deski rozdzielczej (np. climatronika czy przycisku od awaryjnych) trzeba tylko dać szeregowo jakiś opornik, bo w aucie masz 12-14V a podświetlenie LCD pracuje na napięciu 5V, kwestia dobrania tego opornika. Wtedy ściemniasz wyświetlacz potencjometrem w desce, razem z zegarami i deską, ja mam zamiar tak zrobić u siebie, ale to po sesji
Zhan - 21-06-2012, 12:35
sveno napisał/a: | Zhan napisał/a: | Zrobiłem tak jak mówisz i już któreś tankowanie mam takie, że UKP pokazuje 0l w zbiorniku a ja jeżdzę | no i właśnie wtedy powinieneś policzyć sobie spalanie średnie, porównać z tym co pokazuje ukp, przeliczyć procentowo błąd i o ten sam procent zmienić stałą wtrysku. |
No sam pomyśl, czy nie byłoby przyjemniej gdyby nie trzeba było nic liczyć, nic korygować a wszystko zrobiłoby się samo?
sveno napisał/a: | Zhan napisał/a: | Może jestem wyjątkowo leniwy ale nie chcę mi się po każdym tankowaniu podłączać komputera | po co podłączać komputer? Stałą wtrysku możesz zmienić z poziomu klawiatury UKP, możesz to zrobić na stacji zaraz po tankowaniu, nie musisz podłączać laptopa. |
Z tego co wiem to z poziomu UKP jest jedna cyfra znacząca mniej a co za tym idzie dokładność znacznie mniejsza niż z poziomu komputera
sveno napisał/a: | Zhan napisał/a: | Podpięcie pod potencjometr fabryczny byłoby idealne ale nie sądzę, żeby to było do zrobienia | jest to bardzo proste do zrobienia |
I tu się bardzo grubo mylisz, podświetleniem OLEDA steruje się programowo. Z LCD dałoby się taki manewr zrobić ale efekt pewnie będzie mizerny, jak zawsze gdy steruje się jasnością LEDa napięciowo.
SPIDER-ek - 21-06-2012, 13:30
Ja bym tylko dorobił informację: Ile spaliłem litrów z pełnego baku, bo na stacji zawsze muszę to obliczać. Celem sprawdzenia dokładności wskazań UKP.
Tankuję do pełna i na dystrybutorze widzę że wlałem np. 45litrów.
A na kompie zawsze musze to obliczać żeby porównać: Ilość w baku - Ile zostało (bo ta informacja jest w UKP) = Ile spaliłem
Z OLEDem nic bym nie ruszał, bo jest idealnie i świeci idealnie.
sveno - 21-06-2012, 14:11
Zhan napisał/a: | No sam pomyśl, czy nie byłoby przyjemniej gdyby nie trzeba było nic liczyć, nic korygować a wszystko zrobiłoby się samo? | miało by to sens, gdybyś tankował na jednej stacji, zawsze w jednej temperaturze, problem w tym, że na jednej stacji do butli o pojemności nominalnej 47l wlejesz 33l a na innej stacji 35l, ta sama sytuacja z tankowaniem w upalny dzień i w zimę przy -20. Z Twoim pomysłem UKP co każdy bak by liczyło stałą wtrysku od nowa. A teraz wyobraź sobie sytuacje taką: załóżmy że normalnie komp gazu przełącza silnik na benzynę, gdy w zbiorniku LPG zostaje Ci 2l gazu, załóżmy że zostało Ci 4l i sytuacja zmusiła Ci do wyprzedzania na 2 biegu z pedałem w podłogę, ciśnienie w układzie gwałtownie spada, silnik przełącza się na benzynę, UKP odczytuje to jako koniec gazu i koryguje stałą wtrysku, przy podanych wartościach u mnie było by to jakieś 6.5% w górę, czyli spalanie na następnej butli było by o tyle zawyżone.
