To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Tomii - 02-02-2012, 11:30

Jogurt napisał/a:
na zimnym też macie lux? u mnie 2 i 3 póki się nie zagrzeje trochę to haczą, czasem zgrzytną


czasem ale bardzo rzadko 3-ka zahaczy a tak poza tym to ok, nawet lewarek jakoś dużo ciężej nie chodzi niż w lecie :)

adrbiel - 04-02-2012, 14:27

orientuje się ktoś może jak wymienić olej w skrzyni ? pzdr
milo - 04-02-2012, 14:51

adrbiel napisał/a:
orientuje się ktoś może jak wymienić olej w skrzyni ? pzdr

To nie wiesz !!! masz korek spustowy odkręcasz spuszczasz, nowy zalewasz przez korek kontrolny aż się będzie wylewał i po kłopocie 2,2 l

adrbiel - 04-02-2012, 15:15

do spustu to wiem który jest a do wlania? bo są dwa jeden jest chyba wyrównawczy czy coś takiego ... ale wole się upewnić
milo - 04-02-2012, 15:47

adrbiel napisał/a:
do spustu to wiem który jest a do wlania? bo są dwa jeden jest chyba wyrównawczy czy coś takiego ... ale wole się upewnić

Wyrównawczy :?: -Nie
Jest korek chyba na klucz 17 w połowie wysokości skrzyni manual 22 pdf jest zaznaczone

pit696 - 04-02-2012, 19:53

czy przy prawie 300k km 0w40 bedzie odpowiedni? z poprzednich postow wynika ze tak? co sadzicie?
waldi-1 - 04-02-2012, 20:10

ja ci powiem tak, popatrz jaki olej leje sie do nowego samochodu, potem zastanow sie czy do samochodu z przebiegiem 300 tys wlejesz tez olej 0w40, ja bym zalecał do takiego przebiegu wlac 10w40
mlun - 04-02-2012, 20:13

A cz przebieg jest wyznacznikiem do oleju?
waldi-1 - 04-02-2012, 20:17

a jak myslisz??

stary silnik to nie nowy, stary ma nagary i luzy, czesci sa juz zuzyte

milo - 05-02-2012, 09:48

pit696 napisał/a:
czy przy prawie 300k km 0w40 bedzie odpowiedni? z poprzednich postow wynika ze tak? co sadzicie?

Najpierw napisz na jakim oleju teraz jeżdzisz i czy ubywa

waldi-1 - 05-02-2012, 09:58

a co jak ktos nie wie jakim olejem jest zalany silnik ??

zalej takim ktory jest najodpowiedniejszy do przebiegu samochodu, jesli tylko masz pewnosc ze ten przebieg jest wiarygodny

najbezpieczniej jednak jest zalac takim jak napisałem wczesniej

plecho1 - 05-02-2012, 10:09

Lepiej jest zalać jakiś 5w lub nawet 0w. Przy niskich temperaturach oleje te będą rzadsze i szybciej zaczną smarować. A czy silnik na 100 czy 300 tys to nic się nie stanie a nawet będzie lepiej dla silnika bo te oleje mają dużo lepsze parametry od pół syntetyków czy mineralnych. Ludzie leją te gorsze z przyzwyczajenia i dlatego, że są tańsze albo, że niby się coś rozszczelni. A jak jest jakiś wyciek, to się zmienia uszczelki a nie zalewa gorszy olej żeby było taniej.
waldi-1 - 05-02-2012, 10:18

silnik nie tylko ma wycieki, moga tez juz byc wytarte tuleje i pierscienie przepuszczaja, silniku nie zuzywaja sie tylko przeciez uszczelki, one nie sa smarowane olejem przeciez , tylko czesci mechaniczne , ktore to sa najwazniejsze w silniku, i dobre smarowanie to podstawa, zadki olej szybko scieka z tych czesci a gestrzy na nich ze tak powiem dłuzej zalega i przy czestrzym uruchamianiu silnika jak masz zadki olej to te czesci sa mało nasmarowane

[ Dodano: 05-02-2012, 10:18 ]
silnik nie tylko ma wycieki, moga tez juz byc wytarte tuleje i pierscienie przepuszczaja, silniku nie zuzywaja sie tylko przeciez uszczelki, one nie sa smarowane olejem przeciez , tylko czesci mechaniczne , ktore to sa najwazniejsze w silniku, i dobre smarowanie to podstawa, zadki olej szybko scieka z tych czesci a gestrzy na nich ze tak powiem dłuzej zalega i przy czestrzym uruchamianiu silnika jak masz zadki olej to te czesci sa mało nasmarowane, zreszta jak silnik sie nagrzeje to i olej, a jak olej jest rozgrzany to jest zadszy

[ Dodano: 05-02-2012, 10:19 ]
silnik nie tylko ma wycieki, moga tez juz byc wytarte tuleje i pierscienie przepuszczaja, silniku nie zuzywaja sie tylko przeciez uszczelki, one nie sa smarowane olejem przeciez , tylko czesci mechaniczne , ktore to sa najwazniejsze w silniku, i dobre smarowanie to podstawa, zadki olej szybko scieka z tych czesci a gestrzy na nich ze tak powiem dłuzej zalega i przy czestrzym uruchamianiu silnika jak masz zadki olej to te czesci sa mało nasmarowane, zreszta jak silnik sie nagrzeje to i olej, a jak olej jest rozgrzany to jest zadszy

[ Dodano: 05-02-2012, 10:19 ]
silnik nie tylko ma wycieki, moga tez juz byc wytarte tuleje i pierscienie przepuszczaja, silniku nie zuzywaja sie tylko przeciez uszczelki, one nie sa smarowane olejem przeciez , tylko czesci mechaniczne , ktore to sa najwazniejsze w silniku, i dobre smarowanie to podstawa, zadki olej szybko scieka z tych czesci a gestrzy na nich ze tak powiem dłuzej zalega i przy czestrzym uruchamianiu silnika jak masz zadki olej to te czesci sa mało nasmarowane, zreszta jak silnik sie nagrzeje to i olej, a jak olej jest rozgrzany to jest zadszy

marcinzam - 05-02-2012, 10:23

plecho1 napisał/a:
Lepiej jest zalać jakiś 5w lub nawet 0w. Przy niskich temperaturach oleje te będą rzadsze i szybciej zaczną smarować. A czy silnik na 100 czy 300 tys to nic się nie stanie a nawet będzie lepiej dla silnika bo te oleje mają dużo lepsze parametry od pół syntetyków czy mineralnych. Ludzie leją te gorsze z przyzwyczajenia i dlatego, że są tańsze albo, że niby się coś rozszczelni. A jak jest jakiś wyciek, to się zmienia uszczelki a nie zalewa gorszy olej żeby było taniej.


pewnie że tak,jak już to można zalać maxlife 5w40 dla silników powyżej 100tyś ,a 10w40 można wlewać do silników z roku 92

plecho1 - 05-02-2012, 10:27

Wątpię by olej 10w40 miał lepsze właściwości od oleju 5w50 czy 5w40 i był gęstszy przy temperaturze około 90 stopni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group