To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 24-03-2012, 01:14

polaff napisał/a:
i to a nie kominek jest problemem kolegi 2pac,


Daje się to zauważyć. Nie ma sensu się aż tak spinać czy ktoś założy dobrze, czy źle, bo wszystko można poprawić. Ważne by powiedzieć na wstępie jak się chce.

polaff napisał/a:
jak to sprawdzić przy minimalnym nakładzie środków?
bo często podłogi dotykam prawym butem, a kompa podłącać mi się nie chcę.


Najlepiej interfejs do LPG i warunek konieczny, sonda podpięta do staga. Często gazownicy nie podłączają, bo w przedlifcie jest ciężki dostęp, a w pętli otwartej ustawiają na oko. Poza tym jeśli przy maks bucie na pierwszym biegu jest ok, to nie znaczy, że przy większych prędkościach też jest ok.
Za pierwszym razem tego nie zauważyłem. Do 140 z nogą w podłodze było ok. Ale na autostradzie przy 170 z nogą w podłodze wykres zaczął opadać.

2pac - 24-03-2012, 08:46

Owczar napisał/a:
polaff napisał/a:
i to a nie kominek jest problemem kolegi 2pac,


Daje się to zauważyć. Nie ma sensu się aż tak spinać czy ktoś założy dobrze, czy źle, bo wszystko można poprawić. Ważne by powiedzieć na wstępie jak się chce.


dopiero teraz mam możliwości finansowe by założyć instalację (nie chciałem brać kredytu, bo samochód jest jeszcze pod kreską; przez kilka miesięcy trochę dozbierałem, trochę pożyczę), do tego doszedłem do wniosku, że przy mrozach po - 15st. C prawdopodobnie na gazie zyskiwał bym zero przecinek nic

z Sylwią się kontaktowałem (tylko nie chciałem podawać mojej oceny):
2pac napisał/a:
bardzo mi zależ na takim montażu:
http://imageshack.us/phot.../dscf0381i.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf0383k.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf0380p.jpg/
tzn. maksymalnie krótkie przewody i dysze przy wtryskach benzynowych

Sylwia napisał/a:
staramy się montować wtryski jak najbliżej wtrysków benzynowych ale stosujemy swoje trójniki (można zobaczyć w galerii na stronie forum LPG )

trójniki + kominek = chyba nie wyjdzie
a to co zobaczyłem w galerii nie spodobało mi się, nie spodobały mi się również niektóre opinie osób, które zakładały tam gaz

z obecnych moich znajomych nikt nie ma instalacji gazowej sekwencyjnej (z montażu której jest zadowolony), albo mają disle, czy też nowy samochód co mało pali, a jak ktoś ma jakiegoś potwora, to wisi mu cena paliwa bo go stać
doświadczenia pozostałych wyłącznie z instalacji drugiej generacji...

nie jestem zwolennikiem najtańszego rozwiązania, ale na przykładzie Rzepki: za 5.000zł chciał założyć LOVATO EASY FAST... wielu gazowników się ceni, ale nie przekłada się to na tą lepsza jakość wykonania
ja osobiście na Śląsku nie znalazłem gazownika, którego ktoś nie krytykował

[ Dodano: 24-03-2012, 08:50 ]
gaz muszę założyć i nie mam już co do tego wątpliwości (takowe jeszcze z początku były)
po prostu nie mam czasu jeździć i poprawiać

adaxo - 24-03-2012, 09:50

2pac napisał/a:
trójniki + kominek = chyba nie wyjdzie


mi do legnuma weszło pod kolektor właśnie na trójnikach od Sylwii

Tomek - 25-03-2012, 20:11

stawiam, że w montując w tym kominku, trzeba mieć pojedyncze wtryskiwacze, albo po 3
na listwie 6x nie ma bata tego w ten sposób zamontować, nie?

[ Dodano: 25-03-2012, 20:14 ]
2pac napisał/a:
ja osobiście na Śląsku nie znalazłem gazownika, którego ktoś nie krytykował


znajdz mi osobę, której nikt nigdy nie krytykował

jesteś akurat w dobrym położeniu, bo na śląsku jest masa gazowników, więc i kilku dobrych znajdziesz
na śląsku jest też trochę Galantów na gazie, także na pewno ktoś Ci podpowie, gdzie zakładać

Marcino - 25-03-2012, 22:20

Owczar,
Wrzucam plik loga log ze staga podczas ustawień. Jest odczywalnie lepiej, ale czy na 100% jest ok tego wiem, dopuki jak napisałeś nie zaobserwuje sie lambdy i to przy duzych predkościach. Pod obciazenie rożnie moze być, a ciezko znaleśc trase gdzie można przycisnać. Rzuć okiem na to:

http://www.sendspace.pl/f...97c780514924ea4
Log Stag

Owczar - 26-03-2012, 23:10

Marcino, sorki, że dop teraz, ale nie widziałem postu.

Generalnie przydałaby się sonda. Nie jest źle, ale nie kręciłeś go mocno, coś do 4,5k i ciśnienie spadało już z 1 do 0,74. Trzeba by go pociągnąć mocniej na 2 biegu chociaż z podpiętą sondą. Zmieniałeś sposób podpięcia wtryskiwaczy?

KaWu - 27-03-2012, 20:10

[quote="Owczar"]coś do 4,5k i ciśnienie spadało już z 1 do 0,74.