Jeszcze lepsza sytuacja: co jeśli w czasie jazdy na LPG zamarzy Ci się pojechać na PB a gazu masz pół butli? Przełączasz na LPG ale UKP odczytuje to jako koniec gazu, bo otrzymuje tylko sygnał o zamknięciu elektrozaworu, nie wie czym to było spowodowane, dla niego zawsze będzie to koniec gazu, więc liczy od nowa stałe podnosząc je o 50%
Rozwiązanie miało by sens gdyby w ukp dać jakiś dodatkowy tryb nauki....
Zhan napisał/a: | Z tego co wiem to z poziomu UKP jest jedna cyfra znacząca mniej a co za tym idzie dokładność znacznie mniejsza niż z poziomu komputera | nie wiem jakiej dokładności oczekujesz od UKP. Dla mnie ta dodatkowa znacząca cyfra ma sens tylko przy stałej drogi, przy gazie za dużo mają do powiedzenia czynniki środowiskowe: temperatura, uczciwość stacji itp. więc ta dodatkowa cyfra znacząca nie ma większego znaczenia.
Zhan napisał/a: | podświetleniem OLEDA steruje się programowo | tego nie wiedziałem, zwracam honor.
Tak czy inaczej większość bierze LCD
deejay - 21-06-2012, 23:04
SPIDER-ek napisał/a: | Ja bym tylko dorobił informację: Ile spaliłem litrów z pełnego baku, bo na stacji zawsze muszę to obliczać. Celem sprawdzenia dokładności wskazań UKP. |
Jestem za .
Zhan - 21-06-2012, 23:09
sveno napisał/a: | Rozwiązanie miało by sens gdyby w ukp dać jakiś dodatkowy tryb nauki.... |
Myślałem, że to jest oczywiste, nie widzę sensu permanentnego korygowania stałej wtrysku.
[ Dodano: 28-07-2012, 23:04 ]
No i w tripie dałbym możliwość definiowana osobnych cen dla PB i LPG.
tws - 27-09-2012, 17:39
Od 1 października dostępna wersja 2.0.6 - trwają ostatnie testy.
- dodano możliwosć ustawienia indywidualnego powitania GRAFICZNEGO - import bitmapy (.bmp 122x32)
- dodano pomiar przyspieszenia na dystansie zdefiniowanym przez użytkownika (np. czas na 1/4 mili, tj. 0-400m),
- możliwość dokładniejszej kalibracji wskazań napięcia (z uwzględnieniem spadku napięcia w miejscu pomiaru względem napięcia akumulatora),
- zoptymilizowano odświeżanie ekranów,
- przedziały przyspieszeń zdefiniowane przez użytkownika od teraz są zapamiętane również po zaniku zasilania,
- poprawiono zliczanie przebiegu całkowitego pojazdu,
- poprawiono parę drobnych błędów, które mogły wystąpić w specyficznych warunkach.
Znam waszą listę życzeń - na pozostałe opcje przyjdzie jeszcze poczekać.
jAZZMAN - 27-09-2012, 18:50
Ekstra, w takim razie może szczecinianie zgadają się i wyślemy jedną wielką paczkę? Można ode mnie z serwisu.
[ Dodano: 27-09-2012, 19:12 ]
P.S. od poniedziałku jestem w pracy w dni powszednie 9:15 - 19:00
tws - 27-09-2012, 19:39
Tylko sobie zapiszcie ustawienia, bo przy tej aktualizacji wszystkie będą zresetowane do fabrycznych (niestety). Będzie trochę wolnego to w programie zrobię opcje do eksportu/importu ustawień do/z pliku - na razie trzeba sobie radzić bez tego.
Tych z Warszawy zapraszam osobiście (chyba że się komuś nie chce) - wystarczy wyprowadzony kabel USB w aucie. Jeżeli chodzi o wysyłki to prosze uwzględnić $ na wysyłkę zwrotną. Sama aktualizacja z 2.0.X do 2.0.6 jest za free (również po okresie gwarancji).
nabassu - 03-11-2012, 22:40
czcionka... helvetica? arial?
SPIDER-ek - 05-11-2012, 22:09
tws, cyt. "- poprawiono zliczanie przebiegu całkowitego pojazdu, "
Artur, sprawdzone działa prawidłowo. Nic nie trzeba zmieniać.
|
|
|