Faktycznie 0,4 bara przy 4k rpm to dosc sporo. Jerzeli reduktor jest brudny i filtry stare to moze bedzie lepiej po czyszczeniu i wymianie.
U mnie tez juz sie zabrudzil reduktor i spadki mam wieksze wiec nie ma co sie zalamywac :) Tez o max 0,4 bara ale 6100 rpm.

Bardziej martwi mnie to, ze masz wysoki mnoznik. Pewnie aby sie bronic przed spadkami cisnienia i wyrabianiem "lpg" na wyzszych obrotach.

Jak pokrecisz wyzej obroty to wyskakuje informacja: zapetlenie wtryskiwaczy :?:

Przekraczasz 4k rpm i masz juz czas wtryski 20ms. Pewnie jak wyzej podkrecisz to dojdzie juz do zapetlenia ... Wtedy musisz miec sonde podlaczona.
Na poczatek wyzerowalbym ecu PB i pojezdzil tylko na PB oraz podlaczyl sonde albo program ktory pokaze jej prace lub korekty.

polaff - 27-03-2012, 20:48

KaWu napisał/a:
Jerzeli reduktor jest brudny i filtry stare to moze bedzie lepiej po czyszczeniu i wymianie.

zapewne przekonaliście się już, że nie znam się na tych reduktorach ciśnieniach i mnożnikach.
Wiem jednak tyle - sam na własne oczy widziałem jak gazownik rozbierał reduktor po przebiegu ~~60kkm.

Bury - 27-03-2012, 21:49

KaWu napisał/a:
Bardziej martwi mnie to, ze masz wysoki mnoznik. Pewnie aby sie bronic przed spadkami cisnienia i wyrabianiem "lpg" na wyzszych obrotach.


Wysoki mnożnik na valtekach w galancie to raczej próba wypośrodkowania.
Jak zszedłby za nisko to wolny valtek,mógłby mieć problemy ze stabilną pracą na wolnych obrotach.W tym wypadku trzeba zrobić tak,żeby nie zapętlało i żeby auto szło na bogatej mieszance do odcinki,a za razem pracowało równo na wolnych.Na valteku inaczej sie nie da dobrze zrobić galanta.

KaWu napisał/a:
Przekraczasz 4k rpm i masz juz czas wtryski 20ms. Pewnie jak wyzej podkrecisz to dojdzie juz do zapetlenia ...


Czas gazowy nie wzrośnie bo zależy od czasu benzyny.Nic tutaj dziwnego nie ma,że pokazuje 20ms,gdyż wtryskiwacze benzynowe pracowały z prędkością ok 12ms,czyli maks w galancie.Efekt taki łatwo uzyskać dodając gazu z wolnych obrotów na wysokim biegu.



Sprawdź z podpiętą sondą czy idzie do końca na bogatej mieszance.Jeśli tak to zostaw tak jest.

Marcino - 28-03-2012, 00:11

CO do mnożnika to nie jsst az taki wysoki teraz.... on był wysoi zanim rozwierciłem dysze. Teraz przy tych ustawieniach zacząłem słyszec jak mi Valteki graja pod maska, nie wiem czy to dobrze czy żle, ale wolne obroty trzyma jak nalezy,
Jeśli chodzi o reduktor to to IG1 jest po regeneracji, i operacji rozwiercania dzwigienki I stopnia w celu uzyskania lepszej wydajności. Flterki były wymieniane jakieś 3kkm temu. DOdam ze jedziłem i kalibrowałem na ustawienieach staga z wyłaczoną opcją - wyłanczaj przy pierwszym.
Ten spadek ciśnienia mnei denerwuje, Teraz mam zamiar zrobić drugi etap czyli poprawić zasialanie wtryskiwaczy, wstawić 3nik a moze i 4rnik i dotkową linia zasialania z reduktora bo jest w nim zaślepiony korek, zrobić kompensacje i ... i...zastanawiam sie czy jest sens waczyć jeszcze z Valtecami skoro Hane mozna już dorwać za około 85zł no do tego trzeba jeszcze + rozdzielacze+kable. NO chyba ze magic-jet

Owczar - 28-03-2012, 00:18

Czyli IG1 ma dodatkowe wyjście fazy lotnej?

Ja bym dał do tego filtr FL02. Wyeliminuj spadki ciśnienia, wykończ już te valtec-i. Po co zmieniać jak działają :)

KaWu - 28-03-2012, 08:58

Marcino napisał/a:
CO do mnożnika to nie jsst az taki wysoki teraz....


To ile ma :?: Bo wyglada na 1,6 przy ~4k rpm...

Marcino napisał/a:
zrobić kompensacje


W silnikach V powinno się to robić od razu.

Bury napisał/a:
Czas gazowy nie wzrośnie bo zależy od czasu benzyny.


Może wzrosnąć ... zarówno może czas wtrysku PB też się wydłużyć lub skrócić ...

Owczar - 28-03-2012, 09:10

KaWu napisał/a:
To ile ma :?: Bo wyglada na 1,6 przy ~4k rpm...


Mnożnik wydaje się wysoki, bo przy spadku ciśnienia stag kompensuje czasami wtrysku.

Normalnie wygląda tak:

Marcino - 28-03-2012, 09:20

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
No teraz to mnożnik normalny, wczeniej zaczynał sie od 1.8 i spadał tylko do 1.6.
Zaczynam pomału rozumieć czym to sie je..:)

Owczar - 28-03-2012, 09:41

Wtedy zapętlanie miałeś na 100%.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